Osvita.ua Блоги Володимир Бєлий: культура тестування - ми і світ
Володимир Бєлий: культура тестування - ми і світ

Лише упереджені не розуміють, що тести є найпрактичнішою освітньою істиною щодо рівня освіченості

Володимир Бєлий: культура тестування - ми і світ

Автор: Володимир Бєлий, заступник директора з НВР, фізико-технічний ліцей м. Херсона.

Розвинена культура тестування стала світовим трендом. Тести широко застосовуються в успішних освітніх системах сотень країн світу. Країнах, де не має проблем ні з грішми, ні з тим, що на них можна купити чи чим захистити себе у скрутну годину. Наприклад, у Туреччині всі, хто навчається, від малечі до дорослих, проходять тестування настільки регулярно і з усіх предметів, які вивчають, що кількість щомісячних тестів у них значно переважає кількість переглянутих фільмів.

У нас, в Україні, суттєво протилежне ставлення до тестів. При чому таке, що поєднує непоєднуване.

З одного боку, - чи не кожен, навіть вчитель, щороку «авторитетно» заявляє про те, ЯКІ погані тести змусили виконувати дітей оті «звірі» з УЦОЯО. Навіть попри те, що не самі , не їхні близькі, навіть не були до того дотичними. Мабуть тому, що тести можуть на них «чатувати» у майбутньому.

З іншого боку, - ПЕРЕВАЖНА більшість тих учнів, які наполегливо вчилися, а особливо їхні батьки, щиро завдячують тестам за гарантовану можливість подальшої самореалізації у відповідному їхнім знанням університетському середовищі. І це ще попри те, що це середовище у нас є ще надто перенасиченим відверто слабкими студентами. Адже нижні пороги «склав/не склав» у нас досі лишаються настільки низькими, що й близько не відповідають мінімальним вимогам програм вищої освіти.

ЩО ж розміщується посередині між цими двома а полюсами?

А між ними – реальне життя, у якому не ми експортуємо до Туреччини товари, продукти, послуги та робітників для виконання будівельних чи дорожніх високотехнологічних робіт, щоб на отримані від того гроші насолоджуватись ситим життям. А якраз прямо навпаки – вони нам. Вони, котрі звикли до тестів. Більше того, турки кажуть: «Ви працюєте так, щоб відпрацювати робочий час, а ми працюємо, щоб чітко за графіком виконати поставлене завдання». Там, у Туреччині, до обіду одна норма у розрахунку на одну годину, а після обіду – інша. Дещо менша, бо людина природно втомлюється до кінця робочого дня. Але, УВАГА, при цьому, якщо ти не виконав норму до обіду, то щоб ти не «творив» після нього – день повністю лишається без оплати. Як це точно відповідає нашій приказці: «Дорога ложка до обіду» і як відрізняється від нашого ставлення до технологічної дисципліни праці. Ну і як бачимо, результати також вражаюче різні.

ЩО важать тести у житті учня, вчителя, методиста і країни в цілому?

УЧЕНЬ і ВЧИТЕЛЬ.

Ось приклад тесту, який разом з йому подібними одного разу будучи переосмисленими круто змінили самооцінку як самого педагога, так і його студентів: «Большой грузовик и маленькая легковушка сталкиваются на шоссе. Сила, оказанная на грузовик легковушкой: а) больше силы, оказанной на легковушку грузовиком; б) равна силе, оказанной на легковушку грузовиком; в) меньше силы, оказанной на легковушку грузовиком; г) не существует, то есть легковушка не оказывает на грузовик никакой силы». Правильным здесь является ответ б): обе силы равны. Однако большинство студентов – как до курса по физике, так и после него – «интуитивно» выбирают ответ в)».

На цьому прикладі дуже успішний педагог і не менш успішні студенти Гарварду зрозуміли, що у них із ЩОСЬ важливим у навчанні дійсно НЕ ТАК! Зрозуміли завдяки простому тесту на один з ключових фундаментальних законів природи взаємодії: будь-яка дія завжди має РІВНУ і протилежну їй протидію. Заковикою успіху у них стала кардинальна відмова від акценту на традиційні фронтальні форми навчання – тести потрібно не лише виконувати, а й детально їх розбирати, роблячи при цьому акцент на допомогу учням/студентам не тільки з боку самого вчителя, а й студентами один одному і саме під час занять за розкладом. Виявилося, що за такої методики можна взагалі чи не відмовитися від лекцій з базової теорії.

Звісно, мова про учнів/студентів, котрі хочуть, можуть і роблять так, щоб вивчитися. Аналогічно, мова про педагогів, котрі хочуть, можуть і роблять так, щоб навчити.

МЕТОДИСТИ і МЕТОДОЛОГИ

Чим конкретно і принципово відрізняються перші від других? Головна заковика у тім, що перші вчать дорослих працювати, а самі при цьому ніяк не можуть/не хочуть бути відповідальними за результати свого «навчання». У той же час методологи – це ті, кого залучають зовнішні незалежні стейкхолдери до організації своєї діяльності на цільових началах та чітких умовах винагороди праці, котра прямо залежить від кінцевих результатів тих, хто, залучаючи методологів, РЕАЛЬНО прагнув до кращого.

Відтак, якщо поєднати зміст попереднього про учнів і педагогів ось з цим, що прямо вище і подивитись на традиційну для нас організацію роботи нашої методичної служби, то можна отримати вичерпні відповіді на ДВА наступних принципових питання:

  • перше: чому в успішних освітніх системах сотень країн світу НЕМАЄ штатних методичних служб?
  • Друге: чому ТАК БАГАТО сегментів нашої освітньої системі боїться тестів чи сертифікації на предмет володіння фундаментально-базовими науковими поняттями?

Якщо просто і коротко, то ТОМУ, ЩО над тестами потрібно добряче ПРАЦЮВАТИ, а без них достатньо просто відробляти «добуті» тарифікаційні години. Якщо МИ прагнемо бути гарними в очах власної совісті, то, звісно, будемо схилятися до першого. Якщо прагнемо потакати власній природній ліні, то до другого. За першого, матимемо гарний авторитет в учнів і їхніх батьків і матимемо його навіть немов просто так. Як щасливий дарунок долі. У другому випадку потрібно весь доводити, що тести є річчю «дебільною», що вони нищать «кращу у світі радянську модель освіти» і т. д. і т. п.

Не тільки «диявол ховається у дрібницях». Гарні успішні системні речі також робляться завдяки уважному ставленню до ВАЖЛИВИХ дрібниць. Якщо для того, щоб скористатися тими зручностями, що надає ПЕРСОНАЛЬНИЙ сучасний автомобіль, потрібно ОСОБИСТО оволодіти адекватною тому технологічною культурою, то і задля благ від освіти високої якості також необхідно оволодіти адекватною їй освітньою технологічною культурою. Особисто. Як педагогу, так і учню/студенту.

Що у житті є критерієм істини?

Звісно, що практика. Потрібно бути вкрай упередженим, щоб не бачити, що саме ТЕСТИ є найбільш практичною освітньою істиною щодо рівня освіченості. Хто б що не казав. Якщо ти такий розумний, то чом би тобі й не «утерти носа опонентам» і не розправитися з тестами «як Бог з черепахою»? Тобто написати їх щонайкраще.

Звісно, що започаткувати принципово іншу культуру тестів у державі реально може лише дійсно високоосвічена державна еліта. На перших порах пересічний рівень буде цьому лише опиратися. Як з усім прогресивно новим. Сумно, але поки що у нас з рівнем самої еліти ВЕЛИКА проблема.

Оригінал

Освіта.ua
16.06.2017

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Наболіло
Шановний пане Володимире! Ви, як людина принципова, не маєте морального права змовчати на засіданні комісії 22 червня через ситуацію, що склалася з оцінюванням математики й історії. МОН запропонувало дітям визначитися між двома предметами ДПА. Очевидно й оцінюватися вони повинні на рівних умовах. Порівняйте таблиці . Це реформа чи її наслідки? Велике прохання до Вас, якщо Ви дійсно вболіваєте за справедливість і чесність, підніміть питання про перегляд таблиці ДПА з математики. Не треба "валити" результати з історії. Дайте дітям, які складали математику, теж 15 помилок на високий бал. Про відсоток вже й не говориться. Подивіться на статистичні дані і порахуйте, скільком дітям Ви повернете посмішку на Випускному вечорі. Будемо чекати прямого ефіру.
Учениця
Умови здачі ЗНО з математики та історії КАРДИНАЛЬНО різні. Ану ж дайте з історії блок завдань не на вибір правильного варіанту, а так як в математиці - вписати відповідь. Учень, розвязуючи задачу в школі, помилившись, отримує за правильний хід розвязання 7-8, а на ЗНО -0.
Вчитель
Дуже шкода, що на високий бал ДПА з історії дали 15 помилок з 47 балів, а з математики 11 з 52. А це два предмети на вибір. І ще говорять, що більшість потяглися за історією через ДПА. Справедливо по відношенню до дітей і вчителів?
наталія.
Пане Володимир ,часу на завдання з хімії не вистачає ....
!!!!!!!!!!!!!!!
Для наталія.: Йому без ріниці, він оцінює!!!. Уважно читайте коментарі нижче, всі претензії до влади!
ВСЕ писавшие
Для наталія.: были В РАВНЫХ условиях.Если кому-то не хватило, а кому-то хватило, то это проблема того, кто плохо знает...Неужели это настолько сложно принять?
Коментувати
спец
Нічого про культуру тестування тут не знайшов. Приклад тестового завдання з фізики для чого наведений? Вважаю, що завдання з вибором правильної відповіді не є практичним критерієм визначення освіченості і від них потрібно відмовитись. Але тоді поріг прийдеться встановити дуже низький, щоб така маса випускників здобувала вищу освіту. Все добре, що ми запозичаємо, ми доводимо до найгіршого стану.
Владимир Белый
Для спец: Матеріал написано не для того, щоб розповісти що таке культура тестування, а задля надання імпульсу суспільного бажання до того, щоб НЕЗАЛЕЖНІ тестування стали продуктивно-позитивним елементом нашої національної культури, першою ознакою чого буде усвідомлення - тестування як такі не є синонімом тестів з варіантами відповіді. На такий формат тестувань не варто робити ставку. Кращим синонімом для різних ЗНО є поняття незалежної атестації.
!!!!!!!!!!!!!!!
Для Владимир Белый: Скоро не буде вже кого тестувати. Зараз суспільне бажання виїхати за кордон. І одним із імпульсів та каталізаторів є ти.
ясли-сад
Для !!!!!!!!!!!!!!!: вот как любопытно. А ведь за кордоном тестирование проходит значительно круче нашего подстрелянного из 3-4 предметов. И что сделают те, кто убегает от тестирования всего школьного курса)))))))))))))). Общественное стремление выезда за кордон связано с нашим недолугым правительством, не способным править этой территорией, которая ему попала надурняк. Ну посмотрите чуть дальше собственного носа и кошелька
Коментувати
Вчитель математики
Шановний пане Володимире, поясніть будь-ласка як нараховуються бали за ДПА з математики. Багато дітей обрали його тільки як один із двох запропонованих для складання шкільного іспиту. У вступній кампанії з цим предметом приймати участі не збираються. Чому кожного року змінюються вимоги до високого рівня? Я згодна з тим, що змінювати рейтингову таблицю необхідно щороку, в залежності від складності тестів і результативності по країні. Але ж ми не змінюємо оцінювання шкільних контрольних робіт, а дотримуємося встановлених норм. Дуже шкода, що в перші роки впровадження ЗНО, набагато більше поважали випускників і давали їм більше можливостей на високий бал. Ви ж зробили поступки учням, які ледве пройшли поріг і зовсім не поступилися тим, хто старанно навчався. Таблицю ДПА з української мови та літератури спростили( на високий рівень + 2б.). На ПЗНО з історії 11 попилок з 47
Вчитель математики
Вибачте, 11 помилок з 47 - це 10 балів. Математика 11 з 52 - теж 10.
также-матем
Решение принимала комиссия, 18 членов единогласно за 11 Б., а не Владимир, онлайн смотрите. Если посмотрите задания по математике, то они до №14, считай устные, думать не нужно, только знай формулу и подставляй значение. Я видела как комиссии трудно было, низкий уровень знаний работы учащихся показывают. Если 11 Балов по математике, то это 2 бала начального уровня. Инженеров, техников молодых долго ждать придется. Если с укр яз. 229 958 уч. ,то с матем. 106 325уч. приняли участие. Если вы математик, то почему не научили своего ребенку тому, что знаете сами. Требовать повышения бала зачем?
Вчитель математики
Для также-матем: Ви бачили як голосували за таблицю ДПА? В ній 2 бали початкового рівня не відповідає 11 тестовим. Йдеться про ДПА. Про таблицю ЗНО не говориться.
Коментувати
ДОБРА
Наболіло вже від цієї нерозберихи всім! Пропоную:створити базу тестових завдань з усіх предметів, щоб чітко діти та й вчителі знали, що як робити.Наприклад, з історії чи географії створити по 5-6 тис. тестових завдань і хай всім буде можливість стабільно готуватися до ЗНО. А то підручники різні, вчителі теж унікуми, а як бути дітям з підготовкою? Треба думати і про те, що теперішнє покоління прагматичніше і дітям варто ставити посильні завдання. Погодьтеся, що треба вносити корективи у дійство під назвою ЗНО.
база тестовых заданий?
Для ДОБРА: зачем? Три-пять тысяч заданий? Это чтобы натаскивали по уже известным? Да если готовиться к урокам постоянно. начиная в начальной школы.то и базы нет необходимости иметь. Те,кто знает предмет. те сдают тесты на высокие баллы. ДАлее.ЧТО значит "посильные задания"? Всё ниже и ниже и ниже стремим мы страну опустить. Дык. она и так дна достигла. Снизу стучат
Студент
Для база тестовых заданий?: 50000 заданий, а не 5000 тысяч по каждому предмету. Тогда не успеют натаскать
успеют.
Для Студент: Взять того же Сканави и проследить за тематичностью... Знаешь хорошо теорию- сделаешь. Знаешь плохо - протупишь. И всё. Но и там задания собирались не за один присест. Насобирать 50 тысяч заданий в наших условиях? И чтобы БЕЗ ошибок? И чтобы . . . Допустим их собрали. Но 3-4 предмета на сдачу? Это узость мысли. А вот когда все основные наукоёмкие предметы по направлению (гуманитарные - прикладные, в обязательном порядке языки-математика-право-История Украины). В таком случае это хоть как-то оправдано
Коментувати
совесть
Вітаю таке приязне ставлення п.Бєлого до тестів зно. І якщо в цивілізованому світі це вже давно НЕ НОВЕ, І НЕ таке вже й ПРОГРЕСИВНЕ, то для України з лише 10-ма роками використання зно - єдиний варіант прозорого й чесного проведення вступних іспитів у внз. Саме СКЛАДАННЯ ІСПИТІВ. Бо далі - рулетка у приймальних комісіях, льготники, коефіцієнти... От і виглядає ЗНО у цій кухні із князьками-ректорами, сотнями внз, філіями й інститутами-кафедрами у не такому й далекому минулому, як РЕАКТИВНИЙ ДВИГУН у старій роздовбаній таврії БЕЗ КОЛЕС, ДВЕРЕЙ і лобового скла... Еліта? Та, дивлячись на ВСЕ з рівня життя простого українця, ця таврія ще й без ВОДІЯ і правил дорожнього руху...
не родителям следует определять
с какими баллами отправлять детей учиться в ВУЗы. И не ВУЗам,стремящимся набрать,пусть и полных нулей, но студентов. Ведь могут быть люди,понимающие,что контракт- это мзда.Что повальное высшее образование это нонсенс. Что в высшей школе следует учить тех, кто реально способен на мозговую деятельность. Имеем кашу в стране, и пустую страну. Страну, которая живёт БЕЗ всяких правил. СЕРАЯ ТЕРРИТОРИЯ. Никаких правил.
Ollesia
Для не родителям следует определять: Нулями діти не були- коли закінчували університетські курси. На вступних іспитах вони показували найкращі результати із-за цього. А це тому, що викладачі ВНЗ слідкували за тим, щоб в абітурієнтів були гарні знання. І вони цього добивалися, відбираючи на навчання за пільгами саме цю категорію абітурієнтів. Я маю до курсів відношення- тому це питання розумію дуже добре.
если Вы имеете отношение к
Для Ollesia: курсам,это не значит,что следует обращать внимание на Ваши слова.НАпротив.Это означает,что Ваши слова следует игнорировать как слова человека, всеми силами стремящегося притянуть деньги в свой корман.Любыми путями.
Ollesia
Для если Вы имеете отношение к: звичайно, трохи ВНЗ заробляє. Алe чому самe Ви вважаєтe, що я хочу ці гроші покласти собі в кишeню. Ми даємо знання дітям. Цe якщо ми нічого нe навчили, а просто збирали гроші, то цe інша ситуація.
Коментувати
для Мыколы
Человек читать не умеет (нет, буквы в слова складывает, но не больше), а туда же - высшее образование ему подавай.Ну не умеет выпускник читать. НУ так пусть идёт работать руками. И денег больше зарабоатет, и человеком себя чувствовать будет. А то - деньги преподавателю неси. ДИплом получай. А как работать, так месяц-другой посидел на месте инженера. А в голове-то - пустота. НИ знаний, ни понимания. Как одна мама, просившая позаниматься с ребёнком-студентом:"Ну и зачем ей начертательная геометрия? Ведь она инженером будет". А до того возмущалась6"Но ведь тетради они ведут, чтобы ими пользоваться... И мы списывали в школе. И они пусть списывают". Досписывалась. Деньги проплачены (ещё и контракт ведь, кроме проплат за контрольные-зачёты-экзамены), работы нет. Судьбы детей, о которых бестолковые родители не способны позаботится иначе,чем потраченное время детей на никому непотребные дипломы ВУЗа типа "Украина".И потрачено не неделя-месяц.ГОДЫ.
Владимир Белый
До речі, щодо реального забезпечення стабільно якісної освіти: мудрі ректорати персонально виходять на тих, хто здає ЗНО на 200 - 198 балів і запрошують до себе під програми цільової співпраці з провідними професорами ВНЗ на умовах додаткових для такого студента 0,25 чи інакше ставки лаборанта. Це я про закордон. Як дужееее поширену практику. Чи ж практикують подібне наші ВНЗ? Світ прагматично розуміє, що науковців має бути, приміром, N осіб, інженерів у декілька разів більше, а працівників продуктивно-сервісного сектора - у десятки разів більше. Тому там до ВНЗ вступають десь у середньому 30% випускників, а інші йдуть вчитися до закладів системи ПТО. У нас - до ПТУ йде 20%: цього року у нас 211 тис. випускників шкіл/ліцеївгімназій і (увага!) - 253 тис. бюджетних місць у ВНЗ III-IV рівня. Відтак закордоном у країн, з населенням у рази меншим ніж у нас, є гроші і будівельники та шляховики, щоб нам позичити та якісно виконати відповідальні роботи, а у нас великі борги на майбутнє.
Вчител
Для Владимир Белый: Думаю, що Ваші аргументи є підставою для підняття прохідного балу для ВНЗ, а не заниженням результатів ЗНО. А тоді : які погані вчителі!! І виходить, що переможець олімпіад, конкурсів, МАН, тобто кращий з кращих - на ЗНО середняк. Хіба не образливо?!
Владимир Белый
Та ні, так не буває! Справжні олімпіадники завжди виконують, навіть, ДЕКІЛЬКА ЗНО на 195 і більше. Приємним прикладом є наш теперішній вчитель фізики Олександр Мєшков, який ще не закінчивши ХНТУ з льоту гарно запрацював з ліцеїстами ФТЛ: він як олімпіадник три ЗНО здав на 199 балів.
Батьки випускників
Для Владимир Белый: Пане Володимиру, дуже добре, що в нас є здібна молодь. Але ж він навчався в профільному класі. А скільки годин мають звичайні ЗОШ? І чи мають сільські діти деяких вчителів - предметників взагалі? Вони ж у цьому не винні. А в житті потрібно влаштовуватися, вступати до навчальних закладів. Дітям потрібно давати шанс. А ви всіх оцінюєте однаково.
Коментувати
Вчитель
Гарно сказано, але Ви, напевно, дуже далекі від реалій. Маю на увазі реалії з Вашими "порогами". На пробне ЗНО дається одна шкала переводу балів, на основній сесії - інша, явно не на користь учня. Тобто, там де за гроші - потішимо вас, а де без - кинемо вас. Отак ми підтримуємо наше майбутнє.Чому не однаковий розрив між балами на ДПА? Як би Ви пояснили той факт, що 25% не пройшли поріг ЗНО? Це що такі недолугі наші діти чи завищені вимоги? Зійдіть до реалій і не будьте космополітом і не дратуйте людей!!!!
Теж вчитель
Для Вчитель: Про які завищені вимоги Ви говорите? Хто з теперішніх абітурієнтів хоч чув про збірник задач Сканаві? А саме він свого часу був основним джерелом підготовки до вступного письмового екзамену з математики. Завдання теперішнього ЗНО на його фоні, крім, можливо, останнього, виглядають дитячими казочками. І менше ніж з 31 (а не 11 з 62) балом на позитивну оцінку годі було й розраховувати. Як приклад, з 212 абітурієнтів, які поступали зі мною, 108 на першому ж екзамені отримали 2. Не думаю, що всі вони були такі недолугі. І це при тому, що документи у вузи подавав значно менший відсоток випускників шкіл. З трійками (за 5-тибальною шкалою) ніхто й гадки не мав вчитися в інституті чи університеті. А Ви тут розплакалися, що 25% неуків з двійкою-трійкою за 12-тибальною шкалою були відсіяні. То ж який же Ви вчитель?
Вчитель
Для Теж вчитель: До чого тут Ваша математика? Я про іноземну. А щодо математики, то вимоги можна і підвищити, про що заявляють самі учні-учасники ЗНО. І я зовсім не плачу, а з обуренням заявляю, більш плачевними виглядаєте саме Ви. То Вам казочку, то Сканаві!
Теж вчитель
Для Вчитель: А я не те саме кажу щодо підвищення порогу? І яке має значення предмет - математика чи іноземна? Наведений мною приклад показує, що не 25, а понад 50 відсотків були відсіяні на першому ж іспиті. І подібна ситуація була й при вступі на інші спеціальності. А ви справді плачетеся, бо пороговий бал 14 з іноземної мови - це лише четвертина знань, і прикро, що 25% учасників навіть його не здатні подолати. А що б ви заспівали, якщо б цей поріг був встановлений на рівні 28 - половини максимальної кількості балів? Саме так в ідеалі і мало би бути.
Коментувати
Микола
Пане Бєлий ви так занурились в науку що стали далекими від реального життя. На сьогоднішній день багато тих хто не має вищої освіти живуть краще ніж випускники вузів. А на сьогоднішньому засіданні комісії по ЗНО ви показали що ви звичайний "сухарь", що притаманно багатьом людям фізикл-математичного профілю. Черствий, сухий сухарь якому не притаманна великодушність людяність і емоційність. А що доля дітей? А плювати на неї, коли в таких як ви переважає бездушність.
Батьки випускників
І це правда!!! У той час, коли він вирішує долі дітей сидячи в Києві, деякі викладачі ВНЗ Херсона, його ж земляки, чергують під пунктами тестування і вмовляють випускників вступати на навчання саме до них. Ці люди розуміють, що завтра залишаться без роботи, адже випускників все менше. А те, чи вчитимуться діти, залежить від матеріальних статків батьків. І за те, що студенти отримують стипендію й не відвідують заняття не повинні відповідати діти. Чому дають бюджентні місця таким навчальним закладам Чому не дають їх, наприклад, у великому обсязі на стоматологію? Можливо надзвичайно талановита дитина маючи високі бали та не маючи коштів залишиться без омріяної професії. І годі на кожному засіданні згадувати про тисячу стипендії. Чи п. Бєлий прожив би на неї без підробітку?
Владимир Белый
О, шановні, так Ви знаєте винуватця проблеми: це той, хто про неї попереджав заздалегідь. Як сучасна молодь каже: "Ну-ну...". Не буває такого, щоб ситуація у будь-якому сегменті суспільного життя за чверть століття не змінилася кардинально і краще бути готовим як її передбачити, так і навчитися новому, що зі змінами стає звичним і вживаним більшістю населення. Не має перспектив у тих ВНЗ, які замість впровадження нових спеціальностей та форм роботи тримаються за надію набрати студентів з рівнем підготовки з матеріалу, що охоплює 7 - 11 класи, нижче за поріг випадкового вгадування та ще й розрахованого так, начебто за вгадування беруться лише 10% випускників зі 100 тисяч.
ну да, денег под матрацами
Для Батьки випускників: насобирали,чтобы неграмотным деткам давать для проплат за контрольные-зачёты-экзамены, о чём говорит ЭТА " А те, чи вчитимуться діти, залежить від матеріальних статків батьків" фраза. Страна дошла до ручки.Хотя - а снизу постуучали.Это когда родители откровенно признаются,что покупают своим детям диплом в рассрочку. НУ вы и даёте?И что ваши дети будут делать с пустой головой то?Если ребёнок талантлив,в смысле-имеет высочайшие баллы,то он поступит на бюджет.Если просто умён и не попадает в ВУЗ,то пойдёт в техникум и получит специальность,которая даст и хлеб, и до хлеба.А надо будет-поступит через год-другой. И в мед на бюджет-тоже.После колледжа.ТАК делают УМНЫЕ молодые люди.ЭТО НЕ дети.Это взрослые люди.И они способны решить,ЧТО им делать дальше.А если за них родители выступают аж так, то ума этим детям не видать(((
Коментувати
ответ!
«Большой грузовик и маленькая легковушка сталкиваются на шоссе. Сила, оказанная на грузовик легковушкой: а) больше силы, оказанной на легковушку грузовиком; б) равна силе, оказанной на легковушку грузовиком; в) меньше силы, оказанной на легковушку грузовиком; г) не существует, то есть легковушка не оказывает на грузовик никакой силы». Правильным здесь является ответ б): обе силы равны. Однако большинство студентов – как до курса по физике, так и после него – «интуитивно» выбирают ответ в)». По 3 закону Ньютона так. А на деле, сами как думаете? Хулиган наносит удар кулаком, возникает "синяк", а у хулигана травмы нет. Третий закон Ньютона ученик знает, но включает ум и ...здравый смысл побеждает. Приятно, что дети думают.
Pasufik
Згоден з усім, що Ви п. Бєлий написали. Тематичні тести практикую більше 20 років і бачу їх користь. Правда, це добрий кусень роботи(п’ятнадцять тем ,ЗО завдань з дванадцятьма запитаннями=480), але ще ніодин учень не сказав мені, що отримав несправедливу оцінку. Та головне, що кожен мусить ворушити своїм мозком, а не шукати звідки списати. І от тут-то вилазять усі огріхи шкільного навчання, адже життя не обдуриш. Підприємець не буде миритися з недовченістю працівника,тому мусимо учням пояснювати, чому добре вчитися вигідно саме їм .а не НЗ.

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!