Osvita.ua Блоги Макс Бакшаєв: «все класно, але грошей немає»
Макс Бакшаєв: «все класно, але грошей немає»

Потрібні умови, щоб у вчителі йшли молоді й амбіційні люди, готові рости з дітьми й самовдосконалюватись

Макс Бакшаєв: «все класно, але грошей немає»

Автор: Макс Бакшаєв, дослідник дитинства в «Kids_hub».

Дещо із історії останніх днів нового закон «Про освіту».

Під час конференції з питань реформ в Україні 6 липня у Лондоні Гройсман сказав, що вона буде пролонгована, однак це матиме не дуже хороші наслідки, повідомляє Інтерфакс.

«Новий закон про освіту, тобто нова система освіти в нашій країні, буде коштувати $3 млрд. І тут виникає питання, чи зможемо ми зробити це, виходячи з того, що у нас є економічні проблеми сьогодні, які накопичилися за десятиліття, чи ні? Очевидно, що зараз нам це не по кишені. Це означає, що реформа освіти буде пролонгована, і це не дуже добре», – сказав Гройсман.

Більш детально про це можна прочитати в матеріалі Української правди.

Трохи раніше Міністерство фінансів в такому ж ключі прокоментувала цей закон.

«Підготовлений до прийняття законопроект фінансово не забезпечений. Ресурси на реалізацію законопроекту не закладені у 3-річній Бюджетній резолюції. Потрібно враховувати можливості держбюджету та можливості економіки. Прийняття законопроекту в такій редакції - це черговий популістський крок, бо навіщо приймати закони, які в подальшому не буде можливості профінансувати?..» - підкреслив Міністр фінансів О.Данилюк.

Ознайомитися із розгорнутими коментарями Міністерства ви можете на їх офіційному сайті за посиланням.

Окрім цього, ви навіть можете ознайомитися із копією листа, направленого Міністерством фінансів в Міністерство освіти і науки від 30.06.

Джерело цієї інформації - Портал громадських експертів «Освітня політика».

На тому ж порталі ви можете знайти і відповідь МОН від 06.07. За бажанням можете знайти його за посиланням. Хоча нижче ви також можете із ним ознайомитися.

І може, це тільки у мене у всіх цих трьох ресурсах трохи не сходяться цифри ?

Зокрема, цифра у 160 млрд на сайті Мінфіну і цифра про підвищення за найближчі два роки оплати на 4 прожиткові мінімуми у самому листі. Я вже не кажу про орфографічні помилки у офіційних документах і на офіційному сайті Міністерства.

Мінфін на своєму сайті починає якось здалеку і врешті-решт пише цікаву штуку – «У 2016 році Мінфін ініціював низку змін в частині фінансового забезпечення сфери освіти, які були підтримані Урядом та Парламентом». Буду вдячний, якщо хтось із тих, хто в темі цих нюансів, зможе підтвердити цю інформацію. Бо якось воно дивно звучить, що це ініціював саме Мінфін. Можу помилятися.

Коротше кажучи, історія досить проста. Мінфін каже, що це все класно і ми теж усіма руками за реформу, але грошей нема. Приблизно те саме каже і пан Гройсман. У свою чергу МОН уточнює цифри. На мій погляд, дійсно цікаво, що поетапне збільшення оплати протягом п'яти років до рівня 4 мінімумів, Мінфін у листі чомусь описує як два роки. Хоча можу додати, що перед публікацією цієї статті я встиг отримати інформацію про те, що іще треба розібратись, які цифри відповідають дійсності. Чесно кажучи, зараз не маю часу розбиратися. Хоча впевнений, що зробити це можна досить легко. Можливо, навіть ви прокоментуєте це.

Хоча також варто додати, що пан Гройсман каже про потрібність реформи, але «не зараз». З іншого боку треба признати, що і Мінфін все ж таки, окрім іншого, висуває цілий ряд питань, що стосуються не лише чисто фінансових питань, і врешті-решт включає формулювання про бажані зміни.

Окремо хочу прокоментувати іще дещо.

Я згадую свої враження від онлайн трансляції засідання, здається, 30 березня, щодо проекту. І тоді двогодинне обговорення закінчилось таким самим двохвилинним меседжем від Мінфіну. Тобто доопрацьований за ці 3 місяці закон із більш ніж 1000 поправок все одно залишив головне питання.

Додати також хочеться розгорнуте інтерв’ю пані міністра ще на початку лютого, де вона ділиться побоюваннями щодо цього питання.

«- Якою, на вашу думку, має бути зарплата вчителя?

- Наша позиція визначена у проекті закону «Про освіту», який проголосований Верховною Радою в першому читанні: посадовий оклад педагогічного працівника має бути на рівні трьох мінімальних заробітних плат. З такою зарплатою вчитель одразу потрапляє у середній клас. Питання в тому, як це буде забезпечуватися Державним бюджетом. Вже те, що ми підвищили рівень оплати праці вчителів на два тарифні розряди - було досить складним кроком. Важко переконати всіх, чому з усіх бюджетників зарплату потрібно підвищити тільки вчителям. Але всі розуміють, що стан українського педагога настільки погіршився, що всі погодилися з нашою пропозицією».

З того часу після доопрацювання, як можна побачити, цифра, що стосується заробітної плати вчителя, збільшилася з 3 до 4 мінімальних плат. Але мені насправді цікаво, що відбувалося увесь цей час ? Якщо врешті-решт після років роботи дуже багатьох людей над далеко не ідеальним, але явно кращим за попередній і дуже потрібним зараз законом головна проблема залишається. «Все класно, але грошей немає».

А тим часом навіть не хочеться щось згадувати із величезного, м'яко кажучи, обговорення питання зарплат вчителів у одній популярній батьківській групі. Під тим постом зараз мабуть вже тисячі три коментарів дуже протилежного змісту, серед яких, окрім батьків і вчителів, цілком очікувано з'являються і вихователі дитячих садочків.

Тож не буду поглиблюватись тут у деталі. Хочеться лише підкреслити, що підвищення зарплати безумовно потрібне. Але не менш важливий і механізм підвищення рівня якості послуг. Тож хочеться наголосити на тому, що розглядати цей крок потрібно лише в комплексі із іншими інструментами (що зазначені у законі), які направлені саме на те, щоб підвищення зарплати дозволило оновити і осучаснити вчительський склад. Тобто спочатку треба створити умови, щоб вчителювати йшли нові молоді і амбіційні люди, що готові постійно самовдосконалюватися і рости разом із дітьми.

Хочу підкреслити, що я не експерт у питаннях законотворення. І думки, озвучені вище, - це просто результат моїх сьогоднішніх роздумів і невеличкого дослідження різних джерел. На жаль, не маю змоги вже копатися глибше. Тому одразу вибачаюсь за поверхневий погляд у такому важливому питанні. Можливо, навіть щось із моїх думок здасться повним безглуздям в очах експертів.

Буду лише вдячний за поправки і думки. Але заздалегідь буду вдячний за конструктив і етику.

Оригінал

Освіта.ua
13.07.2017

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Pasufik
Які б погляди ми тут не висловлювали( поверхневі чи глибокі), але прийде 1 вересня і всі підуть кудись вчитися. А далі- як бог дасть. Хтось стане успішним у житті, хтось не дуже, а хтось взагалі профукає своє життя. Чи будуть вчителі задоволені своїм матеріальним становищем? Не будуть, бо багатії не захочуть ділитися з ними своїми статками. Чи стануть щасливими? Стануть, якщо перестануть клопотатися про матеріальне, якого все одно не буде, бо на усіх не вистачає. Чи будуть здоровими? Будуть, якщо возлюблять себе і турбуватимуться про душу і тіло. Чи будуть мудрими? Будуть, якщо просто житимуть, а не ганятимуться за надмірним задоволенням своїх бажань. Коли Вам колеги зле -не сумуйте, це минеться. Коли Вам добре -дуже не радійте, це також минеться. А потім настане день, коли Ви з висоти своїх років оглянетеся на своє життя і скажете:"Ну який(яка) ж я був дурний"!
Вчителька
Для Pasufik: А мені здається, ми і зараз дурні. Дивлюся вчора новини ТСН: беруть інтерв’ю в депутатів перед їхньою відпусткою. Прослухавши їхні плани - жахнулася: той на Канарські осторови, та до Риму , інший - ще кудись за кордон. а я, вчителька, подумала, чому таких планів немає у вчителя на збільшену зарплату? А на вчительську відпустку припадає таке: купити принтер, бо старий поломався (обов’язково кольоровий, бо протягом н. року стільки потрібно буде різного "паперства" надрукувати, що тому депутату навіть і не присниться, бо в нього є кілька помічників та ще й на такі речі йому гроші виділять, а ми все за свої, зароблені), фарбу до нього та хоча б одну пачку паперу (а то потрібно друкувати-передруковувати плани календарні та поурочні). А переробляти їх точно потрібно, бо на сайті МОН вичитала про Оновлені програми для 5 - 9 класів з усіх предметів на 2017-2018 н.р. А ще робити нові контрольні роботи, та й у двох варіантах, кожному учневі. А ще ж треба і для сім’ї щось ?????????
Pasufik
Для вчителька.Тому я і кажу: возлюбіть себе. Бо настане день і Ви залишитися зі своїм життям один на один і виявиться, що здоров*я - це скарб, якого на старість потрібно більше, ніж у молодості.Каже завуч:"А чому поурочний план писаний, а не друкований"? Бо не маю грошей на комп*ютер, відповідаю. А де написано, що я маю вам подати цей план у друкованому вигляді? Замовкла і більше нічого не питала. Ну а папір мусять купити батьки бо на це немає ради. Чому Ви вирішили, що у ВР сидять одні обрані нами, там по списках бізнес-партій пройшли бозна-хто. У нашому місті мером обрали чомусь рафінованого злодія, а не директора школи, і на кого скажете нарікати, що маємо бардак? Подивіться, як "Самопоміч" стала "самобізнесом", причитання одного п.Березюка чого варті. А взагалі усе буде гаразд, не таке проходили наші батьки. Піна довго не живе, її надто мало, щоб поглинути рідину.
Коментувати
Єгорченці
Куди гроші постійно діваються? Європа дає і дає безкінця, а грошей нема і нема? Може пан Данилюк їх собі привласнює?

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!