С. Горбачов: РУО мають бути ліквідовані

Адекватні люди з управлінь освіти знайдуть себе у новій якості на користь дітям та освіті загалом

С. Горбачов: РУО мають бути ліквідовані

Автор: Сергій Горбачов, директор Спеціалізованої школи ім. Івана Багряного №148 м. Києва.

Окремий пост стосовно районних управлінь освіти.

Я вперше публічно і недвозначно висловлююсь за ліквідацію цього рівня системи освіти. До цього моменту у мене були сумніви щодо рішучих дій у цьому напрямі, бо маю позитивний досвід конструктивного спілкування з керівництвом РУО у нашому районі.

Вочевидь, мій досвід був обмежений і я мав замало інформації.

Те, що я побачив зараз на прикладі Оболонського РУО, доводить: ця ланка освіти дуже вразлива і жодним чином не захищена від свавілля чиновників сама і не захищає від такого свавілля заклади освіти.

Саме тому: РУО МАЮТЬ БУТИ ЛІКВІДОВАНІ.

Адекватні люди з управлінь освіти не загубляться: знайдуть себе у новій якості на користь дітям та освіті загалом. І я з власного досвіду знаю, що таких професійних людей там - чимало.

А неадекватним персонажам в освіті робити нічого.

Оригінал

Освіта.ua
16.05.2017

Популярні блоги
І. Лікарчук: педагогам шкіл не повинні урізати зарплату Чому скорочення бюджетних видатків у освіті потрібно робити за рахунок тих, хто проводить уроки?
Тамара Горіха Зерня: ми втратимо багато абітурієнтів Держава б мала зараз максимально спростити умови вступу і розширити державне замовлення
О. Істер: спрощена процедура ЗНО вимагає корекції Пропозиція «випускники складатимуть мультипредметний онлайн-тест» вимагає корекції
І. Лікарчук: українська система ЗНО стала на шлях стагнації Врятувати систему ЗНО від краху чи зникнення зможуть лише нові команда та технології
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Учитель
Уявімо, що вже немає отих ДОН,РУО та РМК, ПОІППО, вже не пише ніхто велику кучу паперів, вчителі працюють так як бажають, кожна школа будує свій освітній простір та намагається залучити до себе на навчання тільки найкращих, директор-великий демократ і дозволяє учителю експериментувати на свій розсуд ( без стороннього втручання, за власною методикою, за власними програмами та ін.). Але хто напевно знає що з цього вийде? Чиї діти мають бути піддослідними, поки дорослі в пошуках та реформах? Чи всі учителі гарантовано вже сьогодні є сучасними і не потребують підвищення власної професійності, не бажають фахового спілкування, орієнтовані у майбутнє? Думаю, має бути критичний погляд з боку ( і під різним кутом). Е запити та власні бачення на сучасну освіту у всіх небайдужих. Ми всі хочемо, щоб наші діти були щасливими та успішними. І хтось має все це робити вже сьогодні. Хто? Світле майбутнє у кожного своє. А ліквідація без адекватної заміни не вирішить проблем.
Олекса Позняк
Для Учитель: За 40 лет работы в школе никто из районо нам не помог. А мешали работать и воровали всё что могли. Ваше "как бы чего не вышло" напоминает мне рыдание рядовых коммунистов после закрытия райкомов КПСС: да мы теперь как сироты, да мы пропадём если инспектор райкома не скажет когда садить картошку. Закрыть эти санатории для жён и любовниц начальства однозначно. А финансирование - школам и пусть директор с советом школы решает куда потратить-на спецкурсы для учителя или оборудование.Но Лиля на это не пойдёт -независимые школы не понесут мзду
anton2000
Для Учитель: читаю ваше послание и прямо вижу того учителя, который может творить только под мудрым руководством РУО, ... Вам не смешно было это все писать? Вы знаете, если учитель безграмотный-бездарь, не желающий развиваться, то будет РУО или не будет РУО он все равно будет бездарь. А "велика кучу паперів", о которой вы упоминаете, забирает у сегодняшних творческих учителей огромное количество времени и сил, которые они могли потратить на детей. А ведь не только куча отчетов, планов и т. д. отбирает время. Есть еще куча другим мероприятий от РУО и др., отвлекающих учителя и детей от учебного процесса.
Коментувати
aha
Давайте ліквідуйте РОУ, замініть їх на якість там органи управління освітою ОТГ і побачите різницю, коли все одно хтось керує, але цей хтось на додаток безклепкий самодур чи самодурка (в нас, в Барській ОТГ, саме таку призначили). Буде, як в анекдоті- "люблять, як і любили, а писанини добавилось"
Олекса Позняк
Для aha: Не надо нам и новое районо от ОТГ. Школа должна быть подконтрольна родителям и коллективу школы. Ну и где-то вдалеке школьная инспекция если возникают конфликты
Коментувати
Володимир
"Управляти" освітою має той, хто її фінансує, керуючись законодавчими актами про освіту, своїми регіональними повноваженнями, та здоровим глуздом.
Олекса Позняк
Для Володимир: финансирует народ. Не путайте финансирование с распределением и последующим разворовыванием
Коментувати
василь
100% погоджуюсь з автором і з Олекса Позняк РУО це важучий баласт в системі освіти вони блокують подавляють любі ініціативи засипають заклади телефонограмами вимагають термінового надання не потрібних звітів блокують роботу плановими і позаплановими перевірками а участь учителів та учнів в масовках на заходах нікому непотрібні семінари які організовують під час навчального процесу ви запитуєте чим заважають відстань значення немає керують в телефонному режимі а щоб приборкати директора самодура є багато способів і РУО їх не контролюють а в основному підтримують.
Учитель
А навіщо ще створюються відділи освіти у громадах? Вірю, що зараз вже є багато прогресивних директорів, які самі зможуть взяти на себе відповідальність в повному обсязі за діяльність свого закладу, не просто діяльність, а максимально гарантовані освітні послуги для всіх без виключення дітей з перспективою подальшої успішної реалізації кожного випускника школи. Не готові ще зараз школи правити самостійно, дуже низький рівень самосвідомості та відповідальності.Але в більшості з РУО зручніше, краще сказати про недоліки його роботи, або закреслити всі зусилля на консолідацію діяльності мережі шкіл певного району, міста. А ми вчителі маємо самі якісно щодня проводити сучасні уроки та адекватно оцінювати свою діяльність. І якщо заслуговуємо на це,то маємо високу оцінку своєї діяльності від дітей, батьків, директора, РМК, РУО.
Нытик
Для Учитель: У нас створили ОТГ,а при ній- гуманітарний відділ. Позитивних змін -ніяких. Та ж сама паперотворчість. Але крім того,працівники в ньому-некомпетентні, бо коли звертаєшся по допомогу-відповіді не можуть дати,бо немає досвіду роботи,зате кум,сват,брат голови ради. Оце такі реформи.
Ніна
Для Нытик: Абсолютная правда. А еще имейте ввіду, что не сократили НИ ОДНОГО работника департамента образования и НИ ОДНОГО работника института ОИППО. Они и пушут бумажки пачками, создают видимость бурной деятельности. Кого надо убирать, так это областных чиновников, которые ОЧЕНЬ далеки от школы,НИЧЕГО не решают, но требуют отчета, ПРОВЕРЯЮТ И НАПРАВЛЯЮТ БУМАЖКИ!!!
Олекса Позняк
Для Нытик: наши бюрократы умеют извратить всё
Коментувати
Л.В.
Давайте ліквідуємо РУО та й уже наші директори стануть взагалі некерованими. А вам не прийшла думка, що принаймні хоча б ця ланка освіти трохи стримує їх, бо вони вже перестали розрізняти де приватний сектор, а де державний? Звичайно, не всі, але в основному... Бачите, не сподобалося щось директеру, а що говорити про звичайеого вчителя, який зранку намагається вловити настрій директора і спланувати як вести себе далі... Щоденно, а не іноді, як ви перед РУО. Залишити, і не обговорюється! Вивчіть народну мудрість ,,, Ломать _ не строить, строить _ не ломать ’’. Щодо іншого питання про сільські школи. Невже важко зрозуміти, що меншу кількість дітей легше навчити і ці діти насправді у кращому становищі ніж міські. З ними по суті щоденно працюють не просто вчителі, а , повірте, хороші репетитори, бо кожна дитина змушена працювати у зв’язку з малою кількістю учнів. Просто зручно так говорити, адже потрібна економія коштів!
Олекса Позняк
Для Л.В.: То что власть директорская очень большая - факт. Но районо крепко дружит с самодурами- те умеют выдавить с коллектива на конверт. Управление надо передавать заинтересованной в качестве образования раде школы, а директора нанимать как менеджера
Анна Перша
Для Олекса Позняк:Директор школи із стажем роботи-це і є менеджер,якого не треба вчити. А ось рада школи-напівбалаган і "збіговисько"! Погодьтеся-і в "демократичній" раді школи знайдеться авторитарно-впливова вчителька з течкою грамот і настроєм "а я скажу! бачте,як я працювала!!!!!" і все-нарадились.А гроші здавати "на конверт"??? Тільки не в сільській місцевості-сільські вчителі такого не роблять(я 20 років працюю вчителем),а якщо скажуть платити-зателефоную "куданада". І ще-директор має влаштовувати всіх як професіонал(колектив кожного року у червні це демонструє таємним голосуванням),а вчителі мають дотримуватися елементарної субординації,бо , судячи з сучасних реалій, директорів будуть обирати(не з інших шкіл чи з сторонніх людей).Вищу категорію я отримала-нікому нічого не носила,ось тільки двічі 3-ті місця обласної олімпіади привозила у наш невеликий район,і то казали"ну не перші ж!"БУдьмо розумніші за чиновників,всіх не переробимо!
Олекса Позняк
Для Анна Перша: Ще М Твен казав що монархія була б найкращою формою правління якби монарх був би найкращим у державі. Так і директор. і стаж тут ні при чому. У директора надзвичайно велика незбалансована влада у школі. Може з’їсти будь кого - профспілка і не мукне. Це у Трампа є конгрес і сенат які гальмують дурість президента. А у школі хто його зупиняє? Може розподілити години так що будете найгіршою учителькою в районі- дасть клас де через день у міліцію потрібно йти, а учні 2+2 не знають. Владу директора ніхто не обмежує - немає противаги. У вашій школі трапляється що хтось на нараді встряє у суперечку: "ви якусь дурницю кажете пане директор, треба по іншому"? Може директор каже що був неправий у спорі 1ю Анною? Що директор не ляпне усі або мовчать або так-таки- такають. Мого директора вже обрали - ніхто в колективі і не знав коли. Не думайте що батьки дурні і не знають що краще їх дітям. Рада школи також перешерстила б фінанси а то у багатьох директорів прилипає до рук
Коментувати
Ірина
Я вам "раджу" вам ліквідувати МОНУ. Чому ви думаєте що вам заважає працювати РУО?
Ната
Мені так цікаво читати коментарі вчителів,яким заважають жити РУО.Цікаво а чому вчителя мовчать, коли міністр говорить про низьку якість освіти в селі і про оптимізацію шкіл
Родион
Для Ната: А чи не з відділу освіти і його начальника потрібно починати, коли говоримо про низький рівень освіти в сільських районах? Таке враження що їх навмисне тримають щоб знищити освіту.
Ната
Для Радион: А що начальник не дає якісно проводити уроки в школах? От поясніть мені , мамі школяра,як начальник і РУО за20 км від школи заважає вчити дітей, готувати до ЗНО
Родион
Для Ната: Ната, почитайте щось з управлінської діяльності в освіті, поїдьте на курси в ЦІППО . Ну а те що "риба з голови..." - навіть "мама школяра" знає.
Коментувати
Вчитель
Давно пора, хоч у відділах освіти є сумлінні і людяні працівники, але іноді є і такі "служаки", що від вчителя вимагають таких показників, на які самі не спромоглися впродовж всієї своєї кар"єри( олімпіади, конкурси, публікації, "Вчитель року"), а всі досягнення вчителів зараховуються їм і трактується як "ми, ми, ми". В такому форматі такі відділи справді не є потрібними.
Родион
ЦИТ: "ця ланка освіти дуже вразлива і жодним чином не захищена від свавілля чиновників". Помиляєтесь, пане експерте. Пройшовши через корупційний фільтр при призначенні на посаду (для нас - конкурс), освітянські чиновники мають надійний дах в органах місцевого самоуправління, силових і державних структурах. Дружини, коханки, дочки-мажорки, маразматики 60+ з рівнем інтелекту нижче плінтуса та моральною деградацією. На їх ніякої управи немає, особливо в провінційних районах. І толку що про це говоримо. Міняються президенти, міністри, а ці незамінні приросли до своїх крісел.
Tet-a-tet
Якщо діючий директор школи прозрів, значить ще не все пропало і в нас є шанс створити таку систему управління школою, яка не заважатиме їй а навпаки, сприятиме автономію і самоуправлінню. Є громада, має кошти то нехай і вирішує сама кому керувати школою, освітою та дозвіллям учнів. Це не дуже сподобається батькам-зозулям, але далі так продовжуватися не може. А Позняку привітання, хоч якісь зміни застане за життя.
Олекса Позняк
Конструктивне спылкування????? А що ми учителі не можемо робити без РУО?????? Уроки проводити??? Навіщо ці дармоїди??? Кого і коли вони захищали? Від чого вони вразливі?? Отакі наші експерти, нарешті як до жирафи дошло те що Позняк уже 20 років каже