В.Співаковський: про появу антишкіл

Вони створюються з відчаю батьків, коли звичайна школа їм поперек не тільки горла, а й життя

В.Співаковський: про появу антишкіл

Автор: Володимир Співаковський, президент корпорації «Гранд».

Они – альтернативные антишколы, не потому что учат чему-то плохому. Наоборот, - только хорошему! Просто они создаются от отчаяния родителей, когда обычная школа им поперёк не только горла, но и жизни.

В списке таких альтернативных антишкол – уже свыше 30. Они все разные по большинству параметров.

По набору предметов.., ауре.., технологиям.., содержанию.., будущим результатам.., уровню легализации выдаваемых документов.., квалификации учителей.., современности.., внедрению мировых трендов.., компьютеризации.., узкой специализации или широкой универсальности.., первому впечатлению.., по второму впечатлению.., запахам.., нагрузке.., платности…, возрастам.., требовательности.., уклону.., а также ещё по нескольким непредсказуемым параметрам.

И тут у родителей возникает несколько опций того, как действовать, если им больше невмоготу отдавать своего ребёнка в обычную школу.

  • Провести собственный маркетинг, объездив все или несколько школ и выбрав одну по своему вкусу и пониманию.
  • Попытаться сформулировать для себя формат того, что надо им и их детям. Хотя иногда это бывает разное понимание.
  • Положиться на удачу-везение и выбрать школу интуитивно.

Ведь никто не покупает машину только потому, что на ней написано «машина» или даже «хорошая машина». Обычно люди выбирают марку, модель, цвет, цену по своему разумению, иногда включая логику, а иногда чувства-эмоции...

Так же люди обычно не выбирают и одежду, на которой написано просто «одежда». Потому что могут предложить и шубу, и купальник.

Ведь откуда школе знать, что вы цените?.. Либерализм или требовательность, свободу или знания, оценки или спокойствие, специализацию или эрудицию, ум или характер, процесс учёбы или её результат, здоровье или будущую карьеру?

Или всё вместе взятое, даже если оно такое противоречивое.

Поэтому для своего ребенка родителям желательно сформулировать своё собственное ТЗ – техническое задание (сначала хотя бы для себя), чего они хотят от школы?

С учетом того, что идеальных школ нигде в мире нет.

Оригінал

Освіта.ua
26.10.2017

Популярні блоги
І. Лікарчук: вчитися мають ті, хто хоче здобути освіту Повна загальна середня освіта повинна бути не обов’язковою, а загальнодоступною
Д. Ламза: ніхто не хоче йти в освіту або школа без учителів Від Кабінету Міністрів немає жодних дій щодо підвищення значимості професії вчителя
С. Колебошин: 3000 спартанців (задача про молодих вчителів) 3000 молодих вчителів на 15000 шкіл, що в середньому – 1 новий вчитель на 5 шкіл
І. Совсун: як надовго ще вистачить запалу учителів? Існує гігантська прірва між переможцями світових олімпіад і базовим рівнем українських шкіл
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Тет-а-тет
Батьків можна умовно розділити на дві категорії:одні хочуть виховувати своїх дітей, а інші -перекласти цю функцію на школу. Для перших школа- це лише поводир у країну знань, для других- сурогатна матір. От вам і вся полеміка про звичайну чи не звичайну школу.
Простий вчитель
Стандарт. Набір красивих слів, красива картинка - прямо як красива реформа освіти... А де реальна картина того, що відбувається у середньостатистичних школах?
Vlad
Для Простий вчитель: В школах відбувається виконання нікчемних реформ освіти. Особливо, коли директор - куріпка
Коментувати
за зміни
Цікава картинка. Чему учить: компетенциям и умениям. А до цього чому учили? Вчора син запитав: "мама,знаєш, що таке клейноди?" "Знаю".Коли відповіла,був здивований. "А звідки знаєш?" "У школі учили." "І ти це ще памятаєш?" Мабуть непогано вчили, раз памятаю. Чему учить: современному контенту. Ну взагалі то у школі цьому і учать. Хіба як користуватись смартфонами не навчають, але у нас дітки здібні, самі його освоять. Как учить: современными технологиями. Ну в школі взагалі то використовуються і інтернет, і мультимедіа, і інші гаджети в залежності від фінансування. Але про ефективність можна посперечатись. Коли учні подивляться якесь навчальне відео, їм звичайно цікаво, але навряд чи вони так краще запамятають матеріал, ніж коли його просто вивчать. Кем учить: учителями-коучами. Ну ладно, думаю, учителя не проти, щоб у них в трудовій книжці було додано слово коуч. Адже коучем не стане якийсь менеджер чи муляр. Где учить:новое пространство. А старе куди діти? Школи розвалити?
вчитель
Скільки ж ще наші школи будуть поливати грязюкою? Коли вже автори таких статей та батьки зрозуміють, що вчителі просто виконують свою роботу. Завдання школи - надати освітні послуги, а не розважати діточок. І кожний учитель має програму та державний стандарт, де чітко написано: учень повинен знати..., вміти.. і т.д. А знати і вміти він буде лише коли сумлінно навчатиметься. Чомусь лікарів не змушують наряджатися клоунами і розказувати анекдоти своїм пацієнтам. І від уколів і операцій боляче, і від цього діти отримують більший стрес, чим від виконання домашніх завдань. Але ж при хворобі без цього не обійтись, хоч які не будуть високі технології.
Тетяна
Для вчитель: Як правильно все говорите. Ще доповню про високі технології- 5 комп"ютерів на 300учнів???
Коментувати
совесть
Як тільки "бізнес по-українськи" вліз в освіту, так її все більше і більше хочеться назвати антиосвітою. Співають усі гарно спочатку (відео, презентації, таблички...), а далі... бізнес - повинен бути прибутковим! Все. Крапка. Гроші за будь-яку ціну з учня, студента (сотні приватних внз, купа контрактників у державних внз), хворого, пасажира,... А по-українськи - це по за законом, чи по закону лише для елехтората. ДІТИ ТОВСТОСУМІВ НАВЧАЮТЬСЯ ЗА КОРДОНОМ, а не на індивідуальному навчанні вдома чи в описаних п.Співаковським альтернативних, батьківських школах. Скільки-скільки % ввп (млрд.!) "в гудок" реформи освіти?!
Mazur Kristina
Для совесть: 100%. Спочатку розікрали гроші на матеріально-технічне забезпечення, далі понаписували законів, що учні не мають вчитися, а лише бавитися, а програми такі, що дитині 24 години в добі не вистачає; заморили вчителя голодом, зацькували перевірками, вкрали час тими непотрібними папірцями... А тепер за гроші роздають ліцензії, витягують гроші з стурбованих батьків...
Коментувати
Галина
Правильно! Школы должны быть разные! Разные модели выпускника, разные планы, разное содержание образования. Одни родители хотят сделать из ребенка очкастого ученого, а другим - лишь бы здоровым был, чувствовал себя в школе комфортно. Одни логики и математики, а другие - творческие натуры. Нельзя всех учить одинаково!
Tet-a-tet
Для Галина: Хоча я часто не підтримую п. Співаковського тут мушу визнати, що Ви п. Галина маєте рацію. Коли суспільство так разшароване за матеріальним та соціальним станом попит на різні школи повинен бути задоволений. Це краще,ніж вперто триматися за державну систему освіти і намагатися вилікувати не виліковно хворого. Приклад - гімназії. У нас їх три і всі різні, але батьки вже знають яка найкраще організована і прагнуть віддати здібних дітей саме туди.
Галина
Так. Я мала на увазі не тільки приватні навчальні заклади. Державні школи теж мають бути різними! Не є правильним прагнення конкурувати лише за показниками ЗНО або кількості переможців в олімпіадах. Не всі батьки зорієнтовані тільки на такі досягнення. А вони (батьки) теж, окрім держави, є замовниками освітніх послуг, тому їх потреби та думки мають враховуватись. Там, де одна школа (сільська місцевість), це зробити неможливо, але в містах і зараз є школи, які мають власний імідж, а є школи "без обліччя". Треба надавати їм можливість обирати власну стратегію та тактику навчання. Уже існують школи-родини, школи успіху, школи творчості, школи сприяння здоров’ю. Треба розвивати цю тенденцыю.
*****
Для Галина: Школа успеха, школа радости, школа творчества,.... Но почему-то на выходе все родители хотят, чтобы их чадо хорошо сбило ЗНО. Когда ребенок получает на ЗНО 102 балла, то сразу начинают родители возмущаться, мол школа не подготовила. И сразу забывают свои же слова про заказчиков образовательных услуг, про то, что им нужна была собственная стратегия тактика обучения для их ребенка,...
Коментувати
выбрать школу...
одна из престижнейших школ столицы,то есть-один из столичных лицеев,требует довольно высоких проплат как официальных,так и не официальных:"В класс плазму мы купили,ноутбук...Это всё собиралось отдельно от величайших взносов в фонд школы и фонд класса",рассказывала знакомая мама.Да,вероятно дети выйдут из этого лицея знающими.НО.ЧТОвоспитали учителя в каждом из них? Двойная мораль на первом месте. Этого сразу и не заметишь. НО это присутствовать будет всегда. И ЭТО станут приводить в пример,когда начнут рассуждать о моральности украинского народа лет через 90 (как сегодня рассужают о морали советского человека,вспоминая 30е годы прошлого века,когда люди,которых НЕ выселили в Сибирь,НЕ расстреляли, НЕ бросили в тюрьмы ещё, савали своих соседей,отказывались от родных,ставших вдруг "врагами народа"... Рассуждать рассуждают, забыв при этом вспомнить,что ТОГДАШНЕЕ общество мягко привели к подобному отношению в окружающим.К ЧЕМУведут общество сегодня?КАКАЯ школа способна считаться хорошей
Антон
Судя по тексту, господин Спиваковский наконец узнал, что нужно учить с помощью современных технологий, современному контенту и т.д. Это и сейчас уже есть. Просто школы есть разные - хорошие и не только. В хороших это всегда было и есть. И также господин Спиваковский не знает, что и сейчас, и раньше умные родители выбирают школу, в которую отдают ребенка. Хотя есть и такие, которые отдают в школу, расположенную в 100 м от дома только потому, что она рядом,а хорошая она или плохая неважно.И уж конечно "потрясающим" в этом тексте господина Спиваковского является противопоставление "свободу или знания, оценки или спокойствие, специализацию или эрудицию, ум или характер, процесс учёбы или её результат, здоровье или будущую карьеру?"В чем тут противоречие?Почему ум противопоставляется характеру?Или здоровье и карьера? Или специализация и эрудиция?По его мнению есть родители, которые считают, что пусть ребенок будет с характером, но дураком, или здоровым, но неспособным сделать карьеру?И т.д.
Роман
А просто учителями, без коучів, ніяк??? Коуч - це, мабуть, їз давньоукраїнскої мови. Немає сил читати.
Родион
Якщо є антишколи, то чому б не створити антивідділи освіти, антиметодкабінети, антиміністерство? І посадити там антиначальників? Можливо антиосвіта буде альтернативою тотальному безладу в нашій освіті?
serj
Блін, ну як красиво на папері розписано! Та ще й з малюночком!