І. Примаченко: чим Гарвард відрізняється від нашої освіти

Фіналіст Ukraine Global Scholars-2016 та студент Гарварду Георгій Солодко поділився своїми враженнями

І. Примаченко: чим Гарвард відрізняється від нашої освіти

Автор: Іван Примаченко, засновник платформи Prometheus.

Фіналіст Ukraine Global Scholars-2016 та студент Гарварду Георгій Солодко дав інтерв'ю The Village і Proman, в яких поділився своїми враженнями від першого року навчання в одному з найпрестижніших університетів світу і чим це відрізняється від української освіти.

Кілька цитат

Освітня система в Гарварді побудована таким чином, що на все є лише один шанс. Велика частина відповідальності за отримання знань віддана на відкуп студентам: 80% всього матеріалу відведено на самостійну підготовку і лише 20% - на відвідування лекцій і класів.

Всі курсові роботи студенти пишуть самі. За плагіат можуть відсторонити від навчання або взагалі виключити з університету. Грубо кажучи, для написання реферату на 10 сторінок потрібно вивчити 28 книг. Просте натиснення кнопок на клавіатурі «копіювати - вставити», як часто роблять українські студенти, не пройде.

З огляду на такий підхід, одним з найпопулярніших місць в нашому містечку є студентська бібліотека. Одного разу я зайшов до бібліотеки о 4 ранку (через різницю в часі між Києвом і Кембриджем спочатку було непросто вибудувати режим дня і налагодити сон) і побачив, що вільних місць немає. Це мене дуже здивувало. Але пізніше я зрозумів, що явище, коли вночі в студентській бібліотеці яблуку ніде впасти, - цілком нормальне.

Нетворкінг – це те, чому всі йдуть у Гарвард. У мене на курсі навчається Малія Обама, наприклад. У нас є сайт для випускників Гарварду, а також ще один – для пошуку стажувань і роботи, де 80% роботодавців – випускники Гарварду.

Перший тиждень навчання називається shopping week, коли є можливість відвідати десь 10 класів з 50 і визначитися, які з них подобаються, які ні. Максимум класів, які ми могли взяти у першому семестрі – чотири, у другому – п’ять.

Кожен студент обирає час, коли він ходитиме на пари, тобто сам створює собі розклад, вибирає, коли хоче вчитися. Деякі класи взагалі не вимагають, щоб студенти ходили на лекції, бо всі лекції можна дивитися онлайн.

Викладання йде в ногу з часом. Поняття і теми нам пояснюють на прикладі того, що ухвалюють у Конгресі. Наприклад, як конкретний законопроект вплине на певну економічну модель. Нам весь час дають розбирати кейси з реального життя. До того ж на всі лекції треба прийти готовим і володіти матеріалом, який буде обговорюватися. На занятті ти маєш ставити лектору найбільш заплутані запитання, а він тобі пояснюватиме їх на життєвих прикладах. Немає такого, що ми сидимо, записуємо лекцію і все.

Улітку ми стажуємося, працюємо. Пошук вакансій починається ще взимку – відбуваються виставки роботодавців, відкриваються подачі. Можна податися і на дослідження при певному університеті, і це теж оплатить виш. Тобто, якщо я подамся досліджувати економіку та фінанси в Мюнхені чи Лондоні – мені заплатять за переліт, проживання, їжу.

Більше тут - http://www.the-village.com.ua/village/knowledge/practice/267677-harvard і тут http://proman.com.ua/7039-ukrainets-postupivshij-srazu-v-10-vuzov-ssha-uchitsya-v-garvarde-na-odnom-kurse-s-docheryu-obamy/

Оригінал

Освіта.ua
26.01.2018

Популярні блоги
В. Громовий: в освіті вже пройдена межа незворотності Негативний відбір і зворотна селекція в освіті тривають, адже йдуть кращі, а «лава запасних» практично порожня
Є. Стадний: ідея збільшення ваги атестата хибна по суті Чим більше враховуватимуть атестат, тим меншими будуть шанси дітей з хорошими знаннями з суворіших шкіл
Д. Бабурін: реальність освіти за ширмою рейтингової шкали За ширмою рейтингової шкали 100-200, яку нам кожен рік презентує УЦОЯО, ховається реальний стан освіти в Україні
В. Громовий: як врятувати освіту від остаточного розвалу Як викликати шалену ненависть, але врятувати шкільну освіту від остаточного розвалу
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Pasufik
Ми все гарно написали, а модератор взяв та й стер. То для чого МОНУ декларує відкритість, якщо йому недовподоби наші відгуки?
доцент
Говорячи про створення українського Гарварда треба в першу чергу розуміти, що бюджети американського Гарварда чи Масачусетського університету близький до державного бюджету України. Крапка!
Глеб
Главное отличие обучения в Гарварде от обучения в Украине это то, что студент Гарварда понимает, что обучение в Гарварде - это гарантия качественной жизни потом, а у нас - максимум, что точно можно ожидать, это минимальная зарплата, а больше гарантий никаких.
спец
Мда. Орел - це не горобець. А в нас коли таке буде, ну хоч би на 30%?
володимир
Висновок - коли ми віримо у майбутнє України, коли ми віримо, що наступить час, коли важкі часи остануться позаду ми повинні зберегти українську вищу школу, яка була створена важкою роботою наших вчителів.
володимир
Ми маємо бути реалістамиі жити життям українського народу: 1. Багатим це не потрібно - їх діти і так вчатся за кордоном, це робиться для того щоб дитина вчилась у нормальних умовах, в теплій аудиторії, вступила на навчання без ЗНО,була успішною в Європейській цивілізації; 2.Багаті українці в майбутнє економічне процвітання України не вірять, їм треба лише трохи піднавчена дешева робоча сила, яка здатна експлуатувати сучасну зарубіжну техніку 3. Ті хто їде вчитися за кордон в більшості не планують вертатися працювати в Україну. 4.Польща і Чехія вчать студентів по демпфінгових цінам не для України, а для себе 5.Стан української школи такий, що лише 1-2% випускників зможе успішноі вчитися у схожих на Гарвард вишах ( з сільських випускників - 0,01%). 6.Проблеми у київських і провінційних вишів дуже схожі (пропуски занять, поєднання навчання з роботою, низька мотивація здобуття якісної освіти, застаріле обладння, збідніння бібліотек, відсутність мінімально необхідних коштів.
Pasufik
А хто нам забороняє створювати свої "Гарварди" у себе? Але для цього потрібно переглянути відповідність нащих ВНЗ отриманим ліцензіям і не утримувати в жалюгідному стані понад 400 ВНЗ, а залишити стільки, скільки ми можемо профінансувати на рівні США чи країн Європи. Давайте пропозиції до нового Закону "Про вищу освіту" і рухаймося вперед. А то тільки говоримо та захапл.ємося чужими досягненнями, ніби ми якісь недолугі.
Владимир Белый
Для Pasufik: Не ми недолугі, а наші уряди на народні кошти існуючи не є організаторами нашого (народного) суспільного життя. У них завдяки суспільно-державній посаді головні турботи про матеріально-тіньову якість свого життя та життя своїх. Перший приклад - маєтки посадовців, сховані у лісах і за високими парканами чого не може дозволити собі політична та державна еліта у чи не сотні країн світу. І не тільки тому, що боїться народного гніву, а тому, що не може зганьбитися у власних очах, чому публічність прямо сприяє.
Pasufik
Для п.Бєлий. Кого більше, чиновників чи нас? Якщо більшість дозволяє таке витворяти меншості, то на кого нарікати як не на свою недолугість. Коли я був ще дитиною і мати садила мене у трамваї дорослі відразу нападали на неї з критикою, що вона мене неправильно виховує. А зараз підлітки сидять з смартфонами у трамваї, поруч стоїть старенька жінка і усі мовчать, бояться зачепити нахаб. То якими ми стали? І так де не глянь. Чекаємо дядю із-за бугра, щоб прийшов і навів лад у нашому суспільстві. Чи дочекаємося?
колега
О, сьогодні В. Білий читач, а не автор важких на сприйняття текстів. Ще він сьогодні " борец за права угнетенных народов". Скажіть будь ласка, а Ви коли не будь прцюєте, не знаю може потрібно Вами " восхищаться", я як заступник директора ну ні як не встигаю писати ні кому не потрібні опуси. Поділіться досвідом?
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!