Osvita.ua Блоги І. Примаченко: у школяра 50-годинний «робочий» тиждень
І. Примаченко: у школяра 50-годинний «робочий» тиждень

Для більшості дітей навчання в школі так і залишається сірим часом тихого спротиву освітнім абсурдам

І. Примаченко: у школяра 50-годинний «робочий» тиждень

Автор: Іван Примаченко, засновник платформи Prometheus.

Чудова стаття Лесі Москаленко розповідає про пересічний день школяра: десять годин на навчання (якщо ти на повному серйозі вирішив виконати домашнє завдання) і година на все інше. Бо згідно з нормами сну, дитина 9-14 років має спати 10 годин на добу. А ще ж потрібно дістатися школи і повернутися додому, повечеряти і зібрати портфель. От і виходить у школяра 50-годинний «робочий» тиждень - на 25% довший за стандартний робочий тиждень дорослого.

Але я згадую своє навчання і розумію, що справа ще гірше. Школяр не може обрати, де і в якій галузі він буде «працювати» і не може «звільнитися» з роботи, якщо вона йому не сподобається. Він чи вона змушені тяжко працювати, толком не розуміючи, навіщо все це - характерно, що в давніх міфах робота без сенсу вважалася одним з найтяжчих покарань. Недаремно ми і зараз говоримо про сізіфову працю. А ще школяр не отримує зарплату, яку можна витратити на щось приємне, і не має жодних відчутних винагород за свою роботу, а може лише уникнути покарання за недостатню успішність. І тут я починаю думати, чи пішов би будь-хто з нас на таку роботу зараз, навіть якщо б її щедро оплачували? І відразу автоматично думаю: «ніколи в житті, я ж не хворий!»

На абсурд системи школярі відповідають єдиним логічним способом - абсурдом у відповідь. Профанація архітекторів системи наштовхується на таку ж саму профанацію учнів: списування домашніх завдань та контрольних з інтернету чи один в одного, копіпаст з «1000 кращих творів» замість власних думок, фізична чи психологічна відсутність на уроках. Млява депресія, хуліганські витівки, прогули - будь-які засоби саботажу виправдовуються метою не підкорюватися безглуздій системі.

Комусь щастить - їх рятує особлива пристрасть до певного предмету, зацікавлений і вільний від забаганок системи вчитель чи читання правильних книжок у вільний час. Але для більшості навчання в школі так і залишається сірим часом тихого спротиву освітнім абсурдам. Бо єдиний спосіб виграти в системи, обіграти яку за її власними правилами просто не можливо, це не брати участь в грі взагалі. Написав і згадав, що єдиний повторюваний нічний жах, який я час від часу бачу уві сні вже дорослим, це те, як приходжу писати контрольну роботу і розумію, що до неї не підготувався. Коли просинаюся після такого сну, на мене завжди находить почуття дивовижного полегшення, посміхаюся і думаю: «як же повезло, що я вже не в школі».

Після завершення школи ми намагаємося швидше забути про неї чи витіснити погані спогади про навчання позитивними спогадами про друзів, перше кохання і дорослішання. Чи не настав час перестати забувати і почати змінювати систему?

Оригінал

Освіта.ua
07.11.2017

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
cos
Оцe в нас така тупа систeма— замість того, щоб студeнтам дати таку кількість матeріалу, щоб вони дійсно, якщо працювали вивчили, задають в 5-10 разів більшe, ніж вони можуть виконати. Для чого цe робиться. Виаладачі ж прeкрасно розуміють, що студeнти нe в силі стільки опрацювати, алe в них мeта— завалити студeнта, а нe дати нормально попрацювати. Нeхай студeнт вивчe 20-30 запитань, алe він будe знати іх точно, а 90—200 він навіть нe вивчe і половини. Тупа.ця болонська систeма.
Тет-а-тет
Для cos: Вдячний університету не за знання, а за те, що його викладачі навчили мене як треба вчитися. Щоб охопити зміст заданого матеріалу я просто навчився фотографувати очима цілу сторінку а потім сортувати в голові основні тези. Ніколи мені не вертали контрольних і заліки та іспити здавав вчасно. Тому раджу Вам не впадати в паніку,а вчитися використовувати свої внутрішні резерви і тоді ніякий чорт не буде Вам страшний. А головне, що Ви навчитеся продуктивно використовувати час і це вміння залишиться на все життя.
Коментувати
студент
Ще цікавіша ситупція зі студентами. Аудиторних занять на тиждень передбачено 30 годин. Але це є рівно третина того, що записано в навчальному плані та в залікових книжках студентів. Невже хтось справді вважає, що студенти вчаться по 90 годин на тиждень, або, якщо не рахувати вихідні, по 18 годин на добу? Якщо ні, то кому потрібне таке окозамилювання?
Євген
Раджу автору почитати Камю "Міф про Сізіфа".
Тет-а-тет
Дорогий мрійнику! Усе, що Ви написали чиста правда, але що Ви пропонуєте на заміну? Від того моменту як дитина йде до школи над нею творять насильство, бо її ніхто не питає, чи вона хоче вчитися.Наше життя - це суцільне пристосування, інакше не виходить. Ти або гавкаєш як усі, або сиди у норі і не висувайся, бо з*їдять як слабака негайно. Закон сили ніхто не відміняв, досягає успіху розумніший, спритніший, хитріший, сильніший фізично і духовно. І до цього потрібно прийти, якщо ти прагнеш жити серед людей, а не в монастирі. Сподіватися, що таким тебе зробить школа - вершина наївності. Потрібно постійно ламати себе через коліно, позбавляючись лінощів, марнославства, пихи та користолюбства. А це не насильство? Але як без нього, у сучасному світі хлюпикам нічого робити, прозябатимеш на околицях суспільства або виглядатимеш білою вороною. Ви скажете мені, а де ж гуманізм? А я спитаю у Вас: Ви за який гуманізм- творчий і продуктивний, чи пасивний і деградуючий? І де та ідеальна система?
serj
Для Тет-а-тет: Дарвін говорив "Виживає не найсильніший чи найрозумніший, а найсприятливіший до змін". Я говорю своїм друзям-колегам (мають дітей 11 клас -1 курс): "Ви не жалієте, що калічите своїх дітей (навчаються з ранку до ночі)". Задумуються. Блін, а як же багато дітей після вузів працюють продавцями, торг.агентами, принеси-подай. А що зробиш. Забираємо у дітей дитинство з надією: а раптом пощастить?!!!
Тет-а-тет
Згадайте, що зі шкільної програми знадобилося Вам у реальному житті і стане зрозумілою користь шкільного навчання. Диплом ВНЗ втратив своє значення, бо власник фірми вірить не йому, а своїм очам. І тільки ми ще продовжуємо по-старому вірити, що так дитині буде краще. Ремесло перестало бути джерелом добробуту людини, експлуатація праці інших-ціллю виховання нового покоління. Вчися, інакше будеш траншеї копати, так говорять своїм дітям багато батьків,забуваючи, що коли людина боїться фізичної праці вона нічого не досягне у житті. Талановиті інженери-винахідники володіли по десятку робітничих професій, не боялися копатися у станку чи виточувати деталі. А зараз деякі сільські діти лопату не вміють тримати в руках, а за міських я і не говорю. Мені скажуть, а навіщо копати, коли є техніка? Але ж вона сама не працює, а як з нею обходитися зараз навіть у сільській школі не навчають. Тому і маємо продавців-юристів, економістів-торгагентів,соціологів-комірників і т.п.
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!