![]() |
Процес укладання навчальних програм залишається на рівні репродуктивного навчання |
М. Бобровський: креативу в програмах учитель не знайде
Автор: Марк Бобровський, ліцей «Універсум».
Дорогі друзі!.. Є новий закон про освіту, є початок Нової української школи і є, наразі, абсолютно застарілі підходи до укладання навчальних програм...
У новому законі чітко задекларований компетентнісний підхід у навчанні.. І це очевидна необхідність у сучасному глобальному світі... Але при укладанні навчальних програм ми звертаємо увагу, у першу чергу, на змістову частину... І під придуманий нами зміст ми штучно притягуємо якісь компетентності, які перетворюються, врешті-решт, на псевдокомпетентності...
Так ми робили у ході оновлення програм основної школи, за таким принципом укладаються програми старшої школи... Натомість програма може бути ефективною та інформативною, якщо ми розробимо перелік компетентностей, якими мають оволодіти учні, вивчаючи предмет... А вже до цих компетентностей прив'язувати змістову частину...
Тільки у такому разі програми можна зробити непереобтяженими, інформативними, прикладними... Тільки у такому разі нам не будуть страшні ні 25 предметів, ні інтегровані курси... Тільки у такому разі може вийти ефективний, чіткий і потрібний підручник...
На жаль, процес укладання навчальних програм залишається на рівні репродуктивного відтворювального навчання... І креативу там учитель не знайде... Дуже боюсь, що і нові стандарти основної та старшої школи залишаться такими ж...
Це надзвичайно сумно, ми втрачаємо час...
Освіта.ua
27.09.2017