І. Примаченко: актуальність гуманітарної освіти

Історична освіта є надзвичайно корисною для створення стартапів та різноманітних інновацій

І. Примаченко: актуальність гуманітарної освіти

Автор: Іван Примаченко, засновник платформи Prometheus.

Про актуальність гуманітарної освіти в XXI столітті. Мільярдер Рід Хоффман – співзасновник LinkedIn та один з найбільш успішних венчурних капіталістів в історії. Нещодавно в інтерв’ю Business Insider Хоффман відмітив, що філософська освіта, яку він здобув в Оксфорді, стала важливим фактором його успіху. Здавалося б, при чому тут філософія до створення стартапів та інвестицій? Хоффман пояснює, що на це є дві причини.

По-перше, філософія відточила його критичне мислення. За словами Ріда, «філософія вивчає те, як мислити дуже ясно», що корисно і в підприємництві, і в інвестиціях. Вироблення стратегії, оцінка ризиків, продумування заходів, що спрямовані на пом’якшення цих ризиків – всьому цьому надзвичайно допомагає «чіткість мислення, яка приходить після вивчення філософії».

По-друге, філософська освіта дала Хоффману глибше розуміння людської природи: як люди взаємодіють один з одним і зі світом. А що може бути важливішим для роботи в його галузі, ніж розуміння того, як люди сприймуть новий інтернет-сервіс, як вони будуть взаємодіяти в онлайн-спільнотах та як всі ці інновації впишуться в їх спосіб життя?

У певному сенсі слова бути підприємцем чи інвестором означає бути прикладним філософом чи прикладним антропологом – підсумовує Хоффман.

З мого особистого досвіду, завжди було цікаво, що люди дивуються, коли дізнаються, що за освітою я не технар, а історик. Ще більшим їх здивування стає тоді, коли я говорю, що вважаю історичну освіту надзвичайно корисною для створення стартапів та різноманітних інновацій.

По-перше, істфак навчив мене будувати будівлю знань лише на фундаменті першоджерел: і нещадно критикувати кожне з них. Відрізняти правду від брехні, надійну інформацію від вигадок і цікаві ідеї від фантазій стало на порядок легше. По-друге, історія вчить мислити стратегічно. Навала варварів сьогодні може пояснюватися комбінацією технологічного прогресу, що дав їм кращі кораблі, і екологічної катастрофи на їх батьківщині, що почалася 50 років тому. Зрозуміти те, що ми бачимо на локальному рівні можна лише тоді, коли мі підіймаємося на глобальний. Нарешті, по-третє, історична освіта привчає до обережної оцінки повноти розуміння нами ситуації. Очевидний причинно-наслідковий зв’язок між подіями може виявитися лише витвором нашої уяви, а навіть найбанальніша подія, як правило, відбувається внаслідок комбінації багатьох рушійних сил і факторів.

Коли в вашій компанії знов почнуть шуткувати на тему «непотрібних гуманітаріїв», задумайтеся. Чому справді унікальному навчила вас ваша освіта, що може дати вам унікальний погляд, а, відтак, і унікальну перевагу, в світі швидких змін XXI століття?

Оригінал

Освіта.ua
16.01.2018

Популярні блоги
Д. Ламза: ніхто не хоче йти в освіту або школа без учителів Від Кабінету Міністрів немає жодних дій щодо підвищення значимості професії вчителя
С. Колебошин: 3000 спартанців (задача про молодих вчителів) 3000 молодих вчителів на 15000 шкіл, що в середньому – 1 новий вчитель на 5 шкіл
І. Совсун: як надовго ще вистачить запалу учителів? Існує гігантська прірва між переможцями світових олімпіад і базовим рівнем українських шкіл
Тетяна Сердечна: зарплати у вчителів мають бути різні Є шанс, що колись держава буде в змозі оплачувати роботу людей, які працюють із її майбутнім
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
К.В.
Занепад фізики ,математики ,хімії- це не лише загроза деінтелектуалізації суспільства,де люди гадки не мають,чому працюють усі ті мобільні телефони з комп"ютерами.Це прямий шлях до деградації з подальшими техногеними катастрофами (що і спостерігається ).Відомий англійський письменник і першорядний фізик Чарльз Персі Сноу написав статтю "Дві культури" ,зміст якої зводиться до такого: пристойний фізик може говорити на фаховому рівні про теорію Ейнштейна і водночас зрозуміти те, що говорить на фаховому рівні пристойний гуманітарій про драматургію Шекспіра.Водночас цей самий гуманітарій перебуває в дещо асиметричному становищі-бо зрозуміти тонкощі теорії відносності він таки не ладен.А рівень наших владних еліт...?
anton2000
Большая часть математиков, физиков, химиков может спокойно осваивать историю, философию и другие гуманитарные науки (исключения есть, но редкие). А вот гуманитарии гораздо реже могут хорошо осваивать математику, физику, химию. И хотелось бы посмотреть на гуманитариев, сидящих до сих пор в пещерах у костра в шкурах, если бы не математики, физики, химики.
Вчитель
Стаття слабка, але краща, ніж пише Громовий та йому подібні експерти.
Без образ..
Эпоха неолгизмов! Негр- афроамереканец, дурак - гуманитарий. Просто, чтоб никого не обидеть, придумали.
Без образ
американец
Пещерный гуманитарий
Это не неологизмы, а эвфимизмы, замена обидных понятий на другие...Так, для справки
Пещерный гуманитарий
А вообще все науки одинаково важны, умные люди это понимают.
Коментувати
Anna
Круто если вы после истфака или философского стали успешным предпренимателем. Правда таких людей единицы (прям оочень мало, серьезно)... А вот после кибернетики-маркетинга и тд достаточно большой процент работает по специальности и неплохо зарабатывает. Так что шутки про гуманитариев имеют место быть. К тому же почему-то практически все люди которые просто не тянут математику называют себя гумарнитариями (хотя зачастую историю и языки они также не знают) и в итоге выходит что нормалный такой процент людей которые именуют себя гуманитариями просто не очень умные и по ним плачет бурса (но сейчас же все в вуз идут)
оля
Для Anna: Абсолютно в с Вами согласна. Есть просто умные люди(математики-физики-химики, для которых выучить и языки,литературу, историю - не проблема вовсе) , а есть гуманитарии... К сожалению...
Влад
Прям очень мало)) Эксперт,однако) А если тянут математику,но не любят,а нравятся иностранные языки,например? Или кто не математик-тот "не очень умный"?
cos
Для Anna: Соглашусь с вами. Но многие вузы тоже стали бурсами, а нормальных вузов— единицы. К нормальным вузам отнесу Могилянку, КНУ, НПУ, КНЕУ и КПИ. Остальное— самые настоящие бурситеты, а приватные— шайка по выкачке денег, там знания равняются нулю.
Коментувати
123
Очень хорошая статья! Спасибо! Многие люди ( даже те,кто по долгу службы должны и обязаны)перестали читать вообще, а философски мыслить-и подавно( точнее и не умели) . Хотя многие и не понимают...а зачем,собственно... Многим хлебушка бы наесться...
val
Сегодня ты гуманитарий... А если правда, то гуманитарии разные бывают.
qwerty-qwert
Історія вчить, що історія нічому не вчить ;) "Ваш коментар занадто короткий. Текст має бути не менш ніж 100 знаків." - :)
Pasufik
Грецька еліта була не дурна, коли віддавала своїх дітей на навчання у філософські школи. Однак це не заважало їй залишатися рабовласницькою державою. Правда, з часом, настало розуміння того, що рабська праця не ефективна і краще погано платити вільному робітнику, ніж мати на повному утриманні невільника. Звичайно, мавпа з гранатою- це щось жахливе, тому спочатку розвиток філософського мислення, а потім усе решта. До речі, релігійне виховання не гірше ніж філософське, прикладів чимало. На істину не претендую, але шляхів до її пізнання людство придумало багато.
Vladimir Kalyuzhniy
Для Pasufik: Тогда физ-мат школ не было.
Отак-то
Для Pasufik: Ти забув, що багато з тих філософів були чудовими математиками.
оля
Для Отак-то: Скоріше, багато хто з математиків були філософами. Розум, логічне мислення цінувавлися завжди. А математика - гімнаситка для розуму! Математик може стати і філософом, а ось - навпаки ...?
Коментувати