Osvita.ua Блоги І. Мегедь: чому ідеї чиновників має втілювати школа?
І. Мегедь: чому ідеї чиновників має втілювати школа?

НУШ потрібен простір, не захаращений деклараціями, декораціями і дрібною брехнею

І. Мегедь: чому ідеї чиновників має втілювати школа?

Автор: Ірина Мегедь, методист Технічного ліцею, м. Київ.

Невиправно імперські або майстер-клас від Департаменту освіти і науки «Як збудувати потьомкінське село в столичному закладі освіти».

Гени — річ уперта. Прикидайся інтелектуалом скільки завгодно, розпатякуй про вищі сенси, хизуйся своєю інноваційністю, креативністю, європейськістю, але якщо витираєш носа рукавом…

Потьомкін,як відомо, був світлійший князь, і фельдмаршал,і гетьман,прозваний Грицьком Нечесою. Безумовно, видатна і популярна за часів Катерини ІІ особистість в Україні уславилась своїми камуфляжними «потьомкінськими селами» (не плутати з Потьомкінськими сходами в Одесі, бо їх назва з'явилась за радянських часів завдяки фільму «Броненосець «Потьомкін»).

На сьогодні 7 тисяч правнуків геніального окозамилювача і російської імператриці мають різні прізвища, розсіяні по світу, і місцезнаходження більшості з них історії невідомо. Історії, але ж не нам.

Здається мені, що частина з цих нащадків міцно осіла в Департаменті освіти і науки, молоді та спорту, оскільки є речі, які нічим, крім вияву спадковості, я пояснити не можу.

Візьмемо для прикладу конкурс дизайн-проектів з гучною назвою «Kyiv EdSpace». Не чули?

Розкішна ідея: провести конкурс дизайн - проектів у трьох номінаціях : «Комфортний клас», «Простір навколо» і «Простір для всіх» серед усіх освітніх закладів столиці, представити їх на серпневих вчительських конференціях,провести онлайн голосування, визначити переможців, знайти фінансування і втілити проекти в життя. Створено відповідний наказ,є відповідний лист і розроблено методичні рекомендації. Аплодуєте стоячи,як я, коли вперше прочитала про цей конкурс? Тепер присядьте.

1. Імператорські укази

Наказ ДОНМС від 21.06.2017 № 653 оголошує конкурс «в рамках втілення концепції "Нова школа", на виконання плану роботи Департаменту на 2017рік» , а лист від 29. 06 інформує,як це зробити. Можете відкрити план. Ніякого ЕdSpce ви не побачите. У робочому плані є освітній фестиваль УПРАВЛІНСЬКОЇ майстерності «Kyiv EdFest»( січень, березень, жовтень).І є серпневі конференції. Тобто ділитися своєю майстерністю мали б управлінці (чи не сам департамент???),а колективи навчальних закладів повинні були б учитися і в тямку класти. Щось не склалося.

У Потьомкіна теж був план заселення Новоросії, але коли він не вийшов, про імператрицині очі князь створив роту амазонок. Розумно. Гарно. Креативно. Справило враження. Якщо ти фельдмаршал, то вишикувати солдат будь-якої статі неважко. Департамент замість амазонок створив конкурс для освітніх закладів.

2. Терміни

Для тих, хто знаходиться поза шкільними буднями: конкурс оголошено 29. 06 - це кінець червня, випускні вечори. У освітніх закладах майже місяць канікули.

Подача електронних заявок - 1. 08 - 15. 08. Це початок серпня,все ще глибокі канікули. До речі, (цитую ):»Електронний варіант дизайн-проекту надсилається на адресу: Київ, вул. І. Мазепи, 13, Київський Палац дітей та юнацтва, каб. 109» Ага. Електронний варіант. На неелектронну адресу: м. Київ… Це для Нової пошти планувався заробіток чи як? Флешки в конвертах пересилати?

Представлення проектів на серпневій конференції,на яку запрошено імператрицю. Вибачте, пані міністра освіти, Лілію Гриневич. Презентації, макети, публічні обговорення . Все це є. І дуже гарне. Потьомкінські села вражають деталями-імператриця ж має звернути увагу. Невже карета проїхала повз і до проектів не підійшла?... До речі, 22. 08 - це теж все ще канікули.

3. Голосування

(Знімаю капелюха перед Департаментом!): з 22.08(з 15.00) до 1. 09( до 18.00). Хтось пам'ятає про свята на День Незалежності і коли починається навчальний рік? Що 1.09 – це також свято?Нічого, що голосування проводиться також в канікулярний період? Чому голосування не продовжено хоча б на декілька днів для того, щоб могли підключитись ті, для кого,власне, ці дизайн-проекти створюються?

Хто,цікаво, на думку Департаменту, і яким чином мав повідомити потенційних авторів - тих, хто придумує, описує, малює,друкує проекти? А тих, кого це безпосередньо стосується – учнів, батьків, вчителів, які мали б за нього проголосувати? Директор, витягаючи людей із відпусток? Класний керівник,обдзвонюючи батьків на відпочинку? Лідер учнівського самоврядування з табору на морі? Сторінки соцмереж ? Самостійно,»по щучому велінню»? Чи влітку тільки й справ, що читати пости в Фейсбуці і Вайбері?

4. Підрахунок голосів

Кнопки-лічильника, хоча б якоїсь, де можна відстежити – проголосував ти чи ні,скільки людей проголосувало за проект, чи прийнятий твій голос,якщо ти з телефону зайшов двічі або декілька разів з одного пристрою зайшов з різних поштових скриньок, не передбачено. Щоб ти не робив - у тебе результат: «вашу відповідь записано». Результати вивішуються у файлі PDF щодня : назва проекту і цифри,наприклад,; 227 голосів,1672 голоси тощо. Якщо подивитись налаштування документу, то можна побачити, що першоосновою PDF файлу був вордівський, автором є Аnna.

Я дуже далека від того, щоб сумніватись у порядності співробітників КПДЮ (одного із найбільших і найшановніших в столиці позашкільних осередків), на чиєму сайті проводилось голосування. Не вони конкурс оголошували. Але, справедливості заради, хочу сказати, що у Ворді список із цифрами може створити будь-хто і будь-який. Якщо звернутись до історії дизайнера Потьомкіна, то на запитання, що побачив імператорський кортеж на дніпровських схилах - бутафорію чи благополучну губернію ,відповідь знав тільки він сам. Сучасники плутались у здогадках.

Моє запитання з приводу прозорості підрахунку голосів самотньо висить на сайті без відповіді і досі. Чого б це?

5. Підведення підсумків

Голоси підраховано. Переможці, як написано на сайті, будуть оголошені до Дня працівника освіти (тобто через місяць). Якщо вирішує голосування, то чому переможців будуть місяць обирати? А якщо не вирішує, то для чого голосувати було?

Вітаю від щирого серця тих, хто набрав найбільшу кількість голосів. Сподіваюсь, Департамент знайде гроші не тільки на почесні грамоти переможцям, а й на самі проекти, і долю амазонок Катерини, розпущених і забутих після подорожі, вони не повторять.

6. Замість післямови

Для чого/кого проводився конкурс? Якщо для звіту Департаменту чи в якості дизайнерської рамки для портрету міністра освіти на серпневих конференціях – тоді все зрозуміло: «Люди же и стада пригнаны фигурировать для этого случая, чтобы дать самодержице выгодное понятие о богатстве этой страны» ( із записів очевидців подорожі Катерини Другої).

Якщо для людей, то бачимо черговий приклад того, як максимально безвідповідально організувати втілення хорошої ідеї. Так робить МОН, передаючи цьогорічне ЗНО в руки непідготовленим технічно,але своїм структурам . Так робить Рада,спускаючи рішення про навчання дітей з особливими потребами в загальноосвітніх і практично на 100% необлаштованих для цього закладах. Так робить Департамент,організовуючи конкурс для закладів освіти нашвидку,в період відпусток, з непрозорою процедурою голосування.

І чому ідеї чиновників має втілювати школа? Якщо хочеться створити новий простір для освітніх закладів, чому не провести конкурс серед професійних дизайнерів, професійних ландшафтників,професійних декораторів? Хоча б студентів? Не запланувати на це кошти? А школи виберуть собі той проект, який їм підійде,а не будуть думати,як зробити креслення площини в 3Д.

Нагадаю слова іноземця – очевидця, графа де Людольфа, що супроводжував імператрицю у подорожі назустріч дизайнерським інноваціям Потьомкіна : «В этой стране ежедневно появляются новые планы; они могут быть лишь вредными, если они не выполняются с мудростью…»

Нова українська школа потребує такої мудрості від очільників освітнього процесу. Їй потрібен простір, не захаращений деклараціями і декораціями, дрібною брехнею і окозамилюванням. Інша організація – відповідальна, виважена, розумна, антистресова . Інші засади – не «для галочки», не «спущено с верхов»,не «сьогодні на вчора». Інше ставлення до учасників процесу - шанобливе і турботливе. Інакше вона залишиться прекрасною, але декорацією.

Оригінал

Освіта.ua
08.09.2017

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Володимир
Не зрозуміло, навіщо пані Ірині знадобився Потьомкін та переказ історій, які не відповідають історичній правді. Князь Потьомкін приєднав Крим до Росії, а наші чиновники, специ зовсім з інших справ. Пані Ірино, на жаль Ви теж переходите на гасла. Хто заважає педагогічним працівникам любити своїх учнів та прикладати зусиль для того, щоби їх чомусь навчити, зробити їхне і власне перебування в навчальному закладі радісним і корисним. Але для цього треба приладати зусилля. Значно краще критикувати, шукати крайніх, плакатись малою зарплатою, і нічого не робити.
Всё верно.
Для Володимир: "плакатись малою зарплатою, і нічого не робити". ДЕлать надо. НОГИ. Из системы. Или из школы, оставаясь в системе на хороших хлебах. Таких,которые приносят деньги. НО это НЕ обучение ДЕТЕЙ. Это работа аниматором, организатором шоу. К обучению ДЕТЕЙ никакого отношения НЕ имеет.ДАлее. Тот, кто прикладывает усилия, как правило делает это на всех фронтах. А теперь представьте себе голодного, нездорового учителя, на которого наезжают все, кому не лень, у которого в классе 70% позняковских Васей, проблемы с финансированием собсвтенных детей.И теперь попробуйте прочувствовать СЕБЯ в такой ситуации. Как говорят-почувствуйте СЕБЯ в этой шкуре.Это дано ооочень немногим.Именно поэтому читаю мысли вроде Вашей.Ещё раз-Вы,учитель с отсутствием зарплаты в 90х,выплатами с 2000 и до начала правления Януковича(именно тогда ОНИ стали немного БОЯТЬСЯ,и начали выплачивать зарплаты примерно вовремя)и теми зарплатами,которые есть теперь,но с массой проблем,
которые тянуться много лет,
ведь их в те годы Учителю не решить.С каким настроением Вы,лично Вы,будете идти в школу?НЕ Вы со своим финансированием,а Вы БЕЗ оного все эти годы.В каком направлении будут Ваши мысли? Во всех? Где найти деньги; остаться ли после уроков в школе,или идти на вторую-третью работу; создать ли невыносимую жизнь ученикам,чтобы те шли на дополнительные уроки ЗА ДЕНЬГИ,или дать им возможность БЕСПЛАТНО для них,но за ВАШИ незаработанные на другом поприще,деньги,иметь возможность разобраться в материале (подойти после уроков);организовать рельно практическое применение знаний демокритии в школе,или идти заниматься собственными детьми-внуками...?Я посвторюсь, в каком направлении будут работать Ваши мысли,имея Вы в классе 70% Васей,да ещё и с начальной школы? А Вам их читать научить надо. А их родители не помощники Вам.И то,что Вы им станете говорить тоном обычного разговора,они попросту НЕ услышат,а вот "учитель сказал" в качестве "учитель ПРИКАЗАЛ" работает...
Iрина Мегедь
Для пана Володимира:Я була б Вам вдячна,якби Ви показали мені, де я плачуся і жаліюся на зарплату:). Про Потьомкіна я пояснила:ментальність(мова) 2 націй (рос.і укр.)зберегла згадку про нього як про окозамилювача.Саме про те і йшлося: зробити перебування учнів в школі цікавим, радісним та корисним-ми спланували майданчик, де діти грали б у великі вуличні шахи і логічні ігри,інші школи також подали свої проекти -дуже цікаві і гарні.Проблема в тому, що конкурс,який проводив Департамент освіти, був організований "про царицині очі", щоб справити враження на пані Гриневич на конференції, він проводився бездумно, без врахування інтересів тих ,кого це стосується- дітей, батьків, педагогів.Це симуляція реформ,а не діловий, зацікавлений підхід. На підтвердження своєї думки: результати конкурсу обіцяли оголосити до дня працівників освіти.Сьогодні 5.10.2017 -жодних переможців і результатів. Чергова порушена обіцянка.А те,що хороше нове не можна збудувати на брехні-це не гасло,а моє переконання
Коментувати
serj
І найприкріше те, що у нас, в освіті, майже все робиться за описаним сценарієм(:
Сонце
Для serj: прикро, Але во праві!
tatianashults
Так, Ви, на жаль, праві. якість знань 100% у початковій школі! Як вам це? Відділ освіти робить вигляд, що не помічає такого абсурду! А на виході, у 11 класі цієї школи 30%! А тим. хто більш-менш чесно показує 67 % "ставлять на вид " !
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!