Osvita.ua Блоги Ігор Лікарчук: про питання експертизи підручників
Ігор Лікарчук: про питання експертизи підручників

МОН прийняло політичне рішення про розмежування процесу видання підручників та їхньої експертизи

Ігор Лікарчук: про питання експертизи підручників

Автор: Ігор Лікарчук, екс-керівник Українського центру оцінювання якості освіти, в. о. директора Навчально-методичного центру забезпечення якості освіти.

Сьогодні журналісти двох видань зацікавилися питаннями експертизи підручників. Я іще не готовий до інтерв’ю з даного питання ЗМІ, але для моїх друзів у ФБ дещо напишу.

Отже, Міністерство освіти і науки, в особі міністра, прийняло політичне рішення про розмежування процесу видання підручників та їхньої експертизи. Це великий «плюс». Організація проведення такої експертизи доручена нашому Центру. Що і передбачено його новим Статутом.

Зрозуміло, що деталі цього процесу будуть напрацьовуватися, обговорюватися, узгоджуватися й затверджуватися. Але на сьогодні, я цей процес бачу таким.

Експертиза майбутнього підручника може складатися з двох частин. Перша - громадська експертиза в режимі on-line учителями-практиками, батьками, усіма зацікавленими громадянами. Для цього доцільно використати технологіі та можливості існуючого депозитарію підручників.

Друга - конфіденційна експертиза групою експертів. Експерти не будуть нашими штатними працівниками. Але це будуть круті фахівці. Прізвища експертів не знатимуть ні автори, ні видавці.

Призначення експертів для кожного підручника здійснюватиметься комп’ютерною програмою. Конфлікт інтересів виключимо повністю. Експертів знайдемо, навчимо, сертифікуємо, визначимо з допомогою МОН їхній статус. І обов’язково заплатимо за роботу. Незалежно від того, який висновок вони зроблять: позитивний чи негативний. Не заплатимо, якщо буде висновок типу: і нашим, і вашим. Спробуємо домогтися того, щоб мати статус сертифікованого експерта було вигідно матеріально і престижно.

У основу експертизи будуть покладені стандартизовані критерії, які вимагатимуть від експерта зробити однозначний висновок. Розробляємо методику поєднання громадської та конфіденційної експертиз.

Ось такі плани. Зрозуміло, щоб їх реалізувати, потрібний час. Тому ми не зможемо включитися в процес експертизи тих підручників, котрі мають бути видані до 1 вересня 2018 року.

Але, починаючи з наступного етапу підготовки до видання підручників, МИ ТАМ БУДЕМО. Обов’язково. І, якщо у когось є бажання бути з нами, - приєднуйтеся. Телефон у Києві - (044) 465-40-40. Спілкуватися з Іриною Олександрівною.

Оригінал

Освіта.ua
01.02.2018

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
юрист
Прізвища експертів не знатимуть ні автори, ні видавці. І це каже злодюга, під керівництвом якої виправлялась інформація в базі даних УЦОЯО! Уявляю, за скільки зливатиме інформацію видавництвам!
Ж
Реєстрація потребує надання конфіденційної інформації (паспортних даних, тощо) та різноманітних зобов’язань, у письмовому вигляді від учасників експертизи. Натомість жодних письмових, з мокрою печаткою, зобов’язань, щодо не розголошення цієї інформації центром немає. Продумайте, шановні, це питання. У іншому випадку реєстрація учасників завершиться етапом електронної реєстрації, яка не потребує цих даних. Якщо такого не буде, особисто я реєструватися не буду продовжувати.
спец
Ось гарний приклад того, як бездумно витрачати кошти, виділені на освіту, чи красти ці кошти. Ніколи не буде створений підручник, що відповідав би вимогам всім, бо це просто неможливо. Експертів різного типу будуть шукати, запрошувати. Сміхота. А може виділені кошти направити на те, щоб у школах був швидкісний доступ до всесвітньої мережі - вибирай, якщо ти фахівець, джерело (джерела) та порадь учням, на які звернути особливу увагу чи опрацьовувати після одержання інформації із джерела, яким є ти сам. Прив’язаність до одного підручника, нехай навіть пройшовшого експертизу всіх і вся - це просто ...
"
Міністерство освіти і науки, в особі міністра, прийняло політичне рішення про розмежування процесу видання підручників та їхньої експертизи. - А що: до цього підручники експертували видавництва? Це будуть круті фахівці. Прізвища експертів не знатимуть ні автори, ні видавці. - Лише господь Бог і лікарчук. Експертів знайдемо, навчимо, сертифікуємо, визначимо з допомогою МОН їхній статус. - А хто сертифікуватиме? Несертифікований злодюжка, який дискредитував себе?
!
Дідок перейматься, що цьогоріч не довелося посмоктати золоту жилу. Якщо грець не поб’є, то ще покаже всім щуку, кинуту в річку. Начувйтеся, автори й видавництва! ВЕЛИКИЙ і ВСЕМОГУТНІЙ прийде по ваші душі!
Val
О, дед из праздников вышел! Давно слышно не было. А по поводу экспертиз, интересно было бы увидеть "громадську експертизу" учебника по Истории Украины, включающего период 2013-2017 годов.
Директор
Господин, Ликарчук. Вам кто-то внушил, что вы разбираетесь во всех вопросах школьного образования. К сожалению вас обманули. От ваших "умных" статей, особенно в ФБ, уже тошнит. В школьном образовании вы неуч.
Вован
Перше, чим проводити експертизу підручників, потрібно скласти предметні програми, що відповідають віковим категоріям учнів. Із програм бажано вилучити занадто наукові терміни і поняття , спростивши їх до розуміння сьогоднішнього середньостатистичного учня. Занадто складні програми негативно впливають на засвоєння програмового матеріалу. МОН, інші структури, принижують сільських вчителів за те, що вони , для забезпення мінімального заробітку, повинні викладати суміжні предмети, а самі пропонують інтегруватив єдиний курс старшої школи біологію, хімію, фізику, природознавство, екологію в один предмет. "Бред сумашедшего". МОН, при сприянні Вашої служби, знову випустить мільйони підручників - макулатури, нікому не потрібної. Моя рекомендація, як вчителя, перестаньте займатися хернею, спустітся на грішну землю і рухайте вперед українську освіту.

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!