Osvita.ua Блоги Володимир Бєлий: парадокс в освіті
Володимир Бєлий: парадокс в освіті

Чому ґвалт здіймається щодо планів реформування системи фінансування галузі та впровадження ЗНО?

Володимир Бєлий: парадокс в освіті

Автор: Володимир Бєлий, заступник директора з НВР, фізико-технічний ліцей м. Херсона.

Парадокс? Не думаю.

Чи звертали ви увагу на ось такий парадокс?

З одного боку, кожен з нас має сотні колег, які відвідали безліч конференцій з гучної інноваційно-реформаторської тематики, а «віз і нині там», як у їхніх закладах, так і в їхній власній роботі з учнями/студентами.

При цьому НІХТО не протестує проти реформаторської за назвами тематики цих як конференцій, так і новоформатних неконференцій, ніхто не обурюється пустопорожній втраті часу та сил.

З іншого боку, як тільки заходить мова про, приміром, впровадження ЗНО на різних етапах закінчення освіти, особливо після ВНЗ, відразу підіймається така хвиля спротиву, що ще не було політика та очільника МОН, який би не робив заспокійливих заяв про те, що не варто панікувати, бо все те буде ще не скоро.

При цьому особливий ґвалт здіймається щодо планів реформування системи фінансування галузі. Попри явну їх спрямованість на підняття ефективності діяльності та рівня відповідальності за її результати.

Чому у нас саме так? Тобто, чому не так, як у країнах, де державна система освіти не допускає безвідповідальності як з боку здобувачів освіти, так і з боку освітніх закладів? У тому числі й приватної форми власності.

Питання риторичне? Може, й так.

Оригінал

Освіта.ua
05.12.2017

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Євген
Чи може пан назвати ті високорозвинені країни, де є ЗНО після бакалаврату або для вступу в магістратуру? Бо я щось таких країн не знаю. Що за радянський підхід все проконтролювати. Інших методів не знаєте? Про конкуренцію не чули?
Владимир Белый
Для Євген: У світі практично не має країн, де по закінченню циклу вищої освіти її здобувачі не проходили б через процедуру НЕЗАЛЕЖНОЇ ВЕРИФІКАЦІЇ РЕЗУЛЬТАТІВ ПІДГОТОВКИ. Вона може називатися по різному, а сутність два - ДВА випробування незалежно від тих, хто вчив: перше на предмет рівня отриманих профільних для професії знань і друге - на предмет практичного вміння їх застосовувати на ділі. До речі, вже й у нас, приміром, коледж перш ніж взяти на роботу дипломованого викладача англійської дає текст на переклад, щоб упевнитися, що диплом не є туфтовим.
Владимир Белый
Для Євген: вибачаюсь за описку - потрібно читати" а сутність одна - ДВА ..."
Євген
Для Владимир Белый: Наведіть приклади таких країн. Бо я вчився і у нас, і за кордоном, і викладав, і в магістратуру/аспірантуру відправляв вже своїх студентів. Так з того, що я бачив, ніякої незалежної верифікації ніде немає. Звідки Ви це взяли та ще і про два випробування? Навіть для PhD в США, просто збирається комісія з 4-5 фахівців-знайомих і присуджує. Ніяких ВАКів та їх замінників, ніякого контролю держави. В цьому як раз і суть, що різні університети дають різний рівень освіти. Це абсолютно нормально. Після хорошого університету студент буде краще підготовлений, більше шансів знайти кращу роботу, ніж після поганого університету. Тому студенти і прагнуть поступати в кращі університети, є конкуренція на всіх рівнях. А те що Ви пропонуєте - це зрівнялівка, коли всі мають відповідати якомусь ЗНО.
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!