Osvita.ua Блоги О. Калинич: не подобається підручник – створіть свій!
О. Калинич: не подобається підручник – створіть свій!

Цікаво, скільки підручників написали обурені (часто - наперед обурені)? Хтось знає статистику?

О. Калинич: не подобається підручник – створіть свій!

Автор: Олеся Калинич, вчитель, Хустська гімназія-інтернат.

Кілька разів поривалася написати на цю тему й відкладала.

У мережі час від часу вибухають гнівом, осудом і навіть образами коментарі про підручники, посібники через їхню недосконалість.

Так, кожен із нас має право на власну думку. Так, у підручниках є помилки, а шкільні видання не завжди досконалі. Та останнім часом (а може, й не останнім) у соцмережах часто припускають, що підручники пишуть некомпетентні й непрофесійні люди, які навряд чи працювали з дітьми.

Узагалі, ми любимо робити припущення, бо так легше будувати власні аргументи. Але хіба кожне припущення дорівнює факту? До того ж існує суттєва різниця між конструктивною критикою (коли не тільки критикуєш, а й допомагаєш виправити ситуацію) і просто голослівним «оскарженням зла».

...У школах Василя Сухомлинського й Шалви Амонашвілі існувало правило: якщо учневі не подобався параграф підручника, він міг написати свій і вчитися за ним.

Цікаво, скільки підручників написали обурені (часто - наперед обурені)? Хтось знає статистику?

Нікого не захищаю й не виправдовую. Я вчитель. Та мені часом гірко й прикро за деяких колег, які жбурляють каміння тільки для того, щоб показати, що в цьому недосконалому світі існують і вони.

Не подобається видання? Створіть своє! Не дали гриф МОН? Апробуйте творіння в себе на уроках - ніхто не забороняє. Бажаєте нових обріїв? Поширюйте власні напрацювання в інтернеті, урешт-решт заробляйте на них (поєднуйте й приємне, і корисне).

Можливо, дорогим коментаторам згодом і самим випаде нагода прочитати критику на свою адресу. А можливо, і ні, бо, ймовірно, якраз нарешті їхні підручники таки будуть досконалими.

Дійсно, робота вчителя непроста. Але хіба це дає нам, учителям, право ображати інших - науковців, методистів, педагогів - авторів шкільної літератури? Чи, може, все-таки, як казала Леся Українка, «берімось краще до роботи, змагаймось за нове життя»?

Оригінал

Освіта.ua
16.05.2018

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Вчитель
Писанина заради самої писанини і лоскотання свого его, пані Калинич. Не бачу перспектив створювати підручник, а і змогла б, як і більшість вчителів-практиків. Адже ті, хто пишуть підручники, знають програму і держстандарт задовго до того, як з цими документами ознайомимось ми всі. Інша справа, що ніхто, крім авторів не опрацьовує матеріал підручника, не оцінює його на придатність до використання, ніхто не зважає на вікові особливості учнів, а програми істотно змінились. А у МО працюють цілі штати педагогів, психологів..... Їх прямий обовязок слідкувати за змістом та наповнюваністю підручників.
спец
Досконалого підручника створити просто неможливо, але створений підручник можливо вдосконалювати. Це робиться шляхом виявлення в ньому помилок, неточностей і т. д. Хтось вказує на ці речі з обуренням, а хтось з конструктивними пропозиціями (вони ще більше роблять шкоди-в чужий монастир ...). Але пані автор забула, чи ще не знає, що вчителі чудові компілятори, з декількох підручників мають свій віртуальний. А робити з нього реальний - це непотрібні витрати, як матеріальні, так і духовні, вчителі - прагматики, і пропонувати їм створювати свої підручники, це просто дурниця.
Cirius
Шановні колеги, чого Ви так обурилися дописом Калинич? У кожного з Вас за роки праці, по суті склався свій підручник у вигляді добре або гірше складеного конспекту уроків. Кожен напрацював "свої, особливі" методологічні коники, за допомогою яких робить урок цікавим і сприйнятливим для учнів. А от перетворити усе це в офіційнмй посібник справа не з легких. Наше МОНУ створило такі умови, коли рідручники змушені писати тільки викладачі ВНЗ( як спосіб підтвердження своїх наукових звань), а викладачам шкіл і ПТНЗ у цьому ніхто не допомагає. Наприклад, у Чехії, якщо Ви маєте матеріал для підручника вам виділяють методиста, на рік звільняють від викладання зі збереженням заробітної плати, і відтак видають державним коштом вашу роботу. Не буде кожен друкувати свій підручник, але колективно можна було б видавати якісніші, ніж ті, які пишуть викладачі ВНЗ для школярів. Адже вони дуже далекі від знання психології дитини та можливостей її сприйняття інформації на різних етапах життя.МОНУ! Думай!
вчителька
Шановна адміністрація Хустської гімназії - інтернату,чи у Вашому закладі окремим працівникам нічим зовсім зайнятися? О.Калинич своїми статтями просто дискридитує навчальний заклад.
своё
берёт ГЛУПОСТЬ. И никуда от неё НЕ деться. Самое интересное, что ГЛУПОСТЬ пробивается всегда. Насколько необходимо быть бестолковым, чтобы предложить учителю, кроме его основной работы, выполнять работу тех, кто получает за неё деньги, а? Да, учитель может создать своё учебник, но лишь в том случае, если он проработал в школе, на ОДНОЙ - ДВУХпараллелях как минимум десятилетие. Всё остальное - бред. Или автор написала своё учебник, который приняли на-ура?
Омелько Терен
Нарікання на якість підручників - це одне. І помилок, і справжніх дурниць там дуже багато, навіть мис Доброї Надії якось видавали за крайню південну точку Африки або десятиліття друкували в підручнику для 5 класу з української мови таблицю про словосполучення, а розміщували в ній все про речення. А яка суконна мова оцих книг з фізики, хімії, історії etc! І покращань з роками обмаль, хороші підручники - рідкість (і як вони пробилися!) Створювати підручники - це дещо інше.Витратити учителеві декілька років життя на якісний підручник, а потім відчувати себе сліпим кошеням в лабіринтах і хіба що за порадою пані Олесі надрукувати на комп’ютері декілька екземплярів А4, а в цей час жваві підручникороби виготовлять два покоління таких підручників, малопридатних для навчання у і надзвичайно дорогих для держави. Тож вчитель у своєму гетто хай задовольниться саморобками на вимогу методкабінетів.
Гість
Не подобаються дороги - створіть свої. Чудове гасло для оправдань. Кожен повинен якісно робити свою роботу.
1
Кожен має займатися тільки своєю справою. Вчитель - вчити, а не писати підручник. Науковці, перевіряючи сотню разів, апробовуючи, доповнюючи та переробляючи, - писати підручники. Не штампувати, аби надрукувати і бабло клепати, а довго і ретельно працювати. Одна справа, якщо підручник не подобається одиницям, а інша - якщо всі говорять, що такий-то підручник - поганий. То на це не зважати? І в печінках уже заяви, типу: не подобається - роби сам. Із цього і розвивиється в усіх сферах непрофесійний підхід, все наповнюється ганебними подєліями від, так званих, майстрів на всі руки, умняг-явважателів. Набридли вимоги до вчителів бути толерантними до будь-якого рукож... різних "майстрів". До сьогоднішнього дня багато хто користується радянськими підручниками, які не клепались по-бистрому, як це робиться сьогодні.
Гість
Скільки кілометрів автодоріг побудували автовласники? Взялися - робіть якісно. В якій ямі наша освіта? Цитуєте Сухомлинського, Макаренка ще згадайте. Чи не вони копали яму освіті? Досить досвід тоталітарних педагогів всувати в наш ринковий час

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!