І. Лікарчук: а де реформа? Запитання десяте

Практика свідчить: на успішність роботи керівника школи виборність чи призначення впливає чи не найменше

І. Лікарчук: а де реформа? Запитання десяте

Автор: Ігор Лікарчук, екс-керівник Українського центру оцінювання якості освіти.

От-от наші народні депутати візьмуться за проект Закону «Про освіту». І, мабуть, що приймуть. Й багато кому здається, що в освіті тоді наступить рай. Ой не знаю, чи можна буде те назвати раєм...

У групі «ДУП:ШКОЛА» з'явився ось такий пост авторства Зоя Лебідь:
«Фальш. Цвіль. Саме ці слова не йдуть мені з голови після присутності на конкурсі директорів шкіл у Кропивницькому. І справа зовсім не в тому, що більшість членів атестаційної комісії так чи інакші залежні від міського управління освіти. І не в тому, що роботи, здані під час тестів, не мали жодних ознак анонімності, а критерії оцінки були «плаваючі». І не в тому, що там, де кандидати були «залізні», конкуренти були відсіяні на першому етапі. І навіть не в комічному випадку, коли кандидатка на директора, не надто вільно володіючи державною мовою, запустила замість презентації начитаний відеоролик - це назвали «креативним підходом».

Суть в іншому. У тому, що фейсбук-спільнота на інформацію про конкурс реагує: «Все було домовлено і оплачено відразу!» Сьогодні про це мені в приват написав і одногрупник, який зараз працює в одній зі шкіл. Ок, «домовлено». Виходить, що найавторитетніші педагоги міста проходили всю процедуру конкурсу, знаючи його результати. І навіть коли не знали раніше, то сьогодні мовчки приймають те, що все «домовлено». І ми, як і більшість батьків школярів, теж мовчимо...

І з 1 вересня учням ( я не лише про Кропивницький) про «вічне, світле, добре» розповідатимуть люди, які погоджуються з цією системою. Системою освіти, де закривають очі на домовленості, де панує страх. СТРАХ з великої літери - адже більшість працівників освіти - люди залежні і визнають, що зробити і навіть сказати щось проти лінії «управління» - це так чи інакше втратити роботу.

І тепер до головного - дітей. Які, як відомо, відчувають фальш. А з 6 років їх саме вона і оточує (є, звичайно, винятки). І діти не можуть пояснити свого протесту чи того, чому вчителі для них не є авторитетами, чому швидко зникає бажання вчитися...

А потім, призвичаївшись і ставши громадянами, легко адаптуються до кумівства і «подяк», «влаштування» і «домовленостей». І створюють родини. І все по колу».

P.S: Ясно, що механізми освіти по 30 дітей у класі і т. ін. теж мають значення. Я суто про своє відчуття, яке вже давно мені «муляє» і спонукає займатися з «Батьківська рада Кропивницького та Альтернативна освіта. Кропивницький». Прикро, бо подібні ситуації з виборами директорів характерні для багатьох регіонів України.

Не знаю, кому й чому здалося, що вибори - краще, ніж призначення. Адже практика свідчить, що на успішність роботи керівника школи виборність чи призначення впливає чи не найменше. Бо під час отого конкурсу побачити справжні професійні менеджерські якості майбутнього керманича школи дуже складно. Недарма ж від цієї практики відмовилися ще на початку 90-х минулого століття, коли в совєтській школі така система була запроваджена... А в незалежній Україні її успішно поновили. Та ще й закріпили, як норму, в законопроекті. Замість того, щоб там закріпити принципово новий функціонал керівника закладу освіти, порядок його призначення, звітності, стимулювання роботи та відповідальності за її відсутність. Власне, виборність директорів шкіл усього цього не забезпечить. Це загальновідомо. Та ще й коли ці вибори проходять так, як автор написала в своєму пості. То де реформа?

Оригінал

Освіта.ua
05.09.2017

Популярні блоги
С. Новікова: ЗНО з математики для вступників-медиків При вступі на всі спеціальності галузі знань «Охорона здоров'я» другим предметом є математика
В. Громовий: в освіті вже пройдена межа незворотності Негативний відбір і зворотна селекція в освіті тривають, адже йдуть кращі, а «лава запасних» практично порожня
Є. Стадний: ідея збільшення ваги атестата хибна по суті Чим більше враховуватимуть атестат, тим меншими будуть шанси дітей з хорошими знаннями з суворіших шкіл
Д. Бабурін: реальність освіти за ширмою рейтингової шкали За ширмою рейтингової шкали 100-200, яку нам кожен рік презентує УЦОЯО, ховається реальний стан освіти в Україні
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Тет-а-тет
Не важливо як голосує народ, важливо, хто рахує голоси. Хто це сказав Ви знаєте не гірше мене. Не важливо кого нам підсовують, важливо як на це реагуємо ми, а ми реагуємо"моя хата скраю". Потім обурюємося, що нас надурили, але ж самі цьому сприяли. А прийшли б усі разом під управління освіти як власники нерозмитнених автомобілів під ВР відразу ситуація стала б на своє місце. Гриневич не екстрасенс і не може знати про кожні вибори керівника, які проводяться з порушеннями.
Гриневич та,
Для Тет-а-тет: которая ПОЛУЧАЕТ ДЕНЬГИ ЗА ОРГАНИЗАЦИЮ процесса.И если она решила этим заниматься, пусть будет добра выполнять свои обязанности.------------А выход под ВР и не только - не мысль. Шикарная идея,витающая в воздухе.Просто ещё не нашлись те,кто организует (ПРОПЛАТИТ) этот процесс.
Коментувати
Татьяна Чурина
А коли директора звільнили, а іншого не призначили і нічого не пояснили колективу школи,не звертають уваги не бажання бачити на цій посаді одного з вчителів школи, то як це називається?
Олекса Позняк
Для Татьяна Чурина: а що пояснювать.Збираєте 90 000 грн, відвозите в департамент і отримуєте свойого директора. Можете сторожа директором призначить.В деснянському районі інженер-сантехнік зав. районо був. Чому сторож не може бути директором? І Гриневич мовчить наче нічого не трапилось. Шкільну інспекцію створює учителів перевірять. У департаменті усі свої - кого там перевірять? Конкурс бабла від гриневич триває!!!!
Коментувати
$
А конкурс " Учитель року" не так проходить?................................................................

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!