Osvita.ua Блоги О. Калинич: учитель має бути янголом або «ліниві вчителі»
О. Калинич: учитель має бути янголом або «ліниві вчителі»

Як учителеві не спробувати ледарювати після таких слів, особливо якщо в тебе всі уроки «без вікна»?

О. Калинич: учитель має бути янголом або «ліниві вчителі»

Автор: Олеся Калинич, вчитель, Хустська гімназія-інтернат.

Кажуть, учитель повинен бути янголом. Не просто кажуть, а навіть описують цього янгола.

Спочатку (в неприйнятому, на щастя) кодексі вчителя зазначили перелік «пір'їн» у крилах янгола - від моральних чеснот до відповідальності за всебічний розвиток учня (а що, добре, коли школярі після уроків ходять до спортзалу, грають на скрипці, малюють?).

Згодом оприлюднили перелік компетентностей сучасного вчителя - від професійно-педагогічної до підприємницької (можливо, це ще не всі?)...

Та чомусь учитель у небесному статусі сам не вірить у власні сили й нагадує якусь комашку (думаю, біологи класифікують, яку саме), бо об янгольські крила ніхто не сміє витирати ноги.

Але ж навіть ледве помітні крила висмикнули, заявивши на всю країну, що вчителі ліниві (див. «ТСН-тиждень»).

Як учителеві не спробувати ледарювати після таких слів, особливо якщо в тебе всі уроки «без вікна»?

Отож, як і годиться, нове життя слід починати з понеділка, а сьогодні (як знаково!) якраз понеділок.

Перевірено: у молодших класах лінуватися неможливо - тут головне встигати за перебігом думок і запитань

Тож вирішила байдикувати в 10-их класах. Тим більше, деякі учні самі кажуть, що їм не лінь тільки їсти й спати - чим не ідеальні умови? Клас сів за парти ще за 5 хвилин до початку уроку й попросив починати урок - більше встигнемо (це в нас уже майже традиція). А в мене ж за планом і за покликанням лінь...

«Що за експеримент ви анонсували вчора в блозі?» - допитуються учні. А й правда, не викидати ж картки з літератури в смітник: починаємо експеримент (до речі, старт був жвавим і, здається, вдалим) - врешті-решт це й дітям цікаво, і мені. Далі перейшли на граматичні помилки й відмінювання числівників (тема в нас така - не пропускати ж?), а щоб «зрозуміти, чи зрозуміли» - на тестування. Одним словом, полінуватися сьогодні ми не встигли. Тепер треба чекати наступного понеділка.

А якщо серйозно, то... можна б і відмахнутися від каміння в учительські городи: скільки їх іще буде? Тільки якось прикро дивитися на величезний вчительський мурашник, де кожна комашка - особливо з висоти кабінетів чиновників - майже непомітна, хоча така важлива. Звичайно, її легко розтоптати, бо вона не вміє кусатися й літати... чи все-таки вміє?

Тож, дорогі колеги, де там наші крила - янгольські, пташині, комашині? Розправили їх - і вперед, до школи, бо саме в школі в повних класах особливо добре лінуватися.

P.S. Учора хотіла написати зовсім інше, та, на щастя, не мала змоги чи, може, відваги, бо... скільки тих крил?

Оригінал

Освіта.ua
13.03.2018

Популярні блоги
Н. Клясен: освітян треба вчити не "по-новому", а якісно Професійну діяльність вчителя взагалі неможливо однозначно оцінити за загальними критеріями
Н. Чуприна: про три «прориви» стосовно сертифікації Давайте поговоримо про те, що варто було б зробити, якщо ми кажемо про сертифікацію вчителів
К. Куницька: про банальне приховування якості освіти Простіше шукати винних і платити за помилки готівкою, ніж об'єднуватися і розділяти відповідальність
В. Онацький: суботні роздуми про сертифікацію вчителів Держава виділяє шалені кошти на освіту, але той, хто безпосередньо вчить дитину, має найменшу зарплату
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Володимир
Погано бути янголом. Краще бути собою. Стабільні вимоги вчителя більшістю учнів завжди приймаються...
Песимiст
Ваш текст...не треба гадати. Не вистачило смiливостi. Рабам не пристало мати свою думку.
читач
Дивлюсь і думаю, одні і тіж пишуть статейки ні про що, одні і тіж коментують. По доброму заздрю, одні встигають у робочий час штампувати "умні речі", інші коментувати.
1
Для читач: Робочий час у всіх різний. І не забувайте, що "вікно" між уроками - не входить до робочого часу, тому робити в цей час можна що завгодно, не звітуючись перед вами.
Коментувати
Людмила
Пане Позняк, не треба заздрити Олесі. Ну чому в наших школах як тільки діти полюблять вчителя і з цікавістю сидять на його уроках, колеги-вчителі, які не вміють зацікавити, називають це "випендрьож"? Працювала в шкільній бібліотеці і щодня приходилось вислуховувати злостиві висловлювання вчителів поза очі один на одного, особлива ненависть до тих, хто досягнув у чомусь успіхів. Ну це наш український менталітет, в очі мило посміхатись, а за спиною єхидно скривитись.
Олекса Позняк
Для Людмила: не люблю неправди. Не зустрічав за 40 років навчання щоб усі були у захваті від предмету, хто б його не викладав.Скажи по чесному -отут у мене класно, а отут не виходить. А коли я супер-пупер усіх навчу не вірю і смішно стає з самореклами
Юлiя
Але це правда! Iснують такi вчителi,якi зачаровують своiм предметом, i такi ,якi не можуть i не мають бажання зацiкавити учнiв,не вкладають душу, i дiти це вiдчувають! Тодi нiякоi дисциплiни на уроцi i поваги до вчителя! Це все людський фактор! Так скрiзь!
спец
І як довго діють ці чари? А якщо вкладає вчитель душу, то як він без душі? Бездушним стає чи що? З практики, про зацікавленість, крім цікавості більш нічого, знань мізер. Да, було цікаво, скакали, співали, були в захваті від усього. Ачи було це навчання?
Коментувати
Олекса Позняк
Був колись на нараді і вийшло отаке чудо і давай випендрюватись як вона усіх навчає, яка звізда серед нас, неуків засіяла. І теж на перерву з її уроку ніхто не виходить, в туалет не бігають , терплять, а учора зробили сюрприз -увесь клас переодягнувся в костюми героїв пєси і влаштували мені спектакль.Усі так на неї глянули що почервоніла і замовкла
Людмила Пристай
Олесю, сьогодні я теж брала участь в експерименті. На відміну від вас, протрималася 5 хвилин, поки клас не запідозрив якусь провокацію. Але я не про те. Найобразливіше те, що лінивими вчителів обізвала людина, яка надцять років сидить у чиновницьких кріслах і палець об палець не вдарила, щоб повернути літературу обличчям до школи. Чомусь риба не подумала про свою голову...
Олекса Позняк
Бредятина. Поток сознания бабы Параски. Тепрь верю в реинкарнацию.Возродилась таки.
Олеся Сидор
Для Олекса Позняк: Думаю, то Ви про свій коментар. Гарно. Самокритично.
Юлія
Що це за випуск ТСН, від якого числа?
Олекса Позняк
Для Олеся Сидор: Чудовий коментар у стилі раннього Позняка. Ясно, локанічно, іронічно. Якщо дідусь раптом вріже дуба - продовжите його справу. Я аплодую.
Коментувати
Pacufik
Щоб добре літати пір’я на крилах потрібно тримати сухим. Хочу побажати Вам мудрості і витримки, бо часто зливи відбуваються тоді, коли ми їх не чекаємо. То ж пам’ятайте, що про всяк випадок, потрібно мати з собою "парасольку" і плащ від вітру, аби пір’я не вискубувалося.
Ольга
Для Pacufik: Знаєте,шановні колеги,перечитуючи ваші коментарі, відчуваю розпач,зневіру у перемозі здорового глузду в системі освіти,але ... все в світі змінюється,і є надія,що ці зміни приведуть до кращого .А поки що: тримаймося та шукаймо в сучасних нововведеннях хоча б краплю позитиву!!!
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!