Osvita.ua Блоги О. Калинич: не ЗНО єдиним або роздуми десятикласників
О. Калинич: не ЗНО єдиним або роздуми десятикласників

Підсумки твору на тему «Чому я люблю\не люблю школу?» або чи варто порушувати такі незручні теми?

О. Калинич: не ЗНО єдиним або роздуми десятикласників

Автор: Олеся Калинич, вчитель, Хустська гімназія-інтернат.

Напевно, ми (батьки, учителі) щось робимо не так.

Минулого тижня з 10-А й 10-Б писали твори - про школу, про унікальність кожного учня, про оцінки й тести. Якщо коротко, то тему можна сформулювати орієнтовно так: «Чому я люблю\не люблю школу?» (діти цю тему визнали найбільш актуальною).

Із усіх учнівських творів можна виокремити такі тези:

Що є зараз

  • я унікальна неповторна особистість, тому мене потрібно розуміти й поважати, стандартні завдання не для мене;
  • я учень\учениця - учителі повинні старатися, щоб мене мотивувати;
  • навчання в школі нудне;
  • домашніх завдань забагато;
  • у школі судять за оцінками;
  • школа не готує до життя;
  • є потреба висловлювати власну думку замість тестів.

Чого я хочу

  • заможного життя;
  • престижну професію;
  • кар'єрного росту;
  • хорошу дружину\чоловіка, яка\який піклується про мене.

Пропозиції

  • зменшити або скасувати домашні завдання;
  • на уроках готувати до життя.

Так, наші діти прагнуть висловлювати власні думки. Та коли я спитала, хто у творі навів приклад самостійний, а не вибрав із підказаних учителем, зголосилося аж троє учнів.

Коли спитала, хто бере участь у додаткових проектах (щоб навчання не здавалося таким нудним), назвалося 5 учнів.

Коли запропонувала на уроках говорити про життя, запропонувала на кожен урок замість тестів добирати цікаві психологічні статті, мої діти зауважили, що це марна трата часу й вони хочуть готуватися до ЗНО.

Коли сказала, що всі тести замінимо на завдання відкритого типу, щоб учні мали змогу вибирати не один із 5 варіантів, а вільно міркувати, почали заперечувати, мовляв, тести виконувати легше (наприклад, якщо сумніваєшся, існує метод виключення або можна й угадати).

Коли попросила назвати коло власних захоплень, чітко відповісти змогло шестеро учнів (до речі, вони якраз і написали, що в школі не так і погано), інші ще не визначилися.

На запитання, чи успішні люди працюють тільки тоді, коли заманеться; чи прийме, наприклад, директор конкурентно спроможної фірми на роботу людину без базових елементарних знань і дисципліни, мої учні мовчали...

Наостанок фрагмент діалогу з учнями.

- Що ви готові зробити конкретно зараз, щоб змінити ситуацію на краще? Обіцяю підтримати кожну логічно обґрунтовану думку.

- ...Треба щось і робити?

P.S. Спочатку я хотіла процитувати деякі твори з дозволу авторів, звичайно, але... ці думки треба читати тільки батькам.

P.S. P.S. Упевнена, мої учні складуть ЗНО, напишуть зовсім непогані твори й розв'яжуть тести. Але чомусь від цього не стає легко на душі. Щось дуже не так... А може, не варто порушувати такі незручні теми?

Оригінал

Освіта.ua
04.10.2017

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Тет-а-тет
Ви п. Олесю забагато вимагаєте від школи, яка вже давно перестала бути авторитетним органом з виховання сучасної людини.Отих 5-6 учнів, які відгукувалися на Ваші запитання і є наша сьогоденна реальність. Саме ці 20% і є штовхачами НТП та займають активну позицію у житті. Реша - їсть, спить, ходить на роботу і сварить владу, що не створила їм умов для безтурботного життя.
учитель
Готувати до життя: вчити , як не здохнути з голоду, холоду на зарплату у 2500, як збирати документи на переоформлення спадщини, будинків, субсидії і.т.д., як шукати роботу з довідом роботи, як приготувати вечерю з нічого, як носити одні чоботи 10 років, як знайти собі недороге житло(сьемное) і т.д.
Анна
Для учитель: +1000! Когда сидишь дома,ещё ничего. Но если пошёл " по инстанциям"- оформить субсидию,оформить наследство,ввести дом в эксплуатацию,поставить элементарно счётчик в дом,не говорю уже о том,как подключить к дому газ,- клянусь,в каждом кабинете,извините,хочется " навести порядок" совершенно не демократическими методами.( Так жизнь сложилась,что пришлось все это ощутить " на собственной шкуре")
Коментувати
Щука
Готувати до життя - це навчитись оволодівати новыми знаннями- така формула економіки знань, суспільства знань!! А теза Гриневич про компетентісний підхід - це гасло рівноцінне: всі в ПТУ !!
ольга вишневская
PS вибачте, вибачте, вибачте! "згІдна", а не "згОдна"
Мирослава
Для ольга вишневская: таки зОдна.)
Мирослава
Вибачте, опечатка. ЗгОдна.)
Коментувати
ольга вишневская
11-класники (99%!) вагаються куди йти навчатися - я маю на увазі тих, хто точно піде до вишів. Конкретна мета лише в однієї випускниці. Коли кажу: "Слухайте своє серце, за Сковородою "Шукайте споріднену працю" - відповідають: "А як з тієї праці прожити?" - гранітні стіни, що вибудували батьки, які займаються тим, що ненавидять. До "життя" готує сім’я і держава... Згодна з serj... У моєму дитинстві літня людина - це завжди поважна, стримана (як би не виглядала!) розсудлива людина. Зараз на кожному кроці старі люди, матюкаються й штурханами та образами примушують , наприклад, поступитися їм місцем, не виявляя при цьому ні до кого поваги... А готувати на уроках до життя - це коли кожна тема не абстрактно "бо в програмі", а спрямована на якесь життєве вміння, щоб абсолютно конкретно можна було б відповісти, де, в якій конкретній сфері життя я зможу це застосувати... Для цього з’явилася СТЕМ-освіта. Я - за! Мені ця ідея неймовірно подобається. Але це лише природничі та точні науки. А як СТЕМ застосувати...
читач
Може готувати до життя треба не в 10 класі, а весь час починаючи з першого. Вчити дітей бути добрими, щирими, чесними, справедливими.
serj
Для читач: А на зупинці матюки, а в транспорті лайка, а вдома тато хліба в мами без ... твою мать на попросе, а в ТВ матюк на матюкові і в парламенті лядство. І ви думаєте, що дитина послухає вчителя і стане "добрими, щирими, чесними, справедливими".
Читач
Для serj: Бджола вміє знайти саме ту квітку, яка найкраща. Таким повинен бути учень. І повірите більшість дітей шкільного віку не є агресивні. Це лише після школи їм доводиться очі в очі стикнутися з життям про яке вони навіть не здогадувалися сидячи за партою, характер та цінності починають змінюватися.
Ваши слова
,Читач, говорит о полнейшей НЕграмотности... Дети любого возраста - агрессивны. НЕАгрессивными их делаю взрослые. Грустно, что взрослые этого НЕ знают, НЕ разумеют, и вообще - знания их на нуле в ЭТОМ аспекте. Очень грустно,посколкьу тем,кто работает с детьми ЭТИ знания как возух необходимы. В особенности есть они ушли в МОН и вообще - рулить
Коментувати
Старий учитель
Скільки багато слів проку те що треба учнів готувати до життя.що Що це означає? Що конкретно має викладатися в школі і як?
...училка
Нужно научить каждого БЫТЬ ЛУЧШИМ В ТОМ, ЧТО ВЫБРАЛ ДЛЯ СВОЕГО БУДУЩЕГО, чтоб не лишь бы как, чтоб лучше и фантастичнее...во всём: в строительстве, в шитье, в малярстве... А для этого - УЧИСЬ ВСЕГДА.
bela
Які робітничі професії?? хаха Ви що, здуріли? Готувати треба приватного підприємця, хай він буде ким, електриком, швачкою або перекладачем. Хай пропонує свої послуги і САМ !!! себе страхує, сам сплачує за себе до пенсійного, відповідає за свою роботу і майбутнє. А ми хто? Маса для важкої праці за кордоном. Та й в Україні теж... Не можемо протистояти, заперечувати, думати, дивитись на ринок праці. А ви кажете, СРСР, заводи, пароходи... куку, забудьте
bela
Ну і хто це мене мінусує? От чого ти мінусуєш? Що там не подобається?
а что, минус что-то
значит,bela? Не,я не минусую.Вас.Влом авторизироваться.А вот вопрос появился. Ваше куку заинтриговало. Знакомое такое)
Для bela:
То спочатку дайте можливість і навчіть робітничій професі, а разом з тим вміння пропонувати совї послуги прийдуть самі.
Коментувати
Tet-a-tet
Чи варто порушувати таку незручну тему? Ще й як варто! Адже це не тільки проблема СШ, а й професійної також. Лише 20% випускників ПТНЗ залишаються працювати за обраною професією, а з ВО ще менше. Освіта України працює більше на статистику і це дуже прикро. Можливо прийняття нового Закону щось поволі почне змінювати, але практика життя показує, що людська психологія змінюються дуже і дуже повільно. Ми занадто повільніі і нфантильні, коли потрібно приймати швидкі рішення, звикли жити по протекції, а не за рахунок власних здібностей та праці. Людину потрібно готувати в першу чергу до праці, а не до легкого життя і тут головна роль належить сім*ї. Кожне господарство - це і є твоє перше робоче місце, вчися господарювати і усе решта докладеться. Нажаль з екранів ТБ ми чуємо лише хто кого вбив і що у кого вкрали, а про тих, хто гарно працює лише дуже зрідка, не модно стало хвалити працелюбство. Бельгієць приїзджає в Україну, щоб показати нам як треба займатися козлярством, ото дожилися.
Почему?
С Вашей точки зрения,Tet-a-tet, ПОЧЕМУ мы пришли к такому?
Tet-a-tet
Потому.что столетиями были рабами и никак не привыкнем сами строить свою жизнь. а ждем чтобы кто-то сделал это за нас.
Почему?
Tet-a-tet,Ваши слова о том, что "ждём,когда..." применимы К ОДНОМУ человеку. Конкретному. А то, что Вами описано, касается нации. Всей. Несовместимость.
Коментувати
либоНЕвладеющий знаниями автор,
либо "готовить к жизни" понимает абсолютно адекватно. Но... в таком случае автору следовало бы расписать, ЧТО именно она подразумевает под этой фразой. Из дальнейшего текста видно, что это "на уроках говорить о жизни". В таком случае это НЕ есть подготовкой. Это обычная болтовня. И если дети реально предлагают "готовиться к ЗНО",то они значительно мудрее,чем автор о них думает.ЗАдавать детям вопросы "что бы ВЫ сделали прямо сейчас"-вызывать их на болтологию.Если человек ЗНАЕТ,что делать,он будет ДЕЛАТЬ,посколкьу он ЗНАЕТ,к чему приводит любое действие.А от детей,которые и внешкольным обучением НЕ затронуты в массе по причинам объективным(ну страна у нас такая.Бестолковая)),что-то ожидать... Мышление странное,по меньшей мере...
Mazur Kristina
На жаль, ми багато говоримо дітям про їх унікальність та важливість. Але такими їх готові (та й повинні) приймати лише мами. Всім іншим ( друзям, коханим, а особливо роботодавцям та клієнтам) треба дещо більше, ніж їхня завищена самооцінка.
якщо можна коментар до вашого посту
Готувати до життя це в першу чергу вивчати не основи фінансової грамотності, а конкретну робітничу професію. До прикладу звичайна школа може проводити навчання за такими спеціальностями. "Швачка", "Оператор комп’ютерного набору", "Столяр", "Шофер", "Електрик", "Повар" та деякі інші. Але такий розклад обставин нікому не вигідний, оскільки В ПТУ буде йти менше випускників. Хоча здоровий глузд говорить на користь саме такого принципу роботи. Знайте шановна Олеся чим відрізняється освіта сьогодні і часів СРСР? Тоді з самого дитинства учень бачив та розумів, що переважають у державі робітничі професії. І вище робітника заводу, фабрики, колгоспу більшість людей себе не бачила. Тепер потенційний двієчник учиться на учителя, медика, юриста, економіста...В той час кожен з нас бачить дефіцит робочих місць, а особливо у сільській місцевості. Висновок один. До життя готувати повинна не лише школа, а й держава.
Ігор
Для якщо можна коментар до вашого посту: А де ви в сільській місцевості бачили робочі місця? Ви або з місяця або з міста. В селах давно уже майже немає робочих місць.
bela
Я живу в місті і заробляю з села. Ягідник, горіхи і те пе. Сільськьі, роззявте очі
Anna
Для якщо можна коментар до вашого посту: я класса с пятого точно знаала что буду работать мозгами, есл иможо так сказать. Зачем мне все эти профессии типа швеи, шофер и тд??? А то что двоечники идут в вузы решается очень просто - сокращаете количество мест в вузах и собственно сами вузы. Все.
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!