Osvita.ua Блоги Віктор Громовий: чи треба «серце віддавати дітям»?!
Віктор Громовий: чи треба «серце віддавати дітям»?!

Треба зняти ореол «жертовності» з учителя, вчителювання - це звичайна робота, яку треба робити професійно

Віктор Громовий: чи треба «серце віддавати дітям»?!

Автор: Віктор Громовий, освітній експерт, заслужений вчитель України.

Нас закликають «серце віддавати дітям» ті, хто щодня скльовує нам печінку, б'є в спину по нирках і виїдає мозок (як уточнює Катерина Крутій, десертною ложечкою, щоб подовжити смакування).

Зайве доводити, що такий «ліверний підхід» до вчителя, нічого, окрім огиди, не викликає.

У Василя Сухомлинського, ця фраза звучала щиро. З вуст цієї братії його слова звучать як відвертий стьоб.

Важко не погодитись з Оленою Князевою, яка пише, що «дітям не потрібен наш лівер, їм потрібен учитель-професіонал». Справді, треба зняти ореол «жертовності» з учителя. Вчителювання - це звичайна робота, яку треба робити професійно і без фанатизму.

Дітям потрібен наш професіоналізм і, якщо наші цінності будуть для них привабливими, буде відбуватись ще й ціннісне орієнтування. Наш «лівер» (серце, печінка…) їм точно нічим не зарадить, тож треба його зберігати в «належному стані» (не рви серце!) заради підтримки власного здоров'я. А з огляду на те, що у «здоровому тілі – здоровий дух», це теж буде на користь дітям, з якими ми працюємо.

Людські стосунки в школі теж ніхто не скасовує, але називати вчителя «другою мамою», а школу «другою домівкою», мабуть, таки не варто…

Оригінал

Освіта.ua
19.02.2018

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Позняк, я что, говорю об
эмоциях? Или в твоём понимании отданное сердце это сплошная эмоциональность? Думай, Позняк, ДУМАЙ... Поянять не буду...
Сергей
Для Позняк, я что, говорю об: когда человек не хочет объяснить что-то, то это обозначает, что или он не может этого сделать, или преследует какие-то учебно-воспитательные цели, или корона на голове очень сильно выросла. По построению фразы похоже, что верным в этом случае является третье, а может ещё и с примесью первого.
Ol Pozn
Уже сама фраза "сердце отданое детям" по своей сути истерична. Делайте своё дело без истерики и патетики.
Пояснять взрослому
Для Сергей: человеку? Но ведь взрослый,претендующий на что-то -умён? В таком случае ЧТО пояснять умному. И Позняку. Фраза не есть истерична. Фраза говорит несколько о другом. Обоим. Интерпритация самого высказывания говорит о внутреннем мире человека. ТОму,кто читает(слушает) это возможность видеть - интересно ли сообща что-то делать, или не интересно. Всего лишь.
Коментувати
PINK FLOYD
ANOTHER BRICK IN THE WALL (I) Тато згинув десь за обрій І залишив лише пам’ять, Фотографію в альбомі. По собі залишив мамі? Що залишив, тату, ти мені? Загалом мені лишив цеглинку в стіні. Тату, ти мені лишив цеглини в стіні. ANOTHER BRICK IN THE WALL (IІ) Ми не хочемо освіти, Що в нас вживлює контроль, В нашім світі нема світла. Вчитель, вчитись не неволь. Гей, вчитель! Вчитись не неволь! Школи хол в моїм сні - це цеглина в стіні. Школи хол в наші дні - це цеглина в стіні.
Ірина М.
Для PINK FLOYD: Давайте мислити критично і не плутати пропаганду, замасковану під творчість із реальним світосприйняттям дитинства і юності. Хіба освіта вживлює контроль?) Освіта розширює можливості і відкриває нові горизонти.
Коментувати
Олекса Позняк
Для Вероятно следует: Не поняли вы ничего. Профи это тот кто в данной ситуации поступает единственно верно и при этом эмоции у него не зашкаливают.Я не хотел бы оперироваться у хирурга который за операционным столом начнёт рыдать от жалости к пациенту и зашивать его трясущимися от эмоций руками. И деньги тут не причём. Самый жадный хирург когда берёт в руки скальпель забывает кто и сколько ему дал а делает как надо. Когда я прочитал пост Гриневич что учителя нарочно не дают знаний чтоб заниматься репетиторством - был в шоке - насколько надо не понимать душу учителя . Такую гадость мог сказать человек у которого душа сплошная гадость и он по ней меряет других.
Вероятно следует
забить на все слова, сказанные ДО сегодня разными учителями-психологами, поскольку они говорили чёрт знает что и начинать цитировать новых людей. Обретаем новый подход к работе учителя - пришёл, отчитал уроки и ушёл зарабатывать ДЕНЬГУ. Сердце? какое сердце? Каким детям? /// Если врач начнёт сердце отдавать пациентам, то что это за вреч. Врачу необходимо ДЕНЬГУ заработать. Если актёр начнёт сердце рвать на работе, то что это за актёр? Актёру следует прийти, оттараторить текст,без надрыва и ухода в образ, получить гонорар и уйти ДЕНЬГУ зарабатывать на корпоративах, а иначе ЧТО это за актёр? Если президент начнёт сердце рвать на работе,отдавая его своей стране, то ЧТО это за президент.Ему необходимо прийти, оттараторить протокол и идти ДЕНЬГУ зарабатывать для интереса.//// КОНЕЧНО детям сердце отдавать не следует.А то не приведи Господь какая заварушка и в газовую камеру детей поведут.А учителю предложат сытую жизнь.А тут-сердце отданное детям.Та вы шо?Каждому своя шкура ближе к телу
Студент
Для Вероятно следует: Прекрасно сказано, хотів би вчитися у вас!
Варчун
Знаєте, хто так думає- Вітя Громовий!! Вчитель - це професіонал , якому не треба ні душа, ні серце!! Дивлюсь на коментарі, оцінки- і страшно. На педагога потрібен психолого- педагогічний відбір!! Не всі можуть бути Вчителем, як і Священником.
Священник и Учитель - это
Для Варчун: Психолог. По натуре психолог.
Коментувати
Ирине М.
Звиняйте, но Вы говорите несуразицу:" треть - за самими учнями. Навчання - це колективна праця. І відповідальність теж. Колективна.". НЕТ. ПЕРВАЯ И ГЛАВНАЯ ответственность-у учителя. Но не ответственность за баллы, а ответственность за ОРГАНИЗАЦИЮ процесса. ДА, нормальному учителю в этом серпернарии довольно сложно, поэтому вторая ступень ответсвенности, но НАИГЛАВНЕЙШАЯ за администрацией школы, которая ЗАДАЁТ ТОН (ВСЕ ЧИТАЛИ?-ЗАДАЁТ ТОН-это ПРАКТИКА жизни, попробуй те оспорить), но и администрации в этом серпернарии довольно сложно, поэтому третья ступень ответсвенности - за МОН, как ГЛАВНЫМ организатором деятельности (процесса). КАК они организовали, так и происходит процесс.Если процесс привёл к нулевому, или отрицательному РЕЗУЛЬТАТУ,поскольку главное в образовании РЕЗУЛЬТАТ, значит МОН менять и срочно.То есть подобное МОН НЕпрофессионально, то есть - бессмысленно. А Вы относитет треть - ученикам.КАК организован процесс,так РАБОТАЮТ и ученики.
anton2000
Для Ирине М.: Никто не говорит, что нет ответственности учителя, администрации и мон, но если ребенок не мотивирован, если родители говорят ребенку, что мол не обращай внимание на учителя, потом тебе аттестат, диплом купим, то какой бы не был учитель результат будет понятно какой. Между ребенком, развитием которого ещё до школы занимались родители, и ребенком, родители которого считают, что главное чтобы был здоров, сыт и одет, уже на входе в школу в 1 класс есть колоссальная разница. И на выходе также будет существенное отличие, какой бы ни был учитель. И на развитие до школы ни администрация школ, ни мон никак не влияют. Точно также есть ответственность и ребенка за результат, если он вместо дз сидит в Инстаграме- телеграме, а потом ночью быстро-быстро пытается сделать дз, то результат тоже понятный. Так что ответственность поровну делится между всеми участниками учебного процесса.
Ірина М.
100%
Коментувати
Олекса Позняк
Шановні рехворматори! Реформи потрібно починати з учня. Щоб він не тупо переводився з класу в клас, а повинен був хоч якийсь ріст демонструвати.Отоді учитель дійсно стане коучем - учень працює (бо дарма атестат не дають) а учитель направляє і допомагає. І не потрібно районо-атестацій-ліцензіювання.Бо некомпетентного батьки швидко витиснуть із школи.У французів третина учнів не отримує атестат, а у мене були учні повністю неграмотні (букв не знали) і отримували атестат.Один узагалі брати атестат не хотів так директор додому носила - класному керівнику сказав : як директор сам принесе то візьму....
Ірина М.
Тверезо і дуже сучасно) Відношення молоді до навчання в школі сьогодні аж ніяк не проблема. Це педагогічна задача. Старі і давні, а також класичні методи - не працюють сьогодні, і це нормально. Просто працювати треба УСІМ - і вчителям, і учням, і батькам, і соціальним службам, і суспільству також. Бо інакше добровільно покоління "в навушниках" глухими собі на шию повісимо. Зашморгом. І тошнить від розмов про мотивацію до навчання. Потрібна конкретика осягнених результатів. Діти покоління сьогодняшніх школярів не такі нерозвинені, щоб не осягнути, що саме навколо них твориться.
Олекса Позняк
Для Ірина М.: Що значить усІм працювать? Розкидатись азіровськими лозунгами розуму не потрібно. Букоф багато, а думок 0,0
Ірина М.
"Азіровські лозунги"?))) Цікаво. Але ключове слово "усім", а не "працювать". Все зрозуміло, не будемо витрачати задарма букоф, Олексе)
Євген
Для Ірина М.: Коментар один, а протиріч - "море". З приводу "перлу" "покоління в навушниках", то його точно придумали люди, які загрузли в минулому. Ще б назвали "покоління з смартфонами", або "тикальщики" (мається на увазі пальцем по екрану). Далі. А хто з перерахованих Вами (після слова УСІМ) працює найбільше? Чи не ми, випадково? А про "конкретику осягнених результатів" Ви самі придумали, чи десь вичитали? (дайте посилання) І на завершення. Від "мотивації" можливо Вас і тошнить, а у дітей, які здатні адекватно оцінити "що саме навколо них твориться" її дійсно нема.
Коментувати
Олекса Позняк
Выдстав Громовий выд шкыльних реалій. Сучасним дітям ні професіонал ні лівер не потрібен. Потрібен смартфон з іграми та музичкою. На 35 дітей у класі 2-3 вмотивовані на навчання.Ото заради них і працюю в муніциапальній, та на анступний рік кину бо бидлоучнів стільки розвелось - несила терпіть.Поки держава буде роздавати атестати усім хто просидів у навушниках10 років - так і буде
Простий вчитель
Для Олекса Позняк: Чому в навушниках. Дехто замість цього, ідеально вивчивши права дитини та при підтримців "батьків" просто спілкується на уроці матом. При цьому вчителів сприймають лише як фон. Цікаво було б почути варіанти роботи саме із такими дітьми, а то, у нас говорять про відповідальність вчителів. А от де відповідальність учня?
Олекса Позняк
Для Простий вчитель: Казала моя колега - як іти в 7б краще б гівно в бочці колотила 45 хвилин, і я її розумію...
Ірина М.
Тоді ій - в асінезатори пряма дорога)) Це затягує, зрозуміло, але ж вона не маленька дівчинка, ця ваша колега. Треба знаходити в собі сили. Або - змінити місце роботи.
Коментувати
Владимир Белый
Нам би хоча б просту людську порядність зробити головним "робочим інструментом" сучасних вітчизняних педагогів.
Олена Жигайло
В.Сухомлинський писав, що професія учителя - це людинознавство. Наголошував про «Гармонію серця і розуму» педагога. В.Сухомлинський: «Чуйність, сердечна турбота про людину - це плоть і кров педагогічного покликання».
Сироід
Вчитель- не сантехнік і не бухгалтер ! І робити гарну справу без покликання не вдасться . Перевірено. Тим більше вченими доказано, що серце генерує і сприймає нервові імпульси вищого ґатунку . Якби пан Громовий любив би дітей серцем , то із школи не пішов би.
Сергей
Для Сироід: Робити гарну справу без покликання не вдається ні вчителю, ні бухгалтеру, ні лікарю,... А до тех пор, пока будет пропагандироваться фраза "учитель - это не профессия, а призвание", в образовании постоянно нужны будут реформы, чтобы нивелировать НЕ профессионализм пришедших по призванию. А когда в школу придут только профессионалы, вот тогда и реформы не потребуются. И уважаемый Сироїд скиньте , пожалуйста, ссылку на эти исследования ученых о генерации и приеме сердцем нервных импульсов высшего качества. Очччень интересно ознакомиться.
Werwolf
Сергей!! Думаю вы в школе были только в качестве школьника. Профессионал учитель - без призвания??? Хотите рынок везде всунуть , очернить все советское. А там было много хорошего. В Кировограде был тогда Сухомлинский, а теперь реформатор громовой
А може так
Покликання=професіоналізм, бо хто прийшов у школу і любить дітей, той не дозволить собі не розвиватися професійно. Хто дарує себе дітям, той не шкодує ні часу, ні сил, ні власних грошей, щоб дати ти їм все найкраще (знання). Інша справа, коли у школі працюють випадкові люди. Тоді ні про професіоналізм, ні про покликання не доводиться говорити.
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!