Osvita.ua Блоги Д. Семьонов: потакання інфантилізму є деструктивним
Д. Семьонов: потакання інфантилізму є деструктивним

Відповідальність відкриває зворотній зв’язок від реальності, а навчання можливе тільки за таких умов

Д. Семьонов: потакання інфантилізму є деструктивним

Автор: Дмитро Семьонов, фріланс-маркетолог, співзасновник Travelage.

Потакання інфантилізму — одна з найбільш деструктивних установок сучасного суспільства.

Найбільше тут впливає формальна освіта. Типу, поки дитина не пройде ці мізкоподрібнюючі установи, вона нічого не варта. В «ідеальному» варіанті, коли дитина проходить 12 років школи та 6 — університету, їй виповнюється 24. Двадцять чотири, Карл! Третина середньостатистичного життя.

«Ну це ж розвиток, знання», — скаже хтось. Але знання не є причиною розвитку, вони є інструментом. Я знаю валом «ботанів», які багато чого знають, але роками тупцяють на місці. Тому що причиною розвитку є ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ. У першу чергу, за своє життя. Людина розуміє, що їжа сама не прийде — і бере відповідальність за свій раціон. Жити десь треба — необхідно заробити на квартиру. На касі на квартиру не заробиш, треба думати, отримувати знання та використовувати їх для збільшення потоку кешу. От вам і навчання. Як ви думаєте, за яких обставин дитина швидше розвине математичне мислення: вирішуючи абстрактні приклади чи рахуючи бюджет для купівлі велосипеду?

Відповідальність відкриває для людини зворотній зв’язок від реальності, а навчання можливе тільки за таких умов. Багато ви пам’ятаєте зі шкільного курсу матеріалів, які ніколи не використовували? А тепер згадайте, як швидко ви вчились на новому робочому місці, моментально отримуючи фідбек від результатів праці та керівництва.

Формальна освіта закладає людині думку, що вона нічого не варта без знань, отриманих у цих «святих місцях». По факту, це є намагання відібрати у особистості її відповідальність за своє життя. І багато хто приймає цю вставку: «Ну, я ж вчусь, мені ще рано на роботу/в бізнес/окреме житло». Як наслідок, поки одні «медитують», інші видирають з життя найсмачніші шматки. Бо беруть відповідальність за своє життя, а не сприймають себе дітьми/підлітками/безтурботними студентами.

З 12 років людина може сама заробляти на кишенькові витрати. У цифрову епоху варіантів безліч. У 14 — забезпечувати свої витрати повністю. У 16 — працювати.

Хтось скаже: «А як же щасливе дитинство/студентство?» Я як згадаю школу зі сколіозом, горами беззмістовних знань і «домашки», які забирали час мінімум до 18, то будь-яка робота в порівнянні з цим — це прогулянка альпійською галявиною. Плюс відчуваєш, що приносиш користь суспільству, а не робиш сизіфові таски. І велосипед, куплений на свої гроші, а не мамині, їздить у три рази швидше.

Всі говорять про сексизм — утискання прав жінок. Зіграю на трендах, введу слово «чайлдізм» — утискання прав дітей. Не треба їм в голову закладати, що вони нічого не можуть. Діти дуже розумні. Думаю, у недалекому майбутньому багато хто з нас позбавиться робочих місць через винахід якогось дванадцятирічного підприємця, який став мільярдером. І правильно. Бо не треба розслаблятись.

Технології всіх зрівняли. Скоро за робочі місця ми конкуруватимемо з чотирнадцятирічними. І їм буде все одно, що ми вважаємо їх малими. І це прекрасно.

Не забирайте в дітей можливість відповідати за своє життя. Дайте їм можливість розвиватись без нав'язаних інфантильних рамок. І вони вам покажуть.

Бо діти дуже розумні.

Оригінал

Освіта.ua
07.12.2017

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Pasufik
Казала мені мати:"Вчися дитино, інакше будеш як твій батько в мазуті копатися". Отак роками з дітей витравлювали поняття марудної праці, ніби то і з благими намірами. Працю поділили на престижну і не престижну,замість поділити на цікаву і потрібну людям. Підтримую тих, хто вважає, що дітей потрібно залучати до посильної праці з ранніх років, це надійніше, ніж сидіння біля комп*ютера за азартними іграми. Тільки культ праці може зробити людей заможними та самодостатніми і діти це повинні бачити на прикладі своїх батьків з самого дитинства. Так, не кожен вид діяльності зробить вас мільйонером, але не кожна людина має талант їх заробляти. Праця- це порятунок від хандри та стресів, велике задовелення, коли бачиш результати своєї праці. Коли пасли ягнят за селом жили у злагоді х Богом і собою, і пили корисне молоко та їли свіжий сир!!!
Олекса Позняк
Для Pasufik: так я кого х ти за раз не за селом з ягнятами у хліві, моралізатор
хе-хе
А чим поганий фермер з ягнятами в хліві? Він може заробляти в рази більше, аніж Ви, шановний і бути освідченіший більше, аніж більшість зарозумілих Містян. Ваша мораль - ні про що. У мене є знайомий, він з жінкою десь з 2005 року займаються фермерством, зараз ще дітей залучають. Мають авто, бусік, тракторець, комбайник. Цього року капусту здали на понад 200тис.грн, а ще є були буряк, картопля і т.д., і свиноферму має. Зрозуміло, що там витрати на розсаду, добрива і т.д. На збір і на посадку винаймає додатково помічників, але так переважно вдвох з жінкою з самого початку працюють. Тому "село", якщо з розумом - рухається швидше, аніж деяке "місто.
KVP1248
Можна ходити пішки, а можна їздити на велосипеді, що на порядок підвищує енергетичний ККД. Велосипед – приклад багатовимірних процесів, які доступні індивідууму і не доступні лінійному соціуму. Спочатку людина не може одночасно контролювати десяток скоординованих дій, але дуже швидко це опановує. Аналогічний велосипеду революційний процес переходу свідомості від лінійного сприймання реальності в природний для індивідууму багатовимірний світ жде нас найближчими роками при широкому впровадженні доповненої реальності. Спостерігаючи навколо нас учнів з Bluetooth гарнітурою в вухах, бачимо, що звуковий канал для цього не достатній. Революція почнеться коли будуть доступні компактні віртуальні окуляри. Для підтвердження рекомендую подивитись спортивні змагання з дрон-рейсингу. Діти все це опановують швидше дорослих. Не гальмуйте прогрес. Необхідно враховувати, що коли виростуть сучасні першокласники комп’ютерів, не буде, не буде навіть телефонів.
Коментувати
KVP1248
Майбутнє не належить роботам і не належить людині, майбутнє належить своєрідному кентавру – симбіозу людини з штучним інтелектом. Через кілька років освіта з’єднається з продуктивною творчою роботою, яка буде доступна дітям. 12 річна школа збільшує період циклу розгалуження в розвитку суспільства, цим самим сповільнюючи прогрес. Виходом з глухого кута може бути перенесення продуктивної праці в стіни школи. Сто років тому суспільство своєрідно вирішувало цю проблему: «Мені тринадцятий минало, я пас ягнята за селом…». Зараз, коли 13 річний Harimoto Tomokazu фізично перемагає Самсонова, ми бачимо потенціал молодого покоління.
хе-хе
Для KVP1248: щось таке. Технології не стоять на місці. Але реально - освіта планується 9-ти річна, після цього людина вибирає вже спеціалізацію: хочеш йди в коледж-технікум (там щось нове буде), або ще 3 роки по вужчій спеціалізації математик, фізик, історик, мова і т.д., а після того університет тощо. Тобто ніхто тебе не змушує 12-ть років "калатати" в школі. Навіть зараз: є у знайомої син, якицй пішов зараз після 9-го класу на навчання автомеханіком. Бо йому Це подобається! І тягне інформацію з інтернету, читає, переглядає - це його підвищення кваліфікації. Все. От його потенціал молодого покоління.
KVP1248
Можна ходити пішки, а можна їздити на велосипеді, що на порядок підвищує енергетичний ККД. Велосипед – приклад багатовимірних процесів, які доступні індивідууму і не доступні лінійному соціуму. Спочатку людина не може одночасно контролювати десяток скоординованих дій, але дуже швидко це опановує. Аналогічний велосипеду революційний процес переходу свідомості від лінійного сприймання реальності в природний для індивідууму багатовимірний світ жде нас найближчими роками при широкому впровадженні доповненої реальності. Спостерігаючи навколо нас учнів з Bluetooth гарнітурою в вухах, бачимо, що звуковий канал для цього не достатній. Революція почнеться коли будуть доступні компактні віртуальні окуляри. Для підтвердження рекомендую подивитись спортивні змагання з дрон-рейсингу. Діти все це опановують швидше дорослих. Не гальмуйте прогрес. Необхідно враховувати, що коли виростуть сучасні першокласники комп’ютерів, не буде, не буде навіть телефонів.
Коментувати
Родион
Часто буває так, що старшокласники із сімей з високим і середнім достатком в літній період працюють, щоб заробити гроші. В той же час діти з малозабезпечених , багатодітних, з неповних сімей і т. д. постійно "оздоровлюються" і отримують пільги. І так до 18 років. А далі що? Чи на користь це їм?
хе-хе
Для Родион: ну це якщо не "мажори", то згоден. Бо є розуміння, що таке гроші, звідки вони беруться, і як їх заробити. На прикладі батьків. Або батьки гарно пояснили такій дитині як і що є. У мене в знайомої син - він вже в 13-ть років на канікулах (літні, осінні, будь-які) ходить шукає підробіток. Я рахую, що це є нормально: у нього є бажання щось купити, і є бажання зробити це самостійно.
Коментувати
serj
У цій писанині смислу так же багато, як і в "педагогіці" чи "психології", якими нас "напихали" у інституті, продовжують в ОІППО, та будуть перевіряти на сертифікації. Нуль. Хоча ні, менше. Мінус 12.
хе-хе
Для serj: 100%. Бо реальне життя нічого спільного з навчанням в школі та універі НЕ має ))) Автор же ж це і має на увазі: якого біса тобі, шановний вчитися, ні перепрошую, "напихатися" тим у інститутах, га? І пропонує змінити - йди працюй, здобувай Реальну кваліфікацію та досвід. Бо ото приходить такий "навчений" на роботу і починає: дай мені зарплату 500баксів! Ну привіт! А що ти знаєш? Та нічого, он у мене диплом є! Ну це міняє справу, тоді приходь - ось тобі 5000грн і починай працювати (це ще добре, як не мінімальну зп).
Коментувати
Євген
Я вже не кажу про те, що для того, щоб бути конкурентним на світовому ринку праці, в багатьох галузях потрібно витратити роки якісного навчання, інколи десятки років. Оскільки це форум з освіти, то ось Вам і приклад: вакансія assistant professor з довільних наук (фізика, антропологія, статистика тощо) навіть в середньому європейському університеті - це сотні претендентів на одне місце. Нехай автор спробує отримати позицію без 10-15 років інтенсивного навчання тільки за фахом. А скільки потрібно вчитися на нормального лікаря, років 15-20? Та на будь-яку серйозну роботу зараз ідуть роки навчання. А конкурувати з чотирнадцятилітніми будуть такі як Д. Семьонов, оскільки нічого ґрунтовного за цієї роботою не стоїть. Все вкотре переконуюсь, що автори статей пишуть статті про себе.
хе-хе
Для Євген: ну в нас всі вчаться тільки на проФФесорів, академіків та лікарів. Давайте я почну з того, що вчитися треба все життя. Але не треба сприймати це в лоб: сидіти все життя в школі-універі і т.д. Тут мається на увазі, що Людина вчиться на новій роботі, піднімає свою Кваліфікацію, піднімає свій рівень, отримує сертифікацію по своїм знанням і т.д. Тобто не треба "тупити" і вбивати людям в голову: ти не вчився 15 років в школах університетах - ти "тупий". А не "тупий" той лікар, який "вчився" 20 років, а потім пішов поліклініку, лікарню, хірургію і т.д. і там до 70-ти років всім розповідає, яке "воно" мудре і як треба лікувати-сяпо методав 40-ка річної давнини. А технологій - то давно вже пішли вперед! За кордоном давно переломи ніг лікують складанням під рентгеном і скріпленням - за кілька днів можеш йти додому, а у нас: або тобі розріжуть пів ноги, запхають залізяку, яка потім може гнити, або місяць лежати на витяжці! Ну от "нахріна" нам "такі" високонавчені, перепрошую, лікарі??
Коментувати
Євген
Ті діти, які почали заробляти в 14, в більшості випадків так і працюють на низькокваліфікованій роботі все життя, якщо взагалі не помирають молодими від наркотиків або випивки. Тільки про це не хочуть казати. А знайдуть одного, який став мільярдером в 20 років, і давай з нього приклад робити. А скільки таких же як він занапастили своє життя? Скільки людей приїздить в Голлівуд кожен рік і скільки досягає успіху? Спробуйте написати 1000 імен таких успішних людей - у Вас нічого не вийде. А якісне навчання до 24 років як раз дозволяє мільйонам мати хороший рівень життя з високими шансами. Ось про це потрібно говорити.
хе-хе
Для Євген: вчитися до 24-х років, це круто! А можна і до 29-ти років вчитися, а краще й до 50-ти - тоді точно не помреш молодим від наркотиків! ))) Але - навчання має бути 100% платним - і вчиться нехай 20-ти річний лобуряка хоч до 100 років, платить і вчиться. Або мама-тато платить і нехай вчиться. Якісно, вдумливо, з розумом чи без.
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!