І. Лікарчук: про критерії експертизи підручників

Запропонована нами модель руйнує існуючі схеми та робить експертизу справжньою, а не формальною

І. Лікарчук: про критерії експертизи підручників

Автор: Ігор Лікарчук, екс-керівник Українського центру оцінювання якості освіти, в. о. директора Навчально-методичного центру забезпечення якості освіти.

Упродовж сьогоднішнього дня на сайті Державної освітньої установи «Навчально-методичний центр з питань якості освіти» будуть розміщенні для ознайомлення та обговорення критерії експертизи шкільних підручників.

Як я уже не раз писав, наша установа, керуючись своїм Статутом та дорученнями міністра, починаючи з кінця 2018 року, буде проводити експертизу шкільних підручників. Розроблені критерії - перший крок на шляху до цього. Далі - буде Положення про таку експертизу, про оплату праці експертів, рекрутинг експертів, їхнє навчання, розробка відповідного програмного забезпечення, без якого проведення такої експертизи не є можливим...

Але то все попереду. Наразі для нас дуже важливим є думка небайдужих людей про розроблені критерії експертизи. Я, крім серйозного конструктиву, очікую шквал критики і навіть брудного критиканства. Бо нічого подібного у вітчизняній практиці експертизи шкільних підручників іще не було. Запропонована нами модель руйнує багато існуючих схем та робить експертизу справжньою, а не формальною.

Але критиканство і неконструктивну критику переживемо. Не перший і не останній раз. Будемо вивчати лише конструктивні зауваження та пропозиції. І, якщо буде така можливість та доцільність, обов’язково враховуватимемо їх.

Дуже прошу звернути увагу і уважно прочитати вступний текст до критеріїв. Публікація буле здійснена упродовж сьогоднішнього дня. Пропозиції надсилайте на адресу офіційного електронного поштового ящика нашого центру, яка наведена на сайті.

Оригінал

Освіта.ua
07.05.2018

Популярні блоги
Віра Коткова: враження від навчання у 5 класі НУШ Враження батьків від цьогорічного навчання дитини у 5 класі Нової української школи
І. Лікарчук: що насправді цікавить учителів і директорів Про що педагоги хотіли би прочитати в листах і наказах напередодні 2023/24 навчального року
О. Мірошниченко: батьки не вороги освітянам Для батьків проблеми освітньої системи не є найголовнішою справою у житті
В. Онацький: які предмети зникнуть з розкладу шкіл? Кожен намагається знайти рецепт лікування освіти, хоча до школи мав дотик, лише будучи школярем
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
совесть
Найкраща експертиза проектів підручників - попередня апробація протягом 2-3 років. Де вона? Складна процедура отримання схвального експертного висновку повинна зменшити кількість бажаючих нашвидкоруч друкуватися за державні кошти. І все ж варто визначати 2-3, а може й лише один, підручник, який друкуватиметься за державні кошти (предмет, клас). На замовлення приватних шкіл, за небюджетні кошти друкуйте й використовуйте те, що їм потрібно. А як студентам педагогічних ЗВО опрацювати таку кількість різноавторських, різноконцептуальних, по різним рокам навчання учнів підручників для роботи в школі?
шкарбуняку - на гілляку!
Пропозиції надсилайте на адресу офіційного електронного поштового ящика нашого центру, яка наведена на сайті. Це - стиль лікарчука - ви пишіть, а ми зробимо, як уважатимемо за потрібне. А громадське обговорення на EdEra зробити слабо, бо всі побачать гнилість підходів дідугана. А за розробку програмного продукту буде гарний відкат. А ще скільки можливостей для наживи відкриється...
шкарбуняку - на гілляку!
5. Під час проведення експертизи експерти повинні зробити висновок щодо відповідності підручника зазначеним критеріям (усім або окремим, залежно від поставленої перед експертом мети) у форматі «Так» або «Ні». Висновок виконується в on-line режимі в особистому кабінеті експерта, який буде функціонувати у відповідному програмному продукті. Достовірність експертного висновку засвідчується електронним підписом експерта. Жодних інших документів про результати експертизи, у т.ч. на паперових носіях, експерт не складає. Старий шкарбун хитро придумав: експерт нашвидкуруч ставить + та - без жодного обгрунтування. А в книзі, на яку посилається лікарчук, останнім пунктом до кожного критерія експертизи є ОБГРУНТУВАННЯ висновку, без чого неможливо об’єктивно оцінити навчальну книжку.
Володимир
Так а хто платить експертам, навіть, якщо вони схвалюють підручник? Наскільки я знаю, освітян нагинають тестувати підручники безкоштовно...
сьогодні в клюбі будуть танці
Для Володимир: РАНОК платить, він і докторчуків танцюватиме за обопільною згодою.
Коментувати
Вут
Предлагаю выделять больше денег из бюджета на экспертизу учебников. Ради этого можно даже школы немного придержать.
Сонька, золота ручка
Для Вут: Підтримую! Виділіть докторчукові більше грошей з бюджету на експертизу підручників! Він уміло ними розпорядиться - досвід фальсифікування результатів ЗНО пам’ятають ручки золотії.
Коментувати
народна уява
УПИР — найдавніше уособлення зловорожих сил; народна уява поділяє упирів на дві групи: живих (від народження наділених всіма ознаками упирства) та мертвих (тих, що після смерті виходять з могили, аби висмоктувати з людей кров. лікарчук - і мертвий, і живий
КІЛ ОСИКОВИЙ
Нешановний лікарчук - неміфологічний образ у фольклорі українського народу: мрець, який виходить з могили, щоб смоктати кров живих людей.
КІЛ ОСИКОВИЙ
Діду! Схаменися! Де кількісний аналіз?! Скільки та яких саме структурних елементів підручника спрямовано на формування, перевіряння й розвивання компетентностей, передбачених новим стандартом загальної середньої освіти, який ще ніхто не бачив? Дірвався, УПИРЯЧЕ, до золотої жили? Захлинися!