Osvita.ua Блоги Юрій Зайцев: нації живуть так, як навчають своїх дітей
Юрій Зайцев: нації живуть так, як навчають своїх дітей

Нинішнє життя вимагає виготовлені вироби продати, знайти ринки, порахувати вал, собівартість, прибуток

Юрій Зайцев: нації живуть так, як навчають своїх дітей

Автор: Юрій Зайцев, керівник проекту «КУРС: Освіта».

От дивлюсь підручники, які одна із шкіл відібрала для навчання 9-класників у наступному навчальному році.

Серед іншого:

  • «Трудове навчання (обслуговуючі види праці)»;
  • «Трудове навчання (технічні види праці)»;
  • «Основи здоров'я»…

Невже у країни, яка навчає своїх дітей цьому в 2017 році, є майбутнє? Не «фінанси», «кібернетика», «інноваційна діяльність», «комунікаційні можливості», «світова економіка» тощо, а «Трудове навчання»…

Коли Маск готує черговий запуск ракети, що повертається, а в Швеції до 2030 року заборонять випуск двигунів внутрішнього згоряння - тільки електропривід або водень...

Треш...

Почитав коменти. Про те, що хтось повинен «пасти овець» тощо... На трудовому навчанні дійсно цьому навчають? Овець пасти???

Уся справа в тому, що нації живуть так, як навчають своїх дітей. І навпаки. Тому не дивуйтеся, що в нас стоїть «Южмаш» і ломбарди по два на квартал...

Я не проти hand made. Навіть навпаки! Ось тільки нинішнє життя вимагає виготовлені вироби продати. Знайти ринки. І вал порахувати. Собівартість. Прибуток. Не порушити законів. Бо «комунізм», як відомо, закінчився, так і не почавшись, знищивши по ходу половину своїх співгромадян.

Можна, звісно, навчати сільського хлопчика табуретку збивати, сподіваючись, що в житті знадобиться. Але не знадобиться! Бо автомат зробить швидше, краще і дешевше. Це не добре і не погано. Це - факт! Як би ми не хотіли іншого.

Тому краще розказати йому, хто такий Адам Сміт і про що він написав в своїй головній праці — «Дослідження про природу і причини багатства народів».

Хлопчику це буде в 100 разів цікавіше і користі більше. І тоді хлопчина з часом і верстатом з виготовлення табуреток навчиться управляти, і буде вміти їх продавати, і буде заможним, щасливим, корисним суспільству і навзаєм...

Оригінал

Освіта.ua
26.04.2017

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
для bela
))))),исходя из предложенного Вами в школу идти работать НИ-НИ для разумных-амбитных людей. Таким образом, в переводе Ваши слова способны звучать так:"Эй вы, работающие в школе, вы полные идиоты, бездари, тупицы.Вы пошли в бююджет, на трудовую. ЛОХИ и отсттойники". Я правильно перевожу Вашу мысль? Подкорректируйте, будь так добр(а).
bela
Стаття прекрасна! Жаль, що коменти безтолкові. Бо ті, хто їх писав, бюджетники. Знають зарплату від зарплати, і трудову ще книжку знають. Більше нічого.
Pasufik
А неправду Ви пишете п. Зайцев, економістів і юристів вже стільки понавипускали, що рахувати немає стільки. Підтримую тих дописувачів, які тверезо дивляться на життя. Людина, яка нічого не вміє створювати власними руками не буде успішною в житті, як би старанно вона не вивчила А.Сміта. Доречі, пасти овець також потрібно знати де і коли, інакше економістам не буде сиру для рахування. А основи здоров*я конче потрібно знати у нашому засміченому кібернетичними та інноваційними технологіями світі. І нарешті Генрі Форд, він не був би тим, ким став, якби не був прекрасним механіком та інженером. От вам і трудове навчання з технічними видами праці.
Павлович
Перш ніж вдосконалювати систему базової загальної середньої освіти візьміться за свою "контору" .«КУРС: Освіта». Знаємо-знаємо. Це не ви 5 років обіцяєте розробити програму для заповнення додатків до свідоцтв та атестатів в "КУРС:Школа"?
Адмін
Для Павлович: 100% пряме попадання. Зайцев руки нагрів на ісуо, тепер повчає вчителів? А розповісти як його програма потрапила у школи, і які вона гроші коштує, нє? Без жодних тендерів, директивними указами з міністерства, - оце приклад "ринкової економіки", або бізнесу по-українськи...
Коментувати
не консерваторка
Років 20 тому один простий українець,який все життя орав,сіяв,косив,молотив на колгоспному полі,поїхав до свого родича в Австралію.А той на супер-пупер тракторі нафаршированому електронікою чи ще якою там марою,прополює лан цибулі.А родич-українець з ним у кабіні.Тут раптом,бац! і щось там десь переклинило.Стали.Українець відразу помагати,зарадити поломці.А австралієць сидить,не рушиться.Каже,що він нічого в цьому тракторі не розуміє,крім як по плану потицяти пальцем на кнопки.А треба було всього-навсього якийсь пас зняти,по заплутався.Українець в житті такого трактора не бачив,але зумів його зрушити.Все тому,що вмів табуретку руками склепати))) Історія правдива.
Ксеня
Для не консерваторка: У них прекрасно працюють сервіси, через півгодини там був би представник фірми, яка випускає трактори і кваліфіковано все полагодив би, а у випадку неможливості цього, замінив би на новий. А ваш простий українець усе життя мінятиме паси на старому металобрухті і робитиме їх із старих жінчиних капронових панчох (які вона 5 років лагодила спеціальним крючечком для підтягування стрілок). Продовжуємо клепати табуретки.
Коментувати
высшей степени наивно
считать, что рассказ о каком-то Адаме Смите мальчику будет интереснее,чем РУКАМИ,собственными руками изготовить и тот табурет,и тот стол,и тот шкаф. А научившись ЭТО выполнять собственными руками этот мальчик,если родители умны,ещё и выучит геометрию, или географию и найдёт как применить и умение работать руками,и то, что он выучил с помощью учителя для того,чтобы просто жить. А все Адами Смитами не будут. Когда, наконец,это допетрают те,кто рулит процессами,или пытается рулить-никогда рассказ о ком-то без собственного умения ни к чему не приводит.Нации живут так,как обучают своих детей. Как будет жить Украина? Слушая как развивались другие страны и отуплять своих детей...
Щаслив мама
Мій "сільський хлопчик" два три тижні тому продав кухню ручної роботи за досить солідну винагороду. Замовлення має постійні, працює офіційно. На кожен товар є свій покупець. І раніше, і зараз зустрічються люди, готові платити більше за меблі ручної роботи, можливо, за власним ескізом, тому що їх не влаштовує фабричний "ширпотреб". А все починалося із шкільної качалочки та дощечки для нарізання...
Лідія
Діти мають розвиватися гармонійно! Бо якщо дитина не вміє надати допомогу чи то при втраті свідомості, чи при травмі , кровотечі; не знає, як врятувати товариша, який провалився під лід, якщо під час грози щодуху мчить на велосипеді, а у спеку засмагє, то чи зможуть її зробити щасливою «фінанси», «кібернетика», «інноваційна діяльність», «комунікаційні можливості», «світова економіка» тощо. Не варто надто покладатися на комп’ютерні технології, адже майже кожен рано чи пізно потрапляє в автономну ситуацію, коли для того, щоб вижити, потрібні знання і вміння з основ здоров’я. І поки приїдуть швидка, поліція чи рятувальники, твоє життя і життя твоїх близьких може залежати тільки від тебе...
Anna
Для Лідія: 1. на основах здоровья не учат оказывать первую помощь, этому учат на мсп и только девочек. 2. чтобы рассказать о том что нельзя во время грозы на велосипеде ездить и пальцы в розетку совать хватит одного года с одним уроком в неделю. Уроки основ здоровья в 8 классе это уже просто смешно ( *не переходите дорогу на красный свет*, спасибо, к 13 годам уже запомнили)
Ксеня
Для Лідія: А на трудах не клепають табуреток, бо вся стара база розкрадена і тітонька задиктовує з цієї книженції конспект, а потім на наступному уроці питає "види металообробки". А, коли настає час до того, що і руками б - тут на допомогу приходять вишиванки-витинанки-квілінг. А, коли батьки кажуть, що у 6-8 класі, де 28 хлопців, може не треба. Починають нести ахінею про "дрібну моторику"
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!