Osvita.ua Блоги М. Хоменко: яка зарплата задовольнить випускника?
М. Хоменко: яка зарплата задовольнить випускника?

Робочих місць у нашій країні в значній мірі не вистачає, тим більше з достойною заробітною платою

М. Хоменко: яка зарплата задовольнить випускника?

Автор: Микола Хоменко, заслужений працівник освіти.

«В то время когда космические корабли бороздят просторы вселенной…»

А якщо відверто. В першу чергу, необхідно визначитись, яких фахівців нам необхідно готувати. Чи обмежуватись лише потребою нашої країни? Ставши учасниками Болонського процесу, ми тим самим підтвердили європейський вибір у напрямку визнання нашого диплома конвертованим, тим самим розширивши можливості щодо працевлаштування випускників наших вишів. Не скажу нічого нового для вас: «робочих місць у нашій країні в значній мірі не вистачає, тим більше з достойною заробітною платою».

Не дарма молоді люди під час соціальних опитувань засвідчують, що головною проблемою для них є працевлаштування. А яка заробітна плата задовольнила б випускника нашого вишу? Не менше 500 доларів – 13,5 тис. грн. Це в два рази більше середньої заробітної плати в Україні, а в Європі – це просто непристойно низька оцінка роботи навіть некваліфікованого працівника. І якщо сьогодні представники бізнесу заявляють, що готові взяти на роботу фахівця із заробітною платою 5 тис. доларів – відверто скажу: не особливо цьому віриться. А якщо навіть так, то таких робочих місць обмаль, та й навряд, щоб на нього взяли відразу після закінчення навчального закладу.

Міністр соціальної політики нещодавно заявив, що працівники пенсійного віку стоятимуть перед виборам: або отримувати зарплату, або пенсію. Не думаю, що це в значній мірі економічно зміцнить нашу країну. Що ж до вивільнених робочих місць, то для молодих людей вони не особливо привабливі, оскільки мають відношення лише до бюджетної сфери, з відповідною заробітною платою.

Які ж можливості працевлаштування молодої людини з вищою освітою? Це робота в бюджетних структурах, бізнесі та за кордоном. Щодо роботи на бюджетних посадах, ми вже визначились, в бізнесі головний принцип – зароби для себе і роботодавця, при цьому останній особливо зацікавлений в працівнику молодому та досвідченому, що важко суміщається.

При цьому необхідно пам’ятати що близько 70 відсотків працівників задіяні в сфері послуг. Зростання ВВП в межах 1–3 від­сотків не стимулює створення нових робочих місць. Тому молода людина все більше вивчає можливість працевлаштування за кордоном. Для цього найпростіший шлях – це навчання в Європі з подальшим працевлаштуванням. Більшість бажаючих піти цим шляхом з кожним роком зростає. Інша справа шукати роботу за кордоном за фахом або хоча б наближену до неї.

Зі слів нашого посла в Польщі, у цій країні працює близько мільйона українців, при цьому кожен рік кількість бажаючих зростає на 30 відсотків. Значна більшість з них мають вищу освіту і працюють не за фахом. Ось такі реалії ми маємо – і звичайно не враховувати їх не можемо. Спроба захистити наш ринок праці та освітянських послуг шляхом не «пущать», створенням резервації в масштабах країни є заздалегідь приречені.

Нещодавно керівник навчального закладу поділився зі мною результатами своєї співпраці з польськими колегами, внаслідок чого близько 500 студентів його вишу мають можливість простажуватись за кордоном, в подальшому там же працевлаштуватись. Крамольні речі були озвучені? Напевно, ні. Тут і імплементація Болонського процесу, і держава для людини, а не навпаки. Якщо враховувати відомі всім загальнолюдські цінності та бажання, під час підготовки працівників необхідно звертати увагу на ринок праці не тільки в Україні, а й в світі. Лише в США – щорічна квота для нашої країни становить 65 тис. осіб з бажаючих поїхати на роботу.

Звичайно, є надія, що частина тих, хто виїхав, повернуться в Україну, маючи певний досвід і фінансові можливості для подальшої роботи в рідній країні.

Освіта.ua
30.11.2017

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Вікторе,
это слишком примитивный подход-отдатьРОДИТЕЛЯМответственность за то, что НЕОБХОДИМО будет детям.Вы никак не осознаете,что государство имеет создаватьСЕБЯ в будущем.СЕБЯ.А родители создают собственную семью.Так,как умеют.И родители-алкоголики аж никоим образомНЕ создадут что-то адекватноработающее (не берём исключения),родители,мыслящие категорией "здесь и сейчас",НЕ способные продумать о том, что будет ЗАВТРА,никоим образом НЕ способны просчитать,ЧЕМ их действия способны (всего лишь способны) помочь их детям в будущем. ДА попробуйте уяснить,если НЕ будет ЦЕНТРА,тоНЕ будет ничего.РАстянут по частям,поскольку любой родитель(и алкоголик тоже)стремится,чтобы его ребёнок получал хорошую зарплату.А как он это будет делать-воровать ли, грабить ли,подрабатывать на митингах ли, подрабатывать пушечным мясом ли, работать на предприятии ли-это ему СЕГОДНЯ не интересно - поскольку. . . НУ не способен он. Просто не способен. Как люди,продававшие свои голоса по 700 гривен(и после рассказывавшие)
хе-хе
Для Вікторе,: 100% он вирішили батьки 15-20 років тому, що саме модне - це юристи та економісти-менеджери. То тепер і маємо пів країни юристів з економістами, а потім стогнуть, що немає роботи, і вимушені то на базарах, то в супермаркетах працювати.
вот и я о том,
Для хе-хе: что если нет тех, кто руководит, то имеем, что имеем - хаос. Проработавший в школе хотя бы десяток лет это способен (всего лишь способен) видеть (или понимать, у кого как). А если не видит, значит - не может. Кстати, и о тех, тко НЕ может учиться, этим руководителям следовало бы подумать и просчитать, ЧЕМ те могут заниматься в будущем... Всё посто, да только не всем(((
Коментувати
Віктор
Вчитель має вчити тому, що БУДЕ потрібно! А вирішувати що БУДЕ потрібно ЇХ ДИТИНІ і нести за це відповідальність мають БАТЬКИ!
Євгене,таблиці вчити не будуть,
якщо вчитель НЕ вимагатиме.Приклад з життя.Людина добре вчилась в школі.Працювала.Але склалося так,що скоротили піприємство,в якому людина отримувала життєзабезпечення.ЩО РОБИТИ?Певний час людина працювала там,де влаштувалася.Але зарплата мізерна і підробітку ніякого.ЩО РОБИТИ?Згаала людина,що ЗНАЛА в школі не один предмет,а всі.Ще й добре знала.Вирішила здобути іншу спеціальність.Здобула.Збільшилося фінзабезпечення родини.//////Інший випадок.Дитина,після школи,ставши заочницею педВНЗу,влаштувалась на роботу вчителем мови-літератури.Попрацювавши років п*ять,допоки завершила навчання,роздивившись що й до чого,вирішила отримати іншу спеціальність-економіста.А оскільки вчилась в школі РЕАЛЬНО,а не гіпотетично,тобто-формули,теореми,доведення,тонеобхідну математику склала на високий рівень і стала студенткою.Сьогодні працює в столиці.В банку.Ще випадок.Дитина закінчила аграрний ВНЗ.А працювати за спеціальністю не схотіла.Знання,РЕАЛЬНІ знання мала добрі,склала необхідну географію(
(через десяток років)
математику,що там ще, отримала ще одну спеціальність.Сьогодні працює в туристичному бізнесі.А не будут вчити лише через те,що вчителі НЕ вимагають,або батьки НЕ підтимують вимоги вчителя.Випадок.Дитина вчити не прагла, і як та мама не намагалася довести всім,що в неї найрозумніше дитя,бо в початковій школі вчився на-ура, та середню закінчив із слабкими балами,навіть НЕ намагаючись вчити необхідну теорію,розповідаючи те саме, що оце Ви зараз,хоч і мав задатки.Потрапив до ВНЗу на контракт.Та ще й платив за заліки-іспити,бо мама розповідала про величезні суми,які прийшлось віддавати.Працює десь на базарі.Діти надто швидко переймають думки орослих про те,що "сьогодні є доступ до необхідної інформації".Для дитини достатньо пару раз щоб теє повторив вчитель,і все-ніякими зусиллями іншому вчителю не спонукати учня до роботи,бо НАВЧАННЯ то є напружена РОБОТА.Діти працювати НЕ хотять.Саме тому що організм людини НЕ хоче працювати,а тим паче вчитися,лише ВЧИТЕЛЬ здатний спонукати його до того,
разом з батьками
Якщо батьки нерозвинені для подібного,то лише СПІЛЬНОТА вчителівякі РІВНОЦІННО ВИМАГАЮТЬ знати теоретичний матеріал (так,це розвиток пам*яті),щоби ВИКОНУВАТИ практичні дії(для учня це - вправи). Дякує Вам Євгене, було приємно спілкуватися. А наразі пора закінчувати нашу розмову.
Євген Рибитва
Для Євгене,таблиці вчити не будуть,: Не будемо сперечатись, тим більше я відчуваю, що Ваш досвіт набагато більший за мій. Мій приклад (у Вашому стилі): одна особа, яка навчалась на 2-3 сьогодні директор агрокомпанії і має мільйонні статки, а медалістка школи - на касі супермаркету. Головне в освіті сьогодні - розвиток особистості. Дитину необхідно навчити бути крнкурентноспроможною на ринку праці, а не зробити з неї "мішок із знаннями". В сучасних умовах стабільне високооплачуване місце роботи мають тільки дуже висококласні досвідчені спеціалісти (мова не йде про власників компаній і інших багачів), а інші змушені набиратись досвіту на посадах, які часто не співпадають їз записами в їх дипломах. Багатьох працівників компанії навчають самі. І як висновок: дитина повинна бути особистістю, і бути готовою, здатною до навчання практично все подальше життя після школи, а не "мішком знань". Я можу помилятися, але це моя думка і я на неї маю право.
Коментувати
Пану Євгену Рибитві
ЩОдо енциклопедічного накопичування знань.ЗВІДКИ це?НІколи енциклопедичне накопичування знань не ставилося за мету.Хіба ми вчилися в різних системах.Мене навчили,що високий бал ставлять лише тоі,коли я (мої однокласники)ЗДАТНІ ЗАСТОСУВАТИ те,що розповіли.Тобто,за звичайний переказ матеріалу БЕЗ застосування учень отримував трійку (в 5-бальній системі).Той,хто прашнув вищого балу,мам ЗАСТОСУВАТИ вивчене.Мало того,оте застосування й визначало РІВЕНЬ оцінки.ЗАвдання певної складності на 4,і завдання вищої складності-на ВІДМІННО.До речі,і на ДОБРЕ,і на ВІМІННО завдання передбачали,що їх учень НЕ виконував ДО ТОГО.Тобто,не так,я мені довелося читати в інеті"ми їм цифри в задачі поміняємо і все".Ті вправи,в яких "цифри поміняли",але вони були розв*язані на попередніх уроках,дозволяли отримати всього лише ТРІЙКУ.ТОбто-не більше 6 балів,як на сьогодні.ЗВІДКИ оте"енциклопедичні знання"???
Євген Рибитва
Для Пану Євгену Рибитві: Дісно, терміну такого не було. Але через відсутність вільного доступу до інформації, і неможливість носити за собою довідники і таблиці - все вивчали. Ніхто не каже, що від цього не було користі, була, ще й велика. І конспектувати вчились, і задачі розв’язували. І два теоретичних запитання було в екзаменах, і лише одна задача. Але я не про те: ці методи зараз не діють, не будуть вчити те до чого є вільний доступ, організм людини раціональний.
Коментувати
Євгену Рибитві
Для того,аби прийти о рівня розвитку 80х,пройти необхідно оті 70 років,які минули.Того точно НЕ пройдемо,бо навчені.Маю на те надію.Тобто-другий раз у річку-зась.Не вкипить.Хочааааааа.Ми сьогодні знаходимось у стані,який нагадує описане Валентином Пікулем.Спробуйте почитати його твори "Честь имею","На задворках великой империи","Из тупика"(в особенности).Писав він давно і точно не мав наувазі того, що відбувається сьогодні.Щодо мотивації.Вона є продуктом ЗМІ у великому відсотку.Те,що ВОНИ начворили вилізає боком.І вчителям із цим працювати.ТАк,саме ЗМІ.Щодо знань.Ви-батько.Як батько Ви власній дитині дозволите байдики бити на уроках?НАступне.Заставляти вчити напам*ять?А навіщо заставляти?Якщо мені потрібно,щоб учень вивчив,я,просто-напросто,виставлю йому той бал,на який він розповів.Певно до ФІЗИКИ то не відноситься,бо фізика-математика-хімія науки іншого рівня.Знання закона Ома в ній є аксіоматичним,а для нього аксіоматичним є вільне володіння звичайними дробами.
учителю
СЕГОДНЯ учитель НЕ способен на зарпату иметь и десятой доли того, тчо имел учитель ДО 91 года.Всё остальное-производная.Как в одну сторону, так и в другую .Я не имею ввиду людей, собирающих деньги с родителей. Они не входят в мои суждения о том, как оно есть,поскольку руки в родительские кошельки они протянули по причине НЕсуществования правил. НЕТ правил - рви сколько сумеешь. Сегодня их день - рвачей. Не потому ли сын депутата решил поиграться в разбойники. НЕ потому ли пацаны 8летние проходу не дают... Без правил жить - иметь джунгли. А то, что квартиры каким-то образом учителя получали от государства, преподаватели полоучали от государства, кооперативы имели вариант покупать, да и авто со временем. Вернитесь в обычную школу, НЕ имея родителей бизнесменов и... Вернитесь в обычную школу с нуля и САМ СЕГОДНЯ создайте то, что имели советские учителя.Но создайте БЕЗ поборов с родителей,БЕЗдополнительных работ, имея, пусть 25 часов в неделю и отдаваясь полностью работе.Ответ ясен...
Євген Рибитва
Для учителю: Поки ми будемо згадувати минуле і хотіти туди повернутись, доки у нас не буде майбутнього. Учіть філософію (про річку і два рази). Мотивації нема, потреби в освіті інші, не знаємо, які знання й вміння будуть потрібні через 10 років сьогоднішнім першачкам. В союзі було просто: накопичення знань і вміння, які вироблялись у процесі пошуку та обробки інформації. Кому це потрібно сьогодні. Не заставите ви навіть себе вчити напам’ять те, до чого доступ є в любий момент і в будь-якому місці, не кажучи про учнів.
Євгене, давайте інакше.
Для того,аби прийти о рівня розвитку 80х,пройти необхідно оті 70 років,які минули.Того точно НЕ пройдемо,бо навчені.Маю на те надію.Тобто-другий раз у річку-зась.Не вкипить.Хочааааааа.Ми сьогодні знаходимось у стані,який нагадує описане Валентином Пікулем.Спробуйте почитати його твори "Честь имею","На задворках великой империи","Из тупика"(в особенности).Писав він давно і точно не мав наувазі того, що відбувається сьогодні.Щодо мотивації.Вона є продуктом ЗМІ у великому відсотку.Те,що ВОНИ начворили вилізає боком.І вчителям із цим працювати.ТАк,саме ЗМІ.Щодо знань.Ви-батько.Як батько Ви власній дитині дозволите байдики бити на уроках?НАступне.Заставляти вчити напам*ять?А навіщо заставляти?Якщо мені потрібно,щоб учень вивчив,я,просто-напросто,виставлю йому той бал,на який він розповів.Певно до ФІЗИКИ то не відноситься,бо фізика-математика-хімія науки іншого рівня.Знання закона Ома в ній є аксіоматичним,а для нього аксіоматичним є вільне володіння звичайними дробами.
А це всього-навсього означає,що
вчитель математики має виставити дитині той бал,на який дитина володіє матеріалом.Навіщо?А щоб вчитель фізики ЗНАВ хто сиить у нього в класі і спокійно відносився до того,що Вася не працюватиме на уроці,бо не лише не знайде оті послідовні та паралельні з*єднання(у чому,до речі,нікий доступ йому НЕ допоможе,оскільки щоби теє знайти,то потрябно чітко усвідомлювати що таке параллельне з*єднання,а що то є-послідовне.Не буде ЗНАТИ НАПАМ*ЯТЬ,не виконає задачі.Вважаю поки що досить,бо,як на мене,викладено все. І необхідність вчити напам*ять,і те,що ніякий достут НЕ допоможе дитині,якщо вона має порожню голову.Та Ви й сам теє знаєте.Як Ваші виступили на районній (міській) олімпіаді? А якщо дати їм вома ті самісінькі задачі,та ще інет до купи. Виконають? НА всі бали? А спробуйте но? ДАйте тим,хто НЕ петрає і подивіться.Як дослід.
Коментувати
Тет-а-тет
В радянські часи в тіні перебувало 5% економіки, зараз усі 50. Звідки візьмуться гроші в бюджеті для справедливої оплати праці вчителя? Ми хочемо,щоб освіта була для людей безкоштовною, але не задумуємося з яких коштів бюджет має її оплатити, і це в умовах війни, коли щодня потрібно на неї витратити 100 млн.гривень. Я не осуджую тих,хто їде за кордон в пошуках кращого заробітку, але хто ж тоді створюватиме цей добробут тут? У важкі часи в житті США президент Кеннеді сказав:" Не питай, що держава може зробити для тебе, подумай, що можеш зробити для неї ти". Ми маємо вирішити для себе категорично: ми хочемо мати свою Батьківщину, чи ми хочемо жити вигнанцями на чужині? І не варто кивати на олігархів, ми самі їм щодня допомагаємо своєю байдужістю обкрадати наш бюджет. Революція триває короткий проміжок часу, а далі йде марудна щоденна робота, коли ми хочемо справжніх і не зворотніх змін. Ми, українці, швидко запалюємося і так само швидко гаснемо, бо не вчимося як підтримувати вогонь.
к исчезнувшему комментарию
вернёмся в наши реалии. 25 лет. Если советский учитель ещё хоть что-то мог приобрести. Пусть за десяток лет работы (просчитано за первые годы работы), то украинскому учителю всей жизни не хватит иметь то, что СОВЕТСКИЙ учитель имел за зарплату. Теперь вернёмся в реалии тех, кто НЕ хочет так жить. Что они будут делать? Правильно. Либо выезжать, либо торговать. Та сотня, которой МИНИСТЕРСТВО ДОПЛАЧИВАЕТ за работу ту же, которую обычные учителя выполняют на зарплату, не в счёт.ЭТО ЗАМЫЛИВАНИЕ очей.Или-пускание пыли в глаза.Итак. Каковы выводы?-------(комментарий будет убран?--------------
учитель
Для к исчезнувшему комментарию: Ну зачем же так утрировать! Прям багатели учителя при советской власти. У меня мама работала учителем - получала 120 рублей (ставка учителя и продленки треть ставки). Это и по тем временам было копейки! Мясо на рынку стоило 3,50. Телевизор стоил 750 рублей, пианино мне за 500 рублей купили, потом несколько лет деньги за кредит отдавали. Переведите в пропорции к современной зарплате. Сейчас на теперешнюю зарплату, какой бы низкой она не казалась, я могу купить намного больше.
Вы вообще читать умеете?
Для учитель: СЕГОДНЯ учитель НЕ способен на зарпату иметь и десятой доли того, тчо имел учитель ДО 91 года. Всё остальное - производная. Как в одну сторону, так и в другую .Я не имею ввиду людей, собирающих деньги с родителей. Они не входят в мои суждения о том, как оно есть,поскольку руки в родительские кошельки они протянули по причине НЕсуществования правил. НЕТ правил - рви сколько сумеешь. Сегодня их день - рвачей. Не потому ли сын депутата решил поиграться в разбойники. НЕ потому ли пацаны 8летние проходу не дают... Без правил жить - иметь джунгли. А то, что квартиры каким-то образом учителя получали от государства, преподаватели полоучали от государства, кооперативы имели вариант покупать, да и авто со временем. Вернитесь в обычную школу, НЕ имея родителей бизнесменов и... Вернитесь в обычную школу с нуля и САМ СЕГОДНЯ создайте то, что имели советские учителя.Но создайте БЕЗ поборов с родителей,БЕЗдополнительных работ, имея, пусть 25 часов в неделю и отдаваясь полностью работе.
Ірина
Пепепрошую, а що саме, по пунктах, мали вчителі за радянські часи?
Коментувати
Євген
З одного боку, правильно орієнтуватися на світовий ринок праці. Але з іншого, навіщо Україні безкоштовно навчати і готувати фахівців для інших країн. Тоді потрібно навчання робити платним.
Владимир Белый
Ця "традиція" тягнеться ще з часів "завоеваний социализма" - ніколи у СРСР та пострадянському просторі народні верстви не мали по-людськи гідних посадових окладів чи виробничих норм. Чому я взявся за інтенсивне вивчення іноземної та поїхав на трироки роботи вчителем закордонного ліцею попри те, що сімейні були категорично проти, бо боялися закордону як дідько ладана? Бо, як казав мені колега, який там вже попрацював: "Там я відчув себе людиною". А тут зміг за три роки придбати те, що радянский вчитель ніколи й не мав би за тридцять чи й більше.
ТАРАС
Для Владимир Белый: Тільки чесно, а з КГБ які контакти були під час роботи в Африці?Т
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!