Osvita.ua Блоги В. Громовий: «картографія» сил змін або «цяці» й «каки»
В. Громовий: «картографія» сил змін або «цяці» й «каки»

Нашій освітянській спільноті час запровадити етичні стандарти хоча б мінімальної пристойності

В. Громовий: «картографія» сил змін або «цяці» й «каки»

Автор: Віктор Громовий, освітній експерт, заслужений вчитель України.

Як показали останні ФБ-дискусії, які проходять на межі фолу, нашій освітянській спільноті пора запровадити етичні стандарти хоча б мінімальної пристойності.

Ну як нас можуть поважати інші, якщо ми один одного відверто не поважаємо?

Ми б мали бути прикладом належних етичних норм ведення дискусії для всього суспільства, але...

Наприклад, спочатку читаю як «агент змін 00?» таврує керівницю однієї із найбільш потужних у ФБ учительських груп (20 тис. учасників!) ярликами на кшталт «ница людина» та «нероба».

У відповідь створюється опитування на тему «хто є who» та розміщується відкритий лист на ім’я міністра з вимогою не «допустити дискредитацію необхідності реформування освіти» та провокування «протистояння в середовищі освітян: маркування на «свій/чужий», на «агент/контрагент», на «білих/сірих ворон» тощо»

На мій погляд, першопричина цих «срачів» полягає в тому, що чомусь мимоволі і якось зовсім по-дитячому відбувся поділ всіх освітян на два уявних табори: «цяці» і «каки».

«Цяці» - це так звані самопроголошені «агенти змін» і коло їх реальних чи удаваних послідовників.

«Каки» - це і всі ті, хто думає інакше, й ті, кому не дуже хочеться «задрав штаны, бежать за комсомолом», й ті кого влаштовує «бег на месте общепримиряющий».

На жаль, ще з радянських часів ми привчені, що «хто не з нами, той проти нас»,тож автоматично згрібаємо всіх докупи... До категорії «как» потрапляють і «сильно вумні» інтелектуали, які просто дратують деяких вкрай недолугих «агентів змін». Там є і продвинуті вчителі, які скептично дивляться на неофітів нової освіти, бо чудово розуміють, що «нове є добре забутим старим». Є й агресивні ретрогради та відверті консерватори. Є і педагогічне «болото». Але всі в купі, вони «каки».

Зайве доводити, що така примітивна дуалістична модель є абсолютно неадекватним баченням реальності. Це штучно створений поділ, який не на користь нашому спільному «прориву у майбутнє». Адже мережування як сучасний стиль управління, що прийшов на зміну «вертикалі», передбачає залучення партнерів до спільної роботи як в якості союзників (керівників проектів, волонтерів тощо), так і в якості опонентів (експертів, рецензентів тощо). Потужний керівник не боїться створювати навколо себе конкурентне поле, бо це на користь справі і йому особисто.

Розвиток освітньої сфери та нашої освітянської громади можливий лише в процесі діалогу.

«Ніхто з нас не розумніший за всіх нас» («No one of us is smarter than all of us»). Тож треба використовувати колективний інтелект для того, щоб вирішувати проблеми більш розумно, шукати нестандартні шляхи розвитку тощо.

Що б я хотів мати в «сухому залишку» від цього посту? Ілюзій у мене особливих немає: навряд чи «цяці» відмовляться від свого привілейованого статусу «агентів змін», а «каки» навряд чи змиряться із тавром «тормоза перестройки».

Тому «без надії сподіваючись», цитую найвідомішого в Україні «проффесора»: Астанавітєсь!!!

І вслід за котом Леопольдом закликаю: «Ребята, давайте жить дружно».

Оригінал

Освіта.ua
10.01.2018

Популярні блоги
В. Громовий: ми реформуємо освіту, якої немає Реалії постають набагато сумніші, аніж собі уявляють найзапекліші зрадофіли і огульні критикани
Валентина Волчан: домашні завдання все-таки потрібні ДЗ - один зі способів дізнатися, наскільки учень засвоїв програму, і звернути увагу на проблеми
Н. Клясен: освітян треба вчити не "по-новому", а якісно Професійну діяльність вчителя взагалі неможливо однозначно оцінити за загальними критеріями
Н. Чуприна: про три «прориви» стосовно сертифікації Давайте поговоримо про те, що варто було б зробити, якщо ми кажемо про сертифікацію вчителів
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
PetrOn
В якій іншій галузі може таке бути?Звичайно ж, освітяни найрозумніші тому й займаються самоідством!А насправді не існує готових рецептів які можуть покращити НВП. Це залежить від безлічі факторів. і ніхто не зможе спрогнозувати яким буде кінечний результат.
Богдан Гарасим
...45 років праці у школі...від лаборанта до старшого вчителя вищої категорії, відмінника освіти і ось тепер "агенти змін" разом з "цяцями" можуть (хочуть) багатьох відданих праці вчителів (не на словах ,а на ділі) зробити "каками". Ставиться запитання, ЧОМУ?...може "агенти" не ті, у нас вже є "агенти кремля"...і купа інших. І знаю "агента змін" , якому у Новій українській школі найбільше подобається (на цьому на усіх нарадах акцентує), що він (агент змін) тепер може приймати і звільняти з роботи, "давати" (напевне з своєї кишені) надбавки вчителю (кому 5, а кому 30 відсотків)- так тут званим "цяцям" і "какам". Шановні вчителі не будьмо ні "цяцями", ні "каками" працюймо "на учня" і результат буде.
Валентина
Потрібно допускати до обговорення лише зареєстованих користувачів, які дають своє справжнє прізвище, фото. Тоді і коментарі будуть коректними.
Вчитель
Для Валентина: А ваше де прізвище і фото ?
Коментувати
Наталя
Принцип "Розділяй і володарюй" ніхто не скасовував. Прикро за нас, тих, кого розділяють і ким володарюють. Ми всі все добре розуміємо, але мимоволі втягуємося в протистояння.
Олексій
Суспільство хворе, педагогіка також має ознаки захворювання суспільства...

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!