Osvita.ua Блоги О. Співаковський: кінцевої редакції статті 7 поки немає
О. Співаковський: кінцевої редакції статті 7 поки немає

Відсутність консолідованої позиції з цього питання породжує обґрунтовані сумніви у можливості прийняття закону

О. Співаковський: кінцевої редакції статті 7 поки немає

Автор: Олександр Співаковський, народний депутат, перший заступник голови Комітету ВР з питань науки і освіти, член фракції БПП.

Шановні колеги!

Як мною вже неодноразово зазначалось, ми знаходимось на фінішній прямій нелегкого шляху по доопрацюванню проекту базового Закону України «Про освіту» (3491-д) до другого читання.

Засідання робочої групи відбуваються практично щодня і експерти на них працюють до пізньої ночі…

Комітет та вся освітянська спільнота робить усе для того, щоб на виході ми отримали досконалий, сучасний і збалансований Закон, який стане справжнім кодексом освітньої сфери.

Більшість спірних питань вже врегульовано, але ще залишилась низка дражливих моментів, щодо вирішення яких представники освітянського середовища мають контроверсійні погляди.

Насамперед – це мовне питання.

Нагадаю, що для пошуку взаємоузгодженого рішення на базі Комітету вже проведено два розширених засідання робочої групи, до участі в яких залучались народні депутати України, очільники Міністерства освіти і науки України, представники Національних академій наук та фахових інститутів, громадських організацій, творчих спілок, експертного середовища та навіть представництв іноземних країн.

На останньому засіданні, яке відбулось 26 травня 2017 року, у залі вирували гарячі дискусії. Прибічники різних точок зору безкомпромісно відстоювали свої позиції, а рівень суперечок досягав точки кипіння.

На жаль, через значну розбіжність поглядів досягти консенсусу та погодити кінцеву редакцію статті 7 законопроекту поки що не вдалося, а запропонована Міністерством освіти і науки версія одностайної підтримки не знайшла…

Тому, з метою максимального врахування всіх поглядів та пропозицій народних депутатів України, Міносвіти, експертного середовища та громадськості було прийнято рішення щодо проведення на базі Міністерства освіти і науки України 30 травня 2017 року засідання робочої групи та направлення 1 червня до Комітету з питань науки і освіти узгодженого тексту цієї статті.

На жаль, станом на 19 годину сьогоднішнього дня ця редакція до Комітету так і не надійшла…

Відсутність консолідованої позиції всіх ключових груп з цього питання породжує цілком обґрунтовані сумніви у можливості прийняття позитивного рішення Комітетом на засіданні у наступну середу – 7 червня, на якому мало бути проведене остаточне обговорення проекту Закону України «Про освіту» до другого читання.

Мало того, не виключена вірогідність перетворення цього засідання у яскраве шоу, прецеденти якого, на жаль, вже мали місце при обговоренні цього питання у інших державних інституціях.

Ці обставини, а також неузгодженість питань щодо структури освіти, місця технікумів і коледжів, позашкільної освіти та проблемних аспектів, викладених у прикінцевих положеннях законопроекту свідчать про існування реальної загрози «провалення» законопроекту 3491-д…

Саме тому було вирішено надати можливість всім ключовим учасникам підготовки законопроекту в умовах взаємної поваги та згоди знайти зважене рішення, яке забезпечить сталий розвиток освітньої галузі на наступні 25 – 30 років.

І тому засідання Комітету, до порядку денного якого буде винесене всього одне питання – розгляд Закону України «Про освіту» (3491-д) до другого читання, перенесено на 21 червня 2017 року.

Маю велику надію, що до цього часу всі ми дійдемо спільної думки і до парламентської зали вийдемо з єдиною виваженою позицією.

Оригінал

Освіта.ua
06.06.2017

Популярні блоги
В. Співаковський: домашні завдання ще є? Не скасували? «Відчуття часу» дозволить дитині у дорослому житті нікуди не спізнюватися і все робити вчасно
Олена Князева: чому вчителі йдуть зі школи? Школа перестала бути не тільки місцем радості Дитинства, а й місцем професійної реалізації вчителя
В. Громовий: щодо скандалу з шампанським у День учителя Роль жертви, яка виправдовується, - це найгірше, що може обрати для себе директор школи чи вчитель
Олена Шаповалова: що дають нам студенти-іноземці Навчання іноземців протягом року принесе Україні суму, яка співставна з трьома бюджетами Житомира
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
милашка
Уже так обожглись на воплях Тягнибока щодо можливості життя тількі за умови спілкування українською мовою! Кончилось это печально... Неужели у нас нет других насущных проблем, как только "якою мовою спілкуватися "? Мы все очень хорошо друг друга понимаем, только некоторых это не устраевает...
Андрей
Для милашка: милашка, нас мовою и войной на Донбассе отвликают от насушных проблeм (от повышения тарифов на воду, цен на продукты питания, повышения доллара.) По украинским новостям получается, что Донецк и Луганск сам себя обстрелял, а потом говорят, украинцы не обстреливают ни кого, и через минуту говорят, что украинцы передвигают вперед свои позиции. Как такое может? Я не могу поверить, что они сами себя стреляли.
Ірина
Андрію,перепрошую, але Ви російською (мабуть рідною) пишите з помилками.
роман
А свій текст Ви добре прочитали? Дві помилки щонайменше.
Коментувати
совесть
Порівнюючи тести ЗНО з укр. мови та рос., англ., нім., фр., ісп. виявляється, що з рос. мови він аналогічний до укр. мови і ЗОВСІМ не схожий на тести з 4 перелічених інших мов. Дивина... І що з цим робити? Таки рідніша рос. до укр. мови, ніж інші, як показує уцояо. Та чи поможе це правильно сформулювати ст.7?
Тамара
К вопросу о языках надо отнестись ОЧЕНЬ осторожно и продуманно. Поймите, люди, которые живут на юге, разговаривают, думают и читают на русском, болгарском, молдавском, гагаузском языках и т.д. не готовы от них фактически отказаться ради украинского!!! Ну не будет этого! Не нужно ничего навязывать! Навязывание языка вызывает только злобу. В нашей многонациональной стране надо вырабатывать терпимость и понимание проблем всех национальностей, не надо ущемлять людей, насильно мил не будешь!!!
Буковинець
Для Тамара: У свій час я вивчав російську мову, частину лекцій в університеті слухав на російській, читав книги російською, і Ви, знаєте, не відчував ніякого дискомфорту. Бо у той же час думав російською. Думаю, що більшість моїх сучасників відчували те ж саме. Ваші слова ще раз підтверджують думку, що російськомовні громадяни не спроможні опанувати українську. Навіть зараз не відчуваю, що читаю російською. Проживаючи в Іспанії, спочатку намагався перекладати на українську, та почав розуміти, що мої потуги в опануванні мови країни перебування надто нікчемні. Тоді взяв за правило думати і відповідати іспанською. Справа зрушилась з місця.
Тамара
Ні, шановний, я сказала тільки те, що сказала. Не треба нічого домислювати. А в Іспанії ви спитали басків чи каталонців? Якої вони думки про іспанську мову? На Одещині, в Ізмаільському районі, спитайте болгар, в Ренійському - гагаузів, молдаван спитайте в Тарутинському. КОЖЕН скаже, що ничого не має проти української мови, але людині хочеться подивиться передачу, послухати новини, пісню своєю рідною мовою, і не тільки в рейсовому автобусі. Просто ви розмірковуєте як людина, яка живе в українському мовному середовищі і не хоче чути альтернативної думки. Ось в чому наша біда. Цікаво, коли ви зрозумієте, що є інша Україна, Україна без Карпат, полонин. Можна проїхати півднем України сотні кілометрів і не почути української. Але і там люблять свою землю, свою країну. І там живуть патріоти України, які не говорять українською мовою. Розуміють, але не говорять. Ось і я не вивчала українську, може й помилок наробила.
Коментувати
N
Пропоную: Стаття 7. Мова освіти Мовою освіти є українська мова та мови навчання (або мови вивчення).

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!