С. Горбачов: хто той «хтось», що має все зробити?

Головна проблема реформи освіти - сподівання на «дядю»: «хтось» має прийти і все за нас зробити

С. Горбачов: хто той «хтось», що має все зробити?

Автор: Сергій Горбачов, директор Спеціалізованої школи ім. Івана Багряного №148 м. Києва.

Головна проблема реформи освіти (та й взагалі - реформ у країні) - сподівання на «дядю»: «хтось» має прийти - і вивільнити нас від засилля чинуш, подолати бюрократію, запровадити прозорі схеми фінансування тощо...

Мене вже відверто дратують розмірковування експертів-ораторів (навіть експертів без лапок, які щось таки розуміють в освіті).

Бо вони пропонують універсальні і загалом правильні речі: подолаємо бюрократію! скасуємо вертикаль керування в освіті! розженемо районні управління і створимо сервісні центри! запровадимо новий зміст освіти! надамо автономію школам!

Але незрозуміло: ХТО це має зробити? Бо тих експертів-ораторів щось не спостерігається ні в робочій групі доопрацювання Закону про освіту, ні в робочих групах з оновлення шкільних програм, ні в робочих групах нового стандарту освіти, ні в реальному шкільному житті....

І якщо відсутність експертів-ораторів в оновленні програм чи стандарту освіти можна якось (не для мене) виправдати «безперспективністю локальних змін», то їх свідома неучасть в обговоренні законопроекту «Про освіту» (де реально можна закладати всі ті правильні речі, про які вони з пафосом говорять) - аж ніяк не зрозуміло.

Так хто ж цей «хтось»?

Європейці? Американці? Фіни? Поляки? Марсіани? Хто?

Може, час експертам-ораторам, крім критики, починати вже щось робити для реальних змін?

Оригінал

Освіта.ua
04.05.2017

Популярні блоги
І. Лікарчук: вчитися мають ті, хто хоче здобути освіту Повна загальна середня освіта повинна бути не обов’язковою, а загальнодоступною
Д. Ламза: ніхто не хоче йти в освіту або школа без учителів Від Кабінету Міністрів немає жодних дій щодо підвищення значимості професії вчителя
С. Колебошин: 3000 спартанців (задача про молодих вчителів) 3000 молодих вчителів на 15000 шкіл, що в середньому – 1 новий вчитель на 5 шкіл
І. Совсун: як надовго ще вистачить запалу учителів? Існує гігантська прірва між переможцями світових олімпіад і базовим рівнем українських шкіл
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Pasha 23
Разрешите, королева, вам дать последний совет. Среди гостей будут различные, ох, очень различные, но никому, королева Марго, никакого преимущества! Если кто-нибудь и не понравится… Я понимаю, что вы, конечно, не выразите этого на своем лице… Нет, нет, нельзя подумать об этом! Заметит, заметит в то же мгновение. Нужно полюбить его, полюбить, королева.
Старий учительСтарий учитель
У мене враження що сьогодні в системі управління освітою повна неясність і бардак.У нас створена громада, але відділу освіти немає.Тому документи ,що пересилають з обласного управління освітою заступник голови пересилає в школи.За півроку нашого окремого існування жодного документу ,що стосується безпосередньо шкільної освіти не було.Це накази про проведення змагань, конкурсів,турнірів,про надання інформації.Стосовно безпосереднього розвитку школи нічого.Для чого управління освітою?
PFSUFIK
п.Горбачов, Ви маєте цілковиту рацію. Мене, як і ВАС, дратують завумні розмірковування наших експертів, які сидять у зручних кріслах та кабінетах і розмірковують, як би то було добре якби хтось зробив так або так. Ніби вони не знають дороги до ВР, ніби комітети для них зачинені. Просто валяють дурака, хизуючись своєю учоністю. Громовий пише, що був 12 років директором СШ. То чого ж сидиш, йди в комітет і там доказуй як має бути насправді, аби наша освіта процвітала, а не хиріла з кожним днем все більше. Нещодавно по радіо було інтерв*ю з бувшим міністром освіти, тепер ректором ВНЗ агротехнічного напрямку. Так він не пам*ятає, скільки яких у нього факультетів, от вам і рівень.
Просто людина
Як це по-украінськи, стояти осторонь всього і критикувати людей, які можливо і роблять хибні кроки, але хоть щось роблять і прагнуть змін.
знаете что скажу-
Для Просто людина: НЕЛЬЗЯ делать лишь бы делать. Думать надо, а после - делать. Дети, они ведь растут очень быстро... И впитывают в себя всё ещё быстрее. И каждая ГЛУПОСТЬ,сделанная уже, вернётся в общество. Как фильмы о доброчестности олигархата, по идее самих же олигархов (правда российских, но и наши там не последние были и есть) привели к тому, что отсидевший в тюрьме за уголовное преступление человек представлял целое государство. А государство ли оно?
Просто людина
Для знаете что скажу-: Тоесть ничего не делать лучше?
Коментувати
Олекса Позняк
Роби децентралізацію, районо закривай - це очевидні речі. Навіщо тобі ще 10 чоловік? Чи 100? Це ж не картоплю садить . Внось пропозиції -голосуйте. Ви ж там усі агенти змін, однодумці. Думаю не йдуть туди бо відчувають що їх там тупо використають а приймуть зовсім інше - усе життя не відмиєшся. Не довіряють мабуть. Так думаю
Ждуни
Для Олекса Позняк: Шановний! А чи знаєте Ви, що там де відбулась децентралізація- утворені свої відділи освіти та методкабінети, чисельність яких раніше обслуговувала 1-1/2 района. І врахуйте, що це на 1-3 школи. І просувають "нові зміни" по-старому. А школам стало ще краще, бо керівництво вже під боком і на день заходить і дає вказівки не один раз. Один плюс централізації для школи - трошки краще з ремонтами та базою. Але чи надовго? Під сумнівом справедливий розподіл благ між кількома школами.
Олекса Позняк
Для Ждуни: це наша біда- кажуть одне, роблять протилежне. На місцях мафія не слабша за центральну. Надіюсь на те що коли закінчаться військові дії, повернуться патріоти і щось змінимо
Коментувати
$
Как же " дратує" уже слово " реформи"!!! Только три факта из миллиона. Говорили-говорили,чтобы отменить " облік дітей по мікрорайону школи",принудительные пришкольные лагеря,систематизировать документооборот...и что изменилось??? Где реформы? Кто ответит за " бла-бла-бла"???
Ждуни
Гриневич, яка динамила новий Закон про освіту у Комітеті, тепер як міністр надуває бульбу ( об’ємне поширення прогресивних ідей), навчить вчителів нової школи "розвивати в дітях м’які навички", бо вже виникла "повна синергія зусиль навколо ідеї нової школи та якості освіти", є "низові ініціативи як EdCamp" та "горизонтальні зв’язки (спілкування між вчителями)" на (не)конференціях, "агенти змін" серед вчителів та учнів. І це все під пильним оком експертів. 200 шкіл в Україні попереду, а інші почекають поки їх почнуть закривати, а дітей возити по класних дорогах. Держава гарантує якісну освіту, а діти та батьки обирають освітні послуги! Все у наших руках...