Микола Хоменко: стадність у питанні вищої освіти

Людині необхідно впродовж всього професійного життя доводити, що ти достойний отриманого диплома

Микола Хоменко: стадність у питанні вищої освіти

Автор: Микола Хоменко, заслужений працівник освіти, заступник директора ДУ НМЦ «Агроосвіта».

«Всё включено» – інтригуюча російськомовна фраза, яка ввійшла в наш побут і сприймається як можливість за доступні кошти отримати наперед визначені блага. Це не тільки про відпочинок в Турції, Єгипті.

Як не дивно, саме так вищу освіту сприймають як батьки, так і потенційні студенти. Бажаний ключик від щасливого майбутнього.

Скільки б не говорили, що вигідніше отримати будь-якусь робітничу професію, затративши при цьому менше грошей і часу на навчання, простіше влаштуватись на роботу, мати більш ніж пристойну заробітну плату, все одно омріяною залишається вона – ВИЩА ОСВІТА.

Генетична пам'ять? А можливо, якась, вибачте, стадність. Безумовно. І це також. Звичайно, що пріоритетними залишаються юридичний, медичний, економічний напрямок.

Ще 20 років тому молода людина часто вступала до університету за четвертої або п’ятої спроби. І це нікого не дивувало. Сьогодні ж рідко хто робить повторну. Не пройшов в цей університет, на цю спеціальність – зарахують в інший і на іншу спеціальність. Хочеш мати вищу освіту – здобувай.

Наявність двох – трьох вищих освіт також не в дивину. Правда, це вже сприймається не як досягнення, а навпаки.

Те, що суспільство активно відгукнулось на підвищення прохідного балу в медичні навчальні заклади – закономірно. Одні хочуть, щоб бал взагалі був якомога нижчий, інші вбачають необхідність звуження вищої освіти.

Можна робити посилання на досвід організації прийому до навчальних закладів за кордоном. Він, безумовно, заслуговує на увагу, але те, що в нас запроваджено ЗНО і воно діє тривалий час – це вже успіх. Альтернативи поки що немає. Інша справа, як його вдосконалювати? Знижуючи бал для абітурієнтів, навіть якщо ми говоримо про набір на контрактну форму навчання, ми тим самим опускаємо з самого початку рівень вищої освіти.

А взагалі людині необхідно впродовж всього професійного життя доводити, що ти достойний того диплома, який отримав, а не диплом повинен показувати твої інтелектульні та професійні здібності. «Кроме высшего образования нужно иметь хотя бы среднее соображение и, как минимум, начальное воспитание». Марк Цукерберг, Генри Форд, Джон Рокфеллер так і не отримали вищої освіти, але це не завадило їм досягти високих результатів.

Освіта.ua
30.06.2017

Популярні блоги
О. Костюк: Польщі потрібні таланти, а Україні – ні? Система вищої освіти України приречена продукувати масовий освітній продукт, а не унікальний
І. Лікарчук: вчитися мають ті, хто хоче здобути освіту Повна загальна середня освіта повинна бути не обов’язковою, а загальнодоступною
Д. Ламза: ніхто не хоче йти в освіту або школа без учителів Від Кабінету Міністрів немає жодних дій щодо підвищення значимості професії вчителя
С. Колебошин: 3000 спартанців (задача про молодих вчителів) 3000 молодих вчителів на 15000 шкіл, що в середньому – 1 новий вчитель на 5 шкіл
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Вже не викладач
Навіщо такі довгі статті. Всe пояснюється одним рeчeнням. Бо забeруть в армію. Цe практично 100% мотивація для хлопців.
Олекса Позняк
Дети Хоменка не стадо - пашут на комбайне и кормят свиней.Берите пример, пионеры!
Віталій Чорноус
У мене до поборників високих балів ЗНО для вступу у ВНЗ тільки одне питання: ваші діти (внуки) вже обрали собі "робітничу професію"? Чи вони від народження талановиті, і приречені на вищу освіту? Я дуже хочу, щоб у мене на першому курсі навчалися тільки розумні студенти. Але. Зважаючи на щорічне ускладнення завдань ЗНО, невідповідність програми ЗНО і типової шкільної програми (я кажу про хімію) та відсутність на місцях фахових вчителів, ви з самого початку ставите дітей з звичайних шкіл (сільських шкіл) і профільних ліцеїв у нерівні умови при вступі. Не може дитина вивчити хімію без вчителя. А відсоток вундеркіндів на 1000 абітурієнтів невисокий. До речі, деяких з дітей, які вчилися у звичайній школі і потім поступили у медичний вуз з низьким рейтингом ЗНО, вдалося навчити. Забезпечте нормальне вивчення предметів на місцях, тоді результати ЗНО будуть показовими. На сьогодні це виглядає як боротьба Центру тестування з репетиторами. Не викиньте дитину разом з водою у якій її купали.
Светлана
Для Віталій Чорноус: Согласна с вами на все 100.Уже писала тут ,что с результатами зно математика 151 ,физика 135, укр мова 176 сын поступил в КПИ на бюджет.Я его отговаривала.Но он заявил ,что тесты это ерунда ,что у него достачно академических знаний ,чтоб одолеть программу.И ничего ,хорошо учится,по физике, так вообще отлично,как ни странно.И это КПИ,все таки серьезный вуз.
ЛУНА
для СВІТЛАНИ! і ЩО ЦЕ ЗА ФАКУЛЬТЕТ В КПІ, ДЕ З ТАКИМИ НИЗЬКИМИ БАЛАМИ ПРОЙШОВ ВАШ СИН? МАБУТЬ ТОЙ, ДЕ ПОСТІЙНИЙ НЕ ДОБІР!!!
Светлана
Посмотри статистику за 2016 год ,дура или дурак,Почти везде ,кроме It направлений были низкие проходные,и так не первый год. Я говорю о том ,что сын учится хорошо.А эти сразу про зно ,выпрыгнули из- под лавки и давай гавкать, караул!!!! низкие баллы ,спасибо ,что хоть тупыми не обозвали .Убедительная просьба,не допускать к комментированию ботов ,получивших жалкое воспитание и низкий уровень интеллекта,не предполагающий возможности хотя бы проанализировать статистические данные.А факультет называется ФЭЛ(факультет электроники).
Коментувати
Pasufik
Це у нас вища освіта подається як щось дороге та омріяне, а у Європі люди ставляться до неї дуже прагматично. А все тому, що там інше виховання, побудоване на праці, а не на використанні інших. Крім цього, там багато складних робітничих професій, які чомусь у нас вважаються інженерними, можна здобути у коледжах та ліцеях і цього достатньо, щоб людина почувала себе комфортно у житті. Ніхто не буде витрачати даремно гроші на освіту, у якій немає гострої потреби. Багато наших ВНЗ ділки від освіти перетворили у контори з видачі дипломів за гроші, тому так бояться високих прохідних балів. Але що їх винити, коли МОН так щедро і небезкорисно видає ліцензії, які не підтверджені на практиці матеріально-технічним забезпеченням, зате на папері усе перфект. Аморальні правила, якими керуються ректори фейкових українських ВНЗ раз у раз себе прояваляють, в даному випадку це зачепило рівень прохідного балу. Завтра з*явиться ще щось, так і живемо, від проблеми до проблеми.