Osvita.ua Блоги О. Мірошниченко: школярі й фізична праця в школі
О. Мірошниченко: школярі й фізична праця в школі

Якщо ми бачитимемо в дітях мавп, а не людей, – педагогіка стає дресурою, а не розвитком особистості

О. Мірошниченко: школярі й фізична праця в школі

Автор: Олександр Мірошниченко, актор, режисер, драматург.

Про дресуру

Багато дискусій ведеться навколо примушення школярів до всілякої фізичної праці в школі. Ну всяке там перетаскування-копання - прибирання.

І всі начебто розуміють, що це за межами закону. Тим не менше знаходяться адвокати.

І ось тут і виникає основний і начебто стовідсотково переконливий аргумент «ЗА» таку працю. При чому цей аргумент настирливо повторюється і повторюється з комента в комент. А звучить він так: « А що тут такого? Праця з мавпи людину зробила». Почитайте самі. Це найпопулярніший аргумент.

І проблема тут не стільки в тому, що люди не бачать нічого поганого в тому, що порушується закон. Проблема в тому, що вони справді вважають дітей мавпами, яких за допомогою дурної фізичної праці потрібно перетворити на людину.

А ось це вже тривожний дзвоник. Бо якщо ми будемо бачити в дітях нерозумних мавп, а не людей, – педагогіка стає дресурою, а не розвитком особистості.

Задумайтесь самі. Як часто навчання зводиться саме до дресури. Головне – виробити певний рефлекс. І це ж з першого до останнього класу таке відбувається.

Чому? Повертаємось до початку. Якщо педагог вважає дитиною мавпою, яку потрібно засобами праці перетворити в людину, якщо батьки підтримують таку позицію, тоді педагогіка набуває зовсім інших якостей. І власне перестає бути педагогікою. А тоді дійсно цілком логічно примушувати дітей-мавп тягати шафи, вимивати коридори, копати клумби. Бо мавпи. Не люди…

Оригінал

Освіта.ua
12.09.2017

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Володимир
Всі погоджуються, що навчання у школі це труд. Цікаві аналогії: 1) Нормальна тривалість робочого часу працівників не може перевищувати 40 годин на тиждень; 2) Скорочена тривалість робочого часу для осіб віком від 15 до 16 років складає 24 години на тиждень, а для осіб віком від 16 до 18 років– не більше 36 годин на тиждень. Сьогодні тривалість шкільних уроків, починаючи з 8 класу (як правило, це діти 14 років) 7 – 8 годин, в день! 35-40 ГОДИН НА ТИЖДЕНЬ!!! Це без врахування роботи дома, над домашнім завданням. І фактично без повноцінних вихідних.
Ексосвітянин
І ще для пана "есперта" по мавпах Мірошніченка. Подивіться, куди ми йдемо. Якщо цих "людей" назвати мавпами, то мавпи подадуть до суду за образу честі і гідності, хоч і кажуть, що в тварин гідності немає. https://l.facebook.com/l.php?u=https%3A%2F%2Fukr.media%2Frussia%2F322143%2F%3Futm_referrer%3Dhttps%253A%252F%252Fzen.yandex.com&h=ATPFWUeG2vOl5LeiQ9oROqKWYh79xnDE-5bk_Y6-mwHVO9uWIM2kV_RSVY3r5GZo3LuB6s40l8NR_iw41dSzLzVFzDVekbN2ZykM3LDqs_yVwTV7KJyxfnfCkoEw1mmNX1OfKHNtSh5r1BVWZzYhC3KHAhkj2ltVxFVCBNcYncEqoIuIy1LIJQhY1g4T4W_YPkZ9kZF8t8SlnEiMuQ0QUm7rOxbn6E1EhJtBSzXMJ0DnO_9JsLD6-ZfnNlXI1kGbCCnbjWaCiVjAZig00A-sCga7WEl_xIAm
и МЫ к
Для Ексосвітянин: этому идём. Не следует считать, что с таким подходом к образованию есть вариант иметь что-то иное... Не за горами.
Коментувати
Ексосвітянин
Пане Мірошніченко! Ви меліть, та не замелюйтеся! У нормальних країнах дітей до фізичної праці привчати не бояться. Сподіваюсь, японців Ви не вважаєте мавпами, бо мабуть теж хотілося мати японське авто? https://l.facebook.com/l.php?u=https%3A%2F%2Fwww.adme.ru%2Fsvoboda-kultura%2F10-osobennostej-obrazovaniya-kotorye-sdelali-yaponiyu-odnoj-iz-samyh-krutyh-stran-mira-1333815%2F&h=ATNql1i0ZFwcPHJYPA_wX4lMGaTEJ7t-vxvwjVF9k87uiqmKBRrnp-diNnzdpRAUMYtohehz1I-wBo7X5wMWxZqfYDmEv-giqPe-Hty01uh7s3nPA2pkC7rt8c6xKpiAbBh2M-HkHmfGaNoTP33LNW-orYRN3PP97S8uKQH0xUFpTu9YIav3287IExVVSAKmRgQbDw1aGceE196PCnZ9qhpjIRvoWxLIIqwbmQi0PeqpGqB1Pw7GlaP4aDebSr8G_XyUjfso https://l.facebook.com/l.php?u=https%3A%2F%2Fwww.adme.ru%2Fsvoboda-kultura%2F10-veschej-o-kitajskoj-shkole-kotorye-ya-uznala-porabotav-uchitelem-v-kitae-1350115%2F&h=ATPb_nlp4UpshdMtep13OQsXi_uWpEPr0zX8Pzu9G6tPak8iZ69Wq3_bRjvFlVBOCUBbZmZR2Pw2inEmiMSTvaitIi7hwJ8DhUU3aMKKkX5YsByAzJiJzYNotVPdCPuK3Sgh07KZHoGHJ2jzSOuR1OXxGvphA_zHflPG17g8iqKR8wSXXnb_qwNB8-eDBtsOy0stKmDS0fk4m7MfZZCVfZP08Bmbp0bE7Oyy4vMavsSleJ8C1dMRi299TnPCExaIht4vYgHjiaEM5O-X_bYFEZEhTXM
10 особенностью здесь не обойтись,
Ексосвітянин. ДЛя того,чтобы получить результат,необходимо хорошо знать путИ, именно путИ,которыми следовали люди,результат получившие.Проходи путь вместе с тем,кто его показывает,человек способен видеть как преимущества, так и недостатки того,либо иного действия.А подобные 5-25 шагов,вырванные из контекста,НИЧЕГО,кроме клиппового сознания,не дают.Вспомните,в советское время было много ддетей с клипповым сознанием.ни НЕ способны были учиться в принципе.Но об этом так громко не кричали-хватало людей с нормальным сознанием и нормальными знаниями.Сегодня таким х все меньше.А дети с клипповым сознанием к учёбе НЕ способны.Но их становится всё больше.Вот и пришла необходимость их узаконить.То есть узаконить НЕвозможность детьми работать головой.ЧТО дальше?Роботы?Ну да.Вот только следдует посмотреть на эту роботизированную жизнь.Хотя бы глазами А.Азимова.А можна и собственными.Если есть возможность.
Ексосвітянин
Ви не відкрили для мене америки. В свій час я нічого не знав про "кліпову свідомість", але в учительській роботі якраз і користувався тією методикою, про яку Ви написали в перших двох строчках. Я пробував вести учнів по шляху відкривачів, і в нас непогано це виходило. На сьогодні головне - учительські кадри, які "медленно, но верно" падають в кваліфікації. Будемо бачити, чи дасть що-небудь освітянська реформа...
Коментувати
Володимир
Сьогодні багато іновацій в шкільному навчальному процесі. Результат цих іновацій - ВІСІМ УРОКІВ В ДЕНЬ! Це наша реформа навчання в дії (реформа над якою працює міністерство, групи вчителів....)!!! В цьому році з’явились інтегровані предмети (ряд предметів об’єднані в один). Багато людей сподівалось, що з моменту їх появи, нагрузка на школярів не просто зменьшиться, стане логічно допустимою. Але схоже, що інтегровані предмети ввели, а про логічно допустиму нагрузку ніхто не думав... Пора подумати, пора привести нагрузку на учнів до логічно допустимої! Пропоную зробити на цю тему матеріал. Зробити два «паспорта» дня учня, таки «паспорта» роблять на любу професію (щоб визначити який максимальний обсяг роботи людина може зробити). Один те що ми маємо сьогодні, другий те що має бути (нормальні умови для збереження здоров’я дитини, якісного навчання, розвитку, отримання навичок майбутньої професії). За основу взяти такі критерії: наявність двох вихідних; сон 8-9 годин (в залежності від віку); 2 години в день на...
а разве
Для Володимир: составитель программ, начиная от начальной школы, ЭТИМ не занимаются? То есть они абсолютно НЕ способны раскинуть мозгами для того, чтобы выяснить максимально допустимую нагрузку на детский мозг начиная с 6-летнего возраста? Скорее нет,чем да. Иначе в 6 лет детям НЕ предлагалось бы считать в пределах сотни десятками. Отсюда плясать следует.
Володимир
Так тут грубейшее нарушение законодательства!
Коментувати
Марк
Все это решается очень просто: 2 заявления в 2-е инстанции. Одно в районное управление образованием, второе - в прокуратуру. На классного руководителя и директора школы. Когда несколько идиотов отправятся в колонию-поселение, у остальных проснутся зачатки разума.
Volobymyr Sill
Для Марк: Это вас поместили в колонию ?? Или в психбольницу ???
во первых-НЕ проснуться.
Для Марк: Для того,чтобы что-то проснулось,ему следует,по меньшей мере БЫТЬ.А Ваша идея попахивает тоталитаризмом с китайско-корейско-советским периода товарища Сталина уклоном
Коментувати
чудотайгоді
Що Ви, пане Мірошниченко, мелете? Це на тверезу голову?
Родион
Я не проти учнівської праці, але прикро коли учні прибирають клас, а техпрацівниця занадто наближена до директора отримує за це гроші. Або діти прибирають подвір"я за дядю Васю-двірника, що лише числиться на липовій ставці, а зарплату отримує звісно хто.
учитель
А что,учить детей быть аккуратными - это дрессура?
Учитель
Пане, Олександре, доброго дня! Неодноразово переглядаю ваші статті. В мене виникає одне питання - а Ви знаєте, що таке школа?
lancellot
Для Учитель: Звідки? Він ж актор, режисер, драматург.
anton2000
Для Учитель: Він не знає, що таке школа, але вважає себе майже експертом з низки питань шкільної освіти.
Коментувати
Тамара
Тоді в Японії одні мавпи. Там у школах взагалі немає прибиральниць, дітей вчать прибирати за собою навіть у туалетах. І нам і нашим дітям далеко до їхнього рівня життя і виховання. Наші ж діти, на превеликий жаль, можуть тільки смітити, псувати майно. Не поважають чужу працю. І не тільки у школі - скрізь. На це їх налаштовували батьки, а тепер мусимо і в школі оберігати їх від "непосильної" праці, як то витерти дошку, витерти пил, полити квіти, а чи підмести шкільне подвір’я або
Ruslan Kuznetsov
Мавпи за собою не прибирають, а, навпаки, засмічують довкілля. Хочете мавп в людській подобі побачити, то сходіть в місця де "люди" відпочивають і там їх знайдете у великій кількості. Людина виховується в тому числі і працею.
Леонідович
Тягати шафи, вимивати коридори, копати клумби, прибирати за собою. Де ви бачили, щоб мавпи таке робили? Зазвичай це роблять люди. А мавпи роблять трохи інші речі, щось ви шановний авторе напутали.
св. євген
Ви хоча б 1 день у школі працювали, щоб говорити про розвиток особистості?
YKEQ
Ну звісно, учні не мавпи, тому коли їм робиш зауваження, щоб прибрали після себе папірці, фантики від цукерок, пожовані жуйки тощо, вони цілком людською мовою відповідають, що є прибиральниця і їй за прибирання платять гроші.
Tet-a-tet
Ви авторе дуже помиляєтеся, коли думаєте, що у школі дітей мають за мавп. Насправді усе набагато банальніше- фізичної роботи просто нікому виконувати. Біля мене СШ, з технічних працівників електрик-випивоха і два престарілих охоронця, а класів понад 50. Ще й територія 1.5 га зі спортмайданчиком, клумбами та благоустроєм. Де директору взяти кошти на оплату квітникарів,прибиральників, вантажників і т.д? Виручають усі- від учнів і батьків до самих працівників школи. Дай боже школі тільки цю проблему.

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!