Osvita.ua Блоги В. Мисан: коли наступить в освіті хоча б рік спокою?
В. Мисан: коли наступить в освіті хоча б рік спокою?

Коли з’явиться можливість працювати без стресів і авралів, реалізовувати плани, не змінюючи їх щомісяця?

В. Мисан: коли наступить в освіті хоча б рік спокою?

Автор: Віктор Мисан, кандидат педагогічних наук, доцент, заслужений учитель України.

Допоки педагоги-аматори готують нову армію коучів, фасилітаторів, тьюторів, модераторів, …. Міністерство освіти і науки України риє для них глибокий котлован, або по народному, просто – ЯМУ.

«До чого тут будівельні роботи?» – запитаєте ви. Взагалі будівництвом займаються професіонали, які бездоганно знають, що будувати і як. Та коли слова випереджають думки… отримуємо лише КОТЛОВАН.

Пригадую, як мій старший син, який закінчував 11 клас, раптом перестав цікавитися фізикою. Це зразу позначилося на оцінках, і до мене звернулася Емма Олександрівна - вчитель фізики: «Караул! Впливайте!» У нас відбулася дуже коротка розмова. Син: «Тату, мені не потрібна фізика, і я не хочу витрачати на неї час!» Я: «Сину, на жаль, ми живемо у такій країні, де не знаєш, що тобі потрібно буде завтра і для чого».

Я постійно згадую цю розмову, оскільки вона не втратила актуальності і на сьогодні. І мова тут не про фізику або математику, хімію. Мова про непередбачуваність, про відсутність можливості жити спокійно, працювати без стресів і авралів, реалізовувати сплановане, не змінюючи його через місяць, тиждень. Коли? Коли наступить в освіті той «золотий вік» (хай не вік, а хоча рік) спокою?

Відповідно до наказу МОН від 31.07.2017 за № 1103 «Деякі питання проведення в 2018 році зовнішнього незалежного оцінювання результатів навчання, здобутих на основі повної загальної середньої освіти» був затверджений перелік предметів для складання ЗНО і встановлено, що …3) для проведення зовнішнього незалежного оцінювання з англійської, іспанської, німецької, французької мов використовуються завдання сертифікаційних робіт (предметні тести) двох рівнів складності: рівня В1 та рівня В2… 5) випускники старшої школи загальноосвітніх навчальних закладів 2018 року, які бажають зарахувати результат зовнішнього незалежного оцінювання з іноземної мови як оцінку за державну підсумкову атестацію та вивчали цю іноземну мову на профільному рівні, мають складати відповідний предметний тест рівня В2.

Але пройшло три місяці, і МОН вже передумало. І вже маємо нове рішення від 09.11.2017 № 1459 «Про внесення змін до наказу МОН від 31 липня…»: "у підпункті 3 слова «(предметні тести) двох рівнів складності: рівня В1 та рівня В2» замінити словами «у формі предметних тестів, що містять завдання двох рівнів складності: академічного та профільного"; 2) підпункт 5 викласти в такій редакції: "5) випускники старшої школи загальноосвітніх навчальних закладів 2018 року, які бажають зарахувати результат зовнішнього незалежного оцінювання з іноземної мови як оцінку за державну підсумкову атестацію та вивчали цю іноземну мову: на рівні стандарту або академічному рівні, отримують оцінку за державну підсумкову атестацію за результатами виконання завдань академічного рівня; на профільному рівні, отримують оцінку за державну підсумкову атестацію за результатами виконання завдань академічного та профільного рівнів".

І ось нова вісточка від МОНУ – нові навчальні плани та інтегровані курси для 10-11 класу. Думаю, що не варто «ламати списи» в обговореннях та дискусіях стосовно «новацій» МОН. Згідно ж їхньої «логіки», у якій логіка, як правило, відсутня, до 1 вересня 2018 р. ще може все змінитися 100 разів.

У непередбачуваній країні з непередбачуваними діями влади випало «щастя» нам пожити.

Оригінал

Освіта.ua
04.12.2017

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
АЛЬТЕРНАТИВА
Освіта — колиска! В колисці — дитина! Чиновників добрих зібралась родина — Колишуть, не можуть спокійно дихнути... Старається кожен — від себе штовхнути! Та так розгойдали — колиска літає! І часом з колиски — дитя випадає... Усі наполохані, всяк норовить Вину всю на меншого рангом звалить... Нелегка дісталась колисочці доля, Та зверху над нею висить парасоля. Від зливи і спеки її захищає, Накази, як манну небесну, спускає... А бурі житейські розбурхують море, Трапляється часом з колискою горе: То вітер колисочку перекидає, А то парасолю назад вивертає... Як трапиться часом затишна хвилина, Тоді у колисці радіє дитина...
Шевчук, Сміла
Автор правий на всі 100!! Кращі реформи- якісна робота!! Всі ці реформатори - це пилезасмічувачі, імітатори змін . Для них головне не діло, а процес!!! Дайте людям врешті - решт працювати!!!!!
Віктор
В бухгалтерів багато чого змінюється КОЖНИЙ КВАРТАЛ і нічого працюють... Інакше освіта і далі буде тільки БОЛОТОМ!
Євген Рибитва
Для Віктор: Бухгалтер, у разі помилки, має можливість перерахувати ще раз з початку. Не вдале порівняння.
Євген
Для Євген Рибитва: Чому невдале? Мені здається дуже вдале порівняння. Умови праці бухгалтерів яскраво демонструють економічний рівень країни. Він же такий високий! Вони працюють! А якщо серйозно, то на даний момент рейтинг країни, який би він не був малий, тримається за рахунок рівня освіти. Але ще не довго залишилося. Ще трохи реформ і досягне рівня економіки, рівня бухгалтерів.
Коментувати
Alexira
Еге ж!!! Так і реформуємося. А діти скоро читати-писати не вмітимуть. І все це за гучними фразами про будівництво. КОТЛОВАНУ.

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!