Osvita.ua Блоги І. Лікарчук: замість зруйнованої системи не з’явилося іншої
І. Лікарчук: замість зруйнованої системи не з’явилося іншої

Замість зруйнованої радянської системи не з’явилося відповідної соціальному замовленню

І. Лікарчук: замість зруйнованої системи не з’явилося іншої

Автор: Ігор Лікарчук, екс-керівник Українського центру оцінювання якості освіти, в. о. директора Навчально-методичного центру забезпечення якості освіти.

Одна із топових сьогоднішніх новин у мережі - про «банду» підлітків, котрі періодично влаштовують нальоти на один із великих київських гіпермаркетів, змітаючи все на своєму шляху, вступаючи у сутички з охоронниками та поліцією.

Читаючи подібне, можу зазначити лише одне. За 26 років країна позбулася радянської системи роботи з підлітками та молоддю. Про ту систему можна говорити багато. Хорошого й дуже поганого. Але, що б хто не говорив, можна зробити один висновок: вона відповідала тогочасному політичному й соціальному замовленню. І функціонувала. У її функціонування вкладалися чималі кошти.

На жаль, замість зруйнованої радянської системи не з’явилося іншої. Тієї, що відповідала б політичному та соціальному замовленню сьогодення.

Підлітки і молодь, фактично, виявилися мало кому потрібними. У більшості шкіл продовжують догнивати застарілі форми і методи того, що називається «виховна робота». Сім’я, у переважній більшості випадків, перестала займатися вихованням, киваючи на школу. Усе інше, що можна було б віднести до арсеналу системи роботи з підлітками, функціонує лише для тих, хто може за це заплатити.

А додайте сюди вплив потужних негативних і аморальних інформаційних потоків, яким ніхто й нічого не може протиставити... Як відомо, будь-який вакуум рано чи пізно чимось заповнюється.

У даному випадку вакуум відсутності системи роботи з молоддю заповнюється іншим. Це є трагедія і величезний ризик для національної безпеки. Чи хтось це розуміє? Чи живемо одним днем?

Оригінал

Освіта.ua
16.03.2018

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Володимир
Слаба управлінська ланка! Слабкий директорський корпус. На посади ставлять, переважно, тих, хто хоче, і щоб не був дуже розумним. На рівні завгоспа.....
траляля
Для Володимир: ... А розумних, порядних і тих хто має совість підставляють, обливають брудом і звільняють, добре якщо за власним бажанням. Бо розумних в цій державі не потрібно. Дурні завжди незамислюючись беруть під козирьок.
Коментувати
Автор,закрывающий
свою страницу для тех,кто высказывается НЕ в его тональности,способен ли раскрыть ВСЮ СОВЕТСКУЮ СИСТЕМУ ОБРАЗОВАНИЯ.. Раскрыв СИСТЕМУ он подтолкнул бы думающие головы к тому, ЧТО же именно создавать надо было. А то получается так, что автор, который САМ прикладывал ли усилия для развала предыдущей, СОВЕТСКОЙ системы, созданной НА ОСНОВЕ системы воспитания и образования ЦАРСКОЙ России, которая дала реально ощутимые плоды, ничего не предпринял для создания НОВОЙ системы. ЗНО не есть продукт идеи автора,поскольку иея полностью скопирована из деятельности соседнего государства. Автор лишь руководил тем, что есть копией,НИЧЕГО не модернизировав, хотя позитивные наработки в стране были... Итак вопрос. КАКУЮ систему следовало СОЗДАВАТЬ?
Песиміст
Виховна робота... А хто ж повинен нею займатися? Виховне середовище повинна створити держава у маштабі всієї країни а ЗМІ це середовище розвивати і всіляко підтримувати. А зараз, що. Авторитет вчителя, на рівні держави, опустили нижче плінтуса і що б не казав вчитель про порядність, совість, честь, патріотизм все це сприймається учнями як рудимент радянської системи, та і батьками теж. Як може школа виховувати любов до батьківщини, якщо батьківщина викидає своїх дітей, не даючи можливості набути освіту вдома, не даючи роботи, медичне забезпечення теж не витримує критики. А батьки, які поїхали на заробітки, про яке виховання може йти мова. Якими здобутками України у робвитку промисловості, медицини, обслуговування, освіти, науки ми сьогодні можемо пишатися. Якщо вони і є, то ми про них не чуємо. Із сторінок і екранів ЗМІ ми чуємо лише про вбивства, і корупцію. Тому маємо те, що маємо.
Вы
Для Песиміст: разбираетесь в системе. ?
Коментувати
Illya Olefir
Не можна питання юридичної відповідальності неповнолітніх зводити лише до рівня "виховної роботи"школи, звинувачувати сучасних педагогів та згадувати "хорошу радянську систему".
Мирослава
Найбільший вплив на формування,виховання особистості має сім’я і суспільство,вірніше середовище!!!! І скільки б я ,як вчитель ,не говорила про повагу,толерантність ,не прививала правову культуру,А дитина бачить інший приклад:хамство,демонстрацію сили,прав,той,хто має більше прав! І всі мої слова ЯК ПІГУЛКА АСПІРИНУ ВІД СНІДУ!!! Дитина приходить в 1 клас з уже сформованими принципами,які їй дала сім’я!
Владимир Белый
Якщо доросле середовище не відзначається тотальним позитивним змістом, то і після якби більш вихованого населення СРСР відразу полізли суцільні суспільні проблеми непорядності, і зараз тіж чи більші проблеми. Одним вихованням "у стінах школи" повноцінної порядності потім у дорослих реаліях на масовому рівні не отримати.
ЧОМУ
Для Владимир Белый: стало можливим те, що після розвалу СРСР "відразу полізли суцільні проблеми непорядності"? Я опускаю "суспільні", оскільки запитання містить в собі ДВІ складові. І ЩО здатна зробити школа, якщо здатна, щоби вирівняти, здатність людей до нехай НЕ повноцінної, а, хоча б часткової, порядності у дорослих реаліях? І чи здатна школа взагалі впливати на людей? Якщо здатна, то які найперші кроки варто зробити?
Айзек Азимов
"Уже сейчас многие с завистью вспоминают, как жили их деды. До людей дойдет, что революции, мятежи, спад торговли в дальнейшем будут только усиливаться. Новая логика поведения – скорее хватать все, что плохо лежит, – быстро возобладает в Галактике. Честолюбивые и неразборчивые в средствах люди тут же начнут активно действовать. И этими своими действиями они лишь ускорят развал "
Коментувати
Виктория Владимирова
Де відповідальність батьків за дітей? Чому, якщо дитина о 2 годині ночі наїлася наркоти у якомусь ганделику, відповідає школа, а не батьки? Чому, коли дитина прогулює школу, не вчиться, краде у супермаркетах та вештається ночами не зрозуміло де, відповідає школа, а не батьки?
Den
Для Виктория Владимирова: школа должна прививать ученикам определенные базовые принципы культуры и сознательности. Если школа это делает плохо или не делает вообще, то это хреновая школа, в которой работают хреновые учителя. Рассмотрим сравнение: есть, например, один хирург, который прекрасно выполняет свои профессиональные обязанности и делает только простые примитивные операции, у него все хорошо и безукоризненно. Но каждый 3-й из его пациентов по тем или иным причинам умирает после/во время операции. Нужен ли обществу такой хирург?
Наталья
Виктория Владимировна) Поддерживаю Вас. Более 30 лет проработала в школе))) К сожалению, в нашей стране есть ответственность учителя, но нет ответственности родителей за воспитание своих детей. Дети видят пример в семье и в государстве, и еще пытаются нас учить - вот так стоит жить)) Говорят, а что вы имеете? Зарплату, за которую вы можете съездить отдохнуть, как депутаты или моя семья? Вас что, уважает и ценит государство? Знаете, кто у нас в стране главные коррупционеры - конечно учителя и медики. Когда вы в последний раз ездили в столицу, в музей, на выставку, на концерт? Ах, нет денег? Вот и не учите нас, как жить!!! Поговорим...нет, не поговорим...о политике можно говорить вне стен...а а вдруг у родителей другие взгляды...а еще у родителя я самый лучший - и не лезьте ко мне со своими нравоучениями, а то придут родители - и мало вам не покажется..и не так учите, и не так относитесь...Вот такая-то тенденция...Конечно, есть замечательные родители, которые понимают, любят своих детей, прислушиваются к мнению учителя, сотрудничают не только в плане учебы их детей, но и воспитания. И воспринимают учителей не как лакеев...
Виктория Владимирова
Для Den: Бред хренового родителя. Займитесь СВОИМИ детьми, а не пеняйте на школу.
Коментувати
п. Лікарчуку
Хочете вірте, а хочете ні. Багато чого залежить від класного керівника. Постійно порівнюю клас в одного, другого, третього учителя. І на диво в однієї учительки діти виховані, на деякому примітивному рівні поважають учителя, а в іншої де підбір дітей приблизно за всіма стандартами такий самий, спостерігається зовсім інша картина. Все таки мабуть перша краще працює з дітьми, так чи ні? Дітей, починаючи від 6,8 класу треба вчити без сортувати добре від поганого. Більше того за всіма напрямами людського життя. Вони дійсно не вміють протистояти шкідливим звичкам, аморальним вчинкам, сильнішим від них за характером.
Вчителька
Для п. Лікарчуку: Я звичайний вчитель, була класним керівником в кількох класах. Ніяких труднощів не боялася. Добровільно взяла 7 клас, від якого відмовилися три попередні класні керівники, довела цих дітей до кінця 11 класу. Пройшло вже 6 років, а я в батьків цікавлюся, як "мої" діти, радіємо при зустрічі, та згадуємо шкільне життя. А от наступний клас не змогла витримати більше 1,5 року (5, 6 класи). Це суцільний терор із сторони батьків і дітей. Тому зі сторони порівнювати класи, а тим більше класних керівників, не варто. А щоб дитина навчилася сортувати добре від поганого, позиція батьків і вчителя повинна співпадати, що не завжди можливо.
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!