Т. Мілованов: без науки у нас не стане майбутнього

Держава довела свою неспроможність розвивати якісну, некорумповану, незаполітизовану науку та освіту

Т. Мілованов: без науки у нас не стане майбутнього

Автор: Тимофій Мілованов, почесний президент Київської школи економіки

Звернення до заможних українців.

Я прошу Вас створювати та підтримувати приватні університети та дослідницькі центри.

Україна "доїдає" технології та інфраструктуру, що залишились від Радянського Союзу. Те саме відбувається і з науковими та дослідницькими ресурсами. В університетах та інститутах залишились поодинокі осередки успішних та фахових науковців, але це винятки. Низькі етичні стандарти, в тому числі плагіат, та ізольованість від сучасної світової думки характерні для більшості галузей української науки. В той час як світова наука стрімко йде вперед, українська деградує. Коли ми залишимось без науки, у нас не стане майбутнього.

Україні потрібні потужні приватні університети та дослідницькі центри. Вони мають бути приватними, тому що держава довела свою неспроможність розвивати якісну, некорумповану, незаполітизовану науку та освіту. Сьогоднішні державні службовці не розуміють, що таке наука і як її розвивати, і, на жаль, не є зацікавленими в долі науки в України.

Приватні університети та дослідницькі центри, створені на кошти благодійників, зможуть стати територією для вільного обміну думками і створення нових ідей на користь всього суспільства. Незалежна та якісна наука - це передумова інтелектуального суверенітету України і перетворення її на країну, яка сама вирішує свою долю.

Якщо в майбутньому ми хочемо мати власні «Стенфорди» та «Гарварди», ми маємо знайти ресурси і створити умови для того, щоб

  • талановита молодь в Україні була зацікавлена працювати в науці;
  • повернути декого із тих вчених, які поїхали з України та побудували кар’єру або отримали освіту за кордоном;
  • підтримати і допомогти розвиватись ученим, які ще працюють в українській науці.

Ви, заможні та успішні люди України, безпосередньо впливаєте на майбутнє нашої держави. Від ваших рішень, ваших інвестицій залежить, будуть у нас справжні наука та прикладні дослідження чи вони так і лишаться фантомними.

Певно, ви можете мати сумнів щодо того, яким проектам чи науковцям надати свою підтримку, з огляду на брак досвіду та експертизи в цьому питанні. І дійсно є ризик, що ваші інвестиції потраплять до рук шарлатанів або будуть витрачені на створення програм, які не є перспективними та суспільно значущими. Але ця проблема вирішується. Ви можете обрати вчених з бездоганною міжнародною репутацією та науковими результатами. Ці вчені зможуть відібрати для вас проекти, центри, університети, що будуть варті вашої уваги.

Від вашого вибору залежить, на якому фундаменті буде зростати нова Україна. А ми, науковці, зі свого боку будемо працювати над створенням якісних наукових та освітніх проектів, які можуть бути корисними для суспільства та бізнесу.

Ми всі лідери у своїх напрямках. І ми всі взяли на себе відповідальність за зміни в Україні. Серед іншого, це й відповідальність за те, чи буде Україна нацією плагіаторів та корупціонерів від науки чи перетвориться на націю науковців, інноваторів, лідерів та підприємців.

Оригінал

Освіта.ua
13.06.2017

Популярні блоги
О. Костюк: Польщі потрібні таланти, а Україні – ні? Система вищої освіти України приречена продукувати масовий освітній продукт, а не унікальний
І. Лікарчук: вчитися мають ті, хто хоче здобути освіту Повна загальна середня освіта повинна бути не обов’язковою, а загальнодоступною
Д. Ламза: ніхто не хоче йти в освіту або школа без учителів Від Кабінету Міністрів немає жодних дій щодо підвищення значимості професії вчителя
С. Колебошин: 3000 спартанців (задача про молодих вчителів) 3000 молодих вчителів на 15000 шкіл, що в середньому – 1 новий вчитель на 5 шкіл
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Pasufik
Для Олександр. Согласен с аналитической составляющей Ваших заметок, но выводы, на мой взгляд, не объективные. Порошенко, Яценюк, Гриневич могут принимать замечательные решения( и их много), но реализацию могут осуществить лишь те, кто обладает реальными рычагами исполнительской власти. А вот тут у нас настоящее болото, в котором наглые советские чиновники, злоупотребляя нашей демократией ловят рыбку и очень крупную. Посмотрите на их дворцы вокруг наших городов в престижных поместьях и станет понятно какая власть чуждая обществу. Войну народу чиновники обЪявили давно, это мы все знаем, а вот бороться с ними не хотим, пусть это делает кто угодно, только не мы. Хорошо стоять в сторонке, труднее каждый день бороться со всей этой сворой ненасытных взяточников и казнокрадов. Мы умеем выходить на митинги перед ВР, Кабмином и т.д. А хоть один раз Тимошенко организовала митинг перед дворцом, в котором живет наглый высокопоставленый чиновник? Нет, ворона вороне глаз не выклюнет!
))))))))))))))))))))
Для Pasufik: Царь у нас хороший. Это бояре поганые всё виновны
Царь у нас
(Хорошый), но в переносном значении этого слова.
Pasufik
До тех пор, пока будем только кивать на царя ничего в стране не изменится. Кеннеди сказал:"Не спрашивай, что государство должно сделать для тебя, спроси себя, что ты можешь сделать для процветания твоей страны"!
Коментувати
Олександр
(продолжение)Одновременный прессинг воздействия институтами власти на сознание человека предполагаемыми негативными факторами, экономическими, социально-политическими формируют неопродолимый барьер в системе политических отношений : личность – общество – власть. Пратнерство и диалог между властью и гражданами Украины отсутствует. В реальности существует коррупционное партнерство (политическое, экономическое, служебное, статусное) между чиновниками от власти. Такая власть чужда обществу, она объявила войну украинскому народу. Мы сделали ошибку, когда голосовали за Порошенка, Яценюка, Гриневич и им подобным.
Олександр
Политическое реформирование связано с множеством инноваций в общественно-политической жизни. К сожалению, процесс реформирования в Украине связан в большей мере с формальными, количественными показателями нововведений, но не с качественной его составляющей, т.е. результативностью и реализацией. Контроль над выполнением и их реализацией в большинстве случаев отсутствует. Например, реформа в системе образования сведена не к качественным преобразованиям в этой сфере, а к системе управления, уменьшения администрирования образовательной деятельностью, дерегуляция, координация, автономия и.т.п. Негативной стороной подобного процесса явилось усиления зависимости человека от администрации, злоупотребления служебным положением чиновников от образования, игнорирование органами власти, МОН фактов нарушения прав человека (учителей, научных работников) в этой сфере. Одновременный прессинг воздействия институтами власти на сознание человека предполагаемыми негативными факторами,...
Студeнт пeдунівeрситeту
Хороша рeклама про приватні вищі навчальні заклади.