Osvita.ua Блоги В. Бахрушин: про простір вищої освіти Європи
В. Бахрушин: про простір вищої освіти Європи

Розвиток європростору вищої освіти буде спрямований на посилення фундаментальних цінностей

В. Бахрушин: про простір вищої освіти Європи

Автор: Володимир Бахрушин, головний експерт групи «Освіта» Реанімаційного пакету реформ.

Найближчим часом розвиток європейського простору вищої освіти буде спрямований на посилення фундаментальних цінностей вищої освіти, що базуються на академічній свободі, інституційній автономії, участі персоналу і студентів, сприянні міжнародному взаєморозумінню, залученні громадян, усвідомленні етичних питань, посиленні соціальної відповідальності і справедливого доступу. Також вітатиметься багатопланове партнерство та взаємодія закладів вищої освіти із суспільством у різних сферах, збільшення соціальної та громадянської ролі вищої освіти.

Поряд з вже традиційними напрямами розвитку, які визначені Сорбонською та Болонською деклараціями, Лісабонською конвенцією, Стандартами і рекомендаціями із забезпечення якості вищої освіти, можна очікувати нові тенденції та акценти, зумовлені новими викликами і змінами, що відбулися у світі протягом останніх 20 років. Деякі з них можуть бути не дуже зрозумілими нашому суспільству і освітянам. Стосовно деяких інших в нас відбуваються дискусії. Назву лише деякі з нових трендів:

  • Вища освіта має бути релевантною і доступною для всіх, незалежно від бекграунда, і повинна продовжувати виконувати різноманітні властиві їй місії: особистий розвиток, підготовка здобувачів до життя як активних громадян у демократичних суспільствах, підготовка до сталої зайнятості, розвиток і підтримка широкої бази знань. Випускники мають бути успішними у розвитку знань, навичок і компетентностей, затребуваних швидкозмінними суспільством і ринком праці.
  • Заохочення інституцій до розвитку освітніх програм, що поєднують цифрові та інші підходи до навчання, у тому числі онлайнових програм і програм змішаного навчання, використовують навчання з неповною зайнятістю та модульні можливості.
  • Усунення законодавчих перешкод для цифрового навчання і забезпечення доступу до цифрових технологій для полегшення участі і завершення навчання.
  • Створення механізмів, які надаватимуть можливість враховувати якість викладання в академічній кар’єрі.
  • Розроблення закладами вищої освіти прозорих процедур визнання кваліфікацій, попереднього навчання і навчання за кордоном. Визнання кваліфікацій біженців, переміщених осіб та інших осіб з подібними статусами.
  • Цифровізація додатків до дипломів, а також обміну даними стосовно студентів з урахуванням законодавства про захист даних для забезпечення їх мобільності.
  • Поглиблення взаємодії між навчанням і дослідженнями та співпраці між Європейським простором вищої освіти і Європейським дослідницьким простором. Студенти у тій чи інший формі повинні брати участь у дослідженнях під час навчання на всіх рівнях вищої освіти.
  • Створення знизу вгору мереж закладів вищої освіти на регіональному і міжнародному рівнях для забезпечення кращої взаємодії між навчанням, викладанням, дослідженнями та інноваціями.
  • Розвиток діалогу і співпраці між національними системами вищої освіти через обміни і взаємну адаптацію.
  • Встановлення кваліфікації короткого циклу як невід’ємного складника загальної системи кваліфікацій Європейського простору вищої освіти.

У досягненні ключових цілей європейського простору вищої освіти вирішальною є роль закладів вищої освіти, студентів і співробітників.

Оригінал

Освіта.ua
12.03.2018

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
NeVat
Хотілося б від загальних фраз перейти до конкретики - чи це хвороба групи "Освіта"?

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!