Osvita.ua Блоги В. Громовий: дивний і вкрай неоднозначний логотип НУШ
В. Громовий: дивний і вкрай неоднозначний логотип НУШ

Логотип виглядає як надгробок (спрямований у могилу олівець) чи цвях у кришку труни нашої освіти

В. Громовий: дивний і вкрай неоднозначний логотип НУШ

Автор: Віктор Громовий, освітній експерт, заслужений вчитель України.

Це логотип реформи НУШ? Тоді вона приречена!
Де радість? Де рух? Де завзяття? Негайно змінювати! Негайно!
Леонід Шаян‎

Ми вже проаналізували дивні узори з розмальовки для зняття стресу на обкладинці брошур Нової української школи, які виявились стоковим зображенням вартістю $12.50. Тепер звернемо увагу на дивний і вкрай неоднозначний логотип.

Перш за все є питання щодо назви політичної пропозиції та концепції реформ - Нова українська школа. Звісно, не варто озиратись на колишнього «старшого брата», але…

У зв'язку з оголошенням 2010 року в Росії «Роком вчителя», Дмитро Медведєв затвердив Національну освітню ініціативу «Наша новая школа».

Цей текст носить суто декларативний характер, але термін «Наша новая школа» певний час (2010-2015 роки) був на слуху. Гугл пошук дає 3,5 млн посилань на цей запит.

Зайве доводити, що співзвучність з російським піар-проектом нам не на користь.

Логотип їх освітньої ініціативи «Наша новая школа» та року вчителя теж «не фонтан», але і не примітивна халтура. Видно, що над їх створенням працювали досить професійно.

А от з логотипом нової української школи терміново «надашотодєлать»!

Я спочатку, керуючись принципом «Думай позитивно!», мовчав, побоюючись виглядати упередженим, але зіткнувся з тим, що у всіх навколо це лого викликає виключно негативні асоціації.

На жаль, для багатьох наших колег логотип виглядає як надгробний пам'ятник (спрямований у могилу олівець). У інших породжує асоціації на кшталт цвяха, який забивають у кришку домовини вітчизняної освіти.

Дмитро Іванов: Да, лого мрачноватое, словно ч/б снимок карандаша кохинор начала 80-х прошлого века... Тут еще такое дело, где сейчас используются карандаши? Наверное, в Эппл без них никак.

Елена Ефименко: Це логотип виглядає як символ негнучкості та педантизму.

Oльга Колендовська: В таком контексте у меня лого вызывает позитивную ассоциацию: карандаш - в крышку гроба старой школы. Как осиновый кол.

Наталя Шнайдер: Аби критикувати! Ну що тут не зрозуміло: усе починається з перевернутої догори низом будівлі «старої» школи, що означає «радикалізм» реформи.

Алла Волошина: О боже! Вони ж не в'язницю проектують. Може, ще додати промальовку лез по контурах літер? Ну, щоб геть усім уже було все нарешті зрозуміло. Я навіть не думала, що притомні люди можуть не бачити очевидні речі.

Наталя Осавчук: Она (эмблема) должна быть «живой», показывать разносторонность, перемены, либо биться, как сердце...

Альбина Паренюк: Так, досить «могильно» виглядає… Все залежить від того, який насправді мотив має розробник (який він має тип мислення, які переконання... - що всередині?)

Тепер шукаю хоч одну людину, яка мені доведе, що це лого може хоч когось надихнути...

Усе пізнається у порівнянні.

Тож пропоную просто подивитись кілька логотипів, які дотичні до освіти.

Для початку порівняймо два вітчизняних логотипи «Нова українська школа» і «Едкемп». Рахунок 0 : 10. Едкемп - молодці. Круто!

Подивимось ще кілька вітчизняних та закордонних логотипів.

Коментарі, як кажуть, зайві.

Утім, олівчики теж можуть бути веселими, але не в цьому випадку.

Якщо б не стандартна залізобетонна товстелезна чорна плита на верху, верхня частина логотипу нагадувала б синтоїстську пагоду. А так вона ніби показує неможливість йти «поверх бар'єрів», пробити масивну стелю і злетіти.

Нижня – перевернутий будинок чи вказівний знак «Поганяй до ями»?

А може, цей логотип перевернути? Тоді він нагадуватиме ракету, яка, долаючи земне тяжіння, стрімко злітає вгору.

Утім, мені особисто більше імпонував би стилізований символ вічного руху - стрічка Мьобіуса!

«Я его слепила из того, что было,
А потом что было, то и полюбила», -
співає Альона Апіна.

Але це не той випадок, коли доводилось щось нашвидкуруч ліпити дилетантам у сфері дизайну, адже проект Нової української школи фінансувався на досить солідному рівні в рамках Програми співпраці у сфері розвитку «Польська допомога» Міністерства закордонних справ Республіки Польща.

Координаторами проекту «Нова українська школа» є Центр розвитку освіти Республіки Польща та Львівський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти.

Тож не мало бути «волонтерства» в таких питаннях, як розробка стилю загальнонаціонального проекту шкільних реформ, розрахованого на десятиліття. Утім, і волонтерська робота теж повинна бути якісною…

Тому у будь-якому випадку немає ніякого виправдання очевидній халтурі й примітиву.

Висновки та рекомендації

1. Вибір назви політичної пропозиції та концепції реформ - «Нова українська школа», не був оптимальним варіантом з огляду на співзвучність із російською Національною освітньою ініціативою «Наша новая школа». Але сьогодні вже пізно її змінювати, тож треба подбати про головне: наповнювати її іншим змістом і не перетворити у звичайнісінький піар-проект.

2. Стилізоване графічне зображення логотипу як абревіатури з літер Н, У, Ш виглядає вкрай непривабливим і породжує низку негативних асоціацій. Кольорова гама(виключно чорний колір), непривабливий шрифт, статичність зображення аж ніяк не можуть передати задекларованого змісту радикальних перетворень у сфері шкільної освіти. З огляду на те, що цей логотип ще не став поширеним, слід негайно оголосити загальнонаціональний конкурс і на основі його результатів затвердити новий.

3. З метою уникнення примітивізму і кустарщини слід негайно створити брендбук (brandbook) Нової української школи, у якому визначити візуальні стандарти, що виражають її провідні ідеї, місію, атрибути, цінності тощо. Основним завданням брендбуку має бути забезпечення високого рівня впізнаваності, підкреслення особливих характеристик та ексклюзивності Нової української школи. До ключових складових брендбуку входять: логотип, фірмовий шрифт, фірмові кольори, оригінальні додаткові елементи фірмового стилю (розмальовка обкладинки та ін.) тощо. Якщо ми це зробимо, наявність добре продуманої стилістики почне працювати на практичну реалізацію завдань реформування шкільної освіти. 

4. Має відбутись і попередня офіційна реєстрація бренду «Нова українська школа», перш ніж розпочнеться його публічне використання.

Оригінал на сайті «Освітня політика».

Освіта.ua
14.09.2017

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Олена
"А поговогить?"Відкриваються очі нарешті і у наших експертів, а слово сказано як завжди з запізненням. Чому саме зараз виникло таке занепокоєння дизайном, якщо зі змісту зрозуміло, що важливим та змістовним має бути все? І логотип у першу чергу! Можливо для всіх це велике творіння стало несподіванкою( оболонкою) для існуючого хаосу в освіті.Такі роздуми у В.Громового викликані довгим спогляданням на швидконароджений "продукт" спільної діяльності реформаторів та іноземних помічників. А що далі? Може треба не спішити за вказівками зі сторони, а думати своєю УКРАЇНСЬКОЮ головою та свідомо будувати не "перевернуте" в освітньому просторі, а визначити ОСВІТНІ ХВИЛІ подальшого прогресу та розвитку. Марафет старого має бути радикальним, але не повним. Поспіх тут буде зайвим, бо самі поляки до цих змін крокували не один рік. А несвідоме прискорене перенесення здобутків поляків/шведів/ естонців в українську освіту буде мати лише зростаючий супротив.
Геннадий
Какая реХформа, такой и логотип. )))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!