Osvita.ua Блоги В. Бєлий: зміна образу бюрократа на менеджера
В. Бєлий: зміна образу бюрократа на менеджера

Варто інституційно заборонити владним органам проводити наради пострадянського формату

В. Бєлий: зміна образу бюрократа на менеджера

Автор: Володимир Бєлий, заступник директора з НВР, фізико-технічний ліцей м. Херсона.

Прозасідалися. Досить

Нескладно зрозуміти природу існуючого у нас співвідношення надвеликого обсягу емоційної критики на адресу тих чи інших посадовців до мізерної кількості конкретно продуманих проектних пропозицій, спрямованих на зміни до кращих моделей/варіантів/форм здійснення суспільно-значимої діяльності. У тому числі й у сегменті управління суспільними справами.

Задля збільшення другого варто давно ІНСТИТУЦІЙНО заборонити усім владним органам проводити наради пострадянського формату, коли «вищий» керівник регулярно збирає «нижчих» керівників, щоб годинами розповідати їм, що і як тим потрібно організувати у підопічних закладах. А керівники, приміром, ЗНЗ у свою чергу збирають підопічних вчителів чи учнів на так званні «лінійки» і повторюють вказівки з тих нарад у свою чергу.

Мені випало пропрацювати три роки у закордонній системі, де вчителів збирали один раз на рік (перед першим днем занять нового навчального року, щоб офіційно з вуст директора познайомити з новими колегами та повідомити про інтегральні підсумкові результати випускників закладу за минулий рік на «вас» (аналог нашого ДПА, поєднаного із ЗНО). І ВСЕ!

А ліцеї там працюють так, що нам і не снилося, бо все ув’язано на всім відому організацію діяльності, яка інституційно не пропустить «халяву» чи тіньові впливи. Нікому не треба щораз перепитувати, що треба, нікого ні до чого не треба закликати, бо кожен сам дбає, щоб не втрапити у халепу з тієї причини, що як він, так і інші, будуть у визначений час з відомою всім періодичністю дивитись на результати твоєї роботи – вчителі, адміністрація, твої батьки та опосередковано твої ровесники.

Аналогічно й вчителі – весь час під оцінювальним оком учнів, бо ж підсумкові результати буде виставляти не свій вчитель, а незалежна системна процедура оцінювання.

Саме тому у тамтешніх системах, приміром освіти, реально діє принцип відповідальності як відповідальність кожної особи, котра взялася за ту чи іншу справу: учні – вчитися, а вчителі – вчити, приміром.

Відтак, з відмовою від практики всеохоплюючих нарад і нашим чиновникам визначиться те місце на якому вони й мають бути – за робочим столом, а не на трибунах для «метання» закликів, побажань, вказівок з погрозами чи самозвітів упереміж з черговими обіцянками.

Замість цієї непродуктивної проформи управління поступово визріє й у нас культура проектно-аналітичного та цільового менеджменту сучасного формату. Форма теж має значення, бо саме з неї, у залежності від її сутнісного змісту, й виростає або лише проформа симуляції діяльності, або життєва формалізація реальних її продуктів. Останнє й дозволить управлінцям-посадовцям змінити набридлий чи не всім образ бюрократа на суспільно-очікуваний образ проектного менеджера.

Оригінал

Освіта.ua
18.05.2017

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
кіра
продовження: що керівництво злвживає своїхми посадами, нараховуючи собі захмарні зарплати і доплати, в той час коли ректолр скорочує до неможливих розмірв штат технічного і обслуговуючого персоналу, зокрема чергові і охоронник и в гуртожитках перевендені на 05.ставки, прибиральниць скоротили, коменданти змушують чергових прибирати вмісто прибиральниць приміщення, шантажуючи працівників скороченням та звільненням. Якщо проаналізувати е-декларації перших керінвиків даного вузу, стає незрозумілим, де і коли можна такі статки заробити отримуючі державні зарплати??? на самкінць ці постінй непотрібні неефективні наради, поради, летучки, пятимінутки, засідання зранку до вечора привело цей вуз не до європейського рівня, а непослідовна, хаосна, неврівноважена поведінка ректора призвела вуз до прірви, до повного морального і фізичного знищеня. Хто дасть правову оцінку таким діям зухвалогоректора, волюнтариста Щербан т.Д.?і до яких пір це виш буде існувати, ректор якого дискредитував в своїй особі...
Олекса Позняк
Для кіра: согласен, в нашей системе воруют как перед последним днём Помпеи.Директора особенно если в смычке с районо
Коментувати
кіра
До прикладу в Мукачівському виші ректор після її призначення, а це майже три роки, увесь цей час із нарад не вилізає, одні починає, інші закінчує. треті призупиняє, бо перші і другі ще не завершені. В такому дурдомі працюють викладачі, декани завкатедрами МДУ три роки поспіль. Це метод керуваня пропащим вузом, який ніяк з моменту призначення ректором Щербан Т. не може вийти на повноцінний європецський рівень надання освітніх послуг, бабільше показники впали до мінімуму, останні місця в рейтингах, невиконання ліцензійованих обсягів, невиконання і провал вступної кампанії 2016-2017рр. натомість процвітає корупція,хзабарництво серед викладачів та персоналу. Студенітв немає взагалі, на лекціях по 2-3 студентів і це ще добре, викладчів на .25 ставки тьма, які не мають там що робити, проте деякі викладачі при тому зубожінню мду успішно захищають дисертації як кандидатські так і докторські, яка якість і кінцевий результат діяльності цього гіпермаркету по продажі дипломів та статусів.юІ це при тому ,що...

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!