Володимир Онацький: для чого нам освітній запит?

Як покращити взаємодію між учнями, батьками, педагогами і зробити, щоб думка кожного була врахована

Володимир Онацький: для чого нам освітній запит?

Автор: Володимир Онацький, заступник директора школи з навчально-виховної роботи.

Нове законодавство про освіту збільшує кількість питань, які може навчальний заклад самостійно вирішувати: це і визначення структури навчального року, і проведення навчальної практики, і обрання другої мови при вивченні з 5 класу, і ще багато-багато інших питань, які є актуальними для учнів і які непокоять батьків. І від того, наскільки відкрито, прозоро будуть ухвалюватись рішення, залежить не лише якісь організації освітнього процесу в закладі та психологічний клімат у школі, а й наслідки розслідувань та перевірок, які часто ініціюються окремими батьками.

Як же покращити взаємодію між учнями, батьками, педагогами? Як зробити так, щоб думка кожного була почута та врахована? Найпростіший та найефективніший шлях – це освітній запит.

По суті, школа – це навчальний заклад, основна мета якого полягає в задоволенні освітніх потреб учнів. Потреби учнів висловлюють батьки через звернення, заяви, пропозиції, тобто через запити.

Пригадаймо численні публікації, заяви, скарги батьків щодо того, що в школах було запроваджено вивчення другої мови. При цьому у п’ятому класі батьки були задоволені, що діти вивчають мову, а в шостому – ні. І пішли скарги на те, що запровадження другої іноземної мови було здійснено без згоди батьків. Звинувачення при цьому лунали як на адресу вчителів, директорів шкіл, так і на адресу посадовців МОН. Цих би скарг не було б (або наслідки їх розгляду були б іншими), якби при переході учнів до 5 класів був оформлений освітній запит щодо впровадження другої іноземної мови. Немає принципової різниці, чи батьки звернуться з клопотанням до адміністрації школи про вивчення другої мови, чи адміністрація звернеться до батьків з питанням щодо доцільності вивчення мови. Головне, щоб батьки кожної дитини висловили свою позицію письмово. У нас буває так, що в одному класі обирають одну мову, в другому – іншу, а буває, що в класі обирають три іноземні мови. Вивчивши бажання батьків, ми визначаємося з тим, що потрібно зробити, аби це реалізувати: знайти підручники, запросити на роботу вчителя, скласти навчальний план тощо.

Багато батьків скаржаться на те, що в школах немає груп продовженого дня. Згідно з чинним законодавством, такі групи можуть створюватись для учнів 1-9 класів за заявами батьків, гранична кількість учнів у кожній групі не повинна перевищувати 30 учнів. Отже, для того щоб такі групи були відкриті у наступному навчальному році, доцільно вже зараз визначитись з кількістю дітей, які потребують такої освітньої послуги. Освітній запит допоможе в цьому, адже саме він буде підставою звернення директора школи до засновника з клопотанням про відкриття та фінансування груп, прогнозування необхідної кількості вихователів.

Освітні запити можуть бути з будь-якого питання: організація факультативів, гуртків, запровадження другої зміни, практики, проведення вистав, конкурсів, екскурсій, вибору підручників, профільності навчання тощо. Будь-яка ідея може бути оформлена через освітній запит, головне, що кожна ініціатива буде вивчена, розглянута, а кожен ініціатор ідеї буде реально знати, наскільки його пропозиція відповідає потребам дітей.

Оригінал

Освіта.ua
06.02.2018

Популярні блоги
Д. Ламза: ніхто не хоче йти в освіту або школа без учителів Від Кабінету Міністрів немає жодних дій щодо підвищення значимості професії вчителя
С. Колебошин: 3000 спартанців (задача про молодих вчителів) 3000 молодих вчителів на 15000 шкіл, що в середньому – 1 новий вчитель на 5 шкіл
І. Совсун: як надовго ще вистачить запалу учителів? Існує гігантська прірва між переможцями світових олімпіад і базовим рівнем українських шкіл
Тетяна Сердечна: зарплати у вчителів мають бути різні Є шанс, що колись держава буде в змозі оплачувати роботу людей, які працюють із її майбутнім
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Олександр
http://allkiev.space/ Присылайте новости сюда, на портал про Весь Киев
Олег
Наивное мнение, что можно всем угодить. Даже в простом вопросе о выборе второго иностранного языка в 5 классе будет несколько мнений в одном классе - одни захотят немецкий, другие - французский, третьи - испанский, а найдутся и желающие китайского и японского. И все в одном классе. А фраза о клопотаннях про відкриття та фінансування груп показывает молодость (или неопытность, или не владение вопросом) этого завуча. Какие группы, если в ряде областей Украины даже надбавки учителям выплачивают в размере не 20, а 2-5% и периодически отправляют учителей за свой счет. Все об этом знают, начиная с министра, но закрывают на все глаза. Главное громко объявить для всех, что зарплата учителя повысилась на 50% в прошлом году и на 25% уже в этом. А что в реальности этого нет никого не волнует.
Віктор
Для Олег:Люди-це ті,хто вміють домовлятися і жити в суспільстві (великому/маленькому), це відрізняє їх від тварин.Так що не хвилюйтесь-домовляться якось
Олег
Для Віктор: наивно. Они примут решение, но все не будут довольны. Это как на выпускном, он проходит, но всегда есть недовольные.
Вилен
Наївність автора - це 30 років роботи в школі, 16 років заступником директора в сільській школі.:)
Коментувати
Віктор
Людям, що не читали Закон про Освіту НЕМА ЧОГО РОБИТИ НА ЦЬОМУ САЙТІ!!
Досвідчений
Синок, ти що з Луни звалився?? Хто тобі забороняє звернутися в міськраду чи до департаменту освіти?? Відчуваю, що побував за кордоном чи пишеш дисертацію?... це впливає?
Віктор
Для Досвідчений: Ви з дуба впали???? Це питання ШКОЛИ,до чого тут ради та департаменти
Коментувати