Osvita.ua Блоги В.Співаковський: про корупцію в українській освіті
В.Співаковський: про корупцію в українській освіті

Мета системи освіти - не боротьба з корупцією, а наділення учнів знаннями і компетенціями

В.Співаковський: про корупцію в українській освіті

Автор: Володимир Співаковський, президент корпорації «Гранд».

Государство нацелило систему образования на борьбу с коррупцией. Для этого и ввели ЗНО, чтобы всё было по-честному и по справедливости.

Но вот я хочу по секрету вам сказать, что на самом деле целью системы образования является не борьба с коррупцией, а наделение учеников знаниями, навыками умениями и компетенциями. Чтобы они были умными, здоровыми и успешными.

А вот борьбой с коррупцией призваны заниматься совсем другие конторы, всякие там СБУ, милиции, суды и различные антикоррупционные комитеты, потому что их на это учат профессионально.

Ведь всё зависит от цели. Представьте двух садовников, выращивающих яблони.

Одному поставили цель вырастить такие яблоки, чтобы они были сортовые и вкусные. И он их удобряет, поливает, окучивает, подрезает и лелеет.

А другому сказали, что его главная цель – оградить сад от хулиганов. И он заливает весь сад смолой, чтобы хулиганы не смогли пробраться к яблокам и увязли в этой смоле.

Ну, и какой будет результат? Ответ: какой запланировали, такой и будет. В первом случае – яблоки, во втором – усохшие деревья.

Странно, почему никто не задумывается, что во всем мире нет проблемы школьных взяток или «обеспечения справедливости» при поступлении в университеты. Хотя там тоже есть свои системы тестирования. Только у нас такая беда.

Значит, дело не в ЗНО. Просто мы навесили на школу несвойственную ей функцию – бороться с коррупцией.

А надо бы нацелить школу на очень хорошее качество образования.

Потому что какую задачу садовнику поставишь, такие яблоки и вырастут.

Оригінал

Освіта.ua
11.04.2017

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
anton2000
Господин Спиваковский путает грешное с праведным. Целью системы образования и является формирование у детей различных компетентностей. А ЗНО - это независимое измерение результатов обучения. Да в нем есть определенные недостатки, но тот факт, что коррупционной составляющей при поступлении в ВУЗы стало гораздо меньше, полностью нивелирует его недостатки. Противниками ЗНО (почти на 100%) являются работники высшей школы. Необходимо было бы ввести еще ЗНО после окончания ВУЗа, чтобы проверить качество обучения. Т.к бывает, что выпускники определенной специальности путают эпифиз с гипофизом. Но вы представьте какой вой поднимется, если работу профессоров будут проверять какие-то работники центра тестирования?!
Терещук Григорій
Абсолютно погоджуюсь з шановним В.Співаковським. І можу в тому ж ключі додати, що під прикриттям боротьби з корупцією підняли до небес роль і ЗНО І ще й ЄДБО. Ми повністю віддали на відкуп "тупому" компютеру найважливіші питання професійного відбору й моніторингу якості. Приймає абітурієнта комп’ютер, відраховує й переводить студента комп’ютер, буде випускати фахівця комп’ютер. А працювати фахівцю треба серед людей! Може пора зупинитись в погоні за ліквідацією злочинного впливу людського фактора на підготовку фахівця з високими компентностями І комунікативними здібностями? Чи не пора перестати шельмувати ВНЗ щодо корупції. Дайте нам дихати І звільніть від наноопіки, дайте автономію хоча б совкову і ви побачите результат, якого нема в університетах наших сусідів, навіть якщо вони і члени ЄС.
???
А ви ніколи не задумувалися про другу сторону корупції, яка в недалекому майбутньому може загрожувати нашим вузам? Скоро викладачі самі будуть доплачувати нерадивим студентам, щоб ті, не дай Бог, не здумали забрати документи і не залишили викладача без роботи. Частину шляху в цьому напрямі ми вже успішно подолали.
Nedolya
До речі - один з перекладів competence - який любить вживати наша педагогічна спільнота на чолі з міністром - це статки (материальное положение). Може тому й вживають цей термін - щоб усім все стало зрозумілим одразу.
Вчитель
"школьные взятки" ??? ЗНО придумали бороться с кем???
Nedolya
Поясніть будь ласка різницю між "умениями" і "компетенциями", бо виглядає як "в лоб" та "по лобі". Дякую.
Scopus
Для Nedolya: Спеціально закручують, щоб незрозуміліше було )))
Nedolya
Як Голохвастий в "За двома зайцями": "Вумний аж страшно!" :)
Коментувати
Pasufik
Школа є невід*ємною частиною суспільного буття, яке суспільство, така і школа. Коли люди заражені вірусом мамони і на перше місце ставлять гроші, гроші і ще раз гроші чого Ви чекаєте від педагогічного колективу школи, який також вариться у цьому заматеріалізованому котлі? Прочитайте серію відгуків будь-якому блогеру на нашому сайті і Ви побачите, що 70% дописувачів акцентують свою увагу на принизливому матеріальному становищі педагога у школі. Почніть розповідати голодному про необхідність строгої дієти, що Ви від нього почуєте? Коли навколо тебе жирують вчорашні трійочники, а тобі розказують про патріотизм і гуманну функцію освіти стає якось не затишно від цього лицемір*я. Якби усі люди раптом стали виконувати лише одну божу заповідь" не вкради," уявляєте, як би процвітало наше суспільство.
василь
наші школи самі по собі настільки корумповані що не боротися з цим явищем значить не працювать(померти).гляньте скільки обов язків навішено на школу крім того що вона повинна вчить і виховувать. охорона праці, всеобуч, робота з батьками, організація зно,цивільний захист, пожежна безпека, боротьба з тютюнопалінням, наркотики, алкоголь, правопорушення, складання соціальних паспортів мікрорайону, вирішення екологічних проблем, організація суботників і багато багато всякого не потрібного. а ще за все прозвітуй, от і пишемо все папір стерпить.а ви шановний пан нам про корупцію.......! все дуже просто моло функцій мало корупції, багато обов язків багато корупції, все в руках реформаторів.

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!