Володимир Співаковський: фінська система освіти згасає

Лідируючі місця в світі зі своїми системами освіти почали займати азіатські країни

Володимир Співаковський: фінська система освіти згасає

Автор: Володимир Співаковський, президент корпорації «Гранд».

Финская система образования угасает

Как некогда доткомы… (вот и сказочке конец, а кто слушал – молодец?). Так пишут и говорят озабоченные ситуацией финские политики и эдьюкейторы.

Могу сказать, что о затухании этого феномена под названием «Финская система образования», я пишу уже 3 года, потому что был там много раз и даже читаю лекции там. Просто ими был создан бренд, который поначалу выглядел очень сильно.

Как это вышло? А так, что лучшую систему образования в мире среди разных стран решили определять по специально разработанному критерию PISA.

И действительно, в 2006 и 2009 годах Финляндия становилась лидером. Но уже в 2012 и 2015 она скатилась на 5 место, и в 2018 году предвидятся ещё более слабые результаты (рейтинг PISA проводится каждые три года).

Конечно, закономерно или случайно, завоевав лидирующие позиции десять лет назад, трудно ими было не воспользоваться для прославления страны и её системы образования.

В результате в Финляндии возникла целая новая отрасль – грандиозный образовательный туризм. Со всех стран поехали тысячи и тысячи директоров, учителей и специалистов (в командировку!!! – кто ж откажется!), которые хотели изучить их опыт. Который, в самом деле, привлекателен своей толерантностью, либерализмом, свободами, доверием и теплотой взаимоотношений всех со всеми.

Правда, на вопросы – а какие результаты?.. а какой вклад в новую мировую науку и технологии? – с ответами было туго. Получилось так: сам процесс учебы – замечательный, а вот результаты – проблематичны.

Как они говорят, ко всемирно известным брендам «финские домики» и «финские бани», добавились «финские школы». А это – дополнительные сотни миллионов евро в бюджет.

И тут в преддверии нового рейтингования-2018, из опасения крушения бренда, в Финляндии общественность и политики встревожились. Почему? Потому что лидирующие места в мире со своими системами образования начали занимать азиатские страны, у которых прямо противоположная система образования: жесткая, строгая и потогонная. Да, там дети устают и переутомляются. Зато результаты выпускников восхищают многие вузы мира.

Вопрос: Что же делать нам? Куда обращать свои взоры? Какие страны брать в консультанты?

Ответ: главное – не паниковать. А включить то самое критическое мышление (о котором так много везде говорят и не знают, что это такое)…, и найти приемлемую для нас формулу. С учетом того, что мы находимся на перекрестке этих противоположных планетарных культур.

Я такую оптимальную формулу нашел: «20% финской модели» + «20% сингапурской модели» + «60% нашей национальной модели» - это и есть спасительный или даже выигрышный коктейль. В него входят и учебный контент, и образовательные технологии, и процесс, и конечный результат.

Почитайте их статью, и вместе подумаем.

http://inosmi.ru/social/20171119/240781312.html

http://www.iltalehti.fi/politii…/201711132200529441_pi.shtml

Оригінал

Освіта.ua
21.11.2017

Популярні блоги
О. Костюк: Польщі потрібні таланти, а Україні – ні? Система вищої освіти України приречена продукувати масовий освітній продукт, а не унікальний
І. Лікарчук: вчитися мають ті, хто хоче здобути освіту Повна загальна середня освіта повинна бути не обов’язковою, а загальнодоступною
Д. Ламза: ніхто не хоче йти в освіту або школа без учителів Від Кабінету Міністрів немає жодних дій щодо підвищення значимості професії вчителя
С. Колебошин: 3000 спартанців (задача про молодих вчителів) 3000 молодих вчителів на 15000 шкіл, що в середньому – 1 новий вчитель на 5 шкіл
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Віктор
Вчитель, це той хто навчає дітей, а не той хто в школі числиться!
Роман
Українська система освіти згасає.У неї вже агонія.Але автор цього не помічає. Фінська освіта вчить дитину думати, розвиває творче мислення на відміну від авторитарної української освіти, де вчитель кріпак вчить криком і зубрінням дітей, які вчитися не хочуть. Яких 60% національної моделі? Наша модель творіння Кременя і Табачника для знищення освіти.
Корс
Ничего, дед Ликарчук на своем методическом поприще порядок наведет и заживем! Даже умирать не надо будет.
Віктор
Країні потрібно те, за що вона платить! І все! Досить вже всім писати, що потрібно "КРАЇНІ" краще хай кожні батьки ПОСТІЙНО думають, що потрібно саме ЇХ дитині!
шкода, що
Ви НЕ вчитель, Віктор? Тоді б Ви точно ЗНАВ, які існують батьки, які наслідки дій чиновників. А так. Ви людина, яка НЕ розуміється на навчанні(((( і вихованні(((
Коментувати
траляля
Ніколи навчання не було легки. Це великий труд, труд до сьомого поту. Молодці азіати, вони дійсно люблять і дбають про своїх дітей і про їх майбутнє. Їм не потрібні ТУПІ РАБИ. А ми все РОЗВАНТАЖУЄМО і ГРАЄМОСЯ. І догралися, що вже без калькулятора 12 на 2 не помножимо, бо таблицю множення вчити не потрібно, а фізика і хімія це взагалі окрема пісня. Нашій країні не потрібні розумні люди. їй потрібні ТУПІ РАБИ.
Dbrnjhe
Для траляля: логично. И ЧТО?
Роман
Не треба писати дурниці. Де Ви бачили розвантаження.Навпаки, продовжується перевантаження дітей непотрібними знаннями, які вони забувають за рік після школи.Попит народжує пропозицію. Спочатку створіть підприємства, як Китаї чи Кореї, а тоді і самі діти захочуть вчитися щоб мати роботу.
Коментувати
если у тренера ОДИН
победитель, а сотни аутсайдеров, то в ком проблема? В тренере, или в участниках (и их родителях, оплативших обучение)? К чему победители олимпиад, которые учаться среи ОТОБРАННЫХ детей, которые УЕДУТ из страны, поскольку их КУПЯТ те страны, руководство которых НЕ стремится выделять ДЕНЬГИ на развитие своих учёрых, поскольку это ДОРОГО. НАмного дороже, чем купить пару десятков готовых, стремящихся рвать друг у друга финансирование, а значит - послушных...
микола кучевський
На Європейській математичній олімпіаді серед дівчат 2017 року Україна зайняла перше місце, а Фінляндія сорок четверте серед 44 команд які брали участь. На 58 Міжнародній математичній олімпіаді у 2017 році українська команда чотирнадцята, а фінська - 84 серед 11 команд. То кому у кого вчитися як навчати дітей?
Роман
Для микола кучевський: Нам до фінської школи, як до неба.Українську школу, вчителів опустили нижче плінтуса.А ці місця учнів з кількох елітних шкіл нічого не показують в масштабах держави.Країна третього сорту з гіперкорупцією і мільйонами емігрантів - заробітчан, занепадом економіки- яка освіта. А Співаковський великий експерт пусте місце, коли виступає з промовами нема чого слухати і тут дурниці говорить.
N
Для Роман - читайте уважніше - це інший Співаковський - Володимир.
Роман
Яка різниця, все одно ситий голодного не розуміє.
Коментувати
Тарас Шевченко
Подивіться лишень добре, Прочитайте знову Тую славу. Та читайте Од слова до слова, Не минайте ані титли, Ніже тії коми, Все розберіть... та й спитайте Тойді себе: що ми?.. Чиї сини? яких батьків? Ким? за що закуті?.. То й побачите, що ось що Ваші славні Брути: Раби, подножки, грязь Москви, Варшавське сміття — ваші пани /352/ Ясновельможнії гетьмани. Чого ж ви чванитеся, ви! Сини сердешної Украйни! Що добре ходите в ярмі, Ще лучше, як батьки ходили. Не чваньтесь, з вас деруть ремінь, А з їх, бувало, й лій топили. Може, чванитесь, що братство Віру заступило. Що Синопом, Трапезондом Галушки варило. Правда!.. правда, наїдались. А вам тепер вадить. І на Січі мудрий німець Картопельку садить, А ви її купуєте, Їсте на здоров’я Та славите Запорожжя. А чиєю кров’ю Ота земля напоєна, Що картопля родить, — Вам байдуже. Аби добра Була для городу! А чванитесь, що ми Польщу Колись завалили!.. Правда ваша: Польща впала, Та й вас роздавила!
Тарас Шевченко
Якби ви вчились так, як треба, То й мудрость би була своя. А то залізете на небо: «І ми не ми, і я не я, І все те бачив, і все знаю, Нема ні пекла, ані Раю. Немає й Бога, тілько я! Та куций німець узловатий, А більш нікого!..» — «Добре, брате, Що ж ти такеє?» «Нехай скаже Німець. Ми не знаєм». Отак-то ви навчаєтесь У чужому краю! Німець скаже: «Ви моголи». «Моголи! моголи!» Золотого Тамерлана Онучата голі. Німець скаже: «Ви слав’яне». «Слав’яне! слав’яне!» Славних прадідів великих Правнуки погані! І Коллара читаєте З усієї сили, І Шафарика, і Ганка, І в слав’янофіли Так і претесь... І всі мови Слав’янського люду — Всі знаєте. А своєї Дас[т]ьбі... Колись будем І по-своєму глаголать, Як німець покаже Та до того й історію Нашу нам розкаже, — Отойді ми заходимось!..
Родион
ЦИТ: «60% нашей национальной модели» . Всі кращі здобутки національної освіти змарновані горе-реформаторами. В національній моделі залишився корумпований управлінський апарат, навколоосвітянські паразитуючі бізнесові структури і зацькований ними безправний вчитель. Так 60% чи не забагато цього всього в Вашій формулі?
N
Може просто ввімкнути мислення, а не гратися софістською термінологією?
Денис Назім
Дивна в вас формула вийшла, пане Володимир. Чому не додати ще німецький, чи бразильскій досвід? Може краще обрати свій власний шлях? Чи запозичити все найкраще, адаптувати під свої власні реалії і рухатись в цьому напрямі? Правда для початку не завадило б дати самім собі відповідь на одне дуже просте питання: яку країну ми будуємо?