В. Бєлий: про профільну освіту ми говоримо багато років

Поговорили про профільну освіту і багато, і гарно і багатообіцяюче - залишається взятися робити

В. Бєлий: про профільну освіту ми говоримо багато років

Автор: Володимир Бєлий, заступник директора з НВР, фізико-технічний ліцей м. Херсона.

Говорити і робити

ГОВОРЯТЬ про профільну старшу школу у нас вже друге десятиліття чи не сотні тисяч освітян. З них тисячі навіть щорічно здають звіти про кількість та розподіл учнів у профільних 10-11 класах на рівні офіційної держстатистики.

У нас ніби діє концепція «Концепції профільного навчання у старшій школі» (наказ МОН №1456 від 21.10.13 року»). Це формально, але насправді нашій моделі профільної освіти старшокласників відносно світової успішної практики «як до Києва рачки».

Говорять про це і зараз, але про те, що справжня профільна освіта старшокласників може постати лише на базі принципово нової для нас МЕРЕЖІ закладів, випало почути на адресу Президента, КМ України та Мінфіну лише вперше на останньому засіданні Національної ради реформ. В унісон про це заявили міністр освіти та президент НАПНУ.

Таке багатого варте, бо для запровадження новітньої мережі академічних та професійних ліцеїв/коледжів потрібно не лише виділити додаткові до звичного фінансування освіти бюджетні кошти, а й «дати носаком під зад» держслужбовцям місцевого рівня з боку центральної влади, що їх «посадили» керувати суспільним життям громад країни.

Не менш важливим є висновок НРР про подолання зволікань з боку Верховної Ради щодо прийняття новоякісних законів про освіту, бо такий принциповий у питанні забезпечення якості освіти сегмент, як профільні ліцеї для старшокласників, неможливо повноцінно запровадити під одним дахом школи радянського зразка.

Якщо з’явилися думки, спрямовані у площину практичних планів на такому високому рівні, то є велика вірогідність того, що наше українське суспільство врешті дозріло до започаткування тієї моделі освіти старшокласників, яка давно успішно працює у країнах, що мають як Нобелівських лауреатів, так і стабільно високий технологічний, культурний та матеріальний рівень життя пересічного люду.

Поговорили у нас і багато, і гарно і багатообіцяюче. Залишається взятися РОБИТИ.

Оригінал

Освіта.ua
05.04.2017

Популярні блоги
С. Новікова: ЗНО з математики для вступників-медиків При вступі на всі спеціальності галузі знань «Охорона здоров'я» другим предметом є математика
В. Громовий: в освіті вже пройдена межа незворотності Негативний відбір і зворотна селекція в освіті тривають, адже йдуть кращі, а «лава запасних» практично порожня
Є. Стадний: ідея збільшення ваги атестата хибна по суті Чим більше враховуватимуть атестат, тим меншими будуть шанси дітей з хорошими знаннями з суворіших шкіл
Д. Бабурін: реальність освіти за ширмою рейтингової шкали За ширмою рейтингової шкали 100-200, яку нам кожен рік презентує УЦОЯО, ховається реальний стан освіти в Україні
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Володимир
Зовсім не зрозуміло, чому ВРУ не приймає ЗУ про освіту?
Владимир Белый
Для Володимир: А вони не приймають і по охороні здоров’я і по держслужбі, бо хочуть збереження існуючого статус-кво у найбільш держбюджетних сегментах. Нація все ще так і не має гідної викликам часу ВР.
PASUFIK
А час спливає і так хочеться встигнути побачити хоч якесь тьмяне світло у кінці тунелю. Найбільше вражають молоді депутати, що прийшли на хвилі Майдану. Подивіться, як помаленьку змінюється їх психологія, а від початкового запалу вже не залишилося нічого. Дуже поважав Наєма, але після його останніх виступі зрозумів, що журналістика така сама продажна к...ва, як і політика та юриспунденція.
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!