В. Громовий: 99% вчителів не буде боротись з системою

Зараз чи не єдиний спосіб змін - загальнонаціональна програма «Новий директор для нової школи»

В. Громовий: 99% вчителів не буде боротись з системою

Автор: Віктор Громовий, освітній експерт, заслужений вчитель України.

Не треба дорікати вчителям у тому, що вони не хочуть змін!

Кажу як людина, яка добре знає це середовище: ніколи не буде боротись з системою 99% вчителів. І це є нормою, бо схильних до інновацій людей всього 2,5%. З огляду на те, що з освіти їх посилено витискають, лишається 1%.

Розворушити це середовище можна одним єдиним способом: підготувати та поставити на посади директорів шкіл нову генерацію керівників з-поміж цих 2,5%. У них з'являться спочатку ранні послідовники, потім рання більшість... Див. модель поширення інновацій Роджерса.

Як пише мені одна прогресивна вчителька, «треба зосередити зусилля не на намаганні змінювати вчителів, вони здебільшого виконують роль «урокодателів» (відчитали урок і все) і «насправді дуже заклопотані й мало хто з них заклопотаний школою».

«Треба знаходити нових директорів, кожен би з яких у своїй школі культивуватиме новий підхід до освіти», - резюмує вона.

Тому сьогодні чи не єдиним способом швидких змін може бути загальнонаціональна програма «Новий директор для нової школи». Тільки так нова школа не буде у нас черговою fata morgana.

Потрібно 17 тисяч камікадзе-директорів шкіл, які витягнуть усіма кинутого на розбитій дорозі розшарпаного освітянського воза на магістральний шлях розвитку освіти нового тисячоліття.

Оригінал

Освіта.ua
18.07.2017

Популярні блоги
С. Новікова: ЗНО з математики для вступників-медиків При вступі на всі спеціальності галузі знань «Охорона здоров'я» другим предметом є математика
В. Громовий: в освіті вже пройдена межа незворотності Негативний відбір і зворотна селекція в освіті тривають, адже йдуть кращі, а «лава запасних» практично порожня
Є. Стадний: ідея збільшення ваги атестата хибна по суті Чим більше враховуватимуть атестат, тим меншими будуть шанси дітей з хорошими знаннями з суворіших шкіл
Д. Бабурін: реальність освіти за ширмою рейтингової шкали За ширмою рейтингової шкали 100-200, яку нам кожен рік презентує УЦОЯО, ховається реальний стан освіти в Україні
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Finita
Пане Вікторе, так чого Ви й досі тут? Повертайтеся у школу, впрягайтеся у воза і вйо на "магістральний шлях розвитку освіти нового тисячоліття"))
Директор
Для Мирослава: и это чистая правда!Крайний учитель,особенно директор,ведь низкий показатель качества знаний!А родители,их дети,особенно из бедных семей,вообще не имеют мотивации к учебе,потому,что их родители не смогут оплатить их дальнейшую учебу.А теперь ещё 12 лет будут дурака валять!
Ольга, ну Вы ведь
понимаете,что никакой ребёнок РАБОТАТЬ НЕ стремится. НЕ хочет.Поэтому дети,в основном, ХОТЕТЬ учиться НЕ способны. А вот как сделать так, чтобы дети, НЕ смотря на своё НЕжелание,всё-таки учились по-максимуму, это можно. И это абсолютно несложно.Но для этого необходимы шаги СВЕРХУ. СВЕРХУ.И они довольно просты.Но невыгодно рулевым,поскольку в таком случае наши недалёкие рулевые увидят,что их венценосные детки не настолько и венценосны,как это показывают им учителя,от них зависящие.А кому охота, да ещё если сам в школе был пень пеньком, чтобы показали реальный уровень мозговой активности их детей, показали? Воооооот. Поэтому мы будем в заднице постоянно. И выполза из этой задницы для этой территории нет
Ольга
Ми тут дискутуємо,один одного ображаємо,але не даємо відповіді на головне питання:Як зробити,щоб ДІТИ ХОТІЛИ ВЧИТИСЯ ????Ніякі реформи,,ніякі програми, ніякі вчителі-Мега-професіОнали НЕ ЗМОЖУТЬ примусити дитину вчитися,якщо не буде змінено вищу школу(коли не будуть гребти всіх підряд),коли людина з дипломом буде шануватися,АДЖЕ ГОЛОВНОЮ ПРОБЛЕМОЮ ШКОЛИ - є НЕБАЖАННЯ вчитися,відсутність мотивації,Дітей зараз нічим не здивуєш! В і-ті є купа більш цікавого,а навчанння - це важка праця,яка вимагає чимало зусиль!Друга проблема - НЕМОЖЛИВІСТЬ засвоїти ,той об’є матеріалу,який передбачає програма,Непосильно для більшості дітей!!
Pasufik, ))), у Вас Царь хороший,
то бояре плохие. Вот только какого рожна ентот цар (в смысле - министресса) мои деньги получает. ЗА такие бабки и Я буду в кресле сидеть. ДА ещё и с бОльшей продуктивностью, поскольку работу ИЗНУТРИ знаю. Да и Вы, ядумаю, способен получать ТАКИЕ деньги за бОлее продуктивную деятельность. Ну а что касается воли громад, то Вы,вероятно, не совсем в курсах,что дотации на освиту как были, так и остались, поскольку - а денег то и нету))). А вот ПОЧЕМУ денег нету, и ПОЧЕМУ пан Гройсман то ли не компетентен, то ли ВРАЛ о местных депутатах. Послушайте его выступление на публику, когда он агитировал ЗА создание громад.И,кстати,а Вы в курсе,что НЕ позволяют создавать громады так,как этого хотят ЛЮДИ,а позволено))),вот где РАБСТВО,объединяться так,как это ПРИДУМАЛ тот,кому что-то выгодно. ТО есть тот,кто придумал границы громад ЦЕНТРАЛИЗОВАНО.Улавливаете смысл царского указа,или ещё время надо,чтобы понять суть?
Pasufik
Який директор - така і школа, яке суспільство- такі і директори. Вони ж не з космосу до нас заслані. Ідея одночасно замінити усіх директорів може народитися тільки у голові авантюриста і є повним безглуздям. Єволюційний шлях завжди продуктивніший і менш болісний для суспільства, якби нам не хотілось усе змінити швидко, прикладів чимало. Ми усі батьки, почнім з себе, зі своїх громад, зі своїх шкіл. Якщо низи не противляться верхи ніколи не зрушаться з місця. Директор отримує зарплату з наших податків, ото ж нехай виконує волю громади і керує школою належним чином. Так як п.Горбачов та багато інших. І давайте більше питати з місцевої влади, ми її вибирали, вона ближче до нас, ніж п. Гриневич і саме вона часто винувата у бідах і негараздах школи.
Виктория Владимирова
Для Pasufik: Абсолютно вірно, ви висловили те, що я марно намагаюся донести до деяких дописувачів. Дякую вам!
Коментувати
Виктория Владимирова
І да, я також сплачую податки зі своєї з/п. Виправити викривлення в освіти можуть тільки вчителі і батьки РАЗОМ,а для цього треба знати проблеми освіти,бачити причинно-наслідкові з`вязки освітньої кризи. Не вчителі винні,а гнила система управління школою, мізерні з/п,які вимили з освіти всіх молодих,творчих та розумних, а залишили або фанатиків-ентузіастів або сірих невдах,які добре клепають папери,але погано вчать. Що змінять нові директори?Не будуть виконувати тупі накази? Чи дозволять не виконувати тупі програми?Чи обладнають кабінети зі свого карману?Чи від них залежить забезпечення підручниками?Директори шкіл, як уся освітня вертикаль на місцях, підпорядковані місцевій владі і виконають будь-яку її забаганку.Над ними стоять дармоїди з РУО і вище,вони є базою живлення для чинуш,яких розплодилося більше,ніж тих хто вчить. Змінювати треба систему,оснащювати кабінети, зняти принизливий контроль, дати вчителю свободу та час на підготовку до уроку та таку з/п, щоб не бігав по заробітках
Skeleton
Для Виктория Владимирова: учителя - тоже часть системы. И вот эти "фанатики с серыми неудачниками", которые остались в итоге, вполне себе "тормози". Или я не прав?
Виктория Владимирова
Да, часть системы, как и родители, как и чиновники. Система образования - это порождение этого общества. Не изменится отношение общества к учителю, будет то, что наблюдаем сейчас. Что-то изменить можно только ВМЕСТЕ. А для этого нужен широкий диалог и совместные усилия ВСЕХ сторон.
Skeleton
Для Виктория Владимирова: родители виноваты в том, что не предъявляют требований к системе, и молча жрут то, что им дают. Нужно предъявлять требования государству и, конечно же, нужен диалог. Но это не значит, что нужно носить на руках госслужащих, в т.ч. и учителей.
Коментувати
Виктория Владимирова
Всі такі прогресивні, такі креативні, тільки вчителі тормози. Читати противно. Не вчіть нас жити, краще допоможіть матеріально. В моєму кабінеті все моє, навіть письмовий стіл. Шкільне тільки стеля, стіни та парти зі стільцями. Я працюю як можу, попри те, що держава мені не дала ні копійки, а свою з/п я сумлінно відпрацьовую. Школа державна? Хай держава забезпечить мене всім необхідним для СУЧАСНОГО уроку. Хай батьки беруть участь у шкільному житті, переймаються проблемами школи, бо школа - це суспільна інституція, а не камера схову дітей. Вчитель не гувернантка для кожного, він вчить і виховує майбутніх членів суспільства і заслуговує на повагу.
Skeleton
"Я працюю як можу, попри те, що держава мені не дала ні копійки, а свою з/п я сумлінно відпрацьовую." и вас это устраивает. Ну ведь устраивает. Если бы тему образования никто не поднял, то вы бы может даже и не отписались. Так-то вы постоянно жалуетесь, но в целом, вы ничего не предпринимаете.
Skeleton
По поводу "батьків". Где в законе написано, что родители что-то должны школе? Школа - это ГОСУДАРСТВЕННОЕ, а не "общественное" учреждение, которое предоставляет бесплатно среднее образование. Заниматься школой обязано государство и его служащие. Родители ничего никому не должны, кроме только одного - платить налоги.
Виктория Владимирова
Ваша тактика понятна: разделяй и властвуй. Учителей стравить с властью, родителей с учителями, государственное с общественным и т.д. Ну выйдут учителя на баррикады, ну забастуют. А где в этот момент будете вы? Тихонько сидеть в сторонке и потирать ручки? Для чего вы пишете свои коментарии? Вы кто? Родитель, учитель, чиновник? Для чего вы на этом сайте? Писать гадости и ничего не предлагать взамен? Или проводить работу попа Гапона? Для вас чем хуже, тем лучше? Я на этом сайте много лет и проблемы поднимаю постоянно. Отделять школу от общества может только человек недалекий или штатный тролль, задача которого зачмырить оппонента и заболтать проблему. В законе, кстати, не написано, что и учителя что-то должны родителям, а должностные обязанности все выполняют согласно должностным инструкциям. Налоги платят все. Но кризис в образовании - это существующий факт. Вы действительно считаете, что это вопрос только учителей? Или обществу пора взрослеть и ВМЕСТЕ вскрывать этот нарыв.
Коментувати
Мирослава
А знаєте чого ідуть до репетиторів???При тій кількості годин,що надається на вивчення предмета,дати глибокі знання НЕ МОЖЛИВО! - раз. Два - часто-густо чада на уроці не працюють,займаються,чим заманеться, дом.завд. виконують з ГДЗ або зовсім не виконуютьЩЕ й уроки пропускають.А ЩО??? У мами був день народження! Звичайно,поганий вчитель і мами намають репетитора! В своїй переважній більшості діти НЕ ХОЧУТЬ вчитися!!!!Нічого страшного,як мені колись сказав один учень: "Батьки грошей назбирали"і в принципі ,чхать він хотів на мої вимоги і на знання !!
Директор
Вы много видете в школах мужчин-учителей?Хотя скажете,что снова о зарплате,но...может ли молодой мужчина прокормить семью на эту зарплату?Вот и бегут,по трем работам,потому что еще хотят работать учителем!Их не так много,но еще есть!За что судья получает баснословную зарплату и пенсию?чтобы не брать взятки,что б честно работать?А учитель этого не заслужил?Думаете работали б учителя в возрасте 60-70 лет,если б имели достойную пенсию?Найдете молодых и творческих директоров и учителей?Бог Вам в помощь!Не надорвитесь....
Аня
ДИРЕКТОРІВ треба міняти!!! Це - точно! Вони стали такими собі "царьками", які що хочуть, те і роблять. Особливо ті, хто вже працює стільки, що зміг прибрати "неугодних" і набрати родичів і підлабузників. Інше питання - чи не прийдуть на їхні місця такі самі, а то ще й гірші. Хочеться тут провести аналогію з Верховною Радою!
Мирослава
Для Аня: "ДИРЕКТОРІВ треба міняти!!! Це - точно! Вони стали такими собі "царьками", які що хочуть, те і роблять"В більшості випадків,повірте,ЦЕ не так!!!!.В нас в районі,я знаю кожного.ЦЕ люди на яких ТРИМАЄТЬСЯ школа!!! А що прийдуть гірші,це точно! В молодих ГОНОР зашкалює і чути нікого НЕ хочуть.Хоча зновуузагальнювати НЕ МОЖНА!
Коментувати
Марта
"незабаром все більше будуть відчувати тиск з боку батьків, як замовників освітянських послуг".Де ви бачили тиск з боку батьків??? Його не має!!! Є необгрунтовані претензії,є бажання кращих оцінок ,є негативне ставлення до школи і небажання побачити справжні причини та недовіра до вчителя.А все це заважає продуктивній співпраці в системі "учень - вчитель,вчитель - батьки. І є однією з причин,чого молодь не хоче йти в школу.Мені одна молода вчителька так і сказала: "НЕ хватало щоб якась мама-петеушниця мені мозги виносила".Адже в нас ЗАВЖДИ виноватий ВЧИТЕЛЬ!!!
Аня
Для Марта: Оце точно!!! підписуюсь під кожним словом!!!
Підтримую
Все, що ви написали - це і є тиск. Незадоволення школою, вчителями - перші його прояви. Вражає вираз "мама-петеушниця". Це і є рівень вчителя. Яка ж може бути повага до нього? Батьки (кращі), у більшості, втікають до репетиторів, або ж відправляють дітей за кордон на навчання. По суті, у нас становиться друга (паралельна) система освіти: репетиторство, тьюторство. То ж чи доцільно сьогодні говорити про звичайного вчителя, облаштування його майбутнього. Життя іде далі, його не можна зупинити, посилаючись на консерватизм освіти.
Мирослава
Для Підтримую: "Вражає вираз "мама-петеушниця"..Це і є рівень вчителя" Я б ніколи так не сказала,але молоді вони прямолінійні,говорять ,що думають,І в деякій мірі вона права,Найчастіше скандалять в школі ТІ,хто сам не може розвязати задачу за 2 клас,не може допомогти дитині,бо -"Я нічого не понімаю!!"За те з претензіями!! А ті батьки,які працюють з дитиною,бачать .що діти просто не хочуть думати,вчитися і т.д.
Коментувати
Капец
Нашли козлов отпущения- директоров.На ком сейчас стоит образование - на учителях и директорах.Ну замените 99% учителей и всех директоров!!!Пускай руководят агенты змин.Просто утопия.А Громовой во всех своих комментах только критикует.А что сам сделал будучи директором или начальником областного управления. ПРОСТО БАЛАБОЛ!!!
Підтримую
Якщо 99% вчителів не є реформаторами, а всіх директорів треба змінювати, то хто ж у нас опікується освітою? Наважуся відповісти: батьки! Інших учасників освітнього процесу, які були б зацікавлені в освіті своїх дітей, не існує. У державних управлінських структурах, школах ми вже втратили критичну кількість людей, які могли б стати новаторами. Бути "агентами змін більше нікому. Слід починати підготовку нових педагогічних кадрів. з нуля. Найприкріше, що багато освітян взагалі не розуміє глибини кризового падіння - переважно говорять про зарплату. Сумно.
Мирослава
п.Громовий "нову генерацію керівників" ПОТРІБНО ще знайти!!!! У школах,де середній вік вчителів за 50,їх ОДИНИЦІ або майже не має! А вчителі повинні ВЧИТИ дітей , а НЕ БОРОТИСЯ з системою. У нас в державі і так, одна боротьба (з корупцією,опонентами,конкурентами і т.д.),а роботи не має,тому ми так і живемо. УРОКОДАТЕЛІ,бачте вчителі.Я б дуже хотіла,щоб такі "грамотні"просто дали урок у класі,де є більще 15 учнів і забезпечили робочу обстановку.порядок .А пробачте,ТРИНДІТИ всі можуть.Язиком плескати - не ДІЛО робити,завжди легше.
Порада
Для Мирослава: Вчителі вже зараз, а незабаром все більше будуть відчувати тиск з боку батьків, як замовників освітянських послуг. Ми вже 26 років живемо в нових ринкових умовах. Мільйони людей звикають жити не по-радянські. Черга дійшла до вчителів. Перебудовуйтеся, об’єднуйтеся, звикайте боротися, а не рабськи нахиляти голову перед директорами! Завойовуйте ту повагу, на яку очікуєте - вона не дається за посадою.
Людмила
Согласна с последними утверждениями. Каждый учитель должен осознавать свое реальное предназначение в обществе и заставить себя уважать своим отношением к обязанностям, к ученикам и к их родителям. Но вместе с тем, не так плохо с нашими директорами и учителями. Измените правила "игры", господа чиновники. Наши учителя и директора работают в той среде, которую им заказали. Да, родители стали требовательней и это хорошо. Они вносят свои коррективы в развитие школы.
перебудовуйтесь)), об*єднуйтесь))
Для Порада: Покажіть об*єднаних вчителів. Не в тирнеті, а в реальності. Не тих,які на тренінги їздять за незрозуміло які кошти, а тих, які чогось добилися від отої влади, що плавно переродилася у новітню, але родом із союзу, що став сьогодні совком, який зібрав усі нечистоти в себе, бо так дозволено сьогодні. А гасла "перебудовуйтесь" викликають посмішку гіркоти,бо історія нічому не навчила і нічого не показала. Люди об*єднуються лише тоді,коли є кому об*єднати,а об*єднують ті,кому то є потрібним.Як в історії з паном яценюком,якого так хвалили за вміння заробити за місяць стиільки,скільки районна лікарня заробляє за рік.От лишень чи заробив пан яценюк,а чи дозвлили ВКРАСТИ в людей.ТАк от,пан яценюк ПРОПЛАТИВ ключовим гравцям за ЇХ діяльність з об*єднання населення. Тепер людей об*єднає той, хто має на те кошти й матиме потребу.Не по радянськи, то як?Ми живемо в країні Рад. І доведіть протилежне.НЕ доведете,тому що - не маєте чим.ТАк що - ми радянські люди;-)
Коментувати
Теж вчителька
Уявімо собі, що ррраз - і поміняли всіх нинішніх директорів на "камікадзе". І почнуть вони тягнути того розшарпаного воза... По тій же розбитій дорозі. І що зміниться? А нічого! Саму дорогу треба ладнати та воза облаштовувати.
Шева
Дивуюся Громовому - весь час повчає, критикує, пропонує, а сам що зробив за життя?? Забув як чкуряв із гімназії в Кіровограді... скільки можна тулити горбатого до стіни???
вчителька
Для Шева: Статті Громового вишукую і читаю ще з часів його директорства, захоплююсь його думками. Побільше б таких освітян.
Начальник
Для Шева: Повністю з вами згідний, хоча б одна нормальна думка серед цього втраченого контингенту)))
Коментувати
Директор
Поки директора та вчителя не розвантажать вiд всякоi паперовоi роботи,не потрiбних наказiв,самостiйностi директор так i не отримав!Якщо школа дiйсно буде забезпечена державою,а не так i триматися на батькiвських коштах,то можна щось змiнити i зараз.Всi вмiють тiльки прожекти роздавати,особливо пан Громовий!I в усьому винен директор i вчителi.Д е Вашi випускники педагогiних ВИШiв?Де хоч,тiльки не у школi!Розгонiть старих,у школi буде пусто!
Лена Флашнер
Вчителі, яких часто називають "урокодателі", щомісяця витрачають частину своєі зарплати на те, щоб урізноманітнити і осучаснити навчальний процес. Чомусь нікому не приходить в голову, що вчитель як був забезпечений лише дошкою і крейдою, так з нею і залишився. Спробуйте дати вчителю для проведення уроку щось більше,ніж крейда і дошка.Чому Закон про освіту не передбачає створення сучасних умов для проведення уроків, технічне забезпечення ? Чи це все планується перекласти на батьків і вчителів?
Думка
Для Лена Флашнер: Свіжий приклад - на передодні випускного вечора під час репетиції виходить з ладу музикальний підсилювач(проблема з вихідними транзисторами). Як ви думаєте, на чиї кошти зроблений ремонт(650 грн) ... правильно - вчителя. ТУТ ВИНИКАЄ БАГАТО ЗАПИТАНЬ - до яких пір вчитель буде вибачте - "козлом отпущения"....
Коментувати
Сергій Запісов
Згідний із загальною думкою, от не розумію, чому саме директор-камікадзе...

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!