Osvita.ua Блоги І. Лікарчук: 95% вчителів себе захистити не можуть
І. Лікарчук: 95% вчителів себе захистити не можуть

Більшість учителів залишилася сірою забитою масою, яка готова виконати будь-яку забаганку начальства

І. Лікарчук: 95% вчителів себе захистити не можуть

Автор: Ігор Лікарчук, екс-керівник Українського центру оцінювання якості освіти.

Уважно прочитав усі коментарі до постів про ЗНО для вчителів, яке за учнівськими тестами їх примусили складати чернівецькі чинуші від освіти. Прочитав коментарі не лише до свого посту, але і до постів інших авторів. Й роблю такі висновки.

1. Велика кількість членів ФБ-товариства ненавидить українського вчителя. Ця ненависть читається в кожному слові багатьох коментарів. У цьому винувате як учительство, так і чинні чиновники від освіти (згадайте заклики МОН до батьків доносити на вчителів). І влада, котра опустила вчителя нижче плінтуса. І, якщо не схаменемося, то з освітою буде біда. Не реформа буде, а БІДА. Чи вона вже є?

2. У багатьох освітніх чинуш на місцях глибоке запаморочення в головах. Але не від успіхів (бо їх апріорі немає), а від безкарності, відсутності чіткої управлінської вертикалі, вседозволеності. Саме так вони сприйняли децентралізацію. За умови відміни типових положень про місцеві органи управління освітою, користуючись недосконалими законодавчими та нормативними актами, низьким рівнем кваліфікації місцевих юристів, вони протягнули через місцеві органи влади положення про Департаменти, управління, відділи, в яких набрали собі повноважень, котрі виходять за рамки здорового глузду та перетворюють їх в удільні князівства. Бо лише так можна пояснити заяви чиновників, що вони будуть проводити подібні тестування для всіх вчителів, знижувати кваліфікаційні категорії тим, хто його не пройде і т. ін. МОН подібна ситуація, очевидно, влаштовує.

3. Переважна більшість українського учительства залишилася німою, сірою, забитою масою, яка готова виконати будь-яку, навіть відверто принизливу, забаганку начальства. Олександр Довженко іще в 1942 році про вчителя писав так: «Прибитий, неінтелігентний учитель — це величезне зло нашого народу. Безправний, нешанований, брудний, малоосвічений учитель і такий же малорозумний Наркомос з усім його авгієвим апаратом не може забезпечити державі гарну молодь". Пройшло 75 (!) років. Що змінилося?

4. У педагогічній спільноті та у освітнього начальства відсутні елементарні знання та розуміння сутності теорії та методики педагогічних вимірювань, тестології. Давати учителям виконувати учнівські завдання та на цій основі робити висновки про рівень кваліфікації вчителя - це однаково, що на дорослого спробувати одягнути дитячий костюмчик або памперс. Крім сміху для одних та образи для інших - нічого іншого чекати не варто.

5. І суспільство, і кращі представники освітянської спільноти дозріли до того, що повинна з’явитися нова система оцінки роботи вчителя, визначення рівня його кваліфікації. Радянська система, за якої отриманий після закінчення ВНЗ диплом давав пожиттєву перепустку до школи й право працювати у ній, себе вичерпала. Потрібна система незалежної сертифікації та ліцензування педагогічної діяльності, котра замінить примітивну атестацію, яку давно перетворили в чиновник-шоу та елементарне знущання над вчителем.

6. Від незаконних дій чиновника, від знущання з учителя останнього у цій державі захистити нікому. Офіційній кишеньковій освітянській профспілці набагато комфортніше бути членами колегій та «уважаемыми» освітянським начальством людьми, аніж щодня і постійно захищати вчителя. А 95% вчителів себе захистити не можуть. Тож і маємо замкнуте коло. Жах.

Оригінал

Освіта.ua
20.04.2017

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Маруся Богуславка
Чергова порція крокодилячих шмарклів від невдахи-чинуші.
Гринчук Любов
я з повагою пригадую майже всіх своїх вчителів....майже....але були й виключення....але не про це...закінчивши школу в 1990 році,тобто 27 років тому,я,щоб заохотити свою дитину до навчання ,сіла без підготовки і пройшла тестування по біологіі(вибрала саме цю науку,тому що закінчила медуніверситет),відповіла на всі тести за 25 хвилин і набрала 180,5 балів....востаннє я здавала іспит з біології в 1991 році після першого курсу....тому я не розумію,як може принизити такий іспит вчителя,який шкільну програму повторює щорічно по декілька разів??????????????моливо саме таке тестування і поверне повагу до вчителя??...наприклад моя дитина була дууууже вражена,що її мама така розумашка
Ой
"згадайте заклики МОН до батьків доносити на вчителів" - помним-помним перлы Яценюка-кулявлоба, так же, как и его стену на границе: ни денег, ни стены!
Serg
Чому так всі ненавидять учителів. Можливо це та категорія людей, відносно яких можна говорити та творити всіякі гидоти, і за це нічого не буде. При чому, це розуміють навіть дітки першого класу. Люба реакція учителя на приниження розцінюється як аморальний вчинок...
Завуч
Вчитель, який проводить уроки згідно не лише методичок, а й совісті-- рідкість! І йому не треба себе захищати, бо школа на них тримається-- медалісти, семінари, олімпіади. Найбільше проти зно і перевірок ті, хто після 20 років стажу веде урок з трьома учнями з 25. Пояснюючи, що решта дурні! Він просто не хоче шукати завдання, продумувати хоч трохи урок, дати хоч елементарні знання! І це в 3 класі! Де дітки ще всі хочуть вчитися! Програми не хоче знати! Плану не дотримується! А потім кричить-- мене карають! Мене утискають! Приходиш на урок до Учителя-- і сам захоплюєшся, відчуваєш себе учнем! Приходиш до заробітчанина-- і не те, що зно--тести того класу, який є на даний час, вона не здасть! Найголосніше кричить Неук, заробітчанин і,вибачте, халявщик! І ще додам-- є в школі молоденька вчителька з 2 роками стажу, уроки якої цікаві, її люблять діти і вчать предмет! Вона зно трохи боїться( бо ж молода і ще не знає поограму 5-11 повністю) , але за неї я б поборолася! Вона ніколи не скаже, що я не питаю, бо вони дурні! З повагою завуч.
Виктория Владимирова
Для Завуч: Наведіть порядок у своїй школі, а не розділяйте колег на старих і молодих, на розумних і не дуже тощо! Найгірший різновид падлюки - це РОЗУМНА падлюка! Вона і ЗНО напише, а працювати краще на стане. Не в ЗНО справа! ЗНО для вчителів - це крапля, яка переповнила чашу терпіння, адже кількість перевірок роботи вчителя на рік зашкалює! Вам, як завучу, цього не знати!
Завуч
Якраз вчитель в якого хочеться бути на уроках-- пенсійного віку! І нехай би працював ще довго! Я навела три приклади різного віку. І різного стилю! Невже Ви не зрозуміли? Вміння і бажання не залежать від стажу і віку! Тільки від людини... І є ті, хто хоче працювати-- їх поважають всі і співробітники, і батьки, і діти. І є ті, хто прикривається " утисками", щоб нічого не робити! За гарними, правильними словами такі люди ховають зневагу до учнів, батьків і співробітників! Вони бояться будь- якої форми контролю! Через небажання працювати. Через байдужість. А говорити-- почитав кілька статей, крментарів і "перли" готові!
Завуч
А зно--лишні нерви! Хіба має велике значення чи памятає вчитель, який працює з 5 класом, програму 11? Основне-- навчити 5 якнайвідповідальніше! Моя мама навчаючи літератури, весь час перечитувала твори, бо ж нереально все тримати в памяті!
Коментувати
моя думка
Погоджуюся з паном Лікарчуком, з його всіма зазначеними пунктами. Я вважаю, що в МОНУ, різноманітних ОІППО, методкабінетах іт.п. сидять "ВИПАДКОВІ" люди, які ( впевнений майже на 100%) жодного дня не проробили у школі. Проте постійно роблять видимість роботи ("я и моя молодая команда делаем что-то важное"). В результаті виходить, що від вчителя вимагають виконання вказівок, які частіше схожі на маразм. Далі, вчителів тримають за цапа-відбувайла: ні батьки, ні влада не хочуть брати відповідальність за виховання та розвиток майбутнього покоління. І , нарешті, вчителі - сіра німа маса, наздатна себе захистити. Як це не гірко, але факт.
мнение
Объем памяти даже у компьютера ограничен. Держать в голове ПОСТОЯННО материал 10-15 учебников, ни одна "голова" не сможет - " сойдет с ума". Потому учитель готовится к уроку каждый раз. Издеваться над своими учителями руководителю - стыдно, еще и подло трубить об этом. А судьи - кто были? Работники роно, ...
anton2000
Для мнение: Учитель должен владеть всем программным материалом. А уж учитель высшей категории уж точно должен. Когда учитель готовится к уроку, то он же не материал учит (может что-то освежает в памяти, но предполагается, что ему не надо учить), а подбирает соответствующие методы, формы работы, необходимый дидактический материал, ..., продумывает структуру урока для лучшей реализации целей и задач урока. А с последними фразами я согласен.
Николай
Для anton2000: Если учитель не учит постоянно, новое, а освежает в голове, то это не учитель. За время моей работы сменилось 6 операционных систем Windows, 7 версий MS Office, по разным специальностям в зависимости от программ и периодов работы я преподавал Pascal, C++, VB, JavaScript, Python, PHP, SQL, изменились сетевые протоколы и подходы к организации и проектированию вычислительных сетей. У меня в нагрузке 11 предметов. Я преподаватель высшей категории и что? Ты считаешь, что я могу в голову засунуть объем целой библиотеки? Или мне рассказывать студентам то, что я сам еще учил в институте и сейчас только сидеть обновлять в голове, когда даже не каждый год, а каждый день обновляется не только железо, но и ПО?!!! За этот семестр я прошел двое курсов повышения квалификации: по веб-дизайну и кибербезопасности. И это только за один семестр. Я уже молчу о количестве профессиональной литературы(в т.ч. периодики), которую надо читать, чтобы быть в тренде. Плюс конференции, семинары, публикации) И я не работаю в ВУЗе, всего лишь техникум).
Виктория Владимирова
Для Николай: И когда же вы в последний раз сдавали ЗНО?
Коментувати
Рамзай
А чому вчителі претиндують на особливе ставлення до себе з боку суспільства?? Вони його заслужили?? Хіба не вони чистого, доброго, вічного навчали чинуш??? казнокрадів?? корупціонерів??? А що дивного в тому щоби здати тестування і на власному прикладі підтвердити свою кваліфікацію. Це потрібно було робити разом з першим проведенням ЗНО. І на сьогодні (не берем персоналії) вчителі тіж самі хабарники, як і чинуші. що ми не платимо вчителям при вступі до вишу??? за іспити. що не продаються наукові степені. Про. що мова?? вчителі частина суспільства. Не відємна частина.
Виктория Владимирова
Для Рамзай: Яким чином ви платите учителям при вступі до ВИШу? Що ви несете? Ваш пост - відро помиїв на голову вчителів, хоча всі перераховані вами проблеми стосуються вищої школи. Але ніхто не пропонує викладачам ВИШу сдавати ЗНО. Чому ви вважаєте, що хабарники обов`язково дурні? У більшості вони розумні, добре навчені тими вчителями, яких ви тут брудом поливаєте. І ЗНО вони здадуть, і красти не перестануть. Учителі дійсно частина суспільства, тому правила одні для всіх, а не тільки для вчителів.
Коментувати
Олександр
Ректор ДДТУ Коробочка О.М.: "Плював я на закони". Розділяю точку зору І. Лікарчука, що чинуші від освіти сприйняли децентралізацію як безкарність і вседозволеність. Саме так сприйняли децентралізацію в ДДТУ, м. Камянське (Дніпродзержинськ), де ректором університету є Коробочка О.М., який заявив, що плював він на закони.
совесть
95% людей, які раптом стали жебраками (статистика), не здатні себе захистити. ЇХ ПЕРЕТВОРИЛИ НА СІРУ МАСУ. А вчителі - лише частина цієї маси, що відображає загальну картину. Вихід ДЛЯ ВЧИТЕЛІВ один: пройшов сертифікацію, отримуй ЗП у 2-3 рази більше від того, що її не пройшов (не захотів, не зміг доїхати, не склав). Достойне фінансування вирішить з часом проблему. От урівнялівка на рівні потреб на їжу - шлях у нікуди, бездіяльність - те саме... Не лише для 95%, а вже для всіх.
Катерина
Я також вважаю, що вчитель не повинен стояти на місці, а має рухатися в ногу з часом та покращувати свій рівень. Дуже багато в наших школах вчителів, які йдуть в ногу з радянським часом, і це дуже погано. Можливо треба ввести закон, де для вчителів буде встановлений віковий барєр для викладання у навчальних закладах. А з другого боку, молодь не має досвіду викладання. Замкнене коло. А насправді біда лише в тому, що нашій державі, вірніше - діючій владі взагалі не потрібні розумні люди а особливо молодь. Бо " невихованим і невченим бидлом" керувати набагато простіше. От і маєте систему освіти в якій майже жодний учень не в змозі вивчити дану шкільну програму. А що має робити вчитель?
Кнопка
Для Катерина: Віковий барєр? Викладацька діяльність одна з небагатьох сфер, де відсутня відверта вікова дискримінація, що є великим плюсом. Знаю викладача, яка у свої 80 активно навчається новому, володіє провідними методиками, не боїться техніки. Взагалі нерозумію підходу, що вчительство має "заслужити" підвищення зарплатні, довести право викладати.
Коментувати
Валентина
Безправний і нешанований учитель у нашому суспільстві.Скільки різних передач,статтей у ЗМІ, в яких показується , описується вчитель невиправним негативним суб’єктом. Пояснення вчителя до уваги не беруться, адже він завжди винний перед усіма. Ніхто ні за які вчинки в школі не наказується. Батьки не несуть відповідальності за вчинки своїх дітей.Керують вчителем всі, навіть, працівники метод. кабінету. То на такому місці вчитель і справді може мало що дати для добробуту держави.Шановні наші вищестоячі керівники, навчіться з повагою відноситися до вчителя, забезпечте школи матеріально, дайте змогу користуватися ІКТ. А наші вчителі працювати вміють!
ЛІНА
В метод кабінетах дуже часто сидять амбітні ( бо хворобливості ) особи, які не надають методичної допомого. чинять "правосуддя" на свій "інтелектуальний " розсуд, перевищують і допускають грубі порушення, принижують і дітей , і вчителя (не надають метод.допомоги,бо не можуть, а то й не хочуть), а тим хто посміє на ЦЕ вказати погрожують розправами та звільненням, вивчають особисте "дос’є" вчителя. Напевно, скоро будуть "вбивати по дорозі до дому". ДО ЯКИХ ПІР ЩЕ БУДЕ ЦЕ ПРОДОВЖУВАТИСЬ. ВЧИТЕЛЬ НЕ ЛИШЕ СЕБЕ НЕ МОЖЕ ЗАХИСТИТИ, АЛЕ Й ПО ПРИ ЦИХ "ГОРЕ-методистів" НЕ ЗНАЄ ЯК ДАЛІ ЖИТИ, СПЕЦІАЛІСТИ ВІДМОВЛЯЮТЬСЯ ВІД РОБОТИ. В ШКОЛІ ЗАЛИШАТЬСЯ ТІ ХТО ЇЇ "ЛЮБИТЬ", АЛЕ БЕЗ ДІТЕЙ ТА СПРАВЕДЛИВОСТІ. ДЛЯ ТАКИХ "методистиків" ВСЕ ПРОХОДИТЬ БЕЗКАРНО!!!! Завуч школи.
Олекса Позняк
Для ЛІНА: правда
Коментувати
Петро Дмитрович, Кременчук
А хто може пояснити такий феномен? Учитель-методист, учитель історії вищої категорії, 34 роки праці за фахом, українську мову вивчав в педучилищі, практично не вивчав в інституті (диктант для студентів нефілологів). Бере тестові завдання з укр. мови і по курсу ДПА легко відповідає на всі питання. Потім бере тести з "рідної" історії України і на кілька питань, яких "напхали" в тести "світила" історії, кожен з яких, як правило, знає історію за певний період, цей вчитель не може впевнено відповісти. І це при тому, що в попередні роки учні цього вчителя (не всі, звичайно) на ЗНО з історії України набирали від 190 до 199 балів. Парадокс? Та ні, просто ті, хто готує завдання, живих учнів і школу бачили, напевне, тільки в кіно і ві сні.
Микита
Для Петро Дмитрович, Кременчук: Згоден з Вами. Я вчитель хімії, маю вищу категорію, старший-учитель. Провів власний експеримент: легко здав математику, фізику, а у власній і улюбленій хімії побачив питання, які викликали легкий шок. У підсумку я здав хімію гірше за математику та фізику, хоча їх я не викладаю і вивчав більше 20 років тому. А біологію, я взагалі провалив! Моя колега, вчитель біології, набрали трохи більше половини балів. Вона до уроків готується з енциклопедією, бо деякі терміни та навіть теми просто так зрозуміти не можливо.
Коментувати
Петро
"...І, якщо не схаменемося, то з освітою буде біда. Не реформа буде, а БІДА. Чи вона вже є?.." В тому-то і справа, що "...вже є". І страшно те, що чим довше буде тривати це падіння, тим важче буде його зупинити, а тим паче - повернути на підйом. А Учителів стає все менше, їх заміняють в основному - учителі (з маленької букви).
Анонім
А як вам те, що наша пані Гриневич сказала про репетиторство вчителів? До речі, з кожного предмету є програма, яку мають виконувати (української мови в 11-х класах математичного профілю 1 година в тиждень, 15 годин у І семестрі, з них 8 видів контролю, а ще розвиток мовлення, на повторення лишається кілька годин). Головне, що батькам сказали, що вчителі навмисно не готують учнів до ЗНО. А кожному не поясниш, що є програма. Ми й так намагаємося готувати: іноді пишемо в журналі одне, а проводимо те, що треба до ЗНО. І не можна так про всіх учителів. А батьків налаштували проти вчителів
Anna
Огромное Вам спасибо за точные выводы по этому вопросу. Осталось понять, какие механизмы защиты доступны учителю. Увольнение в знак протеста? Демонстративный отказ повлечёт неприятности в первую очередь для директора школы, да и Учитель однозначно в полной мере ощутит всю прелесть борьбы с системой. Бороться можно только на основании законов и только объединившись.
василь
для всіх прихильників зно, а чому не провести його для всіх (прокурорів, державних службовців, лікарів і т.д.) буде дуже весело від результатів особливо результатів тих хто найбільше хоче тестувати вчителів. самі злі і жорстокі це невдахи яким жаба спокою не дає. станьте трішки добрішими і жити буде легше.
тетяна
Для василь: підтримую вашу пропозицію
Коментувати
Галина
В Украине сейчас порочный круг, который надо разорвать. Педагогические вузы выпускают зачастую абсолютно неквалифицированных специалистов, которые проплачивают деньги за образование и их не отчисляют из вузов за неуспеваемость. Потом, не найдя работы получше, они идут в школу и начинают учить наших детей. Учителя, которые проработали много лет, и не занимаются самообразованием и не повышают свой уровень, тоже катятся вниз и сами не справляются с программой старшей школы. Не думаю, что для учителя является оскорблением за час написать тест и доказать , что его знания соответствуют необходимому уровню. Истерики начинаются у тех, кто этого сделать не может.
Olga Kotlyachkova
Для Галина: Підтримую на 100 відсотків! А якщо вчителям англійської мови соромно і принизливо пройти тест ЗНО, то пройдіть Кембриджські іспити хоча б рівнів В1 або В2 і все стане зрозуміло!
Тетяна
Для Галина: А чому за 1 годину, якщо випускники пишуть його за 3 години?
Виктория Владимирова
Для Галина: Вы действительно считаете, что унизив учителя очередной раз, вы разорвете какой-то порочный круг? И вы действительно считаете, приводя своего ребенка в школу, всех учителей дебилами и неудачниками? Уважаемая, кто же готовит ваших детей к ЗНО? Репетиторы? А репетиторы кто? Учителя? Но, они же, по вашей логике, дебилы и неудачники, и это - замкнутый порочный круг. Может тестирование начать с вас?
Коментувати
Світлана
Якщо вчитель не може скласти ЗНО, як він навчить цього своїх учнів
Виктория Владимирова
Для Світлана: Учитель може, але НЕ ХОЧЕ! Ви теж МОЖЕТЕ станцювати канкан на центральній площі, або помити вікна у свого начальника. ЧИ СХОЧЕТЕ ВИ ЦЕ РОБИТИ? АДЖЕ, ЦЕ ПРИНИЗЛИВО! Так, навіщо, ви намагаєтеся принизити учителя?
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!