Osvita.ua Блоги О. Мірошниченко: проблеми з сюжетами математичних задач
О. Мірошниченко: проблеми з сюжетами математичних задач

Багата палітра сюжетних ходів задач з математики не може не вражати своєю гострою актуальністю

О. Мірошниченко: проблеми з сюжетами математичних задач

Автор: Олександр Мірошниченко, актор, режисер, драматург.

Не зовсім про математику

Роздивився підручник математики для 4 класу. Не з точки зору математики. З точки зору здорового глузду.

Ну, з «чистими» прикладами все нормально. Математика – наука точна. Проблеми виникають в сюжетах задач.

Найпопулярніший сюжет математичних задач – цегла. Її і вантажать, і купують, і продають, і ділять, і виробляють. Практично в кожному розділі підручника є бодай щось про цеглу. Я, звичайно, розумію, що саме тема цегли найактуальніша і найцікавіша для дітей в 4 класі. Це ж найближча до їхніх життєвих реалій тема!

Зразу за цеглою іде пшениця. У мішках та центнерах. Її вантажать, збирають, пересипають. Звичайно, пшениця до цегли не дотягує, але стійко тримає друге місце.

Третє місце в підручниках ділять підрахунки врожаю і підрахунки виготовленого сільськогосподарського реманенту.

Багата палітра сюжетних ходів задач з математики не може не вражати своєю гострою актуальністю. Несподівані повороти сюжету, інтрига, парадоксальність. І все це на темах, які для дітей є найбільш цікавими та актуальними.

Звичайно, математика – наука точна. І для навчання, в принципі, байдуже, що рахувати – Покемонів чи цеглу. Але є у мене така підозра, що Покемонів діти рахували б охочіше…

Оригінал

Освіта.ua
02.10.2017

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Юлія Сиромятнікова
А ще варто згадати про ситець, сатин, підковдри та кравчинь... Ого як світогляд дітей розширюється! Більше часу витрачаєш на розбір і пояснення незрозумілих слів, бо від того нерозуміння у дітей втрачається здатність знаходити хід розв’язання задачі. Однак справляємось! А стосовно "чистих" прикладів - не згодна! Уважніше треба підручник читати. Помилок хоч відбавляй!
Марк,именно поэтому
интегралы следует изучать детям в профильном классе,либо акаемическом,в котором изучают,глуббоко изучают,ВСЕ НАПРАВЛЕНИЯ основ наук(математика-литература-физика-химия-право-история-биология-география),либо в физматклассе детьми,способными К АБСТРАКТНОМУ мышлению.Не следует давать практическое применение интеграла деткам,НЕ способным к абстрактному мышлению.ЭТО им НЕ поможет...Им вообще в эти дебри лезть не следует.Ну а организаторам общественной жизни следовало бы создать такие условия этой самой жизни в плане обучения,чтобы дети не тратили собственное время ЗРЯ на изучение того,что ИМ в голову НЕ лезет.И следущее.До тех пор,пока у нас в стране будет звучать тема "педагогические УСЛУГИ", развитие ГОсударства НЕ будет...Услуги,они на то и услуги,что ими можно ОТКАЗАТЬСЯ пользоваться. И адекватно развитый родитель это спосбен сделать,обеспечив таким образом своему ребёнку НОРМАЛЬНОЕ развитие,обезопасив ОТ искривлённой реальности,когда коррупция прививается с младенчества
Марк
Можно развить мысль автора чуть шире: те же производные и интегралы в школе. Их дают,абсолютно абстрагируясь от любой реальной задачи. Т.е. учеников, как цирковых обезьянок, натаскивают на решение абстрактных задач и примеров. О реальном применении полученных знаний они, как правило, не имеют и понятия. Эт знания превращаются в абсолютно бесполезный груз, который быстро выветривается из памяти. Что мы имеем в итоге: куча убитого времени у школьников, которое можно было бы занять более полезными занятиями и бюджетные затраты на педагогические услуги сомнительного качества и востребованности. И это только маленькая крупинка.
Anna
Для Марк: эти знания обычно применяются в физике и в хороших школах их действительно там применяют
Коментувати
Арарат
Дурак на дураку і дураком поганяе, як у владі так і в освіті. Таке враження, що печерний період повертаеться для нашоі краіни.....одні ідіоти кругом
Родион
Пане драматургу, Вам би теж потрібно для дописів вибирати теми і сюжети не такі тривіальні як та цеглина.
Georg
Це все дрібниці у порівнянні з робочим зошитом з англійської мови для другого класу (автор Т. Замороз) у якому на сторінці 10 додають 2 підручника і 6 олівців і отримують 8 незрозуміло чого, або 4 машини і 1 ляльку, або 7 кульок та 2 ведмедиків. А потім на фізиці учні будуть додавати відстань і час...
св.павло
треба дивитись глибше. Цегла, пшениця, діти повинні звикати до робочих професій після вищої освіти.
Вчитель
Для св.павло: треба дивитись глибше. Цегла, пшениця, діти повинні звикати до робочих професій в Чехії, Угорщині, Німеччині,.. після вищої освіти.
св.павло
гірка правда, 100%
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!