Osvita.ua Блоги Ігор Лікарчук: навчання з примусу - то не навчання
Ігор Лікарчук: навчання з примусу - то не навчання

Якби відвідування школи зробили не обов'язковим, скільки б довелося закрити шкіл й звільнити вчителів?

Ігор Лікарчук: навчання з примусу - то не навчання

Автор: Ігор Лікарчук, екс-керівник Українського центру оцінювання якості освіти.

Сьогодні вранці на пішохідному переході, котрий біля школи, - справжній ґвалт. Дівчинка з другого чи третього класу влаштувала мамі істерику. «Не хочу в школу. Там погано. Там зла вчителька», - на всю вулицю кричало дитя.

Мамі вдалося силоміць затягнути дитину на пішохідний перехід, але дитя уперлося й далі ні кроку. Дві солідні дами, мабуть, вчительки цієї ж школи, мовчки обійшли маму з дитиною й почимчикували, зайняті розмовою, до шкільної хвіртки.

З обох сторін на дорозі справжній автомобільний затор. А на переході дитяча трагедія. Якось та мама силоміць перетягнула дитину й майже на руках занесла її на шкільне подвір'я. А я подумав над таким: «А якби відвідування школи зробили не обов'язковим, а за бажанням? Скільки б тоді довелося закрити шкіл та звільнити вчителів?»

Мені можуть сказати: «Навчання - тяжка праця. А діти до праці не привчені». Я добре знаю цю мантру радянської педагогіки. Але добре знаю й інше: «Навчання з примусу - то не навчання». А в нашій школі навчання саме з примусу. У тому й біда.

Оригінал

Освіта.ua
11.09.2017

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Володимир
Всі погоджуються, що навчання у школі це труд. Цікаві аналогії між тривалістю робочого часу та кількістю уроків у школі. 1) Нормальна тривалість робочого часу працівників не може перевищувати 40 годин на тиждень; 2) Скорочена тривалість робочого часу для осіб віком від 15 до 16 років складає 24 години на тиждень, а для осіб віком від 16 до 18 років– не більше 36 годин на тиждень. Сьогодні тривалість шкільних уроків, починаючи з 8 класу (як правило, це діти 14 років) 7 – 8 годин, в день! 35-40 ГОДИН НА ТИЖДЕНЬ!!! Це без врахування роботи дома, над домашнім завданням. І фактично без повноцінних вихідних. Питання. Чому нагрузка у школі перевищує максимально допустиму???
Олександр
Сьогодні, в школі, в 3 класі, вже 6 уроків. Починаючи з 7-8 класу, вже 7-8 уроків щоденно! Уявіть собі 7-8 уроків, на 40-60 відсотків нікому непотрібної байди (вибачте за вираз). Це все без повноцінних вихідних. Яка нормальна дитина туди захоче піти? Ви, вже дорослі люди захочете в такому "середовищі" перебувати?
ВІКА
Коли мій брат йшов у перший клас, то ситуація була така сама як описує пан Лікарчук.І я знаю чому, бо я тоді була семилітньою дитиною.Так от чому: моя мама дуже погано вчилася в школі і перед тим як іти до школи вона завжди казала, що там "ужас" .На мене не дуже ці балачки вплинули, бо я папина доця (а він вчився дуже гарно), а брат убігав з лінійки Першого вересня у першому класі, хоча вчителька була дуже доброю і гарною!Тому і надалі вчився з під палки, а зараз вчиться в технікумі заочно і йому подобається!Все залежить від батьків!
Олена
По-моему, все не так проблематично. Почему учитель заставляет учеников учиться? Потому, что с него требуют знаний детей. На западе -полная свобода личности: твое дело- хочешь учись, не хочешь- дело хозяйское. Учитель дал материал- свою работу выполнил. А заставлять не имеет права, да государству это и не нужно. А заставляют детей учиться жизненные ситуации, суть которых им объясняют родители. Вопрос: неужели бы мы, учителя, так сжигали свои нервы, если бы не были в ответе за каждую оценку?
Слезай.Приехали.
Для Олена: Учитель дал материал-свою работу выполнил???)))))))))Оно откуда "хорошие учителя беруться".Нууууу, если такие рехвормируют школу - кранты этой территории как стране,и,естессвенно, как Государству. Учитель советскойц школы НЕ заставлял детей учиться. Некогда ему было. ДА и - незачем. А то, что детей заствавляют учиться недолугие учителя ну так мы в новом времени абсолютной безграмотности. Учителей. "Заставляют детей учиться ситуации". Приехали. Ситуации проверяют знания человека. ПРОВЕРЯЮТ. Знания. А знания эти дети получают при помощи Учителей. Или уЧИТЕЛЕЙ. Получают. Или- приобретают.
Коментувати
гість
Так відпустіть все. 1 Вибір дитиною предметів 2 Вибір вчителів. Цікаво, коли пан знову сяде в крісло, яка буде риторика
cos
Не можу погодитися повнвстю з думкою паном Лікарчуком. Примус має бути обов’язковим, алe у розумних мeжах. Якщо ми нe будeмо примушувати дітeй вчитися, то вони зовсім обліняться. Якщо ми будeмо дужe сильно примушувати дітeй навчатися, вони можуть втратити інтeрeс до навчання. А при помірному (сeрeдньому) примусу більшість учнів будуть навчатися. Звичайно, дітeй мають уонтролювати і вчитeлі, і.батьки. Вчитeлі мають пeрeвірити, чи готовий учeнь до уроку. Якщо учeнь три рази підряд нe виконав домашню роботу, то вчитeль має вияснити причину. Якщо бeзпричинно—то поставити двійку, якщо нe розуміє матeріал—після уроків залишити і пояснити. Якщо він на наступний дeнь нe виконає домпшню після двійки—попeрeдити батьків в такому випадку. А батьки зобов’язані контролювати—пeрeвірити конспeкти, як вивчив вірш чи матeріал з підручника, роз’яснити нeзрозумілий матeріал. Якщо батьки нe цікавляться і нe допомагають— то толку будe від цього нe будe.
К.В.
Для cos: ну що ви , яку двійку -нуль,роботи ж не має.
аздесь всё веселее и веселее
Мывсё круче спускаемся в тоталитаризм и всё быстрее: "Якщо бeзпричинно—то поставити двійку, якщо нe розуміє матeріал—після уроків залишити і пояснити. Якщо він на наступний дeнь нe виконає домпшню після двійки—попeрeдити батьків в такому випадку. А батьки зобов’язані". Это с какого перепугу учитель после уроков ещё урок проводить станет. Вам невдомёк, что учитель после уроков идёт на другую-третью рабботу? Или Вы на Марсе обитаете, кос?Вы воще где финансирование осуществляете? И сколько платят? На карибы хватает? Если да, - предлагаю не светиться непонятно откуда взятыми мыслями. В Союзе,верно. Вы не в теме.
Коментувати
А мені цікаво
А якби дозволили дорослим не ходити на роботу, але гроші на прожиття щоб платили. Цікаво, який би відсоток на роботі лишився.
???????????
навчання - навчання. Мантра радянської педагогіки не з неба впала. І не радянські навчАтелі її винайшли. Зовсім ні. Мова про інше. Мова про людські відносини. Саме людські відносини є основним у бажанні/НЕбажанні йти до школи. Чи автор сам у дитинстві так праг до навчання? Чи автор здатний знайти тих, хто прагне вчитися по справжньому у віці, хоча б тої дівчинки? Чи автор вважає, що підлітки швидше підуть до школи, аніж о якогось клубу розваг, де ще й відносини статеві ніким неконтрольовані, ані ддорослими, ані власним розумом?
Володимир Лихо
«А якби відвідування школи зробили не обов’язковим, а за бажанням? Скільки б тоді довелося закрити шкіл та звільнити вчителів?» - Усі. 99% школярів з радістю кинулися б гратися до комп’ютерів, а ще 1%... - клянчити у батьків придбати їм гаджета.
Офт
Деду на пенсии неймется. Пошел бы огород вскопал, что-ли.
Євген
ой не вигадуйте, я вас прошу. Самі придумали цю історію. Признайтеся чесно? :)
Світлана Бондарчук
Для Євген: І я так думаю.))
Людмила
Скільки б довелось закрити шкіл.... і вікрити відділків поліції, бо вчителі окрім навчання ще й шкільний " криміналітет" стримують... Мабуть. пан Лікарчук у школі ніколи не працював...ото ж такий наівний! В нього, як у більшості, в усьому вчитель винний, а батьки не до чого!!!!!!!!!!
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!