В. Бєлий: про дисципліну і засоби впливу без нервів

Необхідно впровадити в роботу школи організаційний ресурс, спрямований на спонукання учнів до дисципліни

В. Бєлий: про дисципліну і засоби впливу без нервів

Автор: Володимир Бєлий, заступник директора з НВР, фізико-технічний ліцей м. Херсона.

СИТУАЦІЯ

Буває, колеги з інших куточків України запитують про «… санкції щодо порушень дисципліни, особливо в середній ланці школи, бо деколи просто руки опускаються - вік такий, що діти самі не знають, що з ними робиться, і тому потребують виставлення рамок, а тих рамок нема. Не будеш же ставити погану оцінку в журнал успішності за погану дисципліну. Знаю, що в Польщі, окрім журналу успішності, є ще й журнал дисципліни, і він має вагоме значення, бо з поганою дисципліною тебе не візьме жоден ліцей, гімназія чи коледж. Яке Ваше бачення, щоб то було не по-совковому, але ефективно? Дякую».

РЕАКЦІЯ

Варто рядовим вчителям спробувати переконати своє оточення (у першу чергу керівника закладу), а я за нагоди спробую те зробити на загальнонаціональному рівні, у необхідності впровадження у роботу вчителів та учнів наступного організаційного ресурсу, спрямованого на спонукання учнів до дисципліни під час занять, який у рази зменшує потребу у санкціях.

Він полягає у тім, що у закладі є одна класна кімната, розташована поруч з бібліотекою, що призначена для учнів, які не можуть «тримати себе в руках» під час уроку. Будь-якого уроку.

У тій кімнаті під час уроків перебуває черговий вихователь/тьютор/кл. керівник. Сидить там і тихенько робить свої поточні справи. До кімнати інколи заводять учня-порушника і цей черговий отримує для нього у бібліотеці підручник, з якого учень має прочитати певний сегмент і самостійно зробити конспект прочитаного.

Про такий випадок відразу інформуються батьки учня, а також і запрошуються на бесіду до адміністрації/психолога у разі повторів.

Крім цього, на початку кожного уроку/пари староста чи заступник старости класу кладе перед вчителем листок-табличку з тижневим розподілом уроків та позиціями щодо відвідування, спізнень чи проступків тощо. Вчитель у ній робить потрібні записи. На їх підставі вихователь/кл. керівник, по-перше, контактує з батьками, а по-друге, фіксує «від'ємні» бали учня, що визначають підсумковий бал за триместр/семестр його рівня навчально-поведінкової дисципліни/культури.

Відначально всі мають за цим показником 12 балів, а також всі поінформовані про прийнятий у закладі перелік того, за що і на скільки знімається ця первинна величина.

Так є у тих країнах світу, де випадало наживо пізнати організацію роботи ЗНЗ. І так організовано вже більш ніж чверть століття у нашому ФТЛ. Батьки вдячні. Головне, щоб все це робилося без істерії та надмірного рівня тривожності, бо ж діти є діти.

Оригінал

Освіта.ua
25.09.2017

Популярні блоги
Д. Коптило: реформатори не винні, що змін не відбувається Далеко не Клопотенко, Супрун чи Гриневич винні в тому, що змін на краще не відбувається
В. Онацький: репетиторство як альтернатива школі Боротися з репетиторством не варто, але треба покращувати освітній процес у школах
Олег Фасоля: на скільки ж зросла зарплата вчителя? Держава не може забезпечити рівень зарплати, який має відповідати статусу педагога в суспільстві
О. Костюк: Польщі потрібні таланти, а Україні – ні? Система вищої освіти України приречена продукувати масовий освітній продукт, а не унікальний
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Вчитель
За умови, що класний керівник не веде уроків, перебуває у школі повний робочий день, має час на спілкування з дітьми під час навчального процесу і з батьками після нього. Та отримує відповідну заробітну плату. А у випадку класний керівник-вчитель-предметник ваша пропозиція недоречна.
Тет-а-тет
А що говорити про ПНТЗ, куди приходять уже сформвані підлітки 15-17 років, багато з яких взагалі не відають, що таке дисципліна. Практика показує, що якщо відразу жорстко взятися за зловмисників можна досягти позитивного результату, бо краще піти на крайній захід і навіть відрахувати злосного дебошира, ніж давати йому можливість шкодити іншим учням. Найцікавіше, коли мати порушника каже:" Я не можу з ним нічого вдіяти, робіть, що хочете". Щодо психологів, то у більшості НЗ вони нікудишні, так аби рахувалося що є. Біда і в тому, що директора НЗ картають за втрату контингенту, тому майстру або кл. керівнику не позаздриш, і вигнати не можна, і терпіти немає сил. Якщо для статистики НЗ важлива цифра випуску, а не якість про яке виховання учнів можна говорити апріорі. Напевно для таких "важких" учнів повинні бути спеціальні НЗ з відповідними методиками праці з ними. У Польщі учнів-хуліганів віддають у бурси при манастирях, де існує строга дисципліна і відповідні виховні методи.
Владимир Белый
Для Тет-а-тет: А ще більш системно впливовим кроком у майбутньому має стати відхід від радянської практики роздачі атестатів після 11-го класу всім хай як він/вона провчилися без будь-якого "водорозділу", з якого б починався відлік мінімальної відповідності державним освітнім стандартам щодо рівня освітньої підготовленості (освіченості). Нашій нації ще потрібно навчитися відрізняти освіту як таку та освіченість як результат за роки діяльності (бездіяльності), проведені в освітньому закладі на кошти платників податків.
Роні
Тет а тет знае положення справ в освіті!Ключове в цій статі те, що "жоден навчальний заклад не візьме учня з поганою дисципліною"-в нас кількість НЗ величезна і тому беруть і братимуть усіх!І головне те, що не можна в ПТНЗ і коледжах ВІДРАХОВУВАТЬ-це загибель для освіти, якщо нічого не зміниться!Бо такі "учні/студенти" йдуть далі вчитись і БЕЗ екзаменів, і безі ЗНО!
Коментувати