В. Громовий: про технологію переадресації агресії

Вчителювання стало роботою у вкрай агресивному середовищі, а робота директора - прогулянка "мінним полем"

В. Громовий: про технологію переадресації агресії

Автор: Віктор Громовий, освітній експерт, заслужений вчитель України.

Є примітивна технологія переадресації агресії.

Якщо на вирішення численних проблем шкільної освіти немає достатніх сил та ресурсів, а соціальну напругу та негатив треба кудись скинути, приховані ляльководи починають активно розкручувати гарячі теми («поборів у школах», «хабарників директорів шкіл», «насильства над дітьми з боку вчителів» тощо). Ми там, «нагорі», білі й пухнасті (ось вам наказ міськвно про «заборону поборів»!), а вони... Клапан для випускання пару спрацював!

Як наслідок, вчителювання стало тепер роботою у вкрай агресивному середовищі, а робота директора школи нагадує прогулянку «мінним полем».

Коли я створював гімназії в 90-х роках, агресивне середовище було навколо школи. Були тупі та злодійкуваті начальники, які не хотіли появи та зміцнення сектору «Альтернатива». Були бандюки, які дивились на будівлі гімназійного кварталу в центрі міста «як кіт на сало». Саме від їх зазіхань доводилось тримати «глуху оборону». Але не було агресивного середовища всередині гімназійної спільноти: усі учасники освітнього процесу були об'єднанні єдиною метою і бажанням спільно рухатись до цієї мети.

Коли організовувалась передвиборча зачистка і погром гімназії у 2004 році, новітнім геростратам довелось добряче потрудитись, щоб знайти ренегатів і скандалістів і сформувати жалюгідну «п'яту колону» всередині гімназії.

Зараз у багатьох школах навіть без команди «фас» зверху, серед батьків є чимало охочих потоптатись на рідній школі та позбиткуватись над її вчителями з будь-якого приводу...

З часом має прийти усвідомлення того, що батьківський рух може бути активною силою змін в українській освіті, але лише у випадку, якщо енергія буде спрямована на системні реформи. Тоді буде і налаштованість на те, щоб боротись не з людьми, а з Системою.

Для цього важливо дивитись глибше на свою місію з тим, щоб не стати зручними об'єктами для маніпулювання і не збитись на манівці...

Ця нова обставина (робота в агресивному середовищі) стала одним з найпотужніших чинників дискомфортності для вчителів та керівників шкіл. Їм тепер доводиться думати над питаннями:

  • Як не стати легкою здобиччю агресора?
  • Як нейтралізувати цю агресію?
  • Як задокументувати агресивні дії з боку батьків чи учнів?
  • Як дати адекватну відсіч агресії?

Звісно, треба вчитися і методам нейтралізації власної агресії. Інакше сформувати здорову освітянську спільноту нам не вдасться…

Оригінал

Освіта.ua
03.01.2018

Популярні блоги
Віра Коткова: враження від навчання у 5 класі НУШ Враження батьків від цьогорічного навчання дитини у 5 класі Нової української школи
І. Лікарчук: що насправді цікавить учителів і директорів Про що педагоги хотіли би прочитати в листах і наказах напередодні 2023/24 навчального року
О. Мірошниченко: батьки не вороги освітянам Для батьків проблеми освітньої системи не є найголовнішою справою у житті
В. Онацький: які предмети зникнуть з розкладу шкіл? Кожен намагається знайти рецепт лікування освіти, хоча до школи мав дотик, лише будучи школярем
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Witalina
Найбільше мене дивує прагнення батьків відгородити, "захистити" свою дитину від всього і від всіх,створити максимально комфортні умови. Але далі, ВСЕ ІНАКШЕ.Життя встановлює свої іспити,ніхто і ніде не буде "сю-сі-пусі" Потрібно уміти будувати відносини,тримати удар,бути стресо і життєстійким! І щоб чогось досягти потрібно бути наполегливим,бути "бійцем" І чим більше соціальних ролей виконає дитина,тим більший в неї досвід,тим вона успішніша .ЯК батьки цього не розуміють і не хочуть розуміти???!!!
Магда
Дуже добре сказано про агресивне середовище і про роботу у школі. Але ви тільки оголошуєте факти, про які і так всі знають. Ви чудово пишете актуальні статті на актуальні проблеми. Так само, як робили це в 90 роках. Але покоління теперішніх батьків та управлінців виховалось в 90. Тоді коли більшість українців заробляли гроші будь-якими засобами, часто залишаючи дітей на бабусь і дідусів, компенсуючи свою відсутність грошима. А вчителям не платили гроші. Ось тоді і сформувалось і ставлення до школи ,і до вчителів. І статтями це не змінити.
Капец
Витя ты что с дуба рухнул???Ты сам несешь одну агрессию!!!Сколько вони в адрес директоров и учителей от тебя лично!!!Память коротка.Хотя с тобой согласен.
Вікторія
Добрі думки відвідали голову п. Громового . Але він сам скільки вилив бруду на голову директора, вчителя, що господи прости....
Родион
Найбільшу агресію в освітянському середовищі творять люди з ... "Інтернаціоналу". Тобто "Кто был никем -тот станет всем". Зверхність, аморальність, відсутність освіти навіть при трьох куплених дипломах. Непрофесійність і безпорадність в дорученій справі породжує глибокі комплекси неповноцінності, а далі - гіперкомпенсація з дикою агресією до тих, хто має звивини в лобі та власну думку. Як ще можуть працювати з учителем теперішні відділи, методкабінети, та і деякі директори, крім шариковського душили-душили? А батьківська агресія часто є керованою з боку аморальних керівників шкіл, кишенькових батьківських комітетів, керівництва громад (там, як ніде все по Інтернаціоналу). На останок ЦИТ: "Если тот, кто был на самом деле ничем, становится всем — это страшно. Е. Евтушенко"
Witalina
Для Родіон : З основною думкою погоджуюся на всі 100%. Найбільше невдоволення і агресії несуть в школу батьки,які самі НЕ вчилися,пропускали уроки,ховалися від вчителів по горищах,які НЕ реалізували себе.Тепер, весь тягар невдоволеності собою,власним життям ,ЧАСТО НЕ РОЗБИРАЮЧИСЬ, вони виміщають на вчителів.І як правило,чим вищий інтелектуальний ріень батьків,ТИМ МЕНШЕ ПРОБЛЕМ і непорозуміння.
Коментувати
Галина Петрівна
Доки не буде реальної відповідальності батьків за дії своїх дітей (і прогули уроків, і нявкання-гавкання на них, і насилля з боку дітей над іншими дітьми та вчителями......), доти буде винуватий завжди вчитель. І реформу треба починати з цього, а не з говорильні пусо-порожньої