Л. Булигіна: можна скасовувати ЗНО для технічних вишів

Уже зараз можна відміняти ЗНО для технічних вишів та повертати іспити з системою довузівської підготовки

Л. Булигіна: можна скасовувати ЗНО для технічних вишів

Автор: Людмила Булигіна, вчитель інформатики, Політехнічний ліцей НТУУ «КПІ».

Уже сейчас можно отменять ЗНО для технических вузов. Возвращать экзамены с системой довузовской подготовки.

Как антикоррупционный тест ЗНО - добро, как тест на пригодность к получению образования, не работает (если вообще работал).

С каждым годом будет снижаться количество абитуриентов, которых и так уже не хватает (точнее, это лишние универы, а не недостающая абитура).

Сколько бегает по миру людей с непригодившимися дипломами? Дальше - больше.

А вот хороший отбор «до» мог бы решить и проблему траты бюджетных денег, вопрос своевременного выбора и не образовывать «детские травмы» типа «как же меня отчислять, у меня ж ЗНО 190?»

По крайней мере, балл ЗНО - это всего лишь один из критериев и вовсе не основной.

И да, я просматриваю входные анкеты 1 курса на предмет столичные-городские-сельские школы, на предмет способности к обучению и правильным выборам в процессе. Связь минимальна, грань уже стирается. Помучаются с базовыми предметами ещё пару семестров - и воюющие исчезнут.

Умение работать самостоятельно побеждает хорошего школьного учителя.

Оригінал

Освіта.ua
17.11.2017

Популярні блоги
Т. Єфімова: як і чому школа вбиває мотивацію в дітей Чому в школі досі знижують оцінки за відступи, неправильний запис і колір малюнка
О. Бобкова: участь в олімпіаді не має бути примусовою Життя і здоров’я дітей і вчителів є вищою цінністю, аніж результат у олімпіад
І. Лікарчук: олімпіади - традиція совкової освіти Жодним законом чи нормативним документом обов’язковість участі школи у олімпіадах не передбачена
О. Українець: ЗНО з літератури дійсно не потрібне Шкільна програма передбачає читання текстів і біографій, а не вивчення літератури, і це дві дуже різні речі
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Читач
Цікаво, що багатьом подобається як ЗНО допомогло поступили їх дітям у вузи. Але при цьому вважають, що ці вузи "мріють покінчити з ЗНО" і там працюють "одні корупціонери". Чому ви тоді так прагнете поступити в ці вузи? Хіба не абсурд. Ви розумієте, що ваші діти будуть навчатися у людей, думкою яких ви нехтуєте навіть за їхньою спеціалізацією.
anton2000
Для Читач: не занимайтесь демагогией. Простые преподаватели ВУЗов, обеспечивающие качественную подготовку специалистов, не имеют в большинстве случаев отношение к набору абитуриентов.
Читач
Для anton2000: Вы мнением про ЗНО этих простых преподавателей ВУЗов интересовались?
anton2000
Для Читач: да
Коментувати
студент
Тільки "магістерське " ЗНО дало можливість вступити до Харк.юрки в цьому році без ЖОДНОГО!!!! "американського президента на купюрі". Зно для здібних, вузівський вступ для хабарників і корупціонерів!
Читач
Для студент: Ось бачите, що ЗНО з людьми робить. В харк.юрки поступити можуть, а навіть назву статті зрозуміти не можуть. Прогрес! Пишаймося нашою освітою!
Коментувати
Жанна
Дуже вдячна ЗНО за те, що завдяки йому моя дитина чесно вступила до престижного ВУЗу на бажану спеціальність.
Читач
Для Жанна: Скажете дякую, коли знайде хорошо роботу за спеціальністю.
anton2000
Для Читач: вы совсем не поняли, что вам написала Жанна. Если бы не ЗНО, то у ее ребенка могло бы не быть возможности честно поступить в ВУЗ и иметь шанс получить хорошую работу по желаемой специальности, получив образование. Шанса могло бы не быть, понимаете?
Преподаватель
Для anton2000: Поступить в вуз не является конечной целью. Потом еще нужно найти работу. А с этим проблемы. На некоторых факультетах еще пытаются дотянуть студентов до того уровня, который нужен рынку. Но после ЗНО и других реформ уже невозможно преодолеть пропасть между тем, какие приходят студенты и какой уровень нужен на выходе. То что требуют на ЗНО мало соответствует тому, что нужно для первого курса. Некоторые вузы проводят бесплатные доп. занятия, чтобы подтянуть студентов до нужного уровня. Кажется, в КПИ что-то проводят по субботам и воскресеньям. Но это все работать не будет, так как уже слишком поздно, слишком много материала нужно усвоить. Поэтому вузам остается одно - упрощать программу, чтобы научить студентов хоть совсем простым вещам, а на потребности рынка приходится забыть. В результате выпускники не могут конкурировать за границей, где таких же "специалистов" пруд пруди. Раньше, у наших выпускников было одно преимущество - физ.-мат. подготовка. Сейчас и ее нет.
Коментувати
Читач
Для всіх хто в захваті від ЗНО: А давайте тоді і на роботу приймати за ЗНО. Для кожного виду роботи свої тести. Хто більше балів набрав, той і проходить. І кумовства=корупції менше буде. От зробити ЗНО на вчителя. Не хочете? А не думали, чому ніде такого в світі немає? Хіба що на першому етапі. Чому скрізь особисте інтерв’ю потрібно пройти, а на нормальну роботу, то і декілька інтерв’ю. Бо потрібно побачити, з ким ви будете працювати, чи адекватна людина, чи здатна вона виконувати необхідну роботу і багато чого іншого, що в тести не загониш. А потім ще випробувальний термін. Але ж це для дорослих, а з дітьми можна і по тестах, чого морочитися ...
anton2000
Для Читач: вы или совершенно не понимаете с какой целью проводится ЗНО, или сознательно пытаетесь довести ситуацию до абсурда, стараясь показать неэффективность ЗНО. Ваш текст - это демагогическая болтология.
Читач
Для anton2000: Может и болтология, смотрите сколько минусов поставили, только вот движение в этом направлении уже идет полным ходом :). Для магистров уже тоже свое тестирование, учителей тоже уже тестировали. Дальше будет.
anton2000
Для Читач: для магистров правильно ввели тестирование, а для любого нормального учителя пройти тесты зно не представляет трудностей. А те, кто не может, пусть работают над собой или уходят.
Коментувати
Валентина
Це вже пані Булигіна вважає людей взагалі дурними)). Завдяки ЗНО діти мають змогу поступити до ВУЗів на бюджет, дійсно. А ліквідувати ЗНо хотять для того, щоб "своїх" просунути та і грошей же підзаробиться на цьому. Смішно навіть і читати.
Читач
Для Валентина: Просунути на технічні спеціальності, де і так недобори? Люди добрі, ви хоч читає, що автор пише про технічні вузи, точні науки. Там і так взяток не було при вступі, ніхто не хоче математику та фізику вивчати - складно це і перспектив мало.
Друзілла Галицька
Для Читач: Не кажіть дурниці. Так в технічні виші вступає менше людей, але недобір існує лише в "сумнівних" вишах. ЗНО дає можливість вступити в найкраший виш на бюджет абітурієнтам з інших регіонів. Не впевнена що при наявності вступних іспитів замість ЗНО мій син зміг би вступити до КПІ з центральної України, а мій племінник до КНУ ім. Т.Г.Шевченка на ІТ-шника взагалі з районного центру. Курси можливі лише для тих хто вступає до місцевих вишів.
Читач
Для Друзілла Галицька: Подивіться статистику по фіз.-мат. за останні 5 років, щоб не казати дурниць.
Коментувати
спец
А чому для технічних? Давайте для всіх скасуємо. А що в заміну,пані пропонуєте? Здавати іспити і ще щоб ви їх приймали? Так всі знають результат такого відбору. Навчайте дітей інформатики, все рівно через років 5 це буде непотрібний хлам, бо якби це було би не так, то сиділи б в топ ІТ-офісі чи захищали системи від хакерських атак. А може підручник для школи по інформатиці нормальний підготували б?
Svitlana
До проведення ЗНО вступ до вишів відбувався на конкурсній основі. І в той час були студенти, які закінчували школу з медаллю і дуже успішно складали вступні іспити, а з навчанням були проблеми. Після першої провальної сесії їх або відчисляли, або вони «бралися за розум». Тому ЗНО тут ні до чого. У будь-якій групі були, є й будуть лідери, аутсайдери та ті, що вагаються. Спосіб, у який людина може вступити до ВНЗ, значення не має. Можливо, потрібно ще додатково проводити ТЗНК, і при відборі виші мають це врахувати в комплексі. Чи захочуть вони це робити – риторичне запитання. І як бути з тими вишами, які ледь-ледь набирають студентів, і під загрозою закриття беруть з будь-якими сертифікатами. Зрозуміло, що мова йде не про КПІ. У всі часи (ЗНО чи вступні іспити) перший курс – це адаптація, і у всіх вона проходить по-різному.
Віктор
А вы не можете подготовить своих учеников к ЗНО, в вашем крутом лицее?! Какой же вы профессионал?!Вы только и мечтаете о том, чтобы было легче проталкивать СВОИХ в вуз! У Вас же учится элита, а остальные-быдло, и про порядки в Вашем лицее знает как минимум весь Киев! КОРРУПЦИЯ СНИЗИТСЯ ТОЛЬКО, КОГДА УЙДУТ ТАКИЕ КАК АВТОР!!
anton2000
Против ЗНО выступают или работники ВУЗов, или те абитуриенты, которые не могут честно сдать ЗНО. Тесты ЗНО вполне справляются со своей функцией. Да, в ЗНО есть проблемы, но причина появления таких постов в том, что ВУЗам очень хочется снова взять под полный контроль процесс набора, ой как хочется. Поэтому и пытаются всех убедить в несостоятельности ЗНО. Лучше бы ВУЗы следили за тем, какие предметы ЗНО они требуют при поступлении в ВУЗы. Ведь сейчас можно поступать на химфак в ряде вузов, не сдавая химию, или поступать в институт радиоэлектроники или политехнический и не сдавать физику, а сдать английский. Английский нужно знать, но причем тут набор в ВУЗ? Преподаватели при этом смешно возмущаются, что студенты не знают физики, так вы же и набирали студентов, знающих английский, а не физику, чего же возмущаться? Причина, по которой ВУЗы выставляют такой набор ЗНО очевиден - набрать побольше студентов, обеспечив нагрузкой преподавателей. И не важно какой уровень студентов, лишь бы были.
Читач
Для anton2000: Я правильно вас понимаю, что ЗНО со своей функцией справляется, но вот студентов химиков, физиков и прочих точных наук уже найти можно с трудом. И как же это у вас вместе совмещается? Ведь сразу напрашивается вывод: задача ЗНО была в уничтожении точных наук в Украине. И c этой функцией она действительно прекрасно справляется. Кстати, где коррупции практически и не было, в отличии от гуманитарных наук.
Друзілла Галицька
Для Читач: мій син студент-хімік і в них є контрактники! Ніякого знищення точних наук через ЗНО не існує. Просто чомусь зараз існує мода на психологів, економістів, міжнародні відносини. Аби не стикатись з проблемами при працевлаштуванні треба просто з розумом підходити до вибору спеціальності, а не уявляти що як тільки відмінник з райцентру закінчить спеціальність "міжнародні відносини", його відразу візьмуть працювати в посольство, а після навчання на "політолога" - почнуть запрошувати на телебачення як експерта. І тут часто питання до батьків, які готові оплачувати навчання дітям на зовсім безперспективних спеціальностях
anton2000
Для Читач: Вы пишете полную ерунду. При чем ЗНО к уничтожению точных и естественных наук?? Эти науки в системе образования уничтожают, заставляя детей осваивать программный материал за время, которое явно НЕ достаточное для этого. И при этом никак не заботясь о материально-техническом обеспечении процесса. И ЗНО к этому никакого отношения не имеет. ЗНО - это не инструмент обучения. А коррупция была и в технических вузах, просто меньшая, чем в гуманитарном блоке.
Коментувати
olena
Мрія всіх ВУЗів покінчити з ЗНО. Повернути іспити. Добре. Відокремте ЗНО від школи. Хай кожен сам реєструється. Сам їде на ЗНО. А ДПА - окремо, навіть якщо у вигляді ЗНО. І все стане на свої місця. Школа не повинна відповідати за якість вступу випускників. За 25 років моєї практики в мене було тільки 5 учнів, які здатні самі навчатися і , то разом з консультаціями вчителя.
139
Фокус статті - в останній фразі. Надзвичайно влучно сказано і на віддалену перспективу. Можливо в наших умовах - це єдиний вихід з освітянської кризи. Хорошого вчителя, вочевидь, довго чекати - чи діждемося? Для цього мають пройти тривалі суспільні перетворення. Тут мало реформаторських зусиль, особливо якщо вони мають "зміщений приціл".
Захар Максимів
Хорошая, короткая и емкая статья. Поднимает важный вопрос – "в чем смысл ЗНО?" Единственное, с чем не могу согласиться – с последним тезисом: "Умение работать самостоятельно побеждает хорошего школьного учителя". Т.к. не бывает этой "самостоятельной" работы. Ее попросту НЕТ в человеческом опыте. Если Вы начтене искать, Вы ее нигде не найдете – ни в собственных внутненних переживаних, ни во внешних, обьективных проявлениях. Человеку для того, что бы быть Человеком, необходим Другой. Наверное, автор имеет в виду, что академический, "вузовский" формат образования, ("умение работать самостоятельно") уравнивает отставание уровней довузовской подготовки ("побеждает хорошего школьного учителя").
Sergik
Автор статті сіла в калюжу. ЗНО - це єдине те позитивне, що зробили в українській освіті за останні роки. І чому вміння працювати самостійно перемагає гарного шкільного вчителя? Вони, взагалі, мають співпрацювати! Тоді буде найкращий результат!
Валерій
Самостоятельность у учеников развивает хороший учитель. задание всех учителей - научить учиться. к сожалению в таких лицеях, как у Вас не напрягаются учить детей. Вы отбираете тех детей, которые были научены до Вас другими учителями, выдаёте им информацию. Поэтому большинство Ваших учеников ходят по репетиторам.
як дотепно
А не краще простішим зробити рівень завдань на ЗНО з математики та фізики? Хіба там рівень стандарту? Це можливо, тільки потрібне бажання. В основі рівня стандарту знання основних формул, функцій, рівнянь, понять. На ЗНО учня чекають добре заплутані та ускладненні завдання. Що цим хочуть домогтися? Факт залишається фактом. Кількість бажаючих йти вчитися зменшується.
Валерій
Для як дотепно: куди ще спрощувати ЗНО? Там і так рівень нижчий за плинтус. Невже не зрозуміло, що нам потрібні висококваліфіцировані інженери, а ні аби хто. Хто таке пропонує, той або сам не знає цих предметів, або не поступив.
спец
І де будуть працювати ці висококваліфіковані? Виробництво то тю-тю.Будуть сучасні заводи - будуть кваліфіковані кадри. Життя навчить.
Коментувати
Kent
Умение работать самостоятельно побеждает хорошего школьного учителя. ********************** Никогда!
anton2000
Необходимо ещё ввести ЗНО после ВУЗа, чтобы проверить уровень образования студентов на выходе из вуза.
anton2000
Против ЗНО выступают или работники ВУЗов, или те абитуриенты, которые не могут честно сдать ЗНО. А громкая фраза автора этого текста "Как антикоррупционный тест ЗНО - добро, как тест на пригодность к получению образования, не работает (если вообще работал)." говорит о том, что ВУЗы хотят опять иметь влияние на вступительную кампанию, ох как хотят. Поэтому и пытаются всячески оболгать идею ЗНО. В ЗНО есть проблемы, но в целом оно прекрасно справляется с поставленными перед ним целями (и антикоррупционными, и конкурсным отбором при поступлении в ВУЗы). ВУЗы лучше бы следили за тем, какие они предметы ЗНО требуют при поступлении. А то получается, что при поступлении на химфак можно не сдавать химию, а при поступлении в институт радиоэлектроники можно не сдавать физику.... Сдал абитуриент английский, поступил в институт радиоэлектроники, а потом преподаватели института кричат, что студенты не знают физики. При этом они забывают, что они сами набрали людей, знающих английский, а не физику.
Преподаватель
Для anton2000: С одной стороны, Вы все правильно написали. Но с другой - не преподаватель набирает студентов, распределяет деньги по специальностям и устанавливает квоты. И когда преподаватель приходит читать пары, то видит, что студенты думать совсем не умеют и научить их уже нельзя. Математику студенты поголовно не знают (про физику и говорить нечего), что такое доказательство не понимают, даже самых простых утверждений доказать не могут, например, что сумма четных чисел число четное. Простого логического мышления нет, зато по ЗНО нормальные балы, тесты писать научились. А против коррупции есть и более эффективные методы - лоботомию всем сделать и готово. Никакой коррупции. Задача ЗНО должна состоять в повышении уровне образования в стране. Разве оно с этим справилось?
Пеоехожий
Сильно сумніваюсь, що високий бал з математики на ЗНО (маю на увазі понад 190 балів) можна отримати, не маючи логічного мислення. Візміть хочаб три останніх завдання з відкритою відповіддю, а завдання з параметром? Зіткнувся з проблемами вищої освіти на прикладі доньки. На лекції і практичні заняття ходять до 5 студентів (а не рідко 2-3) з групи 18 студентів. Курсові роботи пишуть одиниці студентів, решта просто тупо платять. Практики на виробництві за 4 роки не було! Сесію здають все ті ж кілька студентів з групи. Інші - платять! Закінчила донька бакалаврат - принципово жодного разу не платили. Але поступила в магістратуру до славного Львова. Картина стовідсотково та ж сама. У всьому цьому винне ЗНО?
Валерій
как учитель математики, хочу Вам возразить. ЗНО повышает уровень образования. Если бы его не было в ВУЗы попёрло бы такое болото, что Вы бы с восторгом вспоминали тех детей, на которых сейчас жалуетесь. Проблема не в ЗНО, а в отношении родителей к воспитанию и обучению. Вы бы ужаснулись, с каким мышлением дети приходят в 1 класс. Так что подождите лет 10. К Вам вообще некому будет идти.
Коментувати
Володимир
ЗНО треба вводити і після 11 класу і після закінчення бакалаврату, тоді буде видно хто є хто! Зараз у студента немає мотивації навчання, тому що він знає, що його однаково випустять з вузу, а якщо якийсь викладач буде "впиратися", то скоріше виженуть викладача, ніж студента, особливо, якщо цей студент контрактник.
Викладач
Для Володимир: Це пов’язано не ЗНО, а з наказом МОН про кількість студентів на одного викладача, яка не дозволяє відраховувати студентів. МОН вважає, що всі хто поступив має закінчити вуз.
Семен
Для Викладач: вы передёргиваете факты. МОН не запрещает отчислять неуспевающих студентов. Требование о соблюдении нормы количества студентов на преподавателя не запрещает отчислять студентов, но такое отчисление студентов приведет к сокращению штатов, нагрузки преподавателей, чего ВУЗ, естественно, не хочет.
Викладач
Для Семен: Пропоную Вам розв’язати просту задачку з математики за 5 клас. "Кількість викладачів у вузі жорстко прив’язана до кількості студентів: на одного викладача має бути точно 10 студентів. Вуз слідкує за якістю освіти і кожен рік відраховує 10% найгірших студентів. Питання: скільки викладачів буде працювати у цьому вузі і скількох студентів вони будуть навчати через 10 років, якщо зараз в ньому працює 100 викладачів і навчаються 1000 студентів." Ваша відповідь мене не цікавить. Я вже з інших постів зрозумів, що у Вас відсутнє розуміння причинно-наслідкових зв’язків.
Коментувати
Тіна
А я, вважаю, що це парадокс. Абітурієнти мають іти на ЗНО, після другого курсу свідомо, а не як сніг на голову.... І не всі поступають за хабарі, як кругом пишуть. ПАРАДОКС. Тим паче, що 9- ти класики 2017_2018 н.р. йдуть за новою програмою, а до чого тут ЗНО для другого курсу я взагалі не розумію....