![]() |
Зміни мають відбутись у філософських підходах до реформування освіти та у всіх наших документах |
В. Громовий: про освіту і начальникоцентрованість
Автор: Віктор Громовий, освітній експерт, заслужений вчитель України.
Що ми можемо зробити для школи з тим, щоб вона могла успішно робити ось це і ось це, а не чим ми ще довантажимо школу, щоб вона звітувала про «пророблену роботу» на виконання ось цього і ось цього, - така зміна має відбутись у філософських підходах до реформування освіти та у всіх наших документах, які відзеркалюватимуть ці підходи.
Як тричі депутат обласної ради й голова депутатської комісії, я не раз заганяв в глухий кут чиновників коли запитував: для чого ми приймаємо цю програму, чим вона полегшить роботу директора школи та вчителя, чи не створить вона лише додаткові паперопотоки?
Відповідь завжди була однакова: так від нас МОН вимагає прийняти цю дурню, бо вони вже прийняли цю програму (концепцію, заходи…).
Далі вже йшла дискусія на тему «Хто для кого створений: управлінська надбудова для забезпечення умов для роботи шкіл чи школи для забезпечення псевдопотреб освітянської бюрократії?»
Усі погоджувались, що «надашотодєлать», але начальникоцентрованість освіти ніхто так і не взявся змінити.
Освіта.ua
17.05.2018