Osvita.ua Блоги П. Андрющенко: нова міфологія міністра освіти
П. Андрющенко: нова міфологія міністра освіти

Обсяги реального батьківського фінансування, особливо у великих містах, досягають жахливих розмірів

П. Андрющенко: нова міфологія міністра освіти

Автор: Петро Андрющенко, координатор ініціативної групи "Вместе".

На днях, пани министр образования и науки заявила, что финансирование родителями школ – это миф. Мол, бытует такое мнение, но на деле все не так.

Оно и понятно. В стремлении к лучшему и в демонстрации демократичности министр не видит реальной картины. Ну правда, где ей увидеть? При посещении школ, детсадов и прочих учреждений образования она общается с кем? Правильно, с чиновниками и директорами. А посещает какие школы/сады? Ну точно не те, которые стали нашей реальностью. И вот там, в этом искусственном мире образования, существует, оказывается, миф о родительском финансировании. И путь его развенчания озвучен – опубликовать финансовые отчёты учебных заведений.

И вот этот самый момент, несмотря на всю признательность за новый закон «Об образовании», очень хочется «сбить с Олимпа» в реальность украинского родителя. Заставить посмотреть закупки, где видно, что школы и сады не покупают. Ни мебель, ни методические материалы, ни дополнительные учебники. А объёма канцелярии, моющих и даже туалетной бумаги хватит на один день существования.

А потом дать в руки калькулятор и провести нехитрый расчёт. Возьмём для примера Мариуполь. Среднее количество учеников школ – 34 тыс. детей. Средний взнос с ученика в «фонд школы» - 100 грн в месяц. Да ещё 50 грн в «фонд класса». С учётом всех сдающих/не сдающих получиться в среднем по 100 грн в месяц с одного ребенка. Итого 3,4 млн грн в месяц поступает от родителей. А в учебный год – 30,6 млн грн. А если добавить детей из дошкольных учреждений (13,9 тыс. детей) со средними взносами по 50 грн. в месяц, то общая сумма финансирования родителями стремительно приближается к 40 млн грн в год. Очень неплохой миф получается. И это в прифронтовом городе с экономической стагнацией по всем фронтам.

А если посмотреть на Днепр, Харьков и другие «миллионники», то объем родительского финансирования достигнет ужасающих размеров.

Поэтому можно до бесконечности убеждать себя в мифологии, отмахиваться от реальности и строить радужные планы, исходя из показательных вояжей.

А можно просто признать очевидное и пойти по пути решения проблемы, а не отрицания.

И от того, какой путь изберёт МОН, и будет зависеть успех реформы образования.

Оригінал

Освіта.ua
08.11.2017

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
вчитель
А вчителі хіба не фінансують школу? Своїм коштом оформляємо стенди в кабінеті, бо має бути виїздний семінар, кожного місяця здаємо 1 % від отримуваної зарплати, бо інакше директор "попросить", а на розхідні матеріали скільки йде грошей, наприклад, на заправки принтерів та ремонт компютерів теж з нашої зарплати капають гривні на школу. Батьки своїм коштом роблять ремонт у класній кімнаті + у спільну касу на ремонт тих приміщень, де немає закріпленого класу, спортзала та коридори. Ще продовжувати?
Ігор Зущик
В країнах з високим рівнем доходів на оного жителя ДЕРЖАВА заробляє гроші для того, щоб створити всі умови для розвитку молодого покоління. В першу чергу допомогає молодим сім’ям і в той же час слідкує за виконанням батьками своїх ОБОВ’ЯЗКІВ по вихованню дітей. А в Україні зовсім інший підхід. В першу чергу за дітей відповідає будь-хто (вчитель, соцпрівник, суспільство,....) крім батьків. Подруге - в державі Україна таке правило---ЗАКРИВ ШКОЛУ ---ЕКОНОМІЯ КОШТІВ----ОТРИМАВ ПРЕМІЮ!!!!!!!!! І поки такий підхід не буде змінено Н-І-Я-К-І РЕФОРМИ не допоможуть!!!!! Змінити це невігластво можуть тільки люди на місцях (Якщо цього захочуть, але на жаль пасивність поглинула більшу частину населення, особливо в селах), а не чекати поки прийде ДЯДЬКО і все за нас зробить!!!!! До поки громодяни не відчують свою відповідальність за те що робиться в моєму селі, селищі, містечку, місті ---- НІЩО НЕ ЗМІНИТЬСЯ!!!!!!!!!! НЕ ДАМО НЕВІГЛАСАМ ВИРІШУВАТИ НАШІ ДОЛІ!!!!!!!!!!
борис, в таком случае
чиновники государства спокойно способны эти 5.5% издержек направить в школы для того, чтобы родители НЕ собирали деньги ни на что-ни на краску полы красить,ни на новые ноутбуки учительницам... Но по какой-то сверхнепонятной причине они эти копейки, судя по Вашей реплике, не направляют в школы? Почему?Не потому ли, что живые родительские деньги идут частично (или полностью) кое-кому в карманы? Или естьиная причина необходимости собирания левых денег? У Вас есть ВНЯТНЫЙ ответ?
борис
Для борис, в таком случае: Цих 5.5% становить 1% від тих коштів, які іще потрібно на утримання закладів. Тому, якщо їх і направить держава, то кошти всеодно будуть збиратися з батьків. Щоб кошти з батьків не збирати, необхідно в два рази збільшити, як мінімум бюджет освіти. У держави таких коштів просто немає. Все дуже просто.
замечательно,борис.
В таком случае по какому принципу,во времена отсутствия у государства денег на финансирование школ это же государство финансирует чиновников от образования зарплатами,которые НЕ соответствуют результативности деятельности этих самых чиновников,финансирует деятельность депутатов ВР(депутаты остальных уровней выполняют свою работу на общественных началах),которая абсолютно безрезультативна... Как вариант- объявить обучение в школах ПЛАТНЫМ с параллельной ОТМЕНОЙ обязательности обучения детей в школах. И всё станет на правильные места.
борис
А це уже філософія. А я практик.
Коментувати
борис
Держава витрачає на 34 тис.учнів міста Маріуполь більше 550 млн.грн. Це і зарплата працівникам навчальних закладів, і кап. ремонти і т.д. А тому 30 млн.грн, зібрані батьками, становлять 5,5% витрат держави. Все дуже просто.
Тет-а-тет
Міністр мусить захищати честь мундира, тому і називає побори у школах міфом. Насправді, це уставлена практика, яку часто користолюбиві керівники перетворюють у свою кормушку з якої кормляться і ті, хто каже, що це міфи. Раз навколо усе приватне, то чому б і в школах не платити? Якщо ми визнаємо цей факт, логічніше було б просто створити СШ різних форм власності. Хто має кошти( а таких чимало)- платить за навчання у прив. школі, хто не має-ходить до муніципальної школи, добре оснащеної і без поборів. Так є у цілому світі, тільки ми постійно шукаємо якогось свого шляху.
Людмила
Для Тет-а-тет: Как верно сказано!????
Коментувати
іфа
В капіталізмі хочеться елементів соціалізму? Платіть за все. Закони не виконуються, фінансування не надходить - бо нема, вкрали
Іван
Він правий.А ще врахувати відкрите нав’язливе репетиторство в школах,купівлю різних підручників,отримав і вийде до 40 відсотків. А ідея міністра про лотерею в школах,це ’геніально’ і разом з тим дико!
Алла
100 грн/міс.....ми 100грн за рік не можемо зібрати з усіх учнів....батьки проти і не хочуть утримувати школу, адже вони знають з масмедіа, що школи не повинні збирати кошти.
директор
Мабуть вперше з Вами погоджуюсь, пане Петро. Але розрахунки треба робити по-іншому. Проаналізуйте краще скільки коштів потрібно на утримання школи і скільки коштів на це утримання отримує школа( всі кошториси по Маріупольським школам директори оприлюднили). Поняття капітальний ремонт і утримання школи, організація навчального процесу ( коли окрім учителя ще потрібна крейда, папір, заправка картріджів........) це різні поняття. Конкретно проаналізуйте скільки в рік коштує утримання школи і скільки директор отримує із бюджету на утримання будівлі та на організацію процесу навчання.

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!