О. Мірошниченко: і знову про старе, тобто про прибирання

Основні форми «дитячого засмічення» шкільного простору або чому, як і коли діти смітять

О. Мірошниченко: і знову про старе, тобто про прибирання

Автор: Олександр Мірошниченко, актор, режисер, драматург.

Тема прибирання в школі безмежна, як зоряне небо. Але спробуємо розібратись. Ключовий тезис, який обґрунтовує необхідність залучати дітей до прибирання в школі, звучить так: «Діти смітять – хай і прибирають». Спробуємо розібратись, чому, як і коли діти смітять. Отже, основні форми «дитячого засмічення» шкільного простору.

  • Погодне засмічення

Дощ, сніг, бруд на вулиці. Відповідно, на підлозі з’являється бруд. Винуваті в цьому діти? Ні, звичайно. Якщо в класі з’являється бруд такого типу – значить, не продуманий процес очищення взуття на вході до школи та не створена можливість застосування змінного взуття. Чия проблема? Правильно! Директора. Організував процес – проблеми і бруду такого типу не існує. Бруд є – значить, процес не організований. Винуваті діти?

  • Харчове засмічення

Діти люблять їсти в класі. При цьому засмічення є закономірним результатом. Чому діти люблять їсти в класі? Бо вони не люблять їсти в їдальні. Чомусь в Італії (чому сам був свідком) в школах діти їдять не в класах, а саме в шкільній їдальні. Чому? Бо там зручно, затишно, комфортно. Це фактично кафе-бар. Де є і музика, і комфортні стільці, і навіть вай-фай. Скажете, нереально у нас? Нагадаю. Шкільні їдальні у нас здебільшого обслуговуються комерційними фірмами. Це бізнес. Так створіть нормальні умови, щоб діти радісно бігли до їдальні і їли там, а не тікали від запахів та комфорту зразка 60-х років СРСР. Отже, хто винуватий? Правильно! Той, хто не може зробити шкільні їдальні привабливими для дітей.

  • Навчальне забруднення

Це коли сміття виникає після всіляких уроків праці – малювання. Тут все просто. Якщо, наприклад, діти щось ріжуть – клеять, неважко передбачити, що буде сміття. Отже, передбачаємо це. Просто перед заняттями домовляємось з дітьми про алгоритм утилізації відходів. Рулон пакетів для сміття та десять хвилин інструктажу вирішують всі проблеми.

  • Забруднення дошки

У принципі, стерти написане не так вже й важко. Якщо, звичайно, не звертати увагу на те, що писання крейдою - це щось на зразок прослуховування патефону. Ну немає крейди в сучасних школах, і бути не може.

  • Наслідки розваг

Оце єдина форма засмічення, яка вимагає залучення дитини. Алгоритм простий. Нашкодив – прибери за собою. Але, як правило, це дуже локальне засмічення на рівні пари кинутих папірців.

  • Забруднення парт

Тут питання. Якщо забруднення сталось через погану організацію процесу - це одне. Якщо це спеціальне псування – це інше. Але досвід показує, що з появою гаджетів прагнення дітей малювати на партах зменшилась в рази.

І тепер дивимось. Фактично більшість форм забруднення класів – результат поганої організації. Діти винуваті? Діти, звичайно, далеко не янголи. Але і дорослі не янголи. Для цього і потрібні люди, які можуть організувати процес так, щоб звести процес забруднення до мінімуму. Складно? Звичайно. Легше просто примусити дітей прибирати. І плювати на Закон.

Оригінал

Освіта.ua
31.01.2018

Популярні блоги
Д. Бабурін: реальність освіти за ширмою рейтингової шкали За ширмою рейтингової шкали 100-200, яку нам кожен рік презентує УЦОЯО, ховається реальний стан освіти в Україні
В. Громовий: як врятувати освіту від остаточного розвалу Як викликати шалену ненависть, але врятувати шкільну освіту від остаточного розвалу
Олександр Мірошниченко: для чого займатись самообманом? Вибір простий - між продовженням навчання в звичному режимі і імітацією навчання під соусом онлайн-навчання
І. Лікарчук: наскільки ЗНО точний інструмент? Наскільки ефективним інструментом для вимірювання рівня навчальних досягнень абітурієнтів є тести ЗНО
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
петро
От знайшли невідкладну проблему. Можна подумати, що це є самим важливим в освітньому середовищі. Правильно висловлюється мудрий український народ :"якщо собаці немає що оробити - він .....лиже."
Виталий Фурманюк
Сумно, що людина, яка намагається систематизувати проблему, викликає у вас стільки відрази. Звичайно керуючись своїми педагогічними напрацюваннями ви можете примусити дітей прибирати де завгодно і коли завгодно. Але питання чи маєте ви на це право? Бо свої права ви не навчились захищати і дітей виховуєте як зручніше, бо недостатня кількість прибиральниць це питання до засновників закладу. А хтось з вас звертався письмово з цим питанням до керівництва? Ото ж, а діти завжд поруч і їм пояснювати нічого непотрібно(((
Глеб
Для Виталий Фурманюк: прочитайте мои комментарии ниже и поймете, что дело не в кількості відрази. И мне интересно, а вы дома своих детей не заставляете за собой убирать? За ними вы или ваша жена все время убирает?
Арго
Для Виталий Фурманюк: отож і отримаємо покоління, яке буде інтенсивним забруднювачем навколишнього середовища, бо знатиме, що є комунальні служби. Ви що, ніколи в міський парк, де вечорами багато молоді відпочиває, не заходили вранці?
Коментувати
kse_ na
Шановні колеги! Тема розмови, можливо, невірно сформульована! Я б запропонувала таку: "У яких випадках дитина повинна прибирати в школі". У нашій школі 3 поверхи, на яких працюють по 2 техпрацівника (на першому - 3), плюс до того є прибиральниця у їдальні. Десь по 10 кабінетів на кожному поверсі, з них прибирають техпрацівниці щодня 4 -5. Деякі кабінети не використовуються. У 8 -11 класах прибирають діти. Якість прибирання старшокласниками класів недостатня. Діти не використовують дезінфікуючі препарати. До того вода, якою миють підлогу - холодна. Стосовно цього виникає багато питань: А під час карантинів як? Хто дотримується санітарних норм? Як діти миють після цього руки? Чому діти повинні прибирати у школі, а не навчатися? Не думайте, що я проти деяких видів робіт дітьми в школі! Треба організувати чергування, але не миття підлоги.
орест
Дуже чудний чолов’яга.Точно він не тутешній. Від таких сайту треба встановлювати фільтри.
Глеб
Фраза об учебном загрязнении выдает у господина Мирошниченко "глубокие познания" в области методики преподавания. Он пишет какие-то 10 минут инструктажа решат все проблемы с мусором после урока. То есть он предлагает больше 20% времени урока отвести на инструктаж о мусоре!! Ну просто гений педагогической мысли! А его фразы о пищевых загрязнениям!?!? Он не понимает, что ребёнок, принесший из дома бутерброд, не пойдет с ним в столовую, какая она б не была. Зачем куда-то идти, если и в классе ему комфортно. И дело не том, какая столовая. А ребёнок, купивший в столовой суп и гречку с мясом, не пойдет с ней в класс, даже если столовая не совсем удобная, так как можно не донести до класса тарелки (дети на переменах не ходят ровными колоннами строевым шагом). Похоже, что в педагогике и в вопросах школы автор статьи понимает столько же, сколько в литературе. Судя по комментариям, я далеко не один, кто вообще не знаком с "широко известным" творчеством господина Мирошниченко.
Глеб
Бред человека, который заходит в школу в лучшем случае на первый и последний звонок, а может ещё на родительские собрания. Интересно, как господин Мирошниченко представляет себе механизм очистки обуви почти одновременно для 500 - 1000 человек? Выход один-два сменная обувь. Но если ребенок того же господина Мирошниченко забудет дома сменку и его не пустят в школу, то он же первым будет орать о нарушении прав ребенка. Его фраза о меле - это лозунг, который государством финансово не обеспечивается. А фраза о паре кинутых бумажек!?!? Он хоть понимает, что если даже каждый десятый ребенок в школе кинет 1-2 бумажки, то по школе уже будет валяться 100-200 бумажек. Он не понимает, что школа - это не один-два ребенка дома поиграли и набросали одну-две бумажки. Поражает странная логика фразы о загрязнении парт. Как связано появление гаджетов и необходимость привести карту в порядок, если ее испортил?
Где найти вдохновение?
Что такое вдохновение? Словарь объясняет значение слова вдохновение, как «состояние творческого подъема». Действительно, ни один художник, писатель, режиссер не может создать шедевр без вдохновения. Кто-то черпает вдохновение в созерцании прекрасного; кто-то зовет на помощь свою «музу»; а кто-то, как автор статьи, роется в школьном мусоре – там, видимо, находится его «муза». Ничего не поделаешь….
Тина
Знову одне й те саме. Актор, режисер, драматург О.Мірошниченко розповідає мені, учителю, хто повинен прибирати у класі, бо неправильно, на його думку, організувала навчально-виховний процес. Оскільки маю філологічну освіту, хочу особисто пану Мірошниченку дати вказівку, як писати драматичні твори, як перевтілюватися на сцені, щоб глядач не засудив його акторську гру. І взагалі у мене безліч ідей, з якими я можу з ним люб’язно поділитися. А школу не треба чіпати. Свої поради залиште своєму начальству.
Не актор, а вчитель
Для Тина: "Актор, режисер, драматург О.Мірошниченко" В яких фільмах знімався ? Що режесерував ? Що написав ????? Вівовідь ніхто не знає . Людині вже не 18 років , просто НЕЗДАРА, який самозатверджується за рахунок публикацій на цьому сайтові/ Cайт читають учні. Скільки ця "морда з люлькою" буде на сайті спонукати їх до паління
Є така думка
Для Не актор, а вчитель: Думаю, що він не просто так пише, а рекламує куріння. Ще й гроші за це отримує. Знімався ж він у рекламі горілки МЯГКОВ. А ви кажете - не артист.
Коментувати
serj
Авторе, прибери за собою: Ctrl+A, Sift+Del........................................................................
Witalina
Моя бабуся любила говорити : "Дурний піп - дурна його молитва" ШАНОВНІ КОЛЕГИ, НЕ КОМЕНТУЙМО!!!!!
учитель, можливо вже й зацькований
А як бути з тільки-но вилитим брудом на "організаторів"?

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!