І. Кенігштейн: шкільні знання будуть марними

З мільярда дітей, які зараз навчаються в початкових школах, тільки 40% знайдуть роботу

І. Кенігштейн: шкільні знання будуть марними

Автор: Ілля Кенігштейн, керуючий партнер Creative Quarte.

Смотрю на отчёт Future of Jobs от World Economic Forum. Мир стремительно захватывают роботы. Из миллиарда детей, которые сейчас учатся в начальных школах, только 40% найдут работу (WB). Большинство знаний, которые они сейчас получают - окажутся практически бесполезными.

Мы переживаем четвертую промышленную революцию, которая началась в тот момент, когда разработки в области генетики, искусственного интеллекта, биотехнологий, нанотехнологий, робототехники и 3D-печати обрели практическое воздействие на повседневную жизнь.

Совсем скоро в зоне риска окажутся административные должности, производственные профессии и специальности, связанные с обработкой данных. Экскурсоводы, таксисты, пекари, мясники, модели, фармацевты, страховые агенты, продавцы, бухгалтеры, сборщики налогов и чиновники - все эти профессии окажутся невостребованными в течение следующих 12-15 лет.

Шанс остаться востребованным появится у врачей, психологов, пожарных, полицейских и детективов, артистов, фотографов, социальных работников и священнослужителей. Другими словами - профессии, требующие интуиции, сопереживания и социального взаимодействия, будут востребованы, а остальные, судя по всему, - нет. Вот это основное, чему сейчас должны учить в школах.

Роботизация коснётся всех сфер человеческой жизнедеятельности, и тот, кто полагает, что в Украине этот процесс наступит на 20 лет позже - наивно ошибается. За прошлое десятилетие стоимость роботов упала на треть, а в ближайшие 10 лет прогнозируется снижение цен ещё на 20-22% (WEF). Как только стоимость отладки и запуска робота окажется дешевле годовой зарплаты профильного сотрудника, начнётся необратимый процесс замены людей роботами - в целях удешевления себестоимости и повышения качества труда. Роботы сметут плохо-организованный, неэффективный, часто отдыхающий социум и радикально изменят ландшафт рынка труда.

Вот об этом сейчас говорят правительства развитых стран и пишут мировые СМИ. День международной солидарности трудящихся, по случаю которого у нас был выходной, скоро будет иметь совсем другой смысл.

Оригінал

Освіта.ua
03.05.2017

Популярні блоги
С. Новікова: ЗНО з математики для вступників-медиків При вступі на всі спеціальності галузі знань «Охорона здоров'я» другим предметом є математика
В. Громовий: в освіті вже пройдена межа незворотності Негативний відбір і зворотна селекція в освіті тривають, адже йдуть кращі, а «лава запасних» практично порожня
Є. Стадний: ідея збільшення ваги атестата хибна по суті Чим більше враховуватимуть атестат, тим меншими будуть шанси дітей з хорошими знаннями з суворіших шкіл
Д. Бабурін: реальність освіти за ширмою рейтингової шкали За ширмою рейтингової шкали 100-200, яку нам кожен рік презентує УЦОЯО, ховається реальний стан освіти в Україні
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
гість
Тренувати потрібно не тільки тіло, а і мізки. Якщо не вміти самостійно розвязувати щось, а використовувати завчені кліше, то щось нове ставе зразу в ступор. Нові технології взялися з неба? Ні, їх винайшли. Винайшли конкретні люди. І інші новіші будуть винайдені людьми. І для знаходження людей які будуть це робити потрібно пересіяти тонни полови. А що здатен винайти автор?
Nedolya
Робити прогнози та давати поради іншим - марна справа. Процес навчання - це не тільки одержання знань, це ще досвід, комунікація та багато іншого. Крім того в дитинстві мозок активно розвивається і між нейронами встановлюються зв’язки. Завдяки таким зв’язкам ускладнюється нейронна мережа, що дозволяє розв’язувати завдання різної складності. Якщо якісь зв’язки часто не використовуються, спеціальні білки ці слабкі зв’язки знищують. Тому процес навчання має бути безперервним. Але якщо хочете бути бездумною худобою, яку ведуть інші - тоді знання дійсно непотрібний вантаж. Вирішувати людині. Але поширювати чиїсь "дослідження", яку створили інші теж справа марна. Тим паче, що економіка так і не стала справжньою наукою із чітко зрозумілими науковими критеріями перевірки чиєїсь маячні, хоч і на всесвітньому форумі.
Михайло Чиж
То яка пропозиція автора статті? Закривати школи? Адже "шкільні знання будуть марними".
Tet-a-tet
Шкільні заняття вже давно не є визначальними для успіху людини у житті. Мої однокласники, що вчилися на одні трійки стали успішними людьми. А наші відмінники, отримавши вищу освіту наприкінці життя працювали реалізаторами на ринку, диспетчерами і бозна ким. Вища освіта без набутої спеціальності - пуста трата часу, хіба що для папірця, таке собі посвідчення, що ти не дурень. Чого варта людина, яка не вміє забити цв*яха, обробити город, зварити смачну їжу,пришити гудзика, відремонтувати прості пристрої, доглянути за собою і т.д? Непристосованість наших дітей до життя просто вражає, зате жити хочуть розкішно, питається, за чий кошт? Молоді батьки стають зозулями, забираючи у своїх стареньких останні роки життя, або женуть за кордон у пошуках євро, думаючи, що грішми відкупляться від клопотів життя. А тим часом наші землі і сади заростають бур*янами, у душах дітей поселяється пустота, а на заробітчан вдома чекає духовна пустка та байдужість рідних. Що посіяли, те зіжали.

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!