Osvita.ua Блоги Алла Котляр: що треба змінити у нашій школі?
Алла Котляр: що треба змінити у нашій школі?

Без потрібного фінансування й зламу принципу корпоративності ніяких змін не відбудеться

Алла Котляр: що треба змінити у нашій школі?

Автор: Алла Котляр, журналіст в ZN.UA.

«Що необхідно змінити в нашій школі? Очевидно, що рівень знань вступників (у тому числі, бали ЗНО) - це є наслідок, результат», - спрашивает Андрей Черных в группе «Новини освіти».

Вторая дочь собирается в этом году в первый класс. Поэтому – записки дилетанта и мамы.

  1. Пересмотреть школьную программу, по максимуму выбросив то, что требует тупого зазубривания, и введя то, что требует творчества, логики, анализа и синтеза, то есть дает систему для обучения, а не массу ненужных знаний, которые никогда не пригодятся. Соответственно – пересмотреть методологию и авторство учебников.
  2. Естествознание – это комплекс наук. Для них важна наглядность. Для биологии, химии, физики важна возможность проводить опыты. Но базы для этого нет. И эти предметы в школе – самые провальные уже много лет, что и видим по выбору абитуриентов.
  3. Сейчас много говорят о скандинавской модели обучения и проектном подходе. На мой взгляд, в таком подходе есть еще и составляющая той самой профориентации, которой у нас сейчас нет даже в зародыше.
  4. Субъективное, но, мне кажется, в школе очень нужны основы «Конфликтологии». Я видела, как это важно и как это может быть в «Лесной заставе» - лагере для детей, пострадавших от войны. Мне кажется, это нужно всем нам – навыки общения. Как и правовая грамотность – на практических занятиях.
  5. Ввести высокие проходные балы на педагогические специальности. Особенно по профилю. Когда выпускница заочки по специальности «учитель английского языка» переводит «танец живота» как stomach dance (такое, конечно, тоже случается), то мне страшно себе представить уровень знаний ее учеников.
  6. Из серии «а помечтать» - психологическое тестирование абитуриентов на мотивацию и ценности в выбранной профессии.
  7. Возможность в средней школе выбирать учителя. К кому больше учеников пойдет, у того зарплата выше. К кому никто, тот профнепригоден.
  8. Ну и последнее, самое печальное: без должного финансирования, без слома имперско-советского принципа «он – начальник, я – дурак», без слома очень распространенного среди работников сферы образования принципа корпоративности и личной преданности, исключающего личную ответственность и инициативность, никаких перемен не будет. Все будет становиться только хуже.

А вы как думаете?

Оригінал

Освіта.ua
09.08.2017

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
N
Не впевнений що випускники педагогічних спеціальностей краще будуть викладати, ніж ті, хто насправді знає предмет. Також дивно, що авторка не розуміє, що ці спеціальності є не популярними, тому набрати на них вступників з високими балами не реально. Краще зупинити схему НАПНУ, яка не дозволяє викладати в школі випускникам університетів без штучного напису у дипломі - Середня освіта. Тоді хоча б спеціалісти залишаться у школі - інакше через декілька років школа завалить цілі напрями підготовки. І вибирати буде ні з кого. А банани у нас не ростуть, щоб їх збирати тим випускникам, які закінчать "нову" школу.
Софія Соня
скандинавська методика... вибирати вчителя... "і последнєє: фінансірованіе"... Люди добрі, тримайте мне втрьох, а то я вже не годна ту маячню слухати... Доки дитина не буде бачити, що вища освіта дасть їй гідно жити і працювати, то все що ви там пишете, маячня. Не має дитина стимулу до навчання.
Катя
У мене питання до авторки (якщо, звичайно, вона його помітить): ваша дитина поступала цього року, мала високі бали. Чи подавала вона заявки на педагогічні спеціальності, тобто на Середня освіта?
Олена Федорівна
"Ввести высокие проходные балы на педагогические специальности." - так, хто туди піде? Одна моя добра знайома вчителька каже, що буде час, коли нас (вчителів) будуть до школи "виловлювати і запускати". Після Вашої публікації, мої сумніви щодо слів колеги розсіюються.
Andriy
Для Олена Федорівна: повністю підтримую. І ще, "Возможность в средней школе выбирать учителя. К кому больше учеников пойдет, у того зарплата выше. К кому никто, тот профнепригоден.", - за якими критеріями і з переліку кого. На даний момент ви можете обрати для себе вчителя лише для індивідуального навчання і то якщо буде з кого. Програми: та їх ви можете переглядати скільки хочете, навіть свою складіть і приносьте в школу. Аое ж яка тоді буде освіта у ваших дітей? Навчайте їх тоді самі вдома і не валіть всі негаразди на вчителів і школу. Прочитану в публікації нісенітницю можуть писати лише люди, які дуже далекі від школи. А ви спробуйте заглибитися в процес навчання з середини. Тоді і побачите, що навіть піднята зарплата вчителя не покриває всіх витрат на підготовку вчителів до уроків. А ви говорите ще про мотивацію, кваліфікацію вчителя. Проблема не у вчителях, в більшості випадків.
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!