Osvita.ua Блоги В. Громовий: НУШ - це... плюс ЗНО-ізація всієї країни?
В. Громовий: НУШ - це... плюс ЗНО-ізація всієї країни?

Навіть ЗНО можуть перетворити на інструмент з арсеналу репресивних методів «підвищення якості освіти»

В. Громовий: НУШ - це... плюс ЗНО-ізація всієї країни?

Автор: Віктор Громовий, освітній експерт, заслужений вчитель України.

Є така народна приказка: застав дурня Богу молитись, так він і лоба розіб'є.

Нова українська школа, - це... плюс ЗНО-ізація всієї країни?! Вам мало того, що в 11 класах відсутній навчальний процес як такий, а є лише тупе натаскування на ЗНО?! Тепер давайте усіх вчителів відправимо до репетиторів, щоб зазубрили відповіді на стандартизовані тести?!

От тільки спочатку пропоную скласти ЗНО із основ освітньої політики нашим начальникам і працівникам МОН. Розробку запитань для цього ЗНО готовий безплатно організувати силами експертної спільноти порталу «Освітня політика». Репетитори ці тести скласти не допоможуть... Клепка буде потрібна! Усі, хто не складе, направляються на виправні роботи до сільських шкіл регіону в якості техперсоналу терміном на три роки. Робити такі заяви маю не менше підстав, аніж пані Оксана Палійчук ось такі, цитую:

«Протягом вересня-жовтня Департамент протестує всіх без виключення вчителів Чернівецької області. Більше того: зроблять його не анонімним, як цьогоріч, а відкритим. Хочу наголосити: ми запровадили ЗНО для вчителів не для того, аби принизити їхню гідність, а для реальної оцінки ситуації і подальшої роботи над проблемними моментами. Важливо, що попри супротив, вже після складання тестів більшість педагогів подякували нам. Бо самі побачили, над чим працювати самостійно і як далі планувати роботу з учнями, - запевняє Оксана Палійчук. - З наступного навчального року бали, набрані вчителями на ЗНО, будуть враховуватися у переатестації вчителів. Бо не можуть педагоги з результатом в 1-3 бали, отримати вищу категорію чи стати методистом».

А знаєте повну версію приказки «дурням закон не писаний»? Звучить вона так: «дурням закон не писаний, якщо і писаний — те не читаний, якщо і читаний — то не зрозумілий, якщо і зрозумілий — то не так».

P.S. Я особисто найбільше зацінував гумор тих 4 педагогів, які «склали тести на нуль». Вони дуже старались! Поаплодуємо їм стоячи! Методом тупого вгадування завжди набереш принаймні кілька балів. Щоб набрати 0, треба бути дуже уважним, щоб випадково не поставити галочку напроти правильної відповіді... Молодці, знайшли оригінальний метод протесту.

P.S.S. На усі складні питання (наприклад, низький рівень професіоналізму багатьох вчителів) завжди є спокуса давати прості відповіді (на кшталт, хай складають ЗНО). Проблема в тому, що прості відповіді завжди неправильні. ЗНО визначає спроможність випускника школи навчатись у тому чи іншому ВНЗ і все... До роботи конкретної школи і вчителя воно має ну дуже опосередковане відношення. Мене можуть натаскувати роками репетитори чи я можу вчитись самостійно в мережі. Нам що, треба визначати спроможність вчителя навчатись у педагогічному ВНЗ?!

Можна проблему слабкого рівня підготовки вчителів вирішувати двома способами:

  • Відчепитись від них, не задовбувати Сізіфовою працею, дати хоч трішечки відростити давно обрубані крила, дихнути свіжим повітрям свободи... ну і(фантастика, звісно), створити умови для професійного саморозвитку.
  • Задовбувати вчителя далі, в надії, що з переляку він почне працювати краще. Лупити рабів пліткою! І навіть ЗНО перетворити на інструмент з арсеналу репресивних методів «підвищення якості освіти».

Проблема лише в тому, що, як показала практика, другий спосіб точно не працює. А перший, попри те, що він у всьому світі спрацював, ми так і не спробували використати у вітчизняній освіті.

До речі, є потужний Всесвітній рух з лозунгом «Я не готую дітей до складання тестів (ЗНО)!» Наприклад, показовим є «Маніфест змін в освіті. Від статусів і системи до цінностей і різноманіття». «A Manifesto for change in Education. From Status & System to Value & Variety». http://www.claireboonstra.com/manifesto/
Ми повинні здійснювати освіту заради цінностей, а не заради тестів, - декларують автори Маніфесту. Саме перехід від сфокусованості на зовнішніх факторах (таких, як статус чи стандартизовані тести) до акценту на таких «внутрішніх факторах», як цінності, розвиток талантів і мотивація є чи не найяскравішою ознакою зміни парадигми освіти.

Писали про це на порталі "Освітня політика” тут http://education-ua.org/ua/articles/812-upered-nazad-do-osviti-yaka-gruntuetsya-na-tsinnostyakh-values-based-education.
Тому завданнями сучасного вчителя не є дресура на складання тестів із “вчорашніми знаннями“, а ціннісне орієнтування, розвиток талантів кожної дитини і мотивування дітей до навчання упродовж усього життя.
І тільки тоді, коли з кимось із наших учнів трапляється трагедія, ми починаємо розуміти просту істину: усе, що їм було потрібно, - це лише любов.
Вчителювання має бути справою життя, яку люди роблять легко, із задоволенням, радістю і любов’ю. І не треба бемхати вчителів бюрократичними абсурдами, підмінюючи любов до дітей і до своєї справи формальними показниками ЗНО чи ще чогось.

Оригінал

Освіта.ua
19.04.2017

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Галина
Ті вчителі,які склали тести на "0" не протестували, а просто не знали з якого боку підійти до комп"ютера, вони не вміли ним користуватись , таких багато, деякі, особливо пенсіонери, не тільки не вчаться, а і не хочуть вчитись працювати на комп"ютері, а всі вони мають вищу категорію, деякі педзвання "старший вчмтель" та "вчитель-методист". Вони говорять що їм уже цього не треба, нехай молоді вчаться, але уступати дорогу молодим не поспішають...
Лариса
Уся ця полеміка щодо ЗНО дає зрозуміти одну просту істину, що наші чиновники забули голвне: дитина, ось центр, ось про кого ми повинні дбати і думати, кому допомагати будувати життєвий шлях, любити щиро. Батьки віддають нам в руки найдорожче з надією, що кожен з нас вкладе в їх промінчик свою душу. Боляче читати коментарі, де вчителі пишуть про грубість дітей. А може вони самі в цьому і винні шукайте причину в собі.дитина, яка відчуває повагу і любов з вашого боку, ніколи не буде грубою і невихованою. От тест на людяність то варто було б організувати
dobrochesnist
Продовження. 2 умова - результатів тестів мають оголосити по цим людям в українських ЗМІ- і розказати, які в нас грамотні чиновники.
dobrochesnist
Я готова здати тести- але за певних умов: 1. Зі мною разом в кабінеті мають здавати тести такі особистості, як: Порошенко Петро Олексійович, Гриневич Лілія, Совсун Інна Романівна, департамент вищої освіти, чиновники (депутати міських рад, Верховних та обласних), їх заступників, Гройсман, Яценюк, Тимошенко та різні голови фракцій та їх заступники + заступники депутатів. І якщо вони наберуть менше 10 балів- вони мають позбутися всіх своїх посад. При цих умовах обов’язково буду здавати тести- при інших ні.
Маю думку
Для dobrochesnist: Молодешь! Я теж на таких умовах погоджуся складати ЗНО! Тільки пропоную взяти з собою того начальника департаменту від освіти, яка це все сколотила, і додати туди всіх начальників-освітян! І обов’язково оприлюднити результати тестування "віпів" в газеті "Урядовий кур’єр"!
Коментувати
Олекса Позняк
Тотальный контроль лишь приводит к тотальной коррупции. Закон об образовании должен не ужесточать контроль а вводить здоровую конкуренцию которая вытеснит плохих учителей из системы. но это можно сделать если ученик будет заинтересован в знаниях и умениях. И каждому ученику нужен разный учитель. Я например плохо работаю массово, у меня лучше получается индивидуальная работа. Коллега не может решить те задачи что я но она отлично подымает средний уровень и умеет организовать на учёбу весь коллектив. Я при всех говорю что она намного лучший учитель чем я. У каждого учителя есть своя изюминка. Как там у поэта: мамы разные нужны... так и учителя. И так работа у них тяжёлая, на грани срыва а тут в довершение ещё молотком зно по голове
Ffff
А ви спитали вчителя як він може підвищити свій рівень? За мінімальну зарплату може дозволити подорожувати за кордон? Вільно приїхати до Фінляндії і піти до фінського колеги і подивитися, бодай у шпарку, як він проводить урок? А чи знаєте ви, що наші педвузи не всі сильні в підготовці методики навчання? Знати свій предмет-це одне, а знати як навчити-це зовсім інше. В кращих традиціях радянського союзу. Можна вийти із совка, "та чи вийде совок із нас?" " ...та мабуть колись вийде". Ноу-гау. Лайк))))
Катерина
Для Ffff: Знання як навчити аж ніяк не допоможуть при НЕЗНАННІ предмету навчити учня! Любов до учня при НЕЗНАННІ предмету теж не вирішить проблему. ЗНАННЯ!! предмету є необхідною умовою! ЗНО оголило НЕЗНАННЯ вчителем предмету, це є колосальною проблемою для питання взагалі існування школи. Дитина йде в школу перш за все за ЗНАННЯМИ!!!
Коментувати
bela
Нехай влітку вчителі повчать свій предмет і восени складуть те ЗНО )) яка проблема?
Наталія
Для bela: А чому ні в одній галузі, крім педагогіки, ні в кого не вимагають доводити свою кваліфікацію після отримання диплому? Усім іншим диплом гарантує знання апріорі, а вчитель має ще довести, що він - вчитель! Вам не здається, що це принижує гідність людини?
Коментувати
Катерина
"Тепер давайте усіх вчителів відправимо до репетиторів, щоб зазубрили відповіді на стандартизовані тести?!"- бінго!! Виходить наш вчитель не здатен без репетитора скласти тест. Це просто жах!! І про це говорить освітній експерт, заслужений вчитель України. То може давайте краще розпустимо таку школу? Навіщо нам такі вчителі? P.S:Насправді ЗНО не таке вже й складне, я закінчивши технічний вуз 20 років тому, з легкістю пройшла тестову частину з математики, задачі теж не такі важкі для вчителя, що знає предмет. Тут ключове ЗНАЄ!
Вася
Для Катерина:Прочитайте уважно статтю, спробуйте зрозуміти її, а потім пишіть, і бажано без великої кількості окличних знаків.
Коментувати
Олекса Позняк
Дуже правильна і своєчасна стаття ! Вищий пілотаж!
Капец
Для Олекса Позняк: до пилотажа далеко .тем более до высшего.
Коментувати
Ollesia
Згодна з автором статті. Цим ЗНО влада просто загралася. Є підтвeрджeння вчитeля, що він знає свою дисципліну диплом, у дипломі подані відомості про іспити, оцінки,які він отримав, практику-яку проходив в школі. Цe є головним доказом знань. А тeсти-цe погано. Вони нe потрібні- нeма ніякого толку від тeстування.
василь
таке враження що від зно залежить доля всіх придурків що взяли участь в обговоренні. а нехай дійсно хоч один чиновник здасть його на своему рівні, думаю це дуже буде смішно. а всіх вчителів які себе бачуть суддями хочу застерегти не судіть , то й ви судимі не будете. бо писать які круті це одне , а тести здать зовсім інше, тому краще ...... шановні колеги.
Олена
Уперше дуже розчарована. Аргументи не мають здорового глузду. Тести ЗНО для учнів дійсно тільки частково дають можливість зрозуміти як основу науки вдалось засвоїти учню. А тут вчитель не може відтворити основи дисципліни, яку викладає. Про яке заохочення можна говорити? Чи автор вважає, що в західних країнах немає засобів контролю за якістю роботи вчителя? Необхідно якось вибиратись із замкненого кола корупції: диплом за гроші, місце роботи в школі за гроші. Важливо змусити ВУЗи давати дипломи відповідно до результатів навчання студента, але спочатку варто змусити вчителя вивчити хоча б шкільну програму дисципліни, яку викладає. А вчителі-репетитори на 200 складають усі підряд тести ЗНО і входять до педагогічної еліти регіону і на своїх робочих місцях. А загравати з "вчителями", які ніколи не бажали вчитись і зараз не бажають - заганяти освіту в прірву далі.
Оля
Для Олена: Цілком з Вами погоджуюсь. Зараз у школі 10% вчителів дійсно навчають учня, решта відбуває номер, просиджує штани. Так залишіть отих 10% (а вони складуть ЗНО), дайте їм гідну зарплату і репетиторів не треба буде. Чого вартий вчитель математики, який учням розказує що 2 в -3 це -2*-2*-2???(це приклад з життя нажаль)
Олекса Позняк
Для Олена: Тотальний контроль це тупиковий шлях розвитку будь-якої справи.Пригадайте торгову мафію СССР -її контролювали маса контролюючих органів від ОБХСС до партійних органів і народного контролю - це не заважало корупції і розкраданню. Змінились умови життя і усі товари не під прилавком а на прилавку а колишня цариця дефіциту бігає навколо вас - купіть будь-ласка. Змініть систему так щоб учню потрібні були реальні знання і учень ногами проголосує за гарного учителя, а поганому просто не буде роботи. Подивіться на репетиторів - до одного черга а до іншого не йдуть .
Олена
Для Олекса Позняк: У Ваших коментарях я бачу класичну психологічну маніпуляцію - перевести розмову в іншу тематичну площину і вже у іншій тематиці доводити свою думку. ЗНО для вчителів впроваджується з метою виявити наявність елементарного знання шкільної програми дисципліни викладання. До чого тут ОБХСС? Так от, скільки би грошей ми не давали вчителю, поки не буде створено мотиваційне та конкурентне середовище через систему об’єктивних атестацій, ніхто не змусить вчителів вчитися, бо навчання - найважча праця, і кожний уникає її, якщо немає спонук. От необхідність працювати і приводить до такого тайфуну обурення. І подивіться на тих, хто проти такого засобу контролю та стимулювання - або ті, хто знає, що не здасть, або популісти в керівництві освіти. Загравати з вчителями - це успіх в політиці. І він вже нам дуже дорого коштує.
Коментувати
Олекса Позняк
ЗНО вообще тупиковый путь решения проблемы коррупции. Ребята, ещё во вторую мировую вовсю использовали микроплёнку размером с точку печатного шифра и фотоаппараты в пуговице. Миниатюрные передатчики и видеокамеры давно не проблема а заблокировать их по всей стране стоит нереальные деньги. Богатые уже сейчас сдают ЗНО именно так
оксана
Пропоную для методистів та керівників міських методкабінетів ввести тестування з педагогіки, психології, методики викладання ВСІХ предметів, нормативної бази, охорони праці, знання комп’ютера тощо. Бо, коли вони проводять тестування адміністраторів шкіл під час придуманої нещодавно атестації керівних кадрів, складається стійке враження, що вони самі взагалі жодного питання б не розкрили.
методист
Для оксана: Пані Оксано! Рекомендую не боятися дивитися правді в обличчя, а у собі шукати коріння проблем та невдач .... А втім, згадайте Гоголя "... Неча на зеркало пенять, коли рожа крива..."
просто вчитель
Для методиста. Методисти дуже сильно бояться контролю над собою. Адже контролювати (не дивлячись на те, що методкаб. - далеко не контролюючий орган!) набагато легше, ніж реально допомагати. І якщо вже так хочеться всіх учителів піддати кнуту, то давайте ж починати зверху. Покладіть, шановні методисти, руку на серце і зізнайтесь, як багато ви знаєте, як багато ви вмієте, якими методиками і технологіями реально самі володієте, за які заслуги отримуєте звання вчителя-методиста )): Я розумію, що не можна всіх під одну гребінку - і серед методистів трапляються хороші, натхненні, розумні, працьовиті люди. Але ж... навіщо ж так запрягати вчителя??!! Тести скласти - не проблема. Та річ не в цьому - це приниження, недовіра. Дійсно, замість того, щоб створити умови, надавати реальну підтримку і допомогу, вчителя топчуть, витерають ноги. Це дурня! А той, хто підтримує ці тести - просто не має людської гідності, амбіційний вчителененависник. ганьба!
Коментувати
Ольга
Перше питання виникає:де профспілка, якій вчителі платять гроші за захист інтересів, а при порушенні умов контракту відмовчується(а зно зовсім не передбачене відповідно до нормативних документів) . Дійсно, проблеми здати зно зі свого предмету мені, як вчителю, не виникає труднощів (з програмою співпадає і т.д.). Але в цій ситуації важливий прецендент: чи керівник руо може керуючись лише власним бажанням та фантазією зобов’язувати примусово вчителів щось робити більше, ніж передбачається трудовою угодою?????
Вчитель
Технічка у школі -зарплата 3200 (освіта 9 кл) .Молодий педагог після інституту 3000грн (освіта вища.11класів,ЗНО)+через 5 років нарушена психіка + ЗНО-для вчителів+Курси підвищення кваліфікації+відкриті уроки +конкурс вчитель року+школа молодого вчителя+ безліч педрад,нарад,зборів,методсекцій і тільки після цього можливо спеціаліст першої категорії із зарплатою 3300 (10 -12 відсотків надбавка). Хто ще в школу хоче піти працювати???
Правдолюб
http://vospitatel.ucoz.ua/news/segodnja_shkola_bezzashhitna_pered_roditelskim_proizvolom_v_khersone_uchitelnica_umerla_posle_vyjasnenija_otnoshenij_s_roditeljami_shestiklassnika/2017-04-13-2321 Учитель умер на работе.
Коментувати
унесенная ветром
А, может, начнем с МОН и и далее? Чтобы все по-честному?
Тамара
Щоб освіта була якісною, почніть із підготовки кадрів. Болісно дивитися, як учні школи, які навчалися не більше як на 4, вступають у педагогічні ВУЗи на спеціальності фізика, інформатика, математика і т.д. "Вчаться" там за допомогою грошей, а тоді приходять до школи. Навіть грамотно писати не можуть. Раніше у ВУЗи міг поступити лише відмінник. А тепер ось маємо: і освіту, і якість, і вчителів... Залишилося розігнати "старі" грамотні кадри. і поставимо на всій освіті хрест.
совесть
Такий шалений розквіт репетиторства лише доводить той факт, що зі шкільною освітою щось коїться погане! Пора зно робити у 4 та 9 класах! "Не склав" - у 10 кл нічого робити такому учневі! Досить розповідати про тиск зно на учнів, вчителів... Сміх і сльози! Відсутність перевірок якості продуктів харчування (ба, ринок сам вирівняє...) призвела в нашій країні до того, що в обкладинках масла нам продають спреди, сиру - продукти переробки "чогось", а молочні продукти, варені ковбаси,... Така "якість" продуктів - сплановий геноцид! От ви точно не заглядали в сучасні тести зно! Соромно писати про те, чого "експерт" в очі не бачив! Спочатку КОНТРОЛЬ ЯКОСТІ, ЗОВНІШНІЙ контроль, власне, для адаптації дітей до екзаменів, до життя в конкурентному середовищі, для викорінення думки батьків, адміністрації шкіл, що вони можуть тиснути на вчителя щодо підвищення оцінки окремим чадам. Лише так відновиться гідність ВЧИТЕЛЯ, для отієї ж, з часом, його СВОБОДИ.
Валентина Алёхина
Для совесть: так давайте с 1 класса ЗНО сдавать! Не сдал - иди работай! Чего же ждать до 4 класса?! Мало ДПА детям в 4 классе, давайте им ещё и ЗНО введём. Вы только представьте себе десятилетнего школьника, которого нужно отвести в другую школу (вопрос ещё кто его должен отвести: родитель, отпросившийся с работы или учитель вместо участия в проведении ЗНО), этот маленький человечек должен выдержать всю процедуру, не испугаться дядю милиционера на входе, с металлоискателем. Не дай бог кому-то станет плохо, маму вызвать нельзя, только скорую. Я думаю, в такой ситуации самое лучшее, что может случиться с ребёнком - это нервный срыв. В худшем... И снова виноват будет учитель. Наверное, Вы написали это, не подумав. Иначе, боюсь предположить цель этого эксперимента.
Олекса Позняк
Для совесть: это ж надо иметь полное отсутствие совести чтобы называть себя совестью
совесть
Для Валентина Алёхина: У страха глаза велики... Зно (ДПА) для 4 класса, которое Вы так эмоционально критикуете, во многих странах существует. И цель у него - дать обьективную информацию и рекомендации учителям, родителям, администрации школы по полученным результатам тестирования для наилучшей учебной траектории ребенка. Да! Это оценивание, но без карательной функции оценки. Когда знаешь правильный диагноз, понятно как и что лечить... А главное - вовлеченность родителей в процес обучения детей (не в количество денег, содранных с родителей на ремонты, подарки и всякое, а именно картина для родителя о знаниях его ребенка на фоне других десятков тысяч 9-10 летних в стране...) Да и учить читать и писать нужно в начальной школе, а не в 11 классе рассказывать про неуспевающих...
Коментувати
Лариса
Поясніть,для чого учневі,що вступає в технічний вуз потрібно досконало знати стилістику тексту і систему віршування?Має бути якась градація.Всьупні іспити в вузах були таки кращими.Технарі складали поглиблено точні науки,а гуманітарії -мову, літературу,історію
совесть
Для Лариса: Так у тесті багато ж завдань, а не лише оті два, які вашій дитині видалися такими важкими! Без цих двох балів у вашої дитини може й 200 б. бути в сертифікаті з мови й літератури. Та й на математиці, фізиці може себе вповну проявити...
Ігор
для Лариса. Вступні іспити у вузах були основані на хабарництві. Хоч би який ти розумний не був не даш доляри не вступиш. ЗНО викорінило хабарництво при вступі. І в великих сумах тисяч долярів.
Вадим Мендерецкий
Ігор, ти що такий дурний, чи прикидуєшся? ЗНО не ліквідувало корупцію. а лише її централізувало!
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!