В. Громовий: у нас є чимало генераторів ідей

Замість принципу курника у моделі управління освітою має утвердитись принцип журавлиного клину

В. Громовий: у нас є чимало генераторів ідей

Автор: Віктор Громовий, освітній експерт, заслужений вчитель України.

Можна по-різному ставитись до руху EdCamp, але…

Якщо ви побуваєте хоча б на одному такому дійстві, ви «спинним мозком відчуєте» потужну енергетику і переконаєтесь у тому, що у нашій шкільній освіті таки є величезний творчий потенціал.

У нас є чимало освітянських генераторів ідей і енеджайзерів. Є багато Інших вчителів, які зовсім не схожі на тих, які періодично стають скандально відомими завдяки соціальним мережам.

Є ентузіазм і самопожертва. Є вмотивованість робити зміни… Є море свіжих ідей і є кому ці ідеї реалізовувати на практиці.

Треба лише вивільнити цих людей від «дурної роботи», не заважати робити справу, припинити ними «керувати»(читай: понукати!), почати довіряти їм і … це вже зовсім мало реальне, та все ж напишу, спробувати хоч трішечки підтримати.

Основна проблема багатьох освітянських начальників у тому, що вони не бачать перспектив для руху знизу за реформування освіти. А такі перспективи у нас є!

«Вертикальномислячі» люди на всіх щаблях управлінської ієрархії мають нарешті поступитися місцем тим, хто розуміє, що тільки знизу можливо реально змінити Систему і збудувати НУШ.

Для цього, замість принципу курника, який переважає у нинішній начальникоцентрованій моделі управління освітою (залізь якомога вище на сідало, по дорозі туди клюнь ближнього, а потім обгадь нижнього) має утвердитись принцип журавлиного клину, який характерний для лідерської моделі розвитку(лідери утворюють висхідний струмінь повітря, який виштовхує вперед усіх інших).

Оригінал

Освіта.ua
19.03.2018

Популярні блоги
О.Мірошниченко: чому все радісне сприймають як загрозу Школа – це в ідеалі місце радощів та гри, які включають дітей у фантастичний процес пізнання
Інна Совсун: чи забороняти смартфони в школах? На рівні держави поки немає розуміння, що робити зі смартфонами в школі
Н. Азарова: биті небитих возять регулярно Поважати свій труд і транслювати цю повагу, поважаючи інших, – оце і є суперзавдання
І. Лікарчук: ДПА в українських школах має бути ліквідована Проведення ДПА фальсифікує реальний стан якості загальної середньої освіти в Україні
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
KVP1248
Істина дуже проста. Головним є розвиток і впровадження сучасних технологій, які дозволяють індивідууму бути максимально незалежним від суспільства. Це не гнила серцевина відмерлої минулої історії людства, а такий стоїзм, ціле древо з якого будується майбутнє життя.
так ли
Творчество, творчество..., много разговоров о нем, а в чем оно и у кого? Из тех, кого РЕКЛАМИРУЕТ определенная группа, называя ТВОРЦОМ, другие группы не находят этого самого ТВОРЧЕСТВА. Плагиат или плагиат на новый лад видим, или просто фото, скриншоты, без СЛОВ!!!. Принуждаем детей "творить", но забыли, что МЫ их вначале НАУЧИТЬ должны. Показуха, говорильня, неумение ДОВЕСТИ свои АРГУМЕНТЫ , до признания МОН,получение высоких результатов на ЗНО подопечных - это все делает людей порядочных пассивными. Кто громче похваляется, тот переоценивает свои возможности. Скромность - элементарная черта честности. А от аллегорий пора избавлять, "уводят не в ту степь"...
нуууууу, это нормально
Для так ли: кто ГРОМЧЕ всех кричит, того всегда слышно. Что касаемо аргументов - хороший фильм "Послезавтра". Отвечает на многие позиции аргументирования и ВЛАСТИ (их способности к мышлению и руководству в критической ситуации)
Коментувати
Ірина
Як красиво сказано! Але ментальність за один навчальний рік не змінюється. Будьмо реалістами. За 5 років - реально. За умови "змінюватись" всім ланкам цього процесу.
Володимир
Система управління освітою таки не людиноцентрична. Забюрократизованість починається з міністерства. Департаменти обласні чекають вказівок зверху і спускають циркуляри вниз. А районні, міські відділи чи управління ревносно теж штампують папери. І адміністрація шкіл формально все виконує. Таке от замкнуте коло формалізму...