Osvita.ua Блоги В. Громовий: новий Закон «Про освіту», де нічого нового
В. Громовий: новий Закон «Про освіту», де нічого нового

Удосконалення поганого лише зробить стан справ в освіті ще гіршим, що зараз і відбувається

В. Громовий: новий Закон «Про освіту», де нічого нового

Автор: Віктор Громовий, освітній експерт, заслужений вчитель України.

Ми четвертий рік поспіль «жуємо соплі» із прийняттям нового Закону «Про освіту», у якому не буде нічого по-справжньому нового.

«Оновлюємо» програми, залишивши неоновлені стандарти позавчорашнього дня.

 «Прожужжали всі вуха» компетентнісним підходом, який був педагогічною модою в 60-70-х роках минулого століття, і проводимо ЗНО з історії за завданнями, в яких цим підходом і «не пахне».

«Реформуємо» систему освіти, залишивши в недоторканому вигляді совдеповську вертикаль управління.

Декларуємо намір мати нового українського вчителя для нової української школи і залишаємо в недоторканому вигляді стару систему інститутів післядипломної освіти та методкабінетів.

Так прорив у майбутнє не робиться! Удосконалення поганого лише зробить стан справ ще гіршим. Що зараз і відбувається. На жаль...

ФБ нагадав мою тезу дворічної давності, цитую себе: «В освіті так це точно не треба будувати «школу як школу», бо так ми ніколи не наздоженемо Європу. Слід відразу ж діяти наввипередки, взявшись за побудову «школи, яка не школа». Звісно, для цього нам потрібна філософія мрії і націленість на прорив, амбітна мета (збудувати найкращу в світі шкільну освіту) і сміливе футуристичне бачення.

Уявіть собі заголовки провідних світових медіа: «Україна стала першою в світі країною, яка відмовилась від класно-урочної системи», «Індивідуальні освітні траєкторії замість державних програм», «Школи без уроків і дзвінків», «Українські діти самі планують власну освіту», «Україна запровадила ваучер на професійний розвиток вчителя», «Українські діти тепер мають освітні рахунки в банках», «В Україні відмовились від регламентації терміну навчання (хто як зможе!) чи тривалості навчальних занять (усе гнучко!)», «Україна демонструє світові ефективність освіти без начальника (замість управлінь освіти, там діють сервісні центри)», «Україна змогла очиститись від псевдонауковців: лише 10% викладачів змогли підтвердити свої наукові ступені», «Українські віртуальні університети вчать ще не існуючим професіям»...

Уявили? Погано уявляється!? Фіни теж погано уявляли 20 років тому, як вони можуть стати законодавцями мод в освіті.

Оригінал

Освіта.ua
16.06.2017

Популярні блоги
Сергій Колебошин: PISA як точка відліку, а не паніки Результати PISA для багатьох виявилися шоком і «зрадою», хтось насміхався, комусь взагалі нецікаво
Семен Єсилевський: скільки вкладати в освіту? Україна належить до країн, де не простежується залежність якості освіти від витрат на неї
Ігор Лікарчук: конкурсна машина працює Чи потрібний державний конкурс «Учитель року» взагалі? А якщо потрібний, то для чого?
Микита Андрєєв: про проєкти двох цікавих документів Наївно було думати, що зі зміною влади зміниться спосіб мислення менеджменту середнього рівня
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Сковорода на новий манір
Всякому місту-звичай і права. Петро для панів БПП шукає офшори, Кононенко-купець обдурити прудкий, Ляшко зводить дім свій на модний манір Його непокоїть Гей-Венерин амур, Аваков-міністр гендлює, візьми перевір! Освітянка – Гриневич, у полоні компетентних дум, Учню тріщить голова, спудеям ладять за взірець плагіат, Гройсман іноземних заводить міністрів-телят Бо мекають в унісон олігархам- вовкулакам В олігархів – БПП, дім-Україна, як вулик, гуде від гуляк, Ладить Мінюст на смак Президента права, З диспутів нардепам, в голові крутить свій дур Всякому багатію в Україні створюють необмежені звичаї і права. Знаю, що смерть — як коса замашна, Навіть царя-нелюда Порошенка не обійде вона. Байдуже смерті, мужик то чи цар,—
Олександр
Совдеповская модель управления системой образования им. министра-плагиатора Гриневич предполагает: безнаказанность чиновников от образования - ректоров ВУЗов, директоров техникумов, школ за нарушения трудового законодательства; безответственность МОН в кадровой политике (непотизм); возрождение системы круговой поруки и стимулирование коррупции; псевдонаучная деятельность - поощрение плагиата
Капец
Хоть в одном я с тобой согласен Витя - новий Закон «Про освіту», де нічого нового.Спасибо за правду!!!!!!!!!!!!!!!
Олекса Позняк
Для Капец: Виктор толковый мужик, почти всё в цель, и аналитик толковый и реалии школьной жизни знает
Коментувати
Підтримую
Браво, Віктор Громовий! Завжди очікую на Ваші оцінки, і як завжди вони влучні. Це допомагає утримувати розуміння того, що діється навколо нас і з нами. Дякую.
$
У нас создали ОТГ,в ней районо. Не видно никаких реформ. Бумажки пишем все те же,проверками замучили. Чаще стали приезжать в школу по поводу и без повода,отвлекая фактически от учебного процесса. А как зарплату начисляют-это просто цирк) То недоплатят,то переплатят. Бухгалтера,которые раньше не были связаны с " освітой". Смотрим на всё это и думаем- это ли реформы???
123
А що ви очікували? Ті ж люди, ті ж дії...
Коментувати
эхе-хе
Заклопотаність проблемою новизни і пріоритету у мистецтві зумовила сильні і слабкі сторони футуризму: сама його назва прокламировало небажання художників не тільки обертатися назад, але і затримуватися в сьогоденні, що призводило до постійного оновлення поетики, зміну творчих принципів. Зворотним боком такої стрімкої еволюції будь-якого художника або угруповання ставали постійні міжусобиці в самому футуристичному таборі, коротке життя більшості угруповань, а то й самих художників-авангардистів (причому не тільки в мистецтві), не витримують шаленого темпу погоні за новизною.
Эх Витя
Очередное бла-бла-бла ,,,,,,,,,,,, Опять одно и тоже

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!